Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية انا لست ضعيفة الفصل الثاني عشر 12 بقلم هبه احمد

 

رواية انا لست ضعيفة الفصل الثاني عشر

الحاجة نبيلة/ ها قالك اية

شهد/ زى كلامك ياماما

الحاجة نبيلة/ هو انتى هتحتفظى بالجنين

شهد/ لازم احتفظ بية ياماما دة هدية من ربنا اشكرك يارب الحمد لله

الحاجة نبيلة/ طب وابوة مش هيعرف

شهد لا طبعا دة ابنى او بنتى انا وبس مستحيل هو يعرف علشان ميلويش دراعى بية ويرجعنى لرحلة العذاب من تانى

رحمة / الف مبروك اهدى ياشهد بلاش تتعصبى علشان متتعبيش

شهد / حاضر وهاريح شوية واقوم اساعدكم

رحمة /ماشى وجابت غطى وغطتها

شيماء / النعناع ياشابة عملتة عند ستى اشربى

الحاجة نبيلة / قومى اشربى شوية ونامى تانى

شهد / هانام الاول شوية

رحمة /يلا يرخمة ننضف المكان

شيماء / هى مالها البت دى شكلها جاية تموت هنا اصل المشرحة ناقصة قتلة

الحاجة نبيلة/ يلا يالمضة شوفى وراكى اية

شيماء / طيب بقولك اية ياخالتشى خاليكى جدعة وحضرى لينا عشا كويس اهو كلة بثوابة علشان البنية الغلبانة اللى حنبك

رحمة / اخلصى يا باردة عوزين نخلص

شيماء /يلا يا قمر

رحمة / بصى ابت انا هاديلك فى الشهر. ( ٠٠٠٠٠٠ )

شيماء / موافقة المهم اكون معاكى زى زمان بقولك هى البنية اللى برة دى هتبقى معانا

رحمة / ايوة ولا عند حضرتك مانع

شيماء/ لا ياختش انا عندى القولون

رحمة / منك لله لسانك زى مهو

شيماء/ استعنى على الشقا بالله هنبدأ منين

رحمة /من اى مكان يعجبك اخلصى ابت

شيماء / حاضر يابلتى ياجمالك يابت ياشوشو والله انتى خسارة فى البلد دى

رحمة / انتى بتكلمى نفسك ياهبلة

الحاجة نبيلة/ انا جيت اشتغل معاكم علشان نخلص

شيماء / لا ياخالتش والله مايحصل روحى اعملى لينا فراخ ومكرونة نفسى فيهم والبت زهيرة حالفة ماتعمل مكرونة تقوليش صاحب الشركة كان زوج امها

رحمة / ههههههههههههه يخربيتك افصلى زمانك كرهتيها فىها

شيماء /ابدأ والله كنت بعملها كل يوم بس

الحاجة نبيلة / هاروح احضر الاكل الامر لله وحده

رحمة/ خلى بالك من شهد بلاش تاجى هنا

الحاجة نبيلة / بت ياسوسة عوزة الفراخ شكلها اية

شيماء / احشيها بط ياخالتش

رحمة / امشى يابت مش عوزاكى معايا

شيماء / لا ياحبى انا لزقة بغيرة

نررررررعععععع لجاسر
*********************

خالد / خرج مع جاسر رواحو يتمشوا مع بعض

خالد / فك شوية يابنى كدة غلط

جاسر /مش قادر انسى منظرها وهى متبهدلة ولما كانت بتنزف وانا شايلها كانت شبة ميتة وبعد كدة سامحتنى ورفضت تبلغ عنى وقالت انها وقعت من على السلم

خالد / معلش فكك منها واهو عندك سهام بنت كويسة وبيحبك وصدقنى هتسعدك

جاسر / هههههههههه فى فرق كبير بين سهام وشهد سهام لو ضغطت عليها شوية هاخد منها اللى انا عوزة انما شهد كانت بالحلال ورافضة علشان حست انها مجبرة على الزواج منى شفت الفرق

خالد / عارف ياصاحبى بس حاول تنسى وعيش حياتك شهد خلاص صفحة واقفلها

جاسر / بغيظ انت بتقول اية مستحيل حد يدخل حياتى غير شهد

خالد/ هى فيها اية زيادة عن غيرها

جاسر / عندها كرامة وعزة نفس ودى مش موجودة دلوقت

خالد /طب وسواق التاكسى قال اية

جاسر/تصور انها ركبت معاه شارعين ونزلت وعطيتة اجرتة ومشت

خالد / شكلها كانت مرتبة لكل حاجة مسبتش اثر وراها

جاسر / مهو دة اللى مجنينى بجد

خالد / بجد خسارة اللى زى دى الواحد يبعد عنها

جاسر / انا مسافر فرع الشركة فى فرنسا عوزك ترجع الشركة ماشى

خالد / لا انا مرتاح كدة متشكر

جاسر /طب لو قولت ليك انى محتاجك بجد بكون مطمن وانت مكانى اسف لو كنت زعلتك ياصاحبى

خالد/خلاص هاشوف ظروفى وارد عليك

جاسر/ لا انا مضيت قرار تعينك نائب عنى

خالد / تمام ياصاحبى بس عوز منك خدمة

جاسر / تحت امرك افهم هى اية

خالد / انا سامع ان سهام متقدم ليها عريس كويس وهى رافضة وابوها مبهدلها

جاسر / عوزنى اقنعها توافق

خالد / ياريت اخوها اترجانى اطلب منك ياتتقدم ليها ياتبعدها عنك

جاسر / انا مشوفتهاش من شهرين وحاطت رقمها فى البلاك

خالد/ انا هاكلمها وانت تعالى وقولها كدة

جاسر / اوكية حدد المكان وبلغنى

خالد / هتسافر امتى

جاسر / بعد اسبوع وهافضل هناك وانت ممكن تتصرف وتشوف حد يدور على شهد انا تعبت من اللف عليها

خالد / حاضر يابوص

جاسر / هاروح عوز انام حاسس انى مرهق جدا

خالد / تمام يلا نمشى
=**********====*=****====

رحاب / بابا محدش عرف حاجة عن شهد

الحاج مسعد / لا يابنتى زى متكون الارض انشقت وبلعتها

رحاب / دى جابت اخرها بجد استحملة قرف فريدة وتجاهل عمى حسين ليها خوف من مرأتة وجم غصبوا عليها بالزواجة السودة دى وفى الاخر زوجها يعاملها معاملة زفت منة لله

الحاج مسعد / عندك حق كلنا غلطنا فى حقها

رحاب / تصدق يابابا شهد ماكلتش فى بيتها من خمس سنين ونص كل اكلها من الشارع

الحاج مسعد / معقول كل دة طب لية

رحاب / علشان الزفتة فريدة اخدت الاكل من قدمها وقالتليها دة من حق اولادها

الحاج مسعد / ولية مقلتش لابوها

رحاب / انسى ان ابوها يقدر يفتح بقة مع فريدة

الحاج مسعد / كنتى جيبها تاكل هنا

رحاب / دى شهد اللى عندها عزة نفس حاولت كتير وهى رفضت حسبى الله فى من ظلمها

الحاج مسعد / انادلوقت بس اتاكدت ان شهد بخير وهبقى زى الفل

رحاب /ازاى يابابا فهمنى

الحاج مسعد / شهد دلوقت حطت ادامها هدف انها مش هتخلى حد يكسرها تانى بكرة تبقى حاجة الكل يفتخر بيها

رحاب / يارب يوفقها هاروح اشوف مشيرة زمان الزفتة فريدة ممرطها تحتها وتحت اعيالها

الحاج مسعد / ابقى خليها تاجى تقعد معاكى شوية وراجعى معاها امتحاناتها قربت

رحاب/ حاضر يابابا ماما عوزة حاجة اجيبها من تحت معايا

ام رحاب / هاتى عيش وجبن ولبن

رحاب/ حاضر

صبااااااااااح يوووووووووووم جديدددددددد
*******************************************

رحمة /يلا ياشهد علشان ناجى بدرى

شهد / تعالى معانا ياماما

الحاجة نبيلة/ حاضر بس بشرط تكشفى بالمرة

رحمة / ايوة ياشهووود علشان نطمن عليكى

شيماء / مالك ياشابة اوعك تفطسى هنا وندبس فيكى

شهد/ ههههههههه متخفيش ياختى مش هاموت دلوقت

شيماء / امال امتة بقى

الحاجة نبيلة / بطلوا غلبة بقى هو اسطى ماهر مجاش لية

رحمة/ جاى اهو يلا اركبى قدام انتى ياشهد

الاسطى ماهر / لرحمة. ازيك ياست البنات عاملة اية ياحاجة نبيلة

شيماء / دة على اساس انا والبت الغلبانة دى شيئ شفاف مش شايفنا

شهد/ هههههههه انتى مشكلة افصلى بئا

رحمة خبطتها فى كتفها /اخرسى خالص

الاسطى ماهر / على فين ان شاء الله

الحاجة نبيلة / نزلنى انا وشهد عند ......
يتبع الفصل الثالث عشر اضغط هنا

الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية كامله"رواية انا لست ضعيفة" اضغط علي اسم الروايه

reaction:

تعليقات