Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية سلفتي الملعونه الفصل السادس 6 بقلم هويدا زغلول

 


رواية سلفتي الملعونه الفصل السادس

توفيق :انتي بتقولي اي

احمد :بتقول الحقيقه اللي في قلبها

سناء :انت لازم ترجع عن قرارك ده

سماح :اهدي بس يا ماما أنتي تعبانه

توفيق :كل وحده تطلع شقتها

شهد :تعالي يا شيماء

احمد :وانا طالع

توفيق :اقعد هنا عايزك وانت كمان يا يحيي

سناء :انت راجل مفتري

توفيق :انا مش هسمح ليكي تفرقي بين عيالي

سناء :ودول كمان عيالي

توفيق :انا بضمن حق عيال محمد

سناء :مالهم عيال محمد انا خليت يربيهم

توفيق :كل حاجه بمزاجك انتي وبرضه صممتي

إن يحيي يتجوز سماح انتي ناسيه زمان انك كنتي

عايزه تجوزيها لمحمد الله يرحمه

سناء :واي الغلط أن بختار لابني وحده صالحه

توفيق :مين دي اللي صالحه سماح

سناء :بقولك اي انت هتنسي الموضوع الاساسي

احمد :انا مستغرب اللي انتي فيه انتي كنتي تعبانه

جدا ودلوقتي علشان الشقه اللي مليش اي مصلحه

فيها بقيتي كويسه

سناء :انت عايزني اموت

احمد :انا قولت كده

يحيي :انا ساكت من بدري بس شايف أن الشقه دي

مينفعش تكون ملك عيال محمد لوحدهم

توفيق : وانا قولت

يحيي :قولت قرار ظلم

توفيق :اخرس

سناء :يلا بينا يا يحيي

توفيق :رايحه فين

سناء :طالعه شقه ابني

توفيق :لو خرجتي من هنا هتكوني طالق

سناء.:وانت فاكر أن ممكن ازعل عليك في داهيه

احمد :معلش انا مش عارف هي عامله ليه كده

توفيق :امك عالطول كده امال انا هربان منها ليه

اسمع يابني ده مال يتمي اوعي تيجي عليهم

احمد :وانت عارف عني كده يا حاج

توفيق :الله يرحمك يا محمد اوعي تيجي علي شيماء

البت دي طيبه والله

احمد :عارف ولله يا حاج

توفيق :وفي نفس الوقت اوعي تظلم شهد

احمد :من غير ما تقول بس انت ناوي تعمل اي

توفيق :كل اللي بفكر فيه ان اخليك انت واخوك ايد

واحده اوعوا تخسروا بعض

احمد :عن نفسي عمري ما هخسر اخويا والله

وعالسلم

شهد :يوم ما يجي عمي يحصل البالاوي دي

شيماء :تعالي ندخل الشقه ونتكلم

شهد :رايحه فين

سماح :داخله معاكم

شيماء :معلش اصل احنا اتنين ضراير ونمسك في بعض

دلوقتي مينفعش تيجي معانا وقفلت الشقه

شهد :يخربيت عقلك

شيماء :حماتك وحشه بس انهارده كانت بتتكلم بطريقه

غريبه اوي حاسه ان البت دي سخنتها

شهد :منها لله والله بجد صعب عليا احمد اوي

شيماء : وانا كمان والله يابنتي انا ما عايزه حاجه

شهد :عالفكره انا مش شيغلني والله اللي حصل

الحمد لله انا راضيه أن عندي شقه وخالص

شيماء :هو ينفع أسألك سؤال

شهد:اتفضلي

شيماء :هو انتي ازاي موافقه أن احمد يتجوز عليكي

شهد :وليه بقي كده

شيماء :مستغربه والله باللي حصل

شهد :بوصي انا الحمد لله مش محتاجه فلوس وانتي

شيفاه اهلي عاملين ازاي بس اما عمري ما حسيت

إن احمد بيحبني ولله فعادي بقي وجودو في الشقه

لوحدو زي وجودو مع وحده تانيه

شيماء :مش فكرتي هو ليه بعيد عنك

شهد : هههههههههههه اي يا ضرتي عايزه تخلي يحبني

مش يمكن لو حبني اخلي يطلقك

شيماء :احمد كويس وابن ناس والله انا مش عايزه

غير اني اربي عيالي

شهد :يعني انتي مش بتحبي احمد

شيماء :عايزه الحقيقه ولا الكدب

شهد :طبعا الحقيقه

شيماء :الاول لا دلوقتي حبه لعيالي مخلني مرتاحه

لوجوده معايا

شهد:بت أنا شكلي هحبك ولا اي

شيماء:معقول يا سعدي لو حبتني

شهد :بجد انتي طيبه اوي

شيماء :هقولك بقي نعمل اي علشان احمد يحس بيكي

وفي شقه يحيي

سناء :انا مخنوقه اوي

سماح :اهدي يا ماما ليحصلك حاجه

يحيي :يا امي مش فارق معايا الشقه

سماح :بس برضه اشمعنا عيال محمد

سناء :والله لو حصلت لكتب كل حاجه ب اسمك

سماح :بس انتي بتقولي بابا عايز يطلقك

سناء :يعملها كده

سماح :اسمعي كلامي يا خالتي والله ما هتخسري حاجه

سناء :اعمل اي

وفي شقه توفيق

شيماء :بابا انت فين

توفيق :تعالي يا حبيبتي

شيماء :اعملك حاجه تكلها

توفيق :تسلم ايدك يا قلبي

شيماء : حاضر هعملك ودخلت المطبخ وكان موبيلها بيرن

رقم غريب

شيماء :الو مين

الرقم الغريب:معقول نسيتي انا مين

شيماء :نعم إنت هتهزر

الرقم الغريب :شيماء معقول نسيتي اللي كان بيحبك

شيماء :انت حيوان وقفلت السكه

سماح :بتتخانقي مع مين

شيماء :وانتي مالك عايزه اي

سماح :تحبي اساعدك

شيماء :نعم لا شكرا

سماح: برحتك وخرجت اي ده احمد انت هنا

احمد :نعم خير فيه حاجه ه

سماح :امال شيماء بتكلم مين جوا ده اول ما شفتني

لقيتها بتقول الو ايوه يا احمد ازاي وانت موجود

احمد :اه منا طالع بمنظرين ودخل المطبخ

شيماء :هتاكل مع بابا

احمد :لا وانا داخل كنتي بتكلمي حد

شيماء :دلوقتي لا وندهت عليها شهد

شهد :كلمي بابا يا شيماء

شيماء : حاضر اوعي كده وخرجت ومسك الفون

وطلع الرقم واتصل بيه

الرقم الغريب:اي يا حبي اللي جنبك مشي 
يتبع الفصل السابع اضغط هنا
الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية كامله"رواية سلفتي الملعونه" اضغط علي اسم الروايه

reaction:

تعليقات