رواية قلب يونس الفصل الحادي عشر
بعد ساعه فجر خرجت لقيت ..تمارا بتبوس يونس وهو ساكت ....
فجر بصدمه .. يونس ..
تمارا بعدت عن يونس ....مالك ده جوزي ...
يونس بصدمه ..انا
فجر بدموع...انت لسه هتقول انا ..دخلت اوضتي ساعه اخرج الاقيتكم في الوضع ده ...انت ايه يا يونس...معندكش قلب بيحس بيه ....هي دي الفرصه ...بتعمل فيها كده ....هتكسر في قلبي ايه تاني اكتر من كده .....انا بقيت حطم انسان ...اااه
فجر وقعت في الأرض ....
ويونس جري عليها وشالها ...داخلها الاوضه يونس بقي يخبط علي وشها لحد ما فقت..
يونس بدموع ...والله العظيم كنت مصدوم ...والله عمري ما حسيت بحد غيرك ...عمري ما حبيت غيرك...انتي قلب يونس ...وحياه يونس ..وحلم يونس ...انا الدموع مش بتنزل من عيني غير علشانك ....بحس قلبي بينز ف لما بتزعلي مني ...انتي مش مجرد زوجه ...لا انتي حبيبه واخت وام وصاحبه ...انتي الحياه بنسبه ليه ...والله العظيم بحبك ...
فجر فضلت ساكته بس دموعها بتنزل ...
يونس حضنها ...والله عمري ماكنت ضعيف غير قدمك ولا حسيت بضعف غير علشانك ....انتي ملكتي قلبي وروحي ...
ردي بس عليه ريحي قلبي اللي حبك ودأب في حبك ..فجر والله عمري ما كنت هقرب من تمارا ...الحكايه كلها كنت صدمه ...ردي علي قلبي ...ردي ...
فجر بدموع...احكيلي حدوته ...
يونس بابتسامه خدها في حضنه ...حاضر يا ست البنات...
كان يا ماكان...
كان في اميره جميله اوي اسمها فجر ...
كنت ملكه علي مملكه ورود ....وكنت بتحب الحياه ونفسها كل الناس تكون مبسوطه ...وامنيه حياتها أنها تشوف الورد في كل مكان ...
وكان فيه مملكه قريبه منها كلها جليد ...وبس مفيش فيها ورده واحده عايزه تطلع ...كل الملك ما يحاول يزرع ورد ...الورد ده يموت من الجليد ..
وفي يوم الملك قرار ...يسافر مملكه الورود.....ويسأل الملكه ...
علي طريقه لزرع الورد ....الملك كان نفسه في دفء لقلبه وكان حاسس ان الدفء ده هيكون في الورد ...
الملك يونس ....ممكن يا ملكه فجر تقوليلي ليه الورد مش عايز يطلع في المملكه عندي ....حابب اعرف السبب ...ونفسي اشوف الورد في كل مكان في المملكه عندي ....امنيه حياتي...
الملكه فجر بفرحه....مش هعرف السبب غير لما اروح معاك ...وأشوف السبب ...
الملك يونس ركب علي الحصان بتاعه واخد الملكه فجر قدامه علي الحصان ..وانطلق علي مملكه الجليد ...
واصل الملك يونس والملكه فجر المملكه ...
وكنت الملكه فجر جايبه معها ...ورد كتير علشان تزرعه...
وبدات تزرع الورد هي والملك يونس ....وبقيت كل يوم تراعه الورد ...وتحط مياه للورد...يوم وراء يوم ...لحد ما مملكه الجليد ...بقيت كله ورد ...الورد كان شكله تحفه الورد طلع في وسط الجليد ...
الملك يونس....شكرا ليكي يا ملكه ....انتي عملتي المستحيل ...الجليد عرف الدفء ...الجليد عرف الحب والورد..
وبعد فتره الملك يونس اتجوز الملكه فجر ...
وهنا خلصت الحكايه حلوه ولا ....
.....
يونس بابتسامه....هي دي حدوته قلبي ...وقلبك ...هو ده حبنا ورده محتاجه راعيه ...محتاجه حته منك علي حته مني محتاجه قلبي وقلبك ...محتاجه محبه ...وانا لحبك عشقك يا فجر الحياه ...والله لو حكيت عن حبي ليكي مش هيكفني سطور ....انتي قصه في القلب ...انتي اللي شمس بتطلع لما ضحكتك بتطول علينا . ..اضحكي بقي خلي الحياه تضحك ...خلي الشمس تطلع في عز الليل ..وكل ده علشان ضحكه .... طلعه من قلب صافي ...
فجر بابتسامه...مش عارفه ازعل منك ...لان قلبي لقلبك محب ....وحياتي لحياتك سكن ...وروحي لروحك عاشقه...
يونس بابتسامه حضنها اوي ...نفسي في حته منك علي الارض ....وتكون شبه قلبك الابيض ...وروحك الحلوه ..و..
فجر بضحك ...يا قليل الا دب ...بحبك ...وبحب حضنك وروحك ...والروح لوجودك عطشانه ...
يونس بضحك خبيثه ...طيب يلا ...
فجر بضحك حضنت يونس....لا ...
يونس بابتسامه خبيثه...ليه ...ده انا
فجر حطت أيدها علي بوقه...بس ياض بقي انت ما بتصدق اي كلام فيه . ...
يونس بابتسامه....بحبك قدك عمري ...بحبك يا قلب يونس ....
فجر بكسوف...وانا بعشقك ...
يونس بابتسامه....هخرج شويه وارجع نكمل رغي للصبح...
فجر بحزن ...طيب ...
يونس بضحك....يلا البسي علشان هخرج. ..أنا وفجر والليل وبس ....
فجر بفرحه...دقيقه واكون خلصت ....
قمت بسرعه لبست فستان ابيض جميل ...وفردت شعرها ....
وخرجت ليونس الصاله لقيت تمارا لبسه وقاعده ...
فجر بصوت عالي ...يونس ...
يونس بحب ..نعم يا قلب يونس ....
فجر بعصبيه ...هي لبسه ليه ...
يونس بضحك...ولا اعرف يلا نخرج ....
ومسك ايد فجر وخرج ...
وتمارا هتمو ت من القهر ....
فضلت قاعده مكانها ...
يونس نزل هو تمارا ....
فجر بفرحه...هنروح فين ...
يونس بضحك...تحبي نروح فين ...
فجر بفرحه...اروح البحر ...
يونس بابتسامه....يلا علي البحر ...
فجر بابتسامه...مش عايزه أركب العربيه ...
يونس بابتسامه...امال يا ست البنات ....
فجر بابتسامه....عايزه اروح البحر ماشي ....وبمعني اصح تشيلني لحد البحر ...
يونس بضحك...بس دي مسافه كبيره اوي ...وانتي
فجر بغضب طفولي ...قصدك اني دبه...ماشي مش عايزه منك حاجه ...
ومشيت قدامه ....مره واحده لقت نفسها متشالها...
يونس بضحك.....دبه قلبي زعلت ....مقدرش علي زعلك ده انتي قلب يونس ...وعلي قلبي زي الريشه ...
فجر بفرحه....نزلني...
يونس نزلها ...
فجر نطت علي ضهر يونس ...يلا امشي بيه يا يونس افندي ...
يونس بضحك...يلا يا قلب يونس...
يونس بقي ماشي بيه وهي تضحك ...من قلبها ...
(هو الحب ايه غير شويه سعاده من القلب علي قلب صافي علي حب دفء)...
دق قلب عاشق فلا مفر من الحب آلا إليه ....
وأصلوا عند البحر ...
يونس بحب ...تحبي ...تأكلي ايه يا ست البنات ...
فجر بكسوف...احب اكل كشري وكتر الشطه ...
يونس بضحك...كشري دلوقتي...
فجر بضحك ....ااه يا باشا كشري وكتر الدقه والشطه ...
يونس بضحك...حاضر وكتر الكشري ...
قاعدو يأكلوا كشري ...وفجر كنت فرحانه جدا ....ويونس كان حابب كل حاجه مع فجر ...
فجر بابتسامه...نفسي اشوف الدنيا بعنيك ...وافضل طول العمر في حضنك ومفيش حاجه تفرق بين قلبي وقلبك ...لاني مش بحبك ...انا بعشقك ...
يونس بحب....وانتي قلب يونس وروح يونس ...يونس من غير فجر ميت...انتي الحياه ليونس يا فجر قلبي ...
فجر بابتسامه...بقولك صحيح ...
يونس بضحك...قولي يا قلبي...
فجر بابتسامه...عايزه اشرب بيبسي وواحده ميرندا...
يونس بضحك...كل ده انا خايف عليكي ...
فجر بابتسامه...خايفه تكون اخر مره ...عايزه اعمل كل حاجه معاك النهارده ...
يونس بحزن ....بتقولي كده ليه ...
فجر بضحك ...بهزر معاك .... يلا بقي ...
يونس بابتسامه...ياريت ...حاضر ثواني ...
بعد شويه كانوا قاعدين يشربوا الحاجه الساقعه...
فجر بضحك ....يونس ...
يونس بابتسامه...قلب يونس...
فجر بابتسامه...عايزه سوداني ومع شوكولاته بكل الانواع ...
يونس بضحك...حاضر يا قلب يونس ...
بعد دقيقه كنت فجر ماسكه كيسه كبيره من الحاجات الحلوه...
فجر بفرحه...يلا بقي شليني ...
يونس بحب ...يلا ...
فجر نطت علي ضهر يونس ...احكلي بقي علي سبب جوزك من تمارا اليع دي ...
يونس بضحك...بقي تمارا دي يع...
فجر بضحك ...يع يع يع ...
يونس بضحك....عندك حق ...حاضر هقولك ...
...
يونس حكي لفجر من ساعه ما تخطفت لحد اخر مكالمه
فلاش باك...
يونس رد بسرعه...الو....
هتدفع ولا اكمل ...
يونس بسرعه ...هدفع ...
شاطر نص ساعه وتكون الفلوس عندي...
يونس ...حاضر ...وهاخد فجر امته وازاي ...
امته في فرحك ...ازاي هي هتجيلك لوحدها...
يونس بستغراب ...فرحي ازاي...
هو انا نسيت اقولك انت هتتجوز النهارده في نفس القاعه اللي كان فيها فرحك...والفلوس بروضه هاخدها النهارده...وفجر هترجع بيتها النهارده....ايه رايك ...
يونس بعصبية ...انت مجنون ...انت بتقول ايه ...
براحه علي نفسك ده شرطي علشان تاخد فجر حته واحده ...وكمان سليمه من غير ما
يونس بعصبية ...اخرس كفايه ...طيب هتجوز مين ...ولا ازاي هلاقي عروسه النهارده...
العروسه موجوده....انت هتتجوز تمارا هانم النهارده....هتتجوز النهارده فجر هترجع البيت النهارده ايه رايك...في العرض ده ...عرض مغري بصراحه...
يونس بعصبية ....ايه ده ...طيب انا موافق ...فجر هترجع امته ...
بعد ما تتجوز وتمضي علي مؤاخر....عشره مليون..
يونس ....موافق...
تمام ...
...
نرجع ليونس وفجر...
والباقي انتي عارفه ...
يونس بابتسامه...والله عملت كل ده علشانك وعلشان بحبك ...وكنت خايف حد فيهم يعمل فيكي حاجه ....وكل ده خطه من تمارا واكيد مروان معها ....
فجر بدموع...كل ده حصلك وانا معرفش ...وكل ده بسببي ...
يونس بابتسامه...مش بسببك ...بسبب حقد تمارا ومروان ...
فجر بفرحه...اهم حاجه اني معاك ...يونس ...
يونس بابتسامه...قلب يونس...
فجر بابتسامه...بحبك....
وهنا سمع يونس صوت ط لقه ر صا ص....اللي جات في ضهر فجر ...
يونس حس براس فجر وقعت علي كتفه..
يونس بدموع ...فجر ....فجرررر...
يونس نزلها وحط ايدو علي ضهرها لقه الد م بينزل كتير...
يونس بدموع وصوت عالي ....فجرررررررررررر
فجر بدموع...هتوحشني
يونس بدموع
يتبع الفصل الثاني عشر اضغط هنا
الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية كامله"رواية قلب يونس" اضغط علي اسم الروايه
تعليقات
إرسال تعليق