Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية الملاك القاتل الفصل العاشر والاخير 10 بقلم سلسبيل مجاهد

 رواية الملاك القاتل الفصل العاشر

رواية الملاك القاتل الفصل العاشر

الفصل العاشر و الاخير 

روايه الملاك القاتل 

بقلمى سلسبيل مجاهد 

فى صباح اليوم التالي 
فى مبناه المخابرات 

دخلت ساره هى و ادهم و الفريق اتجهت الى غرفه الاجتماعات انتظروا اللواء عبد الحميد حتى دخل عليهم بعد دقايق قليله ثم دخل من وراءه شخصان 

تحدث اللواء : اعرفكوا بالغول المخابرات 

تكلم الشخص عند اذنك يا فندم ممكن اعرف بنفسى 

اللواء : اكيد اتفضل 

تحدث الشخص قائلا : الرائد مروان المنشاوى لقبى غول المخابرات 

حتى دخل هو بطلته الساحره من غيره ضباع المخابرات 
تحدث قائلا : اعرفكم بنفسى 

الرائد باسل  العطار لقبى ضباع المخابرات 

ساره بصدمه : انت طيب ازاى عايزه افهم 

اللواء : اهدى شويه انا هقولكوا على كل حاجه و الاتفاق اللى كان بينى و بين باسل و مروان و ازاى هو مش تتاجر المخدرات اللى احنا بندور عليه و ازاى هو ظابط هو و مروان 

ساره : ياريت يا فندم عشان نفهم 

اللواء : الموضوع بدا من ساعت ما طلبت من ادهم ان يمسك الشحنه اللى كانت جايه هنا و يتم تسليم فى مكان اللى تحدد و قدرنا نمسك شحنه و نمسك واحد منهم بس الاسف الشخص ده ماتت فى الحبس ساعته قرارت يتم تكليف ضابط سرين فعلا اتصلت ب باسل و مروان بلاغتهم انهم يجوا هنا عشان ابلغهم بتفاصيل القضيه و فعلا عرفتهم و خططنا هيتم العمليه ازاى و هنفذ و ساعته طلب منى اطلب فريقك يا ساره عشان تمسكوا القضيه لان ده كان متاكد انكوا هتقدروا على عمليه و تنفيذ و خليت باسل و مروان يتدخلوا و وسطهم عشان نقدر نجمع معلومات كتير عن قضيه و ده قدرنا نعمله بعد معلومات اللى باسل و مروان و جبهم فعلا انا بنسبه اللى مكالمه اللى جتلك تعرفك فيها ان باسل هو تجار مخدرات اللى بدورى عليه عشان يشتت تركيزك فى القضيه و دورى موضوع بتاع باسل بس انتى معملتيش كده بس و يوم تسليم قدرنا نمسك راس الكبير و كان طبعا ادهم عرف بكل ده 

ساره : تمام يا فندم طيب اهلا بيكوا 

باسل و مروان : شكرا 

اللواء : دلوقتى تقدروا تمشوا الاجتماع خلص مبروك ليكوا على نجاح العمليه 

الفريق و ساره و باسل و مروان و ادهم : شكرا يا فندم الله يبارك فيك


تاني يوم يوم جديد تشرق الشمس علي البطل والبطله 

في فيلا باسل العطار 

كان باسل يتحدث مع سليم ويقول 

باسل: بابا انا عايز اتجوز ساره الدهبي 

سليم: طيب ياحبيبي اللي انت عاوزه اهم حاجه انت تكون مرتاح وهي ساره انسانه محترمه وطيبه وجدعه 

باسل: طبعا هي ساره قمر طيب يا بابا علي خير النهارده بليل هنرووح الفيلا الدهبي 

سليم: طيب ياابني هرن علي سياده اللواء هشام 
باسل: تمام يابابا 

في اخر الليل اتجه باسل وسليم الي فيلا هشام الدهبي داخل باسل وسليم 

هشام: نورتوا الفيلا كلها اتفضلوا تشربه اي

سليم: ولا اي حاجه احنا عايزين نشوف ساره

هشام: طيب ياسليم هاندي علي ساره 



داخل غرفت سارة كانت متوتره علشان هي فعلا بتحب باسل من زمان بس كانت خايفه تقول لحد بس سبحان الله دلوقتي هتبقا خطيبت باسل 


 طرق باب الغرفه 

ساره: اتفضل
 
هشام: يلا ياابنتي باسل تحت 

ساره: طيب يابابا انا هنزل 


نزلت ساره هي وهشام اول لما شاف باسل ساره فضل فرحان علشان هو فعلا بيحب ساره اووي من اول يوم شافها في المستشفى 

سليم: احنا جايين علشان نطلب ايد ساره لي ابني باسل 

هشام: انا معاك طبعا بس اشوف ساره برضو اي رايك ياساره 

ساره: انا موافقه يابابا 

باسل بيفرحه: علي بركه الله احنا هنعمل كتب الكتاب النهارده مع الخطوبه اي رايك ياسياده اللواء 

هشام: طيب انا معاك في الفكره بس ساره اي رأيك 


ساره: انا موافقه يابابا 


باسل: طيب علي خير ياعمي المأذون بره علشان كتب الكتاب 

داخل المأذون علشان كتب الكتاب

هشام: طيب ياابني 

باسل: اتفضل يامأذون 


المأذون: الانسه ساره موافقه علي باسل يكون زوج ليكي 

ساره: موافقه 

المأذون: بارك الله لكم و بارك عليكم جميعا بينكم علي خير 

هشام الف مبروك ياباسل انت وياساره 

ساره وباسل مع بعض: الله يبارك فيك 
سليم: الف مبروك 

باسل وساره: الله يبارك فيك 


اتفقه هشام وسليم علي الفرح هيبقا بعد يومين 


بعد يومين داخل الفلا الدهبي 


كانت ساره في الغرفه ترتدي الفستان وكان مع تاليا وانجي وحياه وحنان وحنين كانوا لبسين فساتين جميله اوي 

ونفس الحكايه كان باسل في الفيلا العطار كان يجهز نفسه وكان مع في الغرفه ادهم ويحيي ومروان وابراهيم ومحمد 

يتحدث باسل: الف مبروك ياشباب 
الشاب: الله يبارك فيك 

ادهم: بجد انا فرحان هتجوز النهارده تاليا 

يحيي: وانا كمان هتجوز النهارده انجي 

مروان: وانا كمان النهارده فرحي بجد هتجوز حياه انا بحبها اوي 

ابراهيم: وانا كمان هتجوز النهارده حنان حبيبتي 

محمد: انا كمان يااااجماعه هتجوز النهارده جنين 

باسل: الف مبروك ياشباب 


بعد وقت ذهبه باسل والشباب اللي فيلا الدهبي 

كانت ساره جميله بفستانها الابيض وكانت حياه جميله بفستانها الابيض وانجي وتاليا برضو كانوا جميلات بفستاتين الابيض وحنان وحنين كانوا عسلات بي الفستان الابيض 


داخلوا الشباب الى الفيلا 

داخل باسل الفيلا الدهبي هو والشباب وهشام وسليم 

باسل قرب من ساره ونظر في عينها ويقول 

باسل: بسم الله ماشاء الله قمر ياحبيبتي 

ساره وانت كمان ياحبيبي 


مروان: اي القمر دا ياحياة جميله اوي 

حياه: حبيبي انت اللي قمر 


ادهم: ياحبيبتي انتي زي العسل اوي جميله ياتاليا 


تاليا: حبيبي انت اللي جميل اي الحلاوه دي 

ادهم: مفيش احلي منك 




يحي: اي الحلاوه دي 

انجي: حبيبي تسلم يارب انت اللي احلي 


ابراهيم: حنان انتي زي القمر اوي ياحبيبتي 

حنان: انت اللي شكلك جميل انت اللي قمر 


محمد: بسم الله ماشاء الله جميله اوي ياحنين
 
جنين: تسلم ياحبيبي انت اللي جميل يااجمل مارأت عيني 



بعد مرور سنه في فيلا باسل العطار 


باسل: ياساره انتي فين البنت صحيت بتعيط 

ساره: نعم ياحبيبي 

باسل: كنتي فين 

ساره: بعمل الفطار ياحبيبي 

باسل: طيب ملك صحيت وبتعيط 



ساره شالت البنت الصغيره وفضلت تحاول تنايمها تاني 

ساره: تعرف ياباسل 

باسل: اعرف اي 

ساره: تعرف اني ملك شبهك اوي 

باسل: اكيد علشان بنتي بس برضو فيها شبه منك 

ساره: ايوه ياحبيبي تعرف انا فرحانه اوي علشان انا
 حبيتك انت وحبي دا ليك انت وبس ياباسل بحبك 

باسل: وانا بحبك ياحبيبتي 




                          الـنــهــايـــــة



يتبع الفصل التالي اضغط هنا

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية الملاك القاتل" اضغط على اسم الرواية


reaction:

تعليقات