رواية واه من الثأر الفصل العاشر 10 بقلم نور عصام
رواية واه من الثأر الفصل العاشر
نور. بخضه مالك يا لارا بتعيطي كدا ليه
لارا. بصوت عالي ودموع قالت ابله نور الحقيني انا بمو*ت
نور وعاصم. مع بعض قالو مالك فيكي ايه
لارا. انا اناا انااا
نور يابنتي مالك قولي انا هموت من الخوف
لارا. انا انااا بنز*ل د*م كتيير قوي
نور ايييه
لارا. بصوت ضعيف قالت انا بمووووت
نور. بصوت عالي قال فين الزفت جوزك
لارا. الحقيييني
عاصم. جاب فونه واتصل علي خيري جوز لارا
خيري. بعد مده فتح وقالو الوو
عاصم. بغضب وعصبيه قاله عملت ايه ف مراتك
خيري. بخوف منه وحاول يكون قوي قال هكون عملت ايه يا عاصم بيه دي ليلة دخل*تي وعملت اللي المفروض بتعمل ولا غلطت اياك
عاصم. دا انا هخليها ليلة دفنتك يا بن الل
خيري. حوصل ايه لكل ده عاد
عاصم. مرتك وين دلوك
خيري. ف الحم*ام
عاصم. مرتك بتم*وت بابن الل وربي لو جرالها حاجه لانهيك من علي وش الدنيا
خيري. كيف ده اني عملت ايه يعني
عاصم. بغضب قال شوف مرتك علي اجيلك
خيري. تيجي وين يا عاصم بيه
عاصم. قفل ف وشه وقال ل نور انا هروح اشوف المص*يبه دي
نور وانا هاجي معاك البنت شكلها نز*فت لانها ضعيفه وممكن يكون جوزها ......
عاصم. طيب قوي البسي بسرعه وبعد دقائق جهزو ونزلو
عاصم. بعد دقائق رن علي خيري
خيري. فتح فونه وقبل يرد
عاصم. قاله انا تحت البيت انزل افتح
خيري. بخوف نزل بسرعه
نور. بخضه قالت فين لارا
خيري. فوج بس قاط*عه النفس
نور. بحزن قالت وصلنا ليها
عاصم. بصله نظره ارعبته وبعدين قاله لو اللي ف دماغي صح
خيري. مش وجته يا عاصم بيه وطلعو
نور. بس دخلت لقت لارا غر*قانه ف د*مها شهقت وقالت عملت فيها ايه يا حيوان بقلم نور عصام والله لوديك السجن علشان هي بنت صغيره وانت حيوان دا مستحيل يكون برضي ابدا وجريت عليها وبتحاول تفوقها وبعدين قالت عاصم اطلب اسعاف البنت هتموت لانها نز*فت كتير
عاصم. انا هشيلها للمشفي بعربيتي
نور. يلا بسرعه وفعلا خرجو بعد ما نور حاولت قدر الامكان تغيرلها هد*ومها وبعد شويه وصلو المشفي
د ايمن. عاصم بيه خير
نور. ردت بسرعه وقالت البنت بتنز*ف بسرعه علي العمليات
د ايمن. شاف لارا وقال للممرضه جهزو العمليات وانا هجهز بسرعه
نور. وانا كمان هدخل معاك
د ايمن. مينفعش حضرتك
نور. انا دكتوره ويلا بسرعه ودخلت فعلا وجهزت ودخلو العمليات وبعد فتره خرجو والحزن مالي قلبها
عاصم. بس شافها جري عليها
نور. بدموع قالت البقاء لله وبصت ل خيري وراحت عليه ومسكته من هدومه وقالت انت اللي قتل*تها يا حيوان انت اغتصب*تها وهي طفله وانا هوديك ف ستين داهيه
خيري. بيحاول يبعد عنها
عاصم.بيشد نور ويقولها اهدي وبس اخدها من خيري لف ل خيري وضربه عدة ضربات متتاليه ف وشه وظل يضربه بوحش*يه الدكاتره اتلمو عليهم وبيحاولو يشيلو عاصم من عليه
عاصم. قام معهم وبعدين قاله مو*تك قصاد موتها يابن المهدي
د ايمن. اهدي يا عاصم بيه ولو عاوز تعمل محضر واثبات حاله احنا معاك لانها اتوفت نتيجه ..... بطريقه وحش*يه
عاصم. بصله
د ايمن. ثواني والتقرير الطبي يكون مع حضرتك
خيري. قام وبيتصل باخوه
ممدوح. فتح فونه وقاله ايه يا عريس بتتصل ليه دلوج
خيري. بحزن قاله احنا ف المشفي
ممدوح. اييييه ليه حوصل ايه
خيري. تعالي ياخوي وقفل
ممدوح. لبس هد*ومه ونزل جري علي المشفي
عاصم. بس شافه قاله ان مندمتكم علي اليوم اللي اتولدتو فيه
ممدوح. اهدي يا عاصم بيه وجولي حوصل ايه
عاصم. اسئل اخوك الحيوان
ممدوح. عمل ايه بس
نور. بغضب قالت قت*ل مراته
ممدوح. بخوف ورعب قال ايييييه كيف ده
نور. اسئل اخوك المتخلف الهمجي
ممدوح. مش مستوعب اللي بيقولوه وبعدين قال وينها لارا
د ايمن. وصل عندهم وقال البقاء لله وقال التقرير اهو يا عاصم بيه وبص ل خيري بزعل
ممدوح. بيحاول يستوعب اللي حصل وبدا يفهم انو اخوه اتعامل معها بطريقه وحشيه راح عليه وقاله ليه اكده يابن ابوي
خيري. مش بيرد
عاصم. اتصل علي عمه
رشاد. كان نايم قام وقال وه دا عاصم
هنيه. وعاوز ايه دلوج
رشاد. اصبري يا هنيه وفتح الفون
عاصم. عمي تعالي دلوج المشفي
رشاد. بخضه مشفي ليه ياولدي
هنيه. عالله مرته تكون ما*تت وخلصنا منيها
عاصم. سمعها وقال لا يامرت عمي مش مرتي اللي ماتت بتك هي اللي ما*تت وياريت تجو دلوج
هنيه. بصوت عالي قالت بتي بتي مين ولييبه
عاصم. مستنيك يا عمي وقفل وآه من التار واخره
هنيه. صرخت بصوت عالي وصو*تتك بكل قوه فيها
ثريا. صحيت وولاد هنيه
ثريا. بخوف جرت علي برا وقالت خير ليه اكده يا خيتي
هنيه. بنهيار قالت بتي بتييييييي
وبعد شويه وصل
عمه ومراته وامه المشفي وعرفو باللي حصل
نور. بغضب وحزن راحت علي هنيه وقالت قولتلك البنت صغيره ومش،حمل جواز مشيتي ورا عندك وشيطانك وجوزتي البت لواحد متخلف اغت*صب بنتك وللاسف ماتت وملحقنهاش
هنيه. بتصرخ وتقول كنت عاوزه انهي التار بين العليتين،مكنتش اعرف ان بتي هي اللي هتدفع التمن اااااه
نور. صرخت فيهم كلهم وقالت اااااااااااآه من التار حرام عليكم نهيتو حياة ناس كتير ملهاش ذنب لييييه لييييه كدا ليه تدمرو بعض وتقت*لو بعض بسبب التار اهدو وارجعو لربكم وحكمو عقولكم وسيبو قلوبكم تهدي وتسامح سيبو قلوبكم تحب وتتعامل بما يرضي الله للاسف معظمكم متعلم لكن الجهل معشش ف قلوبكم وبتقضو علي بعض باسم التار وبضعف قالت عالله بقا تكونو ارتحتو دلوقتي بقلم نور عصام
عاصم. حاسس ببها وبوجع قلبها راح عليها وضمها لحض*نه بيحاول يهديها وبعد شويه عطاها ل امه وراح يخلص اجراءات الدفن وخرج هو عمه وعيلة خيري اللي جم كلهم وبعد انتهاء كل شئ تم الدفن والعزا
في بيت عاصم
هنيه. بدموع بتي راحت بتي واني لازم اخد بتارها
نور. صرخت فيها وقالت كفايه بقا انتي ايه حسي شويه واعرفي انك السبب بمو*ت بنتك وبعصبيه اكتر قالت إياك اسمعك تقولي اخد بتارها تاني لان انتي السبب فاااهمه انسي وعيشي واتأقلمي علي حياتك من غير بنتك
ثريا. شدتها جنبها وقالت اهدي يابتي اهدي يا جلبي العصبيه غلط عليكي وطبطبت عليها
هنيه. برغم وجعها وقهرتها علي بنتها وبرغم انها بردو عرفه ان كلام نور صح إلا انها كرهتها اكتر من الاول وبصتلها بشر
ثريا. فهمت نظرة هنيه ل مرات ابنها قالت جومي يابتي اطلعي اوضتك ارتاحي شويه
نور. بتعب قالت حاضر يا ماما بس متنسيش تاخدي دواكي
ثريا. حاضر يابتي يلا اطلعي
آه من الثاره والجهل والجشع والطمع ارادت قتل غيرها من اجل المال ولكن اراده ربنا فوق كل شئ وانقلب السحر عالساحر وشربت من نفس الكاس اللي كانت حابه تسقي غيرها منه
اللهم إنا نعوذ بك من الخداع والمخادعين ومن النفاق والمنافقين وناكري المعروف .
وبعد شويه دخل عاصم وعمه
ثريا. تعالي ياولدي
عاصم. نور فين يا اما
ثريا. طلعت من شويه ياولدي
عاصم. طيب انا كمان طالع محتاج ارتاح
ثريا. روح ياولدي وبعد ما طلع راحت علي هنيه وقالت جومي يا هنيه ارتاحي
هنيه. ارتاح وكيف تجي الراحه وبتي مش ف حضني
ثريا. بحزن ادعيلها ربنا يرحمها وشدتها تقوم وفعلا دخلت اوضتها وبعدين قالت شدي حيلك يا هنيه علشان ولادك وسابتها وخرجت راحت اوضتها
هنيه. ااااااه اااااه يابتي
رشاد. وحدي الله يا هنيه
هنيه. لا اله الا الله سيدنا محمد رسول الله
وبعد مرور شهر الكل ابتدي يتأقلم والحياه ترجع طبيعيه وطبعا عاصم قدم التقرير الطبي وجاري التحقيق
نور. عاصم ممكن نرجع القاهره
عاصم. عندي شغل هنا ومش هينفع نروح دلوقتي
نور. طيب وانا وشغلي
عاصم. نوووور انتي خلصتي امتحانات وشغلك يتأجل وبعدين مفيش شغل طول فتره حملك
نور. حملي وبهمس قالت وهو انته فارق معاك حملي ولااا
عاصم. سمعها وراح عليها وقال انا ساكت بمزاجي ف اتقي شري واسكتي احسنلك
نور حرام عليك يا عاصم انت كدا بتظلمني
عاصم. بعصبيه قالها انا كدا ظالمك ومسكها من ايدها وقالها من يوم ما عرفت انك حامل وانا مهتم بيكي باكلك وشربك وكل شئ حتي الدكتور كام مره اقولك تعالي اوديكي وانتي ترفضي والمفروض تعاملي معاكي يكون غير كدا خالص لكن انا براعي ربنا فيكي والاخر تقولي انا ظالمك
نور بدموع وغباء قالت طيب انته عملت ايه ف يوسف وياسر
عاصم. وهو دا اللي عاوزه ترجعي القاهره علشانه
نور. ابدا والله العظيم انا بس
عاصم. اخرصي واياك اسمعك تتكلمي ف الموضوع دا تاني
نور. الله يخليك يا عاصم متاذهمش والله هما مظلومين
عاصم. كلمه كمان ومش هيطلع عليهم صبح
نور. سكتت وجواها الف سؤال وسؤال هيموتها
عاصم. نده علي صابحه
رواية وآه من الثأر بقلم نور عصام
صابحه. طلعت وقالت نعم يا عاصم بيه
عاصم. جهزي اكل ل نور
صابحه. من عنيا يا بيه
عاصم. صابحه انتي اللي تعمليه بيدك وطلعيه علطول
صابحه. فهمته وقالت حاضر يا بيه ونزلت
نور. اتنهدت وف نفسها لما انته خايف عليا قوي كدا ليه مش بتصدقني ولا بتحرحمني من نظراتك دي واستمر الحال بين عاصم ونور هو مهتم بيها وامه معه ولكن مش بيريحها ونور بقت ف الشهر التامن
نور عصام. عاصم كفايه بقا علي نور كدا انته تعبت نفسيتها اكتر من الازم وانت عارف انها مظلومه
عاصم. اتحدتني وكان عاوزه تقف قصادي وكمان عانديتي وقالت انها هتخو*ني
نور عصام. بس انته عارف ان كل من غيظها وغيرتها عليك
عاصم. لازم اربيها علشان بعد كدا تعرف هي بتقول ايه ومش اي كلام تقوله
نور عصام. طيب هتخف عليها بقا علشان خلاص هي فعلا تعبت وكمان علشان البيبي يا ابو العيال
عاصم. باستغراب قال نعم
نور عصام. ولا حاجه ايه هو مش ابنك ولا ايه
عاصم. ابني طبعا ومتأكد من كدا
نور عصام. طيب نهدي بقا البت بقت ف اخر شهورها للحمل ومحتاجه راحه نفسيه
عاصم. بس انا
نور عصام. انتهينا ولا متلومش غير نفسك
عاصم. يعني ايه بقا
نور عصام. يعني متخلنيش اقلب عليك واخلي نور تعذبك وتكويك فعلا بنار الغيره وانت راجل وعارف وغير كدا اخليها تعذبك اكتر وانت موجود معها ومش قادر تقر*ب منها
عاصم. لا لا كفايه لحد كدا انا اصلا تعبت وصابر بالعافيه وبتحجج بالحمل
نور عصام. ايوا كدا نرجع بقا لموضوعنا
في صباح يوم جديد
عاصم. صباح الخير يا نور
نور. بتعب قالت صباح الخير
عاصم. انتي تعبانه
نور. بتنهيده قالت لا
عاصم. نور كفايه مقاوحه بقا انتي من يوم حملك وانتي مش راضيه تروحي لدكتور ودا مينفعش وكمان انتي شكلك مش طبيعي ولازم متابعه
نور. انا كويسه وكمان دكتوره ومش محتاجه دكاتره
عاصم. استغفر الله العظيم يابنتي انتي مش شايفه نفسك وكمان بطن*ك دي مش بطن طبيعيه ابدا ولا بطن واحده اول مره تحمل ولحد دلوقتي احنا منعرفش نور الجنين
نور. بضعف قالت ويهمك ف ايه نوع الجنين
عاصم. بمكر قالها الله مش ابنك
نور. غمضت عيونها وقالت ابني واخدت نفس وقالت كفايه ظلم بقا يا عاصم
عاصم. با*سها من خدها وقال طيب بزمتك انا ظالمك دانا بروح شغلي وارجع عليكي علشان اتطمن وبسافر القاهره وكل شويه اتصل بيكي وبرجع علطول برغم ان الشغل هناك اكتر من هنا ومحتاجني فعلا بس علشانك برجع
نور. وبعد دا كله ايه اللي هيحصل
عاصم. مال علي ايدها وباسها وبعدين قالها يلا بلاش دلع وقومي خلينا نفطر علشان انا ورايا شغل كتير وبعد شويه نزلو
ثريا. تعالي يا بتي
نور. صباح الخير يا ماما
ثريا. صباح النور علي عيونك يا جلبي
عاصم. باس راسها وقالها صباح الخير ياست الكل
امه. صباح النور ياولدي يلا افطرو
عاصم. قعد وقعد نور جنبه وبقا ياكلها ويهتم بيها
هنيه. قاعده هتولع
محمود ابن عمه رشاد ودا عنده عشر سنين قال علي فكره انا لما انجوز هعمل زيك
عاصم. بصله باستغراب وقال تعمل ايه يالا
محمود. ها اكل مراتي كدا زي ما حضرتك بتاكل ابله نور
عاصم. ههههههه
نور. ابتسمت
ثريا. طيب يلا اكبر انته بس بسرعه علشان نجوزك
هنيه. ايه جله الادب دي ياولد
محمود. الله اشمعني انا يعني
هنيه. بأرف قالت مسخ*ره وجلة حيا
عاصم. مسك ايد نور وقالها كبري دماغك وف لحظه دخل
صلاح. ودا ابن اخت هنيه وقال السلام عليكم
عاصم والكل ردو السلام
هنيه. بفرحه قامت من عالسفره وسلمت عليه وقالت حمدلله علي سلامتك ياولدي
صلاح. الله يسلمك يا خالتي عامله ايه
هنيه. الحمد لله ياولدي تعالي افطر معانا
صلاح. بالف هنا سبقتكم
عاصم. تعالي يا صلاح اقعد عيب عليك انته مش غريب
صلاح. بص ل نور وقال واو ايه الجمر ده
عاصم. ف لحظه لكمه لكمة قويه
هنيه. وه وه
صلاح. ايه ياعم مالك داخل فيا كدا زي القطر
عاصم. بعصبيه وغضب قال صلاح لو عاوز تتدخل البيت دا تاني علشان خالتك يبقي تحترم نفسك وتحترم اصحابه فاهم ولا لأ
صلاح. وانا قولت ايه يا عاصم ،صلاح بيكون صاحب عاصم وكان مسافر برا وميعرفش نور طبعا
عاصم. بص ل نور وقال الدكتوره نور مراااتي
صلاح. اييه
عاصم. اللي سمعته ويلا اتفضل
صلاح. انت بتطردني يا عاصم
عاصم. ايوا ومشي قدامه
صلاح خرج وراه
هنيه. التمع بعيونها نظره شر وبصت ب نور
ثريا. طبطبت علي نور وقالت كملي وكلك با بتي ومتفكريش كتير ف اي حاجه ملهاش لازمه بقلم نور عصام
نور. مين دا
ثريا. ابن اخت هنيه وصاحب عاصم وكان مسافر برا ولساته واصل وعلشان اكده جه يسلم علي خالته وبصت ل هنيه وقالت واكيد مش هيجي اهنه تاني
هنيه. بصتلها وسكتت
نور. فهمت كلامها
ثريا. بعد ماخلصو فطار اخدت نور ودخلت اوضتها وقالت نور يا بتي لازم تروحي لدكتور بط*نك كبيره وشكلها مش مريحني
نور. متقلقيش يا ماما انا بخير وصممت انها متروح لدكتور
وبعد اسبوع
هنيه. بتكلم صلاح ف الفون وقالت لازم تعمل زي ما جولتلك
صلاح. .......
يتبع الفصل الحادي عشر اضغط هنا
الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية اضغط علي اسم الرواية " رواية واه من الثأر "
تعليقات
إرسال تعليق