Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية نور الادم الفصل الثالث عشر 13 بقلم اسراء علي

 رواية نور الادم الفصل الثالث عشر 

رواية نور الادم الفصل الثالث عشر 

وصلنا في الفصل اللي فات لغايه ما عمر حكى لآدم على الموضوع.

.....

آدم: هما مين.

عمر: هما نور وأسوة.

آدم: بتقول ايه، مش ممكن تكون هي نور.

نور دخلت: مش ممكن ايه، وأنا ايه اللي دخلني في الكلام.

عمر: ها ولا حاجه.

نور: لا أنا سمعت بتقولوا نور، في أي.

آدم: ولا حاجه، إحنا كنا بنتكلم في المشروع وأنتِ ليكِ دور فيه، علشان كده قولنا أسمك، ولا لازم ناخد منك إذن.

نور: احم، لا، اتفضلوا أنا جبت دول لينا.

عمر: شكرًا.

....



.....

تاني يوم..

آدم: عمر، روح جهز العربية علشان نرجع على الاوتيل، علشان عايزين نرجع القاهرة.

عمر: ماشي يا آدم، هتحتاج مساعدة.

آدم: لا..

...

آدم بوجع: آه.

نور: ممكن اساعدك.

آدم بوجع: متشكر.

نور: ممكن تبطل عِند وتخليني اساعدك لأنك باين إنك تعبان.

آدم: ده إحنا بقينا بنعرف نتكلم اهو، وصوتنا يعلى.

نور: احم، آسفه بس ممكن تخليني اساعدك.

آدم: ماشي.

نور في نفسها: يابي على برودك يا أخي.

آدم: بتقولي حاجه.

نور: ها، ولا حاجه، يلا خلصنا اهو، أسند عليا علشان ننزل بقا.

آدم: مفيش داعي.

نور: معلهش تعالى على نفسك شوي.

.....

عند إسراء..

إسراء: عايزين نعمل أكله حلوه كده يا أسوة، علشان آدم وعمر ونور راجعين انهارده.

أسوة: نعمل نجرسكو.

إسراء: اووك، حلو أوي، ونعمل جاتو حلويات.

أسوة: تمام، يلا بينا.

....



...
عند آدم...

آدم: عمر يلا سوق، وبالراحه علشان أنا عارفك مجنون.

عمر بضحكة: ماشي.

آدم: بطل ضحك.

عمر: براحتي هههه.

نور: أنا مش مستغنيه عن حياتي يا أستاذ عمر، بالراحه.

عمر: حاضر حاضر.

....

عند أسوة...

أسوة: ياااختي يا إسراء، مش كده.

إسراء بضحكة: ماشي خلاص مش هعمل حاجه،

أسوة: أحسن حاجه، ايه ده، الله يساعد آدم وعمر عليكِ يا شيخه.

إسراء: ههههه، والله عندك حق، مره عملتلهم رز معجن وفراخ محروقه وكان هيجيلهم تسمم.

أسوة: ربنا يعينهم.

إسراء: على قلبهم زي العسل أسكتِ أنتِ.

أسوة: دول هيرتاحوا لو حد اتجوز فيهم.

إسراء بضحك: عندك حق، خلاص قربنا نجوز واحد.

أسوة: طيب يلا بقا، علشان ننجز ونخلص اللي في أيدينا.

.....

عند عمر...

" عمر بيجري بسرعه بالعربية...

آدم: يا عمر بالراحه، هنموت يخربيتك.

عمر: أسكت بقا خليني اخاد فرصتي.

نور: بالله عليك عايزه أروح سليمة للبت أسوة، ملناش غير بعض.

عمر بتلقائية: متخافيش هترجعي لعيلتكم قريب، ومش هتكوني وحدك.

نور: ايه.

عمر: كح كح.

آدم: جاتك الكحه دلوقت، رد يا اخويا.

عمر: بطل يا آدم، أقصد يا نور هنموت ونروح عند عيلتنا كلنا دلوقت.

نور: لا مش عايزة اموت دلوقت، وعلى ايدك، بالراحه.

عمر: ماشي، ماشي، علشانك يا قمر بس.

آدم بصوت واطي لعمر: عارف لو اتكلمت معاها نص كلمة تاني، هنزلك في نص الطريق واخليك ترجع مشي.

عمر بضحك: اوبا بقا يا آدم، والله ووقعت يا اخويا.

نور: ايه.

آدم: مفيش، عمر بيحب يهزر بس.

....



.....

بعد ساعات..

قدام بيت آدم...

عمر بيرن الجرس..

إسراء: عموووري وحشتني يا راجل، كيف حالك.

عمر: يخربيتك متغيرتيش.

إسراء: عيب أتغير في يومين، فين آدم.

عمر: آدم آدم.

إسراء: مالو.

آدم: أنا كويس اهو.

إسراء بفزع: مالك يا آدم ومالو دراعك.

آدم: مفيش حاجه، تعالي ندخل وبعدين نتكلم.

إسراء بدموع: وكنتو بتضحكوا عليا لما كلمتكم.

عمر: والنبي ما تتفتحي دلوقت.

إسراء: أسكت أنت واللي جنبك دي، علشان مش هكلمكم.

نور: عيب يا سووو، ده أنا مسكينة معملتش حاجه، بعدين أنا مردتش أقولك علشان متقلقيش، وعلى العموم هو زي القرد مفيهوش حاجه.

" بعدين أدركت نور إنها قالت على آدم قرد"

نور: ياااختي، أقصد زي الفل.

آدم: يا شيخه.

نور: والله.

إسراء بضحك: الله يهدك يا نور، ادخلوا ادخلوا.

....

بعد الأكل....

عمر: بصراحه الأكل جامد آخر حاجه..

إسراء: تسلم ايدي بقا.

نور: مستحيل ده أكل أسوة، مستحيل تكوني أنتِ.

إسراء: للدرجه دي مفقوسة.

نور: ايوه.

..

عمر: والله يا جماعه إحنا محتاجين بنات في البنات يكونوا شاطرين كده.

آدم: عمر.

عمر: معلش، سوري.

...

بعد الأكل..

...


......

أسوة ونور: طيب احنا لازم تمشي دلوقت.

إسراء: خليكوا معايا انهارده.

نور: مينفعش يا إسراء، لازم نمشي بقا.

عمر: خليكوا معانا احنا اتعودنا عليكم.

آدم ضربه...

عمر: احم، أقصد إسراء اتعودت على آنسة أسوة أكيد.

إسراء: ايوه.

أسوة: معلش لازم نمشي، تصبحوا على خير.

آدم: عمر روح وصلهم.

نور: مفيش داعي هناخد اي تاكسي.

آدم: لا عمر هيوصلكم.

أسوة: بس..

آدم: مبسش..

أنا: ياختي خليه يوصلكم حد لاقي😂.

نور: ماشي تمام.

أسوة: هو لازم يعني يا نور يوصلنا م ناخد تاكسي.

عمر بهيام وهو بيبص لأسوة: ايوه لازم اوصلكم، افرض حد اتعرض للقمر.

أسوة: أيه.

عمر: اقصد يعني افرض حد اتعرضلكم، لازم أكون موجود.

نور بضحك: طيب يلا بقا.

آدم: خف شوي يا عمر.

عمر: اسكت أنت.

......
عمر وصل نور وأسوة على البيت وروح، وهما طلعوا شقتهم وأول ما وصلوا...

نور: وأسوة: مستحيل ايه دا...

....



يتبع الفصل التالي اضغط هنا

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية نور الادم" اضغط على اسم الرواية


reaction:

تعليقات