رواية عشقت العمدة نور الفصل الثالث
من أمام شقه كابر .
كابر بغيظ وهو يرتدي بنطلونه /ها كده اتحشمت ولا اغطي شعري بالمره .
نور وهي تنظر إليه بغيظ /ايوه كده ولا وأنه لبسك ده مش لبس رجاله واصل الراجل لازم يلبس جلابيه تستره وهيبه كده .
كابر باستفزاز لها /خدت بالي أن الرجاله هنا كلها لازم تلبس جلاليب زيك كده .
نور بغيظ /بقولك ايه عاد من غير حديد كتير طلع البت الي جوه دي بدل مادخل اجيابها انا من شعرها وفضيحتكم تبقا بجلاجل .
كابر باستغراب /بت مين .
عوض بحده /البت الي كانت معاك جوه ي حضره الظابط انا سمعكم وانتوا استغفروا الله العظيم .
نور بحده/استغفر الله العظيم .
ريم بخجل /استغفر الله العظيم .
كابر ببرود /انتوا جاين تتوبوا هنا ولا ايه متخلصوا فيه ايه .
نور بغيظ /هو فيه ايه عاد في حديدنا مش مفهوم ي حضره الظابط المسخره دي متحصلش في بلدنا واصل انك تجيب بنات هنه وتنجس البلد مش هقبل بالحديد ده واصل .
ريم بهيام /واه عاد ي نور واذا مكنش القمر ده يجيب بنات هيكون مين .
كابر بمرح وهمس /والله انتي الي قمر .
نور بغضب شديد/اتحشمي ي بت بلا قله حياه .
ريم بزهق/اتحشمنا .
كابر بغيظ ونعاس /بقولك ايه ي حاج زغلول مفيش حد جوه ولو عاوزه تشوفي خلصي علشان عايز أنام .
نور بغيظ /أكده ماشي انا هدخل بنفسي اشوف .
في داخل الشقه .
كانت تبحث نور بغيظ في جميع الغرف لتقع عيناها علي كل شي يخص كابر ليجذبها صوره مع ذلك الفتاه لتمسك الصوره وهي تنظر إليها بشده .
كابر باستفزاز /اختي .
نور بارتباك /وانا مالي اصلا كل الحكايه أن شكلها بنت جميله وانت ايه اصلا الي دخلك وانا موجوده .
كابر بنعاس شديد /الي دخلني اني نعسان علي الاخر.
نور بغيظ وهمس /ليلتك سوده ي عوض الكلب مفيش حد هنه و لتنصدم وهي ترا كابر قد نام من شده النعاس لتسرع الي الخارج .
نور بغضب شديد /مفيش حد جوه ي واكل ناسك .
عوض بخوف /والله ي حضره العمده كان .
نور بحده /اخرس عاد ادخل طفي الشقه زين واقفل زين لانه نام يلا .
عوض بارتباك /حاضر ي جناب العمده .
ريم بابتسامه /ايه شكلك ملقتيش حاجه .
نور بغيظ /وهو ده عاد إلي غيظني من الحمار ده خلاني جيتله كده دلوقتي يقول عليا ايه .
ريم بابتسامه /هيقول ايه ي ستي ده نايم اساسا مش هيفتكر حاجه واصل بس انتي شكلك شوفتي حاجه شغلتك .
نور بوجع تخفيه بداخلها /شوفت صورته هو واخته قلبت عليا المواجع كان نفسي يكون ليا اخ يشيل هو الي انا شيلاه ده .
ريم بحنان ومرح /جرا ايه عاد ي جناب العمده ده انتي بمائه راجل .
نور بابتسامه /عندك حق .
عوض برعب /كله كله تمام ي جناب العمده .
نور بغضب /ماشي ي جالوص الطين ابقا نضف ودنك بعد كده .
يوسف بابتسامه /العوافي ايه ي جناب العمده الي مطلعك وآخري كده .
نور بابتسامه حنونه /كيفك ي اخوي مصلحه كده كنا بنقضيها .
يوسف بابتسامه /ربنا يقويكي ي نور وحياه اخوكي عندك متنسي الي قولتلك عليه .
ريم بمرح /أباه عليك البت نجمه مش موافقه مش بالعافيه .
يوسف بمرح /وانتي مالك ي ام اربعه وأربعين .
نور بابتسامه حنونه /متقلقش ي اخويا انا هتحدد معاها تاني وربنا يقدم الي فيه الخير .
يوسف بابتسامه /تسلمي ي نور يلا فوتكم بعافية .
نور وريم /يعافيك ي يوسف .
في فيلا سراج الدين .
شمعه بابتسامه وصراخ /ي كابر ي بابا .
سراج بابتسامه /حمد لله على السلامه ي قلب ابوكي .
شمعه بابتسامه /الله يسلمك ي بابا فين كابر .
سراج بابتسامه انتصار /كابر باشا في الصحراء الخضراء في الصعيد .
شمعه بصدمه /الصعيد ايه الي وداه هناك .
سراج بضحك /ههههه انا وديته وصيت عليه توصيه خصوصي علشان يتربا .
شمعه بابتسامه /مش سهل انت برضه ي سراج باشا .
سراج بتنهيده /انا كل الي بتمناه اني اطمن عليكم ي شمعه اخوكي لازم يتغير لازم يبقا راجل بجد يعتمد عليه .
شمعه بحنان /ربنا يخليك لينا ي بابا انا كمان هتضطر اسافر ل كابر الصعيد .
سراج بدهشه /الصعيد ليه .
شمعه وهي تاكل/شغل ي بابا بصراحه موضوع جواز القاصرات ده انتشر اوي لازم اكتب عنه واتقابل مع حالات واقعيه .
سراج بابتسامه/ربنا يكرمك ي بنتي ويوفقك .
في الصعيد .
صباحا في شقه كابر ..
كان يقوم كابر وهو يشعر بألم شديد في رأسه .
كابر بالم /اه الصداع ده اكيد علشان منمتش كويس كله من الحاج زغلول .
ليقاطعه هاتفه .
كابر بغيظ /صباح الخير ي زفت .
ادهم بمرح /هههههه ايه ي نجم عامل ايه مع المزز الي هناك .
كابر بغيظ /اخباري زفت ي اخويا مش عايز مززز كفايه الحاج زغلول كرهني في صنف الحريم كله .
ادهم باستغراب /مين ي اخويا .
كابر بتعب /مش مهم تعرف لما اشوافك هبقا اقولك بقولك انت الاسبوع الجاي عندك اجازه متيجي تقعد معايا هنا .
ادهم /تمام ي حبيبي هشوف مع اللواء أشرف وابلغك .
كابر/اوك ي حبيبي هستنا سلام اه اقوم اعمل نسكافيه يمكن افوق .
في دوار وهدان .
وهدان بغضب شديد/وبعدين عاد ي نور هنعملوا ايه في سرقه البهائم دي .
نور بغيظ /واه عاد ي ابوي وانا هعمل ايه وبعدين الديك الشركسي ده قاعد هنه دعايه قاعد يسبسبلي في شعره وخلاص .
ريم بمرح /يلهوي علي شعره يلهوي .
نور بغيظ /مش وقتك عاد ي نحنوحه .
وهدان بجديه /واد ي عوض عوض .
عوض /نعمين .
وهدان بعصبية /روح انده ل الظابط كابر لازما نشوف حل في الموضوع ده .
نور بهمس وغيظ /أما نشوف شطارتك ي ظابط نص لبه انت .
في القسم ...
كان يجلس كابر بلبسه الكاجول وهو يحمل بيده طبقا كبيرا من الفشار ويجلس وهو يشاهد التلفاز بضحك شديد .
عوض /كابر باشا .
كابر بغيظ /ايه ي عوض فيه دكر بط هربان منكم بتدوروا عليه عندي ولا ايه .
عوض /جناب العمده عايز سعادتك .
كابر بغرور /انا مبروحش لحد الي عيازني يجيني .
عوض /ده موضوع مهم جوي ي كابر باشا والحاج وهدان بنفسه هو الي بعتني .
كابر بتنهيده /لا اله الا الله يلا ي عوض .
في دوار وهدان .
كابر بغرور /كده ي حاج عتمان جيت للشخص المناسب اعتبر الحرامي ده تحت ايدك من دلوقتي.
وهدان بارتياح /ياريت ي حضره الظابط .
نور باستفزاز /متعشمش كده ي ابوي ده تاريخه سابقه هههههههه.
كابر بغيظ /بقولك ايه ي زغلول بعد مانا جيه هما اانتي مبقاش ليكي وجود اصلا مش هخليكوا تستنوا كتير مش كابر عبد الحي الي يفلت منه مجرم عوض تعال معايا .
سعديه بابتسامه/سبحان الله شاب يرد الروح شكلك هترتاحي ي نور من كل الهم الي فوق راسك .
نور بغيظ /انتي بتصدقي الحديد ده ي أما ده بوق ولا هيعمل حاجه واصل .
ريم بغيظ /ي شيخه انتي دايما كده كاسره بخاطره .
نور بغيظ /واه عاد افهمي .
وهدان بغضب شديد /جرا ايه عاد هنفضلوا نتكلموا عن الظابط كابر أكده كتير يلا كل واحده تشوف حالها وانتي ي نور روحي شوفي عملوا ايه في الأرض .
نور بخوف /حاضر ي ابوي .
بدران بخبث /سلاموا عليكم كيفكم ي أهل الدار .
وهدان بضيق /اهلا ي بدرن اتفضل ي اخوي .
عمار بمكر /كيفك ي بنت عمي .
نور بضيق /اسمي جناب العمده ي عمار يلا ي ريم .
من مدخل البلد .
كان يجلس كابر بتنكر .
عوض بهمس /هو سعادتك ليه متاكد ان الحرامي ده من برا البلد ي كابر باشا .
كابر بغرور /ولو أن ذكائك محدود ي عوض بس هقولك لازم يكون من بره البلد لأن البهائم ازي بتختفي بالطريقه دي ازي بيعمل كده اصلا وهو متاكد ان محدش هيقدر يعرفه كل ده بياكد كلامي واهو بدات اخاد بالي يلا بينا .
من أمام أحدا الزرايب .
كان يقف كابر بترقب كان يقف شخصا وهو ينظر يمينا ويسارا بريبه لينقض عليه كابر بغضب .
كابر وهو يشهر سلاحه /سلم نفسك والله ووقعت علي ايد كابر عبد الحي .
من أمام الكوخ .
وهدان بفرحه /تسلم ايدك ي كابر ي ابني ده كان مدوخنا ده سرق بهايم .
كابر بغرور /ده شكر علي واجب ي حاج وهدان ده اقل مهمه عندي انا ياما قومت بمهمات وخلصت علي اكمل وجه.
نور بهمس وغيظ /اقطع دراعي ام كنت بتكدب انت اخرك يوقفوك علي مدفع رمضان .
كابر باستفزاز /ايه ي جناب العمده مش سامعلك حس ي عني ايه مش هتعترفي بهزيمتك بس يلا ده العادي دايما اني هكون متفوق عليكي وبوجودي هيوقفوكي انتي علي مراجيح مولد النبي اتفضلوا علشان نسلم المجرم .
ليفتحوا الكوخ لينصدموا جميعا مما يروا .
نور بحده /عمي رضوان ايه الي انت عملته ده .
كابر باستغراب /هو ده الحرامي الي كان داخل الزريبه .
رضوان بتعب /اسرق ايه ي ابني ده انا صاحب الزريبه .
عوض بفزع /الحق ي جناب العمده الزريبه بتاعه عم رضوان اتسرقت .
كابر بصدمه /ايييييييه.
نور بضحك واستفزاز /هههههههه جهز حالك ي حضره الظابط علشان يوقفك علي مراجيح مولد النبي .
يتبع الفصل الرابع اضغط هنا
الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية كامله"روايةعشقت العمدة نور" اضغط علي اسم الروايه
تعليقات
إرسال تعليق