Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية ضرة اختي الفصل السابع والعشرون 27 والاخير بقلم الكاتبه المجهوله

  

رواية ضرة اختي الفصل السابع والعشرون

سجدة بصت وراها لقت واحد واقع علي الارض والشرطة واقفة
صقر بحب : انتي كويسة ي حبيبتي
سجدة باستغراب : ايوا في اي
علي بتنهيدة : مفيش مفيش وبص للعسكري : خدوه
الشرطة اخدته وهما جابوا الطلبات وروحوا
***
نسرين : اياد انا اسفه
اياد بخبث : هقبل اسفك بس بشرط
نسرين بلهفة : اي
اياد : تحكيلي كل حاجة من غير كدب
نسرين بخوف : مينفعش
اياد خلاص ولسي هيمشي مسكت ايده : خلاص خلاص
اياد : بسرعة
نسرين بدموع : أنا مش و*حشة علفكرة أنا يتيمة عشت مع عمي وولاده كان عنده ولدين وبنت
الولدين كانوا دايما بيحاولوا يتقربوا مني بطرق مش كويسة
والبنت كانت بتكر*هني مع انها عمرها م اتعاملت معايا
ولما قولت لمرات عمي مصدقتش طبعا
وحاولوا يمشوني من البيت وفعلا مشوني قالو اني سر*قت حاجة
وسابوني في الشارع لوحدي
لحد م قابلت ابوك ايوا محسن باشا قابلني وشغلي معاه في الشغل المشبو*ه لحد م طلب مني اني اتجوزك
اياد : وعلاء
نسرين : علاء دا واحد بقضي معاه وقت منا بقيت فتا*ة ليل
محسن هو ال قالي اروح لعلاء وهو ال بعتلك الرسالة عشان تشوفني
اياد : طب يوم م كنتي في مكتبي كنتي بتعملي اي
نسرين بحزن : كنت بدور علي اي ورق مشبو*ه ليك عشان لو هدد*تني أنا أو محسن نهدد*ك أنا كمان
إياد بصلها وسكت
نسرين بعياط : انا اسفه أنا ال كنت هحر*ق وش سجدة اخت صقر
أنا عملت كل حاجة و*حشة بس غصب عني والله بس انا مش هسكت هنزل دلوقت حالا علي القسم اقدم المستندات الي معايا ضد محسن الش*ر لازم ينتهي
فجأة الشرطة دخلت
صقر : مفيش داعي احنا هنا اهو
نسرين ضحكت بجنو*ن : اهلا اهلا وطلعت ورق كتير من شنطتها ورمته علي الارض : خدوا اهو اهو يلا اقتلو*نا بقي
صقر اخد الورق من علي الارض وقبضوا علي نسرين
يونس طلع من جوا وحضن اياد : عدت علي خير ي حبيبي
اياد بدموع : صعبت عليا اوي
يونس : غلطت ولازم تاخد جزاتها
اياد : معاك حق انت هتعمل اي مع روح
يونس بابتسامة : روح ام ابني وبس اصلا هتتجوز هي وصقر
اياد : علي البركة خلينا في بوز بعض احنا
يونس بضحك : خلينا
وقعدوا يهزروا ويلاعبوا روز
***
فات سنة اخيرا)"
علي اتجوز سجدة وهي حاليا حامل
صقر وروح اتجوزوا وبيعامل غيث زي ابنه
روز بقي عندها سنة وكام شهر ويونس فرحان بيها وبيروح يشوف غيث كل فترة اياد قاعد معاه ( لسي سناجل)
بدر ونوال طلعوا يعملوا عمرة ويدعوا لشادية ورزان بالرحمة
محسن ونسرين لسي في السج*ن هما وكل ال كانوا بيساعدوهم واتحكم علي نسرين ومحسن بالاعدا*م لانه كان بيتاجر في مخدر*ات واعضا*ء ونسرين بتساعده
***
علي : أنا ماشي جاي ولا لا
صقر : لا روح انت شوية وهحصلك
علي : انت حر وسابه ومشي
سجدة : تفتكر هيعمل اي لما يشوف المفاجأة دي
روح بفرحة : اكيد هيفرح طبعا
صقر بحب : يارب تعجبه
علي نزل راح القسم ودخل مكتبه وبدأ يشوف شغله
العسكري : في حد عاوز حضرتك
علي : دخله
دخلت بنت منتقبة وبصة في الأرض : السلام عليكم
علي باستغراب : عليكم السلام
البنت رفعت عينها وعلي بصلها شوية بس غض بصره
...بصوت باين عليه العياط : وحشتني اوي ي علي
علي رفع عينه بصدمة وقام جري عليها وشال النقاب : ج ج جنا
جنا اترمت في حضن اخوها وفضلوا يعيطوا
علي : انتي عايشة صح أنا مش مصدق عيني بس ازاي ازاي انتي انتي حامل
صقر من وراه : أنا السبب
علي بصدمة : ازاي وراح ضر*به بالبوكس :حامل منك
صقر : لا لا أنا مراتي روح يعم هي حامل من جوزها عادي
علي اخد جنا في حضنه وقعد
صقر : يوم م الدكتور كشف عليها وقال إنها ما*تت أنا كنت متفق معاه وبعدين انت طلعت اوضتك قعدت تعيط وانا اخدتها ودخلت العمليات وفضلت في غيبوبة شهرين لما فاقت كانت الذاكرة رجعتلها وبدأت تتعالج طبيعي ورجعت تمشي تاني
بس طبعا انت كنت في حالة لا تسمح بأي ضغط أو صدمات
لحد م اتقدملها واحد وانا وافقت واتجوزوا وبقيت كل فترة اروح اطمن عليها وهي كانت حاضرة الفرح علفكرة
علي بصدمة : كل دا يحصل وانا معرفش
جنا بدموع : انا اسفه ي علي أنا غلطت كتير اوي سامحني
علي : أنا ال آسف ي حبيبتي انا كنت بمو"ت في اليوم ألف مرة
جنا بتردد : طب ج جوزي برا
علي سابها وقام فتح الباب ودخل واحد لابس كاب مداري نص وشه : شيل الكاب دا
... شال الكاب وانصدم لما لقاه نفس الشخص بتاع يوم الحادثة
مسكه ولسي هيضر* به صقر بعده
جنا بعياط : مهاب ملوش دعوة أنا ال غلطت
مهاب : اسمعني والله أنا مراتي ما*تت وكنت بحبها اوي روحت البا*ر وفضلت أشرب لحد م حصل ال حصل
أنا كنت بغير علي الكسر ال انت عملتهولي شوفت جنا وهي خارجة بتسند علي صقر راقبتهم وعرفت مكانهم
وطلبت اتجوزها صقر في الاول رفض بس لما لقي اصراري وافق بعد م طلع روحي واتجوزنا وبص لجنا بحب : وهي حامل في بنتي دلوقت ونا بقولها قدامكوا كلكوا : أنا بحبها ومقدرش اعيش من غيرها ابدا أتمني تسامحنا كلنا ي علي
علي حضن أخته بحب : الحمدلله انك معايا لسي ي حبيبتي
رجعوا كلهم القصر والسعادة مالية قلوبهم
لقوا اياد ويونس هناك)"
روح شايلة روز ويونس شايل غيث وبيلاعبه
حضنوا بعض وقلوبهم صافية
يونس للفانز : أنا حبيت رزان حصل مشا*كل كتير روح اتعذ*بت في حياتها معايا كتير بس لقت سندها وحبيبها وأخوها في الدنيا
ربنا يديمكم لبعض
وقعدوا يضحكوا ويهزروا مع بعض
روح : اقرأوا الفاتحة لماما شادية ورزان
قرأوا كلهم الفاتحة واترحموا عليهم بحب
الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية كامله"رواية ضرة اختي" اضغط علي اسم الروايه

reaction:

تعليقات