رواية رنين الاسد الفصل السادس 6 بقلم الكاتبة المجهولة
رواية رنين الاسد الفصل السادس 6 بقلم الكاتبة المجهولة
part 6
في جناح أسد
دخل أسد و أنصدم من الي شافوا شاف رنين قاعده علي السرير وعمال تعيط جري عليها بلهفه وقال ..
أسد..مالك يا حببتي فيكي اه
رنين ببكاء ..عشان انت قولت أنك هاتحسبني عشان انا لبست الفستان ده
أسد بحب .. انا قولت كده عشان بغير عليكي يا حببتي مش اكتر
رنين.. يعني انت مش هتضربني
أسد ..لا يا حببتي أدخلي غيري الفستان وتعالي
دخلت رنين الحمام و غير أسد هدوموا وقعد علي السرير و بعد كده الباب خبط
راح أسد يفتح الباب ولقي جدو
الشرقاوي ..ها يا أسد خلصت ولا لسه الناس مستنيه بره
أسد بضيق..حاضر ياجدي شويه و المنديل هرمي من الشباك
الشرقاوي.. تمام
وقفل أسد مع جدو وقعد علي السرير يفكر
أسد ..بس انا لو عملت كده هيا هتخاف مني طب اعمل ايه، بس هيا مافيش غير الخطه دي
وراح جاب سكي*نه و عور نفسوا وجاب منديل و مسح بيه الد*م ورماه من الشباك
وفي دقيقه كان صوت ضرب النار عالي والزغريط في كل مكان
خرجت رنين بفزع وخوف
رنين بخوف ..هوا في اه اه ضرب النار ده والزغريط دي
أسد بحب..متخافيش دا عشان انا رميت المنديل وكملت جوزنا
رنين وشها بقي احمر داكن من كتر الكسوف
ولاحظت إيد أسد بتنزف
رنين بخضه.. اه ده إيدك بتجيب د*م
أسد..متخافيش مش جرح زي ده يوجع أسد الشرقاوي
رنين ..يخربيت التواضع تعالي
وراحت قعدت أسد علي السرير وجابت علبه الإسعافات وضممتلوا الجرح
رنين بكسوف..شكرا
أسد بخبث ..علي اه
اتكسفت رنين أكتر وقامت دخلت الحمام وبعد شويه خرجت وشافت أسد متمدد علي السرير
رنين.. اه ده أمال انا هنام فين
أسد وهوا يشوار علي السرير..هنا
رنين بغباء ..وانت هتنام فين
أسد..برضوا هنا
رنين ..لا مينفعش انت نام علي السرير وانا هنام علي الكنبه
أسد..تعالي نامي بدل ما اجي ليكي واعمل حاجه هموت وأعملها وبعد كده غمز ليها
رنين بخوف و إحراج..لا وعلي اه
وراحت نامت جمب أسد، وأسد أخدها في حضنوا ودفن راسوا في عنقها يستنشق عبيرها
رنين بإحراج..مينفعش كده أبعد لو سمحت
أسد بخبث..هوششش اسكتي أحسنلك ونامي
وبعد كده نامت رنين هيا واسد
********************************
في فيلا السيوفي
محمد..بكره تنفز
المجهول..تمام يا باشا
وقفل معاه ووجه كلاموا لي أبنوا
محمد بسخريه..مش لو كنت اتجوزتها دلوقتي كانت كل حاجه بتاعتنا
عمر بغضب..قصدك اه يابا مش هيا الي هربت
محمد..ما انت لو راجل كنت كسرت رجليها ومكنتش دلوقتي هربت
عمر ..ما خلاص بقا انا ماشي
محمد بسخريه..روح يا خويا ما انت مش نافع غير في كده
******************************
في قصر الشرقاوي
قام أسد من نموا ونظر إلي تلك التي نائمه علي صدره العريض ،وقال
أسد..سبحان الله هوا في حد في الجمال ده وباسها من جبنها وقام اتجه إلي الحمام ياخد شور
اما رنين قامت وهيا لسه ها تفتح باب الحمام لقيت أسد طالع ولافف فوطه علي خصروا وعاري الصدر ،أنخضت رنين ورجعت لورا وكانت هاتقع لولا أسد لحقها وضمها له وأصبح أنفسهم مختلطه ببعض
رنين بكسوف شديد..لو سمحت ابعد
أسد ..هوش انت مراتي و بعد كده قبلها قبله كلها شغف ورغبه و أبتعد عنها حتي لا يتهور
رنين بقت مكسوفه جدا ووشها احمر فاقت علي صوت أسد وهوا بيقول
أسد ..رنين امشي من قدامي عشان انا مش عارف اه الي هيحصل تاني
اتجهت رنين إلي الحمام مسرعه واغلقت الباب
أسد بضحك..مجنونه بس جامده
واتجه إلي غرفه الملابس
خرجت رنين من الحمام وكانت ترتدي فستان ابيض، وقفت قدام المرايه تسرح شعرها وبعد كده حطت ملامع شفايف وكانت جميله
خرج أسد و أنصدم من جملها وبعد كده قال بغضب ..أمسحي الي في بوقك ده ولمي ام شعرك ده
رنين..ليه هوا حلو كده
أسدبغضب ..رنيييين
راحت رنين مسحت الملمع ولمت شعرها في شكل كعكه فوضويه و خرجت بعد كده
أسد..بعد كده متحطيش حاجه في وشك ولا تفردي شعرك عايزه تحطي يبقا ليا انا بس
رنين بزعل ..تمام
أسد..يلا ننزل
ونزلوا تحت ولقوا العيله مستنياهم تحت
قعد أسد جمب رنين وبعد كده زينب قالت
زينب بحب ..صبحيه مباركه يا عروسه ،يا ختي في عروسه قمر كده
رنين بإحراج..شكرا
الشرقاوي..الف مبروك يابني عايز أشيل عيالك بعد تسع شهور
أسد بخبث .. إن شاء الله ياجدي وبعد كده قرص رنين من رجلها
دا خلا وش رنين احمر
نغم..مالك يارنين وشك احمر ليه
ملك ..معلش عروسه بقا
ضحك الجميع علي ملك
وبعد كده دخل واحد وقال
....خيانه
بص الجميع عليه وانصدموا
*******************************
يتبع الفصل التالي اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية رنين الاسد" اضغط على اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق