رواية رنين الاسد الفصل الثامن 8 بقلم الكاتبة المجهولة
رواية رنين الاسد الفصل الثامن 8 بقلم الكاتبة المجهولة
part 8
عدا الاسبوع علي أبطالنا وكل يوم أسد و رنين بيحبوا بعض أكتر جي يوم الفرح
في جناح ملك
رنين..يلا يا بنات عشان نعمل الميكب
ملك..تمام انا جهزه
نغم بتوتر..انا خايفه خالص
رنين..ليه بس كده يا قلبي
نغم..مش عارفه
رهف..دا طبيعي كل واحد في يوم فرحها بتبقى متوتره
ملك..طب يلا نجهز، ،وبدأ البنات يجهزوا نفسهم
********************************
في جناح زين
زين بمرح..النهارده فرحي يا جدعان عايز كلوا يبقي تمام
مالك .. زين اتجن يا جماعه
أسد.. اول مره تعرف
مازن .. بطلوا يا جماعه دا حتي النهارده هيبقي عتريس
ضحك الجميع علي زين
زين بضيق..عيال رخمه انتوا بتعملوا اه في جناحي اصلا
أسد.. أصلا بيجهزوا الجناح بتعنا وانت بتاعك الوحيد الي جهز
زين بمرح.. يعني مطرودين صح
مالك..ابتدينا
مازن ..لا انا مطرتش انا مشيت بكرامتي
ضحك الجميع واكمل أسد..يلا نجهز وبدأ الشباب تجهز
*******************************
عند البنات
ملك..يلا يا رنين اطلعي عايزين نشوفك
رنين وهيا جوه في الحمام..طب غمضوا عينكم
ملك..تمام
وخرجت رنين من الحمام وكانت جذابه جدا و فستانها سمبل
نغم.. ما شاء الله قمر
رهف..دا أسد اخويا هيتجن النهارده
ملك .. عشان كده مكنتيش عايزه حد يشوف الفستان
رنين..اخ بس اه الجمدان ده
ملك..بجد عجبك الفستان
رنين..الفساتين كلها جامده
نغم..بس مش زيك وخبط الباب ودخلت الخدامه
الخدامه.. البشوات مستنيين تحت
رنين.. تمام أتفضلي انت يا داده احنا جيين
ونزلت الداده
ملك .. طب يلا يا بنات
البنات..يلا
رنين.. أنزلوا انتوا وانا هصلح الميكب وجايه وراكم
ملك.. أشطا
*********************
عند الشباب
كانو في الصالون مستنيين البنات ينزلوا
زين..ها مش هينزلوا ولا اه
مازن.. زمانهم جيين و هنا نزلت البنات
وكانوا في غايه الجمال و الشباب كلهم واقفين مصدمين بجمالهم الساحر معدا أسد فكان بيدور علي أميرته
أسد.. أمال فين رنين يا ملك
ملك.. نزله ورنا اه و مشيوا البنات عند الشباب
زين..انا مش مصدق نفسي
نغم .. لا صدق
زين بحب .. ألف مبروك يا نغمي
نغم.. بجد يا زين انا نغمك
زين.. انتي كل حاجه يا نغم
نغم.. ربنا يخليك ليا
زين .. يلا نروح نسلم على أهلك
نغم..يلا
ومشي زين ونغم عشان يسلموا علي اهل نغم
عند مالك
مالك.. الف مبروك يا قلبي
ملك بكسوف.. الله يبارك فيك
مالك .. لا مش وقتوا الكسوف ده يا عروسه وغمز ليها
ملك..إنت قليل ادب
مالك .. لو لسانك ده يتلم شويه إلي عايز أقصوا
ملك..إذا كان عجبك
مالك..لا عجبني بس اه الجمدان ده
ملك ..بجد عجبك الفستان
مالك ..جدا يلا نروح عندهم
ملك ..يلا
عند مازن
مازن.. ألف مبروك يا رهفي
رهف بكسوف..الله يبارك فيك
مازن .. اه الجمدان ده
رهف بكسوف..شكرا
مازن .. طب يلا عشان هما مستنين
رهف..يلا ،و مشيوا
****************************
عند أسد كان مستني رنين وهوا ينظر إلى هاتفه لمح أسد رنين تنزل من علي السلالم بص عليها وانصد من جملها
أسد..طب أنا أعمل اه مخليهاش تروح الفرح ولا اه
رنين.. إنت بتقول اه يا أسد
أسد بوعي ..ها مبقولش، وهنا مسكها أسد من خص*رها واكمل أسد.
أسد.. ما تيج*ى النهارده نتم*م زوج*نا
رنين بصدمه و إحراج..إنت بتقول اه يا أسد
أسد برغبة..هشششش انا مش قادر استح*مل ،وقبل*ها قب*له كلها رغ*به وشغ*ف وبعد عنها حتي لا يتهور
أسد ..لينا أوض*ه تلم*نا يلا عشان المأذون جي
رنين بكسوف..يلا وذهبوا عند المأذون
************************
عند المأذون
المأذون..يلا يا جماعه مين الاول
زين ومازن ..انا الاول
بص زين لي مازن وقال..انا الاول
مازن ..لا انا الاول
ضحك الجميع علي زين ومازن
مالك ..لا انت ولا هوا انا الاول انا الكبير
وقعد مالك وكتب كتابوا وبعد كده زين و بعد كده مازن
الشرقاوي..الف مبروك يا ولاد
الشباب .. الله يبارك فيك يا جدي
زين وهوا بيحضن نغم ..الف مبروك يا نغمي
نغم ..الله يبارك فيك
مالك ..مبروك يا ملاكي
ملك ..الله يبارك فيك
مازن ..مبروك يا رهفي
رهف ..الله يبارك فيك
أسد وهوا يحضن للشباب ..مبروك يا شباب
الشباب ..الله يبارك فيك يا صحبي
رنين وهيا بتحضن البنات ..مبروووك
البنات ..الله يبارك فيكي
وهنا دخل واحد من القصر وقال ..مبروك يا عروستي
نظر الجميع وانصدم بي وخصتا رنين
رنين ......
**********************
يتبع الفصل التالي اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية رنين الاسد" اضغط على اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق