رواية المغرور والدلوعة الفصل الثامن والثلاثون 38 بقلم ميرو محمد
رواية المغرور والدلوعة الفصل الثامن والثلاثون 38 بقلم ميرو محمد
في مكتب حياه متجمعين البنات كلهم.
حياه : عارفين احنا لازم نعمل حاجه مختلفه.
بسنت : ونبي حاجة ايه بقا ياست حياه .
حياه : لما تبطلي هزار هقولك .
ميار : متسكتي يابسنت لما نشوف حياه بتفكر في ايه.
حياه : ايوه خليها تسكت .
سما : والله انا مش عارفه ايه جو الاطفال الانتو في دا
ميار : سيبك منهم ياحياه وقولي بتفكري في ايه.
حياه : اننا نعمل مباره بين فريقين وكمان اعضاء الشركه هنا يشاركو فيها .
بسنت : الله والله فكره . بس تفتكري صقر هيوافق .
حياه : سيبو صقر عليا انا
سما: طب روحي قوليلو وشوفي هيقولك ايه .
حياه : طيب استنو وليسه هتخرج دخل حسام وحازم.
حسام: انتو مجمعين كده ليه لتكونو بتتفقو تقتلونا .
حازم : تصدق ممكن .
حسام : لاء دا مش ممكن دا اكيد .
حياه : في ايه انت وهو .
حسام : ها مفيش انتي رايحه فين .
بسنت : مش حياه قرارت نعمل مباره كره واعضاء الشركه هتشارك فيه .
حياه : بظبط كده ووسع بقا انت وهو عشان اروح اقول لصقر .
حازم : ها لاءء .
حياه بشك : لاء ايه في ايه ياحازم .
حازم : مفيش بس صقر عنده اجتماع هو ووليد .
حسام : ايوه بظبط كده وتعالو ننزل الكافيه تحت نشرب حاجه علي ميخلصو .
ميار : ايوه تعالو .
سما: طب يلا ياحياه ولما يجي نبقا نقولو .
حياه : طيب . وذهبو جميعا الي الخارج .....واثناء خرجهم شافت حياه هاجر وهي داخله مكتب صقر .
في المكتب عند صقر....
وليد : تفتكر هتيجي
صقر : اكيد يابني ال زي دي مبصدق تلاقي فرصه عشان تشوفني فيها.
وليسه بيكلم والباب خبط .
صقر : شوفت اهي جات . قوم خش الحمام ومتكلمش .
قام وليد بسرعه .
صقر : احم ادخل .
دخلت هاجر وقالت : حضرتك فاضي يااستاذ صقر.
صقر : ايوه اتفضلي . ايه هو الموضوع الكنتي عاوزاني فيه .
هاجر بمكر: بصراحه يااستاذ صقر احنا ناس علي اد حالنا وانا كنت محتاجه شغل ضروري اوي.
صقر: بس انتي ليسه بتدربي .
هاجر: معلش بس والله انا محتاجه اوي السغل وكمان هتابع التدريب مع شغلي .
صقر : تمام بس هشوف شركائنا وهرد عليكي اثناء الاجتماع بتاع المجموعه .
هاجر بفرحه : بجد شكرا جدا جدا يااستاذ صقر .
صقر: تمام اتفضلي علي شغلك. خرجت هاجر بفرحه انها حققت اول هدفها .
واثناء خروج هاجر وبفرحتها دي كانت حياه والكل منتظرين يشوفو حصل ايه .
حياه : ودي مالها فرحنا اوي كده ليه .
بسنت : ايوه مالها كده . دا ولاكنها هتجوز صقر .
حياه : تعالو لما نشوف
وراحو كلهم علي مكتب صقر ....
وليد : هتعمل ايه ياصقر معاها .
صقر : هلعبها لحد معرف وراها حد بردو ولا لاء . المهم كل حاجه عانها تجيلي .
وليد : اوكي بس...... وليسه بكمل دخلو البنات وحسام وحازم .
صقر : في ايه مالكم .
حياه: احنا الفي ايه ولا انت يااستاذ صقر . ومالها الست هاجر فرحانه اوي كده وهي خارجه من عندك .
صقر : حياه صوتك ميترفعش عليا تاني فاهمه. يامدام صقر .
حياه : والله عاوزاني اعمل ايه وانا شايفه العاوزا تموتني خارجه من عند جوزي الهي بتحبه وفرحانه اوي كده . وجوزي شكلو نسي كده .
الكل بصدمه من الكلام حياه .
بسنت : كانت عاوزا تموتك ازاي دا .
حياه بدموع : ايوه عاوزا تموتني عشان طريق صقر يكون فاضي ليها .
سما : انا كنت حاسه ان البنت دي مش ساهله .
صقر : خلصتو يلا بقا اتفضلو كل واحد يشوف شغله.
حياه : ياخساره ياصقر .
ميار : تعالي تعالي ياحياه ننزل الكافيه وتفكي شويا عشان متتعبيش .
وليد : ايوه انزلو واحنا هنيجي وراكم .
اخدو البنات حياه وخرجو من المكتب ونزلو الي اسفل ...
حازم : مينفعش كنت تكلم حياه كده ياصقر .
صقر بتعب : اوووف يعني اعمل ايه ماانتو عارفين ان كل دا عشانها .
حسام : بس مكنش ينفع تزعلها خصوصا انها لو زعلت بتتعب ياصقر .
وليد : روح صالح حياه مينفعش تزعلها انت عارف انها ممكن تتعب .
صقر : تمام تعالو ننزل ونتغدا قبل الاجتماع.
الكل تمام يلا بينا. ونزلو الي الكافيه بتاع الشركه عند البنات ......
#بقلمي_ميرو_محمد
في الكافيه ...... ......
حياه بدموع : انا يكلمني كده عشان البت دي.
بسنت : ياحياه متقرنيش نفسك بيها .
ميار : ايوه بسنت عندها حق . وبلاش تبيني انك ضعيفه يابنتي دا جوزك .
سما : بس انتي لازم تاخدي بالك دي ممكن تعملك حاجه .
حياه بقلق : تفتكري .
وليسه بتكلم وجيه البريك بتاع الشركه والموظفين كلهم دخلو الكافيه . وكمان المجموعه وكانت هاجر وسلمي دخلين وصقر ووليد وحازم وحسام داخلين .
ابتسم صقر لهاجر وكمان هاجر ابتسمت لصقر .
سلمي : يابنتي اتهدي مراته قاعده وملاحظه .
هاجر : احسن هي ليسه شافت حاجه .
سلمي : طب يلا ياختي ناكل قبل الاجتماع بتاع استاذ صقر .
هاجر : يلا
وراحو وقعدو علي تربيزه المجموعه كلها ...
عند صقر ....
وليد : روح ياخويا صالحها وكمان بتضحك لهاجر دا انت طينتها خالص .
صقر: انقذوني ياض انت وهو .
حسام : مع نفسك . حياه شكلها متعصب اوي .
حازم : دي شكلها هتتغدا بصقر 😂😂😂
صقر : طب ياخويا انت وهو يلا يلا نلحق نتغدا قبل الاجتماع .
وصلو عند البنات ....
وليد : ايه اتغدتو ولا ليسه .
بسنت : احم ليسه احنا مستنينكم اخو .
حازم : جدعه يامزتي 😂
حسام : متتلم ياض انت مش شايف ان اخوتها التنين هنا .
حازم : خلاص هاخدها مكان تاني وقولها 😂😂.
حسام : والله انك بجح ياض
صقر : خلاص انت وهو يلا يلا نلحق نتغدا قبل الاجتماع اقعدو .
قاعدو الشباب جنب البنات وصقر قعد جنب حياه وحط دراعه علي كتف حياه.
صقر : حبيبي زعلان ليه بقي مني .
حياه نظرت في عين صقر وسكتت .
صقر : لاء دا الموضوع كبير علي كده .
بسنت : ياابيه حياه مش بسهوله تصالحها .
صقر : شكلها كده يابسنت .
ميار: بس ياصقر في مباره حياه عاوزا تعملها .
صقر بصدمه : مباره ايه دي .
حازم : ايوه صح ياصقر والله فكره حلوه نعمل فرقين ونشوف مين هيكسب .
وليد : والمقابل ايه .
سما : منعرفش حياه ليسه كانت بتقولنا .
صقر : مباره ايه دي بقا ياست حياه بتخطتي من ورايا .
حياه : والله كنت جايه اقولك وانت الكنت مشغول مع ناس . ثم نظرت الي هاجر التي تنظر اليهم باهتمام .
بسنت : وهي مالها دي مركزه معانا كده ليه .
ميار: البت دي مش هجبها لبر يابنات .
حياه : والله شكلي هخش السج.ن بسببها .
ضحكو كلهم علي حياه .
حسام : ونجبلك عيش وحلاوه 😂😂.
حياه : عااااا حسام بطل يارخم .
صقر : حسام بس مضيقهاش .
سما: احنا مش هناكل ولا ايه .
صقر : ايوه يلا عشان نخلص ونروح غرفة الاجتماعات .
حازم : طب يلا كل واحد يطلب هيكل ايه .
وبداءو يطلبو الاكل وبعد وقت جيه ليهم الاكل وبداؤ في الغدا .......
في الصعيد ......
عامر : انت يابني عاوزينكم تهتمو بلتجهزات كويس .
الرجل : حاضر يابيه .
محمود : تفتكر هنلحق نخلص تجهزات قبل الاسبوع ياعامر .
عامر : اكيد يامحمود ربنا يتمم فرحتنا علي خير ياخوي .
محمود : يارب . انا هدخل اشوف سهام .
عامر : ماشي وانا هوصل للارض كده اشوف الفلاحين .
محمود : تمام ياخوي . وذهب عامر الي الارض . ومحمود دخل لسهام .
محمود : سهام سهام .
سهام : ايوه يامحمود تعالي انا في المطبخ .
دخل محمود المطبخ .
محمود : ايه ياسهام فين تنضيف البيت وتجهزات العملتيها .
سهام : حاضر يامحمود اخلص الغدا مع داده وهنجهز الدنيا .
محمود : مالك ياسهام حاسس فيكي حاجه .
سهام : مش عارفه يامحمود قلقانه علي الولاد .
محمود : انتي هتقلقيني ليه ان شاء الله خير ويلا خلينا نخلص كل حاجه قبل ميجو علي الصعيد .
سهام: حاضر حاضر ربنا يستر بقا ...........
#بقلمي_ميرو_محمد
في الكافيه .......
صقر : خلصتو اكل يلا بقا علي شغلنا .
حياه : انا مش هحضر الاجتماع انا هروح .
صقر : ليه ياحبيبتي انتي حاسه بحاجه .
حياه : حاسه اني تعبانه وعاوزا اروح .
وليد : احضري الاجتماع وبعدين حسام يوصلكم .
بسنت : ايوه ياحياه احضري انتي ناسيه انك المسؤله عن المجموعه .
حياه : طيب يلا .
صقر : احم حياه عاوزك الاول .
حازم : طب يلا احنا ياجماعه نسبقهم علي الاجتماع .
الكل يلا . وذهبو جميعا الي خارج الكافيه وظل صقر وحياه .
حياه : ها في ايه ياصقر .
صقر : عاوز اقولك ان اي حاجه بعملها عشانك ومش عاوزك تضيقي وانتي هتعرفي كل حاجه في وقتها والله .
حياه بقلق : في ايه ياصقر انت مخبي عني ايه .
صقر : هتعرفي كل حاجه بعدين والله .
حياه : مش عارفه ياصقر بس عشان خاطري متجرحنيش ياصقر .
صقر : غصب عني والله . بس خليكي واثقه فيا ونبي .
حياه : ربنا يستر ماشي ياصقر لما نشوف اخرتها معاك .
صقر : طب يلا نطلع عشان في قرار ختو وهعرضو عليكو وعلي المجموعه في الاجتماع .
حياه : قرار ايه دا
صقر بقلق : .....................
يتبع الفصل التالي اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية المغرور والدلوعة" اضغط على اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق