رواية المغرور والدلوعة الفصل الثاني والاربعون 42 بقلم ميرو محمد
رواية المغرور والدلوعة الفصل الثاني والاربعون 42 بقلم ميرو محمد
*
حياه بصوت : عااااا
مجهول : هششششش اخرسي . وحط ايده علي بؤها ورش مخد.ر في وشها . وكانت حياه في عالم تاني واغشي عليها . اخذها وخرج بيها من الفيله وركب العربيه ومشي بيها .
جاء الصباح علي الجميع .....
قامت سما ونظرت بجانبها ولم تجد حياه . قامت من علي السرير ونظرت حولها يمين ويسار وبداءت تندها علي حياه . ظنت سما ان حياه دخلت الحمام . خبطت علي الباب وبردو دون رد . قلقت سما وخرجت الي الخارج .
سما : حياه حياااه حياااه .
خرجت بسنت وميار من غرفتهم .
بسنت : في ايه ياسما .
سما : حياه يابسنت حياه مش لاقيها .
ميار : نعم ازاي دا مش هي نايمه معاكي يابنتي .
سما : بس قومت ملقتهاش انا قلقانه اوي .
بسنت بقلق : خير يارب . طب تعالو ندور عليها تحت يمكن تكون نزلت ولا حاجه .
ميار : ايوه ايوه ممكن يلا .
ونزلو الي اسفل . وظلو يبحثو عن حياه وسما تعيط علي حياه وخرجو الجنينه .
بسنت : حياااااه حيااااه .
ميار : ها لقتوها .
سما بدموع : لاء يارب . ايه دا .
نظرت البنات بصدمه .......
بقلمي_ميرو_محمد
في مكان شعبي ......
هاجر : انت اهب.ل يامحروس انت ملقتش غير هنا تجبها .
محروس اخو هاجر : نعم ياختي اومال اجبها فين .وبعدين مليش دعوه انا عاوز الفلوس التفقنا عليها .
هاجر : هتاخدها لما نخلص منها .
محروس : لاء ياماما متفقناش علي كده انا عاوز الفلوس .
هاجر : هذودهم يامحروس بس المهم نخلص منها .
محروس : كده الكلام اختلف . بس كده هنا مينفعش الشغل .
هاجر : ايوه وممكن حد يشوفنا ويبلغ احنا لازم نلاقي مكان غير دا .
محروس: الليل يجي وخدها في المخزن بتاع الولا فتحي صحابي وقولو اني هأجرو منه .
هاجر : ايوه جدع تعالي بقا لما نشوف الاستاذه .
ودخلو الي الغرفه عند حياه ...
كانت حياه لاحول ولا قوة . ايدها مربوطه ورجلها وحطين علي بؤها لزقه . وكانت دبلانه جدا ومرهقه ومش قادره تفتح عينها .
هاجر بابتسامه ش.ر : منورنا يااستاذه .
نظرت حياه بضعف وكانت مصدومه .
هاجر : هههههه ايوه ايوه انا الخطفت.ك وانا الهمو.تك .
حياه بداءت تخبط رجلها في الارض .
هاجر : لاء لاء اهدي كده وفري جهدك دا للجاي .
محروس : ونعمه انتي ماساهله يابت .
هاجر : انا اعمل اي حاجه عشان صقر يكون ليا وكمان نخرج من الفقر دا بقا ياض .
محروس : صح كده . وضحكت هاجر بش.ر هي ومحروس ........
بقلمي_ميرو_محمد
بسنت : دا الانسيال بتاع حياه ايوه هو اسمها عليه .
ميار : لاء كده في حاجه غلط .
سما بدموع وصراخ: حيااااااااااااه حياااااااااه انتيييييي فيننننننن .
بسنت : صقرررررررر الحقنا .
قام صقر مفزوع هو وحسام ووليد وحازم .
وليد : في ايه .
حازم : في صوات تحت دي بسنت .
صقر والكل بقو يجرو علي السلم .
ونزلو الي اسفل بسرعه . وخرجو الي الجنينه .
صقر بخوف : في اييييه مالكم .
بسنت وهي مسكه سما هي وميار وبيعيطو وسما مساكه انسيال حياه .
بسنت بدموع : حياااه ياصقر الحقنا .
صقر بقلق وخوف : مالها حياه ردو عليا .
حسام : مش دا نسيال حياه ال في ايدك ياسما .
سما : الحقو اختي الحقو حياه . حياه مش موجوده .
صقر : ازاي دا .
وليد : تعالو بسرعه الكاميرات نشوفها .
حازم : يلا بسرعه
بقلمي_ميرو_محمد
ذهب صقر مسرعا هو والشباب الي الداخل بسرعه .
حازم : انا هرجع التسجيل من اول مدخلنا ننام .
وفعلا شافو حياه وهي بتخرج من غرفتها ونزلت الي الاسفل وخرجت الجنينه . وجاء شخص مقنع من الخلف ورش حاجه وحمل حياه وخرج بيها من باب الجنينه وركب العربيه .
وليد : وقف بسرعه التسجيل هنا .
وقف حازم التسجيل .
صقر : اكتبلي رقم العربيه دا .
كتبو رقم العربيه .
صقر : تعالي ياوليد بسرعه نروح الاقسم ونشوف العربيه دي تبقا لمين . وانت ياحازم انت وحسام تروحو ترقبو بيت هاجر لانها هي الوحيده ال ممكن يكون ليها يد في كده . بس من بعيد عشان متحسش .
الكل ذهب يجهز وخلصو ونزلو الي اسفل . كانت البنات منهرين .
وقف صقر امامهم وقال .
صقر : ممكن تهدو حياه بليل هتكون معانا . دا وعد .
سما بدموع وانهيار : ونبي ياصقر رجع حياه .
صقر والدموع في عينو : هترجع ياسما وانهارده كمان وعد . بس المهم اوعي تقولي لعمي او مرات عمي .
وليد : وانتو دلوقتي تقومو تروحو الشركه ومتحسسوش حد ان في حاجه . ولو حسيتو بحاجه تكلمونا ولو هاجر جات الشركه ترقبوها ولو في حاجه تكلمونا .
البنات : حاضر .
صقر : يلا احنا عشان منتاخرش .
ذهبو الشباب الي الخارج وذهب صقر ووليد الي قسم . وحسام وحازم الي بيت هاجر .
والبنات قامو لبسو وجهزو وخرجو واتجهو الي الشركه.............
#بقلمي_ميرو_محمد
في بيت هاجر.......
هاجر : انا هقوم امشي اروح الشركه عشان محدش يحس بحاجه.
محروس : ايوه روحي انتي دلوقتي واعرفلنا الدنيا ايه هناك ولو حسيتي بحاجه كلمني .
هاجر : ايوه هشوف اكتشفو حاجه ولا لاء وانت قوم حطلها اي حاجه تكلها لتموت مننا هنا وساعتها مش هنعرف نتصرف فيها هنا وهيكون صعب عليك تخرجها من هنا .
محروس : ياحنينه انتي خايفه عليها.
هاجر : لاء وانت الصادق انا نفسي تمو.ت دلوقتي قبل بكرا بس عشان لو ماتت هنا مش هنعرف نتصرف فيها هنا . يلا قوم حطلها اي لقمه كده.
قوم احسن عندها السكر وممكن تتعب وتمو.ت
محروس : يالهوي دي زمانها ما.تت اصلا . بس تصدقي خساره فيها المو.ت البت جامده اوي .
هاجر : لاء بقولك ايه يامحروس ال في دماغك دا ميحصلش .
محروس بخب.ث: بس البت عجباني اوي يابت .
هاجر : محروس انا همشي وصرفها من هنا بدل الكلام البتقولو دا .
محروس : ماشي ياختي غوري مش بناخد منك اي مصلحة كده .
هاجر : ماانت هتلهف خمسين الف جنيه .
محروس : عرقي ياختي .
هاجر : ماشي ياخويا يلا قوم حطلها طفح وانا نزله يلا سلام .
ونزلت هاجر واتجهت الي الشركه .ومحروس دخل عند حياه .
وكانت حياه في حاله تصعب علي اي حد .
حياه بتعب : مياه مياه مياه .
محروس : خدي اشربي . شربها محروس المياه .
حياه بدموع : انتو عاوزين مني ايه بتعملو ليه كده فيا
محروس : بصي انا ممكن اسيبك تعيشي بشرط .
حياه : شرط ايه دا .
محروس بخب.ث وضحكت ش.ر نظر لحياه وقال : تجوزيني .
حياه بصدمه : 😶😶😶😶😶😶😶😶😶😶😶😶😶
يتبع الفصل التالي اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية المغرور والدلوعة" اضغط على اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق