رواية فيروزة الاسد الفصل العاشر
رواية فيروزة الاسد الفصل العاشر
(10)
في نفس الوقت في غرفه زينب
أسد بغضب :اي اللي بتقوليه ده
زينب بخبث:بقول اللي هيحصل يا روحي وأكملت بحب وهي تتعلق برقبه أسد أسد انا بحبك لي مش عايز تفهم ده
أسد بكل غضب زقها بعيد عنها وانا مش بحبك افهمي بقا وابعدي عن فيروز يا زينب لأنك لو فكرتي تا*ذيها صدقني هتند*مي
وكان على وشك مغادره الغرفه ولكنه توقف مكانه عندما استمع الي زينب وهي تهتف
زينب ببرود:اي رايك لو البلاد كلها عرفت ان حبيبه القلب كانت ممسو*كه في قضيه ز*نا تخيل اي اللي ممكن يحصل واي اللي ممكن يطلع عليك يا حبيبي
أسد بغضب شديد مسكها من شعر*ها بعن*ف اي اللي بتقوليه ده يا زباله
زينب بخبث اي غلطانه انا مش دي الحقيقه وأكملت بوقا*حه وهي تتلعب بقميص أسد اي رايك اما تقضي الليله دي معايا صدقني هخليك تنسى فيروز خالص
أسد بقرف زقها بعيد عنه للاسف اتغيرتي كتير يا زينب وتغيرك للاسوا وانا بقيت اقر*ف منك انا صابر عليكي لحد دلوقتي عشان خاطر امي وابويا غير كده كان زماني خلصت منك من زمان وتركها وغادر الغرفه....
في وقت لاحق
كانت فيروز تجلس على الفراش شارده في الشرط الذي وضعه أسد ولكنها اتنفضت من مكانها عندما أحست بيد تجذبها
اتنفضت واقفه ولكن هدا ذاعرها عندما شاهدت أسد مستلقي على الفراش بكل برود
أسد ببرود :مالك اترعبتي كده
فيروز بقوه :انا مش قولتلك متلمسنيش يا بني آدم انت ولا انت مش بتفهم ولكنها ابتلعت باقي كلماتها شاهقه بفزع عندما انتفض واقفا من على الفراش وعلامات الغضب تترسم بوضوح على وجه
قبض أسد على ذراعها جذبا اياها نحوه لتصطدم بصدره
أسد بحده : وهو يقبض على ذراعيها لسانك ده لو متعدلش صدقيني هقط*عهولك
دفعته فيروز بعيد عنها بقوه
فيروز بسخريه : ولا تقدر تعمل حاجه لأنك لو فكرت تعمل حاجه صدقتي هتند*م يا أسد لان فيروز القديمه خلاص ماتت..
أسد بسخريه :عايزه تعرفي اقدر اعمل كده ولا لا انهي كلامه حذبأ اياها نحو صدره ثم اطبق شفت*يه على شفت*يها بعن*ف مبتلعا داخل فمه صراختها صر*خت با*لم عندما بدا يلت*هم شفت*يها بكل عن*ف ظلت فيروز تضر*به بيديها الضعيفه على صدره ولكنه لم يبالي بها وجذبها نحو الفراش( وتسكت شهرزاد عن الكلام الغير مباح🙈)
بعد مرور فتره ليست بقصيره كانت فيروز تنام على صدر أسد ودموعها تنزل على خديها واسد يضمها إليها بتملك
أسد بزهق ما خلاص بقا يا روز وبعدين دي اول مره يعني يا حبيبتي
فيروز بسخريه : انا دلوقتي عرفت اد اي انت شخص مقر*ف وشهو*اني انت كل اللي فارق معاك جس*مي مش اكتر يا أسد ؤكل مره يحصل بنا حاجه بتبقى بطريقه أسوأ من اللي قبلها انا حقيقي بقيت اكر*هك واقر*ف من جس*مي بسببك
أسد بغضب ضر*بها بالقلم بكل عصبيه بتقر*في من جس*مك يا فيروز طيب اعملي حسابك ان كل يوم هيحصل كده انا هخليكي تكر*هي نفسك بجد
فيروز لنفسها:انا فعلا بقيت اكر*هك يا أسد على اد ما كنت بحبك مش هقدر اكمل معاك لأنك وجعتني وجرحتني اوي انت كنت ليا كل حاجه حلم جميل بس بقيت كابو*س بشع بخاف منك اوي.. الظاهر ان ادم كان عنده حق في انك مبتحبنيش لأنك لو فعلا بتحبني كنت رفضت العرض بتاع ابوك واخذتني ومشينا من الصعيد لكن انت اخترت عيلتك و انا بالنسبه ليا مجرد شهو*ه انت فعلا ك*سرتني بس كفايه اوي كدا انا همشي وهبعد عن الصعيد كله
أسد بحده:بتفكري في ايه
فيروز بخبث :انا عايزه اخرج لو سمحت انا تعبت من المكان وعايزه نروح سوا اي مكان
أسد بابتسامه:وماله نخرج النهارده سوا
فيروز بخبث:شكرا لو سمحت قوم بقا عشان اقوم اغير
أسد بغمزه:ما تقومي هو انا حوشتك
فيروز: لو سمحت يا أسد ارجوك
أسد: ماشي سماح المره دي
بعد مده بتنزل فيروز واسد ماسك في ايديها بقوه كأنه عارف انها بتفكر في الهروب
على السفره
أسد.:صباح الخير
صباح النور
سليمان بحده: شوف يا ابني دلوقتي لازم تعدل بين مرتاتك
هتبات عند زينب ليله وعند فيروز ليله
اسد:...
يتبع الفصل التالي اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية فيروزة الاسد" اضغط على اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق