Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية اسيرة جبروته الفصل الثالث 3 بقلم جينا محمد

 رواية اسيرة جبروته الفصل الثالث 

رواية اسيرة جبروته الفصل الثالث 


بدر بتوهان قرب منها و شد*ها من وسطها و بدأ يبو*س رقبتها و نور بتعيط و قالت برجاء : ارجوك ابعد عني 
بدر فاق لنفسه و بعد عنها و سند بأيده على الحيطة و قال بلهجة غريبة : لو عايز أقربلك هقرب بس بمز*اجي 
بدر سابها و نزل و و نور حاطت ايدها على صدرها برعب كانت بتنفس بصعوبة و دخلت تلبس 

بعد فترة 
بدر فتح الأوضة و حط صينية الاكل على الترابيزة و راح ناحية نور اللي قاعدة بحزن و قال : أنا اسف مش قصدي اضايقك بكلامي 
نور بخوف : هتضر*بني تاني ؟
بدر بحنان : لا يا نور انا مش هضر*بك بعد كده ... يلا نفطر
نور : يعنى مش هتز*عقلى او تعمل حاجة تخلي نور زعلانة  
بدر : لا يا نور مش هزعقلك 
شالها قعدها على رجله كان بيلمس شعرها و نور كانت مكسوفة 
بدر : مش بتاكلى ليه ؟
نور : مش جعانة انا عايزة اعرف هروح امتى
بدر : ليه السيرة دي .... لو اكلتى و سمعتى الكلام هعملك اللى انتِ عايزه 
نور : بجد 
بدر : اه بجد 
نور بإحراج : ممكن تنزلني عشان بصراحة انا خايفة
بدر ضحك ضحكة رجولية شدت انتباه نور و قال : يا ستي قومي بس بشرط تاكلي 
نور : حاضر 
بدأت تاكل ، بدر بيبص عليها و هى بتاكل و سرحان في ملامحها الهادية و احساسه اتجاهها انه مشدود ليها و عايز يعرف عنها اكتر 
نور اخدت بالها انه بيبص عليها 
نور بكسوف : اسفة لو اكلت كتير و الله مقصدش
بدر : كلى يا نور انا مش قصدى انا سرحت شوية بالهنا والشفا 
بدر : انتِ عندك كام سنة يا نور 
نور : 17 سنة و أنت ؟ 
بدر : 25 سنة 
نور : ياه ده أنت كبير اوي طب و على كده شغال ايه 
ضحك بدر و قال : أنتِ هتعمليلي بطاقة و لا ايه و بعدين شغلتي مش هتعرفيها لما تكبري هبقى اقولك 
نور بسذاجة : هتكون شغال ايه يعني رئيس عصابة
بدر : بالظبط ده أنتِ ذكية جدا 
نور بخوف : يعني أنتِ شرير 
بدر : انا شرير مع الاشرار بس ..انا عايزك تكبرى و تبقى شاطرة كلى يلا 
نور : خلاص انا شبعت
عاصى : الف هنا يلا انا هشيل الاطباق و انتِ اغسلي ايدك و قام و فجأة جرس رن فقالت نور بمرح : هروح اشوف مين يا بدر 
بدر : ماشي يا نوري 
راحت نور تفتح لقيته شاب طويل و عريض و جسمه رياضي و قال : هو انا جيت العنوان الغلط و لا ايه انتِ مين يا قمورة 
نور بلماضة : انتَ اللي مين ؟
الشاب : هي مش دي فيلا بدر السيوفي 
نور : ايوة 
الشاب زق نور و دخل و قال بصوت عالي : ياااااا بدر يااااا بدر 
نور جريت وراه : أنتَ يا اخينا رايح فين فاكرها زر*يبة
طلع بدر و قال : مالك كويس جيت في وقتك 
مالك : مفيش وقت احنا في مصيبة 
بدر بهدوء : طب تعالى نقعد في المكتب و وجه كلامه لنور و قال : نور اطلعي اقعدي في الاوضة  

في المكتب 
مالك طلع كارت و قال : دي دعوة عشا في فندق غالي من الچوكر 
بدر بتربيعة إيد : حلو أوي دا ، إيه يخليك تقول مصيبة ما احنا كنا مستنيين اللحظة دي 
مالك بحزن : أيوة يا بدر بس متنساش انه السبب في مو*ت فرح
بدر وشه قلب وهو باصص لمالك وقال بغضب : إقطع الكارت دا 
مالك : هنعمل إيه يا بدر ... لو مروحناش هيلغوا صفقة السلا*ح و محدش هيشتغل معانا مينفعش تقولهم لا 
بدر حاطط إيده على دماغه : خليني افكر يا مالك و بعدين مش هترجع بقا الفيلا وحشة من غيرك يا صاحبي 
مالك : ما انا قولت اسيبك تاخد راحتك مع الجو صحيح مين القمر اللي برا دي شكلها صغيرة اوي عن كل مرة 
بدر : هحكيلك 

بعد فترة 
مالك بعصبية : أنتَ عملت كده في العيلة الصغيرة 
بدر : يا بني دي عندها 17 سنة 
مالك : و أنتَ عندك 25 ... يا بدر مش عيب ان الإنسان يحب بس في طبيعة شغلنا مينفعش  
بظر : لسة مش متأكد من مشاعري بس ، كل اللي أعرفه اني مش هقدر اعيش يومي من غيرها ♡
مالك قام و قال بعصبية : و فرح يا بدر هتقدر تنساها ....ابقى شوف الموضوع رد عليا 
بدر بهدوء : مالك متزعلش مني 
مالك : انا مش بزعل منك يا صاحبي بس فرح اختي و هي حبيبتك ... انا هاجي بكرة سلام 
مشى مالك و قعد بدر على كرسيه بتعب و حزن خبطت نور و دخلت و قالت : هو الراجل الوحش ده زعلك 
بدر بهدوء : لا يا نور ده صاحبي مالك .. تعالي اقعدي مالك واقفة كده ليه 
نور قعدت و قالت بإحراج: انا مش عايزاك تفهمني غلط بس انا سمعت و انا جاية اسم فرح مين فرح دي ؟ 
لسة بدر هيرد بيجيله رسالة على تليفونه بيفتحها 

- بدر السيوفي ز*ير النساء كل يوم في مل*هي شكل وحشني و اللهِ .. أنتَ مصدق ان البت اللي مقعدها في بيتك دي شر*يفة و بريئة و غلبانة دي أو*سخ خلق الله ...سيناريو فرح بيعيد نفسه خلي بالك .... فاعل خير 😉

بدر مصدوم من الرسالة و اتبعت له صور و فجأة باص لنور بغضب و عينه احمرت فقالت نور : مالك بتبصلي كده ليه ؟؟
قام بدر و شد*ها من شعرها و ...... 


يتبع الفصل التالي اضغط هنا

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية اسيرة جبروته" اضغط على اسم الرواية 


reaction:

تعليقات

تعليق واحد
إرسال تعليق

إرسال تعليق