Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عشقت العمدة نور الفصل الخامس بقلم رنا احمد

   

رواية عشقت العمدة نور الفصل الخامس

في دوار وهدان ...
وهدان بفخر /برافوا عليكي يا نور واخيرا مسكنا الحرامي ورجعنا حق الناس عاش ي حضره العمده .
نور بغرور /تسلم ي ابوي مانت عارف زين أن قد المسؤوليه وزياده بنتك بمائه راجل ي ابوي .
سعديه بغيظ /لا ي شيخه كل ده كانت فكره وتخطيط الظابط كابر مش ذكاء منك ي ست نور .
وهدان بحده/جرا ايه ي سعديه ده بدل ماتفرحي ل بنتك الي بتثبت حالها وبعدين ماالظابط كابر نام الباشا نموسيته كحلي كنا هنستنا سعاده الباشا لما يصحا ولا ايه .
سعديه بتصميم /برضه الفضل بعد ربنا ل كابر .
نور بغيظ /جرا ايه ي أما ايه حكايتك مع الظابط كابر دايما تتدفعي عنه كده ليه وعلي راي ابوي كنا هنستنا الباشا يصحا ولا ايه .
وهدان بابتسامه /سيبك من امك ي حضره العمده رفعتي راسي قدام النجع كله ومدير الأمن جاي بنفسه بكره يكرمك قدام البلد كلها ده الحرامي ده كان مدوخ كل القري الي حوالينا وانتي الي قبضتي عليه ي جناب العمده  .
نور بارتباك /ها لا ابوي مش لازما هو انا عملت ايه عاد ده واجب .
وهدان بتصميم /لا طبعا لازما تتكرمي والكل يشوف بنفسه واولهم الظابط كابر الي نافش ريشه علي الفاضي يلا تصبحي علي خير ي جناب العمده يلا ي سعديه.
نور برعب /احيه أحيه ده كابر هينفخني معانا يارب .
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂.
في الطريق .
ادهم وهو يقبل العربيه بغيظ /عجبك كده ي وش الفقر اهي العربيه عطلت .
شمعه وهي تاكل ايس كريم ببرود /وانا مالي ي ادهومي عربيتك الي خربانه .
ادهم بغيظ /دلوقتي بقت خربانه ماشي هنقعد هنا بقا للصبح لحد مانلاقي الي يصلحها .
في دوار بدران ..
بدران بصراخ /واد ي عمار عمار .
عمار باستغراب/مالك ي ابوي فيه ايه .
بدران بتحزير /اسمع ابعد عن موضوع البت نور دي خالي الرجاله تستنا مدير الأمن جاي بكره للي ماتتسما والبلد هتبقا ملبشه .
عمار بضيق /ده قولنا هنخلصوا علي العموم انا هبدا حفر الجماعه مستنين ومتخافش ي ابوي ولا حد هياخد باله .
يوسف بضيق /العوافي عليكم .
بدران بجديه/العوافي عليك مالك كده قالب خلقتك ليه .
يوسف بضيق /مفيش ي ابوي .
عمار بسخرية/هو فيه غيرها الي بتقلب خلقته بت صابحه .
يوسف بغضب /ملكش صالح بيها واصل ي عمار .
بدران بغضب /جرا ايه عاد هتتخنقوا وانا واقف وسطيكم ولا ايه وانت ايه حكايتك متبعد عن الي ماتتسما دي .
يوسف بغضب /بحبها ي ابوي ومش هسيبها واصل وبعدين هو مين السبب في الي حوصل ده كله .
بدران بغضب /ايه يلا هنعيد الحديد ده تاني مقولتش مكنش قصدي خلاص هي وأمها بقالهم سنين مش عايزين يصدقوا وانشاء الله عنهم مصدقوا .
يوسف بغيظ /تصبح علي خير ي ابوي .
بدران بحده /وانا انت من أهله ي اخوي عمار نفذ إلى قولتلك عليه وبلغ الرجاله يستنوا  .
عمار /تحت امرك ي ابوي .
في دوار وهدان ....
صباحا ......
وهدان بفخر /يلا ي رافعه راسي مدير الأمن زمانه علي وصول .
نور بقلق /تسلم ي ابوي .
ريم بابتسامه/انا جايه علشان اشوفك وانتي بتتكرمي ي نور .
عوض /ي جناب العمده .
وهدان /خير ي عوض .
عوض /كابر باشا لسه نايم سعادتك .
نور بقلق وهمس/استرها يارب وميصحاش .
وهدان بغيظ/جرا ايه هو الراجل ده بيشرب حاجه ولا ايه ده كله نوم انا جاي معاك اصحيه .
نور بلهفه /ماخلاص ي ابوي مش لازما .
وهدان بتصميم /عظيم بيمين ابدا لازم اصحيه علشان يعترف أنه مينفعش ظابط من اساسه يلا ي عوض .
نور بهمس وقلق /صحيح من حفر حفره لأخيه وقع فيها ي وكستك ي نور .😂😂😂😂😂😂😂.
في مكتب كابر .....
وهدان باستغراب /واه عاد ده ميت ده ولا ايه ده مش راضي يفوق واصل .
مخيمر /انا كمان ي حاج وهدان قلقت عليه جوي وبعت جبت الحكيم قالي ده نايم .
نور بارتباك /خلاص ي ابوي سيبه نايم يمكن تعبان ولا حاجه وبعدين فكر فيها ي ابوي من الناحيه الانسانيه يرضيك للراجل يولع في نفسه بعد مايفوق ويشوف خيبته دي فكر في أمه طيب .
مخيمر /أمه ميته ي حضره العمده .
نور بغيظ /اكتم ي مخيمر .
عوض /ي جناب العمده ي جناب العمده مدير الأمن وصل .
نور بلهفه /يلا عاد ي ابوي مينفعش نتاخروا عليه اكتر من كده يلا .
وهدان بحسره /كان نفسي اشفي غليلي منه واثبتله انك بمائه من عينته بس يلا مش مهم .
نور بتأثر /سيبه ي ابويا جايز ربنا يهديه .
وهدان /يللا ي بنتي بس برضك ي بنتي مش مقتنع ده نايم فوق ال 15ساعه لحد دلوقت .
نور بعصبية/مينام يابوي أنشاء الله ينام العمر كله هو نايم في بيت ابونا يلا ي ابوي يلا ربنا يهديك .
😂😂😂😂😂😂.
في الخارج .
مدير الأمن بابتسامه /بصراحه اثبتي كفاءه ي جناب العمده انتي مثل لبنات كتير بجد .
وهدان بفخر /طبعا ي سياده المدير دي ولدي ضهري الي ساندنا وساند البلد كلياتها نور وهدان .
نور بتأثر /شكرا شكرا ي جماعه والله كتير عليا الحديد ده وانا عملت ايه ي سياده المدير ده كله فداء تراب البلد .
المدير بفخر /لا ازي ي جناب العمده دي انتي عملتي الي رجاله كتير منقدرش تعمله .
وهدان /علي رايك ي سياده المدير عندينا الظابط كابر اها مالوش اي لازمه ومينفعش يكون ظابط من اساسه .
نور بقلق /مش لدرجه دي ي ابوي .
مدير الأمن /ده تكريم بسيط ليكي ي جناب العمده ومرتبك هيزيد الفين جنيه لكفائتك في العمل .
نور بغرور /تشكر ي باشا دي اقل حاجه عندي .
وهدان بسعاده /اتفضل ي سياده المدير هوصل سعادتك .
المدير بابتسامه /تمام ي حاج وهدان اتفضل عن اذنك ي جناب العمده .
نور بابتسامه /اتفضل ي سياده المدير .
لتنظر بفزع من هيئته وهو ينظر إليها بشر لتصرخ بفزع /ابوي خدني معاك ي ابوي ...
في دوار وهدان .
عوض بفزع /الحقي ي حاجه سعديه الحقي .
سعديه بفزع /فيه ايه عاد ي عوض .
عوض بفزع /الظابط كابر معلق العمده نور في سلبه البهايم المدبوحه والبلد كلها واقفه ومحدش عارف ينزلها واصل .
ريم بفزع /ي حزني .
سعديه بمكر /تسلم يدك ي كابر انا متاكده أن انت الي هتعدل دماغ البت دي وتعرفها انها بت مش راجل .
في الخارج 😂😂😂😂😂😂😂.
كابر بغضب وغيظ/بقا انا تعملي معايا كده تنيميني علشان تفوزي عليا اما وريتك مبقاش انا كابر عبد الحي.
نور بغيظ وارتباك /واه عاد انا معرفش انت بتحدد عن ايه انتي اتجنيت ولا ايه نزلني.
كابر بغيظ /لا ي شيخه بس غبائك خدعك ونسيتي أن عندي كاميرا في المكتب صورت كل الي حصل وقعتك معايا سوداء قسما بالله لربيكي ومش هخليكي حتي تحصلي غفير .
نور بمرح /واه عاد كنت بضحك معاك ي كيبو طلعت عصبي جوي جوي .
كابر بغيظ /كيبو وعماله قدام سياده المدير وانا فداء البلد وكل حاجه فداء للوطن دي الدمعه كانت قربت تفر من عيني والفين جنيه كمان زديهم وكل ده علي قفايا .
نور بغيظ /اه قول كده هو الي غيظك كده موضوع الالفين جنيه خلاص هنقسم سواء بس نزلني هيبتي هتروح ي ابن الهبله .
ادهم باستغراب /ايه ده مش ده صوت كابر .
شمعه بقلق /ايوه هو استر يارب فيه ايه .
ادهم بصدمه /ايه ده ي كابر مين دي ومعلقها كده ليه .
شمعه برعب /فيه ايه ي كابر مين دي .
نور بغرورةومرح /اني نور وهدان عمده الدباح السن 22سنه الحاله الاجتماعيه انسه الرقم القومي .
كابر باستفزاز /انسه ولا معزه بتفرق .
ادهم باستغراب /هي دي مديره السجل المدني هنا ولا ايه دي عايزه حد يطلعلها بطاقه. 
كابر بتوعد /ده انا هطلعلها شهادة وفاه انشاء الله .
سعديه بخبث /أكده ي كابر ي ولدي تعمل كده في العمده .
نور بغيظ /قوليلي ي اما ده انا هشطبك من سجل الظباط خالص هوقفك علي مدفع رمضان .
كابر بغيظ /مانتي عارفه الي حصل ي حاجه سعديه.
سعديه بابتسامه/عارفه ي ولدي بس معلش عندي انا دي.
نور بغيظ /جرا ايه ي وليه انتي انتي مخلفه الواد ده من ورانا ولا ايه .
سعديه بغضب /اكتمي ي بت شوفي ابوكي لما يعرف ايه الي هيحصل فيكي .
نور بغيظ وحسره /والله ووقعتي ي نور علي ايد كابر ابن الوارمه  .
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
في فيلا سراج الدين ..
سراج بابتسامه /منور ي اشرف .
اشرف بابتسامه /بنور سعادتك طبعا فيه حاجه مهمه ومحتاجين خبرت سعادتك ي سياده اللواء .
سراج باستغراب /خير ي اشرف .
اشرف بجديه /حضرتك كنت عارف أن من زمان قدرنا نسيطر علي خروج آثار بره البلد .
سراج بانتباه /مظبوط فيه حاجه جديده ظهرت ولا ايه .
اشرف بجديه /ايوه سعادتك وصلتنتا أخبريه أن فيه شحنات اثار خرجت وتحديدا من الصعيد وتحديدا من القريه الي فيها كابر وطبعا سيادتك عارف أنه مينفعش نقلب الدنيا دلوقتي لازم حل خفي من غير ماحد يلاحظ حاجه سعادتك عارف أن البلد مش مستقره .
سراج بجديه /طب مالعمده بتاع البلد دي وكابر لازم يتحدوا مع بعض بخطه محكمه علشان يعرفوا مين الي بيعمل كده .
اشرف بضيق /للاسف سعادتك العمده بتاع القريه دي ست واسمها نور .
سراج بصدمه /معقوله عمده ست في الصعيد اكمنك ي سي كابر عجبتك القعده هناك .
اشرف بابتسامه /بالعكس سعادتك الي وصلني أن العلاقات بينها وبين كابر مش مستقره خالص نور شخصيه قويه مش من نوعيه البنات الي كان يعرفهم كابر وطموحها لابعد حد ومستحيل تحس انها ست ابدا ومستعده تعمل اي حاجه علشان البلد  .
سراج بخبث /طب ماكده خلاص لقينا الخطه ي اشرف .
اشرف بجديه/خطه ايه سعادتك .
سراج بمكر وخبث /كابر لازم يتجوز نور
يتبع الفصل السادس اضغط هنا

الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية كامله"روايةعشقت العمدة نور" اضغط علي اسم الروايه


reaction:

تعليقات