Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية طفلة الفهد الفصل الثاني والثلاثون 32 بقلم دعاء حجاج

      

رواية طفلة الفهد الفصل الثاني والثلاثون

زينه طلعت وقالت اي رايك ليلتفت ليها فهد وكان في حاله صدمه وقال:اي ده 
_مش فاهمه 
_زينه اي اللى انتى لابسه ده 
_لابسه اي يعنى فستان 
فهد قرب من زينه وقال بكل هدوء:زينه ادخلى غيري هدومك بلاش اتعصب عليكى 
_مالو الفستان طيب 
فهد بعصبية:مش حلو يا زينه 
_خلاص هدخل اغيره بس اهداا 
زينه خدت فستان تانى ودخلت الحمام وكانت متنرفزه اوى 
بعد شويه زينه طلعت وقالت:حلو كده 
_ايوه كده احلى ٠٠٠٠زينه ضر'بت فهد في بطنه وطلعت 
_اعااااا٠٠٠٠٠يا بت المجنونه 
زينه وفهد نزلوا تحت وزينه قعدت على الكرسي وفهد كان مستغرب اوى وقال:غريبه يعنى !!
_اي الغريب في كده 
_تطلبوا اي يا فندم 
_بقولك اي هات الاكل اللى عندك كلوا يعنى المتوفر كلوا في المطعم تنزلوا هناا
_يعنى عايزه اي يا مدام 
_انت مبتفهمش ؟ ما انا قولتلك هات الاكل كلوا اللى بيقدموا المطعم فهد كان مستغرب زينه اوى وقال : هو في حد جاي ولا اي 
_اسكت انت مسمعش صوتك ٠٠٠٠وانت هات الاكل اللى موجود في المنيو كلوا 
الجرسون بص لفهد وفهد هز رأسه بمعنى تمااام 
الجرسون خد بعضه ومشي وكان مستغرب اوى
_زينه 
_اتكلم عالطول 
فهد حط ايدو على خدوا وقال:هو السوال محيرني اوى مين هياكل الاكل ده كلوا 
_انااا 
فهد رفع حاجبه وقال:نعم 
_قولت حاجه غريبه ولا اي انت متعرفش انا جعانه قد اي 
بعد شويه عشر جرسونات جم وكانوا حاملين اكل كتير 
_زينه شكلنا وحش اوى قدام الناس 
_قولتلك اسكت ومسمعش صوتك ٠٠٠٠٠فهد حط ايدو على فمو وقال:مش هتكلم خالص 
بالفعل حطوا الاكل على السفره وكانت سفره كبيره اوى 
وزينه بدأت تاكل وفهد ضم حواجبه ومكنش قادر يمسك نفسه من الضحك
_مش هتاكل ولا اي 
_لا مش عايز اكل كلى انتى !!
بعد مرور ربع ساعه زينه كانت لسه بتاكل وفهد كان عايز انام وقال:اي يا زينه معاكى كتير 
_روح انت انا لسه عايزه اكل 
_كده هتتعبي 
_يا عم انت مالك اه قول كده بقاا خايف أن الفاتوره تكون عاليه صح 
_الفلوس عندي ولا حاجه انتى اهم حاجه عندي ٠٠٠٠زينه زورت عالطول ومكنتش قادره تتكلم 
فهد قام عالطول وشربها مياه وضر'ب بايدو على ضهرهاا 
_انتى كويسه 
_كنت همو'ت ٠٠٠زينه قامت وقالت:انا شبعت 
فهد بص على الاكل وقال:زينه انتى حاسه انك كويسه دلوقتى 
زينه بصت لفهد وقالت:انا ٠٠٠٠انا وفجاه اغمى عليها 
_زينه ٠٠٠٠٠فهد قام عالطول وحمل زينه بين أيديه وقال:دكتور فورااا 
كان في دكتور قاعد معهم في المطعم ٠٠٠٠٠فهد خد زينه الاوضه عالطول والدكتور كشف عليها وقال:المدام واكله  اكل كتير ومعدتها صغيره وده كان ممكن يعملها تس'مم 
_😳😳٠٠٠٠
_متخافش انا عطتها ابر'ه وان شاء الله هتكون بخير وصحيح انا اوضتي جنبكم لو احتاجت اي مساعده عن اذنك 
_شكرااا اوى ٠٠٠٠الدكتور طلع وفهد قعد جنب زينه وقال:كل ده عشان قولتلك بلاش الفستان ده يخربيتك وانتى هبله اوى
عند مالك وسمر ✨✨
سمر كانت قاعده في الجنينه وفجاه حد غمض عينها 
_اي الاخبار 
سمر قامت وبانتهاد:يعنى سبتلك القصر كلوا وجيت ورايا هناا 
مالك قعد جنبها وسمر كانت قايمه ولكن مالك شدها وقعدها بالعافيه 
_انت شخص تافه اوى 
_اممم 
_اعاااااااا٠٠٠٠٠٠انا مش عارفه قدري وحش اوى كده ليه 
_طب اي رايك بقا انى قدرك الحلو 
سمر بصت لمالك وقالت:ازاى 
_على رغم ان اربع شباب اتعر'ضولك انا اتجوزتك ٠٠٠٠الدموع نزلت من عين سمر وقالت: فعلا لازم اشكرك انك انقذتنى من فضي'حه العمر 
مالك حس بالذ'نب فجاه وحط ايدو على كتفها وقال:انا مش قصدي اجر'حك 
سمر شالت ايد مالك وقالت:قصدك مش قصدك مش هتفرق كتير انا داخله انام 
مالك مسك ايد سمر وقال:انا اسف 
سمر بصت في الأرض وقالت:عادي ولا يهمك وخدت بعضها ومشت ٠٠٠٠٠مالك حط أيدوا على قلبو وقال:خايف اوى الا تقتحمى قلبي 
في صباح اليوم التالى ✨✨ 
زينه فاقت من النوم ولقت فهد نايم جنبها وكانت فرحانه اوى وقالت:انا متاكده انك بتحبنى أناا وشيري ده مجرد صديقه ليك مش اكتر 
فهد فتح عينه وزينه كانت مبتسمه وفجاه شافت فهد صحى قامت عالطول وعملت نفسها زعلانه 
فهد مسك أيدها وقال:مفيش صباح الخير حتى 
_لا مفيش وسيب ايدي 
فهد شد زينه ليا وقال:انا اسف 
_انا مش زعلانه على فكره انت عارف انى بقيت بارده اوى زيك كده بالظبط 
_انا بارد 
_فوق ما تتصور ٠٠٠٠زينه قامت وطلعت هدوم من الدولاب ودخلت الحمام 
_هي البت ده مجنونه ولا انا اللى مجنون ؟
بعد شويه زينه طلعت من الحمام ولقت فهد رايح يفتح الستاره بتاعت البلكونه زينه جرت عليا عالطول وقالت:أوعك تفتحها 
فهد ضم حواجبه وقال:ليه ممكن اعرف 
_هو ٠٠٠هو ٠٠٠اه معايا برد ومش قادره والهوا غلط عليا  
_طب انا هقعد في البلكونه وانتى اقفلى الستاره بعد انا ما اطلع 
_لا بردو ٠٠٠٠٠فهد كان مستغرب زينه وقال:مش انتى فرحانه أن البلكونه بتطل على البحر تعالى نقعد سوا 
_لا مش فرحانه اقولك ما تيجى نطلع 
_نطلع ؟؟
_ايوه٠٠٠٠زينه مسكت ايد فهد وطلعت ليا هدوم وقالت:ادخل غير هدومك وانا هستناك 
فهد ابتسم على جنانها وقال:حاضر بس اهدي 
زينه قعدت على السرير وقالت:احنا لازم نغير الاوضه ده 
في قصر الكيلانى ✨
_بتول٠٠٠٠بتول 
_ماما انا معنديش جامعه النهارده وعايزه اناام الله يخليكى 
_خلاص انتى حراا بس أوعك تزعلى بقا وتقولى انتى روحتى من ورايا ليه 
بتول قامت وبانتهاد:انتى رايحه فين ؟
_مالكيش دعوه بقاا 
بتول مسكت ايد امها وقالت بتوسل:والنبي قولى رايحه فين 
_عند خالتك 
_بجد !! عشر دقائق ونكون عندك مش هتاخر 
_الله مش كنتى عايزه تنامى 
_النوم راح خلاص أوعك تمشي مش هتاخر ٠٠٠٠
في اوضه شيري ✨
_الوووو 
_اخبارك اي يا بنتى ؟؟
_انا بخير يا بابا بس عندي طلب 
_طلب اي 
_عمو جمال دخل السجن زوج خالتى زينب عايزاك تطلعوا 
_دخل السجن ليه 
_بابا معرفش دخل ليه اللى اعرفوا أنه لازم يطلع فورا 
_ليه ؟؟
_كده وخلاص انت مش ليك معارف في مصر اكيداا بتليفون واحد تقدر تطلع عمو جمال 
_طب ممكن اعرف ليه الاول 
_بابا بلاش تسأل كتير المهم أنه يطلع 
_لا يا شيري مش هطلعه الا لما اعرف ليه 
شيري قفلت التليفون واتنرفزت اوى وقالت:عمو جمال لازم يطلع باي طريقه !!
_انا مش عارف بنتك عايزه تطلع جمال ليه ويا تري دخل السجن ليه ؟
_تطلع جمال انت مش عارف ده عمل أي ده هان كرامه اختى واتجوز بنت صغيره غير كده ده نصا'ب 
_وانتى عرفتى الكلام ده منين ؟
_زينب حكتلى على كل حاجه أوعك تطلع جمال مهما كان 
_اللى مش قادر أفهموا بنتك ليه عايزه تطلع مجر'م زي ده 
_عندك حق ليه فعلا عايزه تطلعوا من السجن 
_والله خايف منها اوى انا قولتلك بلاش موضوع السفر ده خالص 
_والله انا اللى بدأت اخاف وحاسه أن بنتك نويه على حاجه 
_ربنا يستر 
_يا رب 
عند مالك وسمر ✨
سمر قامت عالطول وقالت:ينهار اسو'د اتاخرت على المدرسه 
سمر دخلت الحمام عالطول وغيرت هدومها ومالك كان لسه نايم 
_ينهار اسو'د اعمل مع ده اي دلوقتى انزل انا وخلاص ٠٠٠
سمر سمعت صوت عربيه راحت عند البلكونه لقت جاسر مشي وقالت:وبعدين بقاا انزل اخد مواصلات وخلاص 
_ومين هيصحي الحما'ر ده !!
سمر راحت عند مالك وبصوت هادي جدا يحمل الخوف:مالك ٠٠٠مالك 
مالك رمي المخده على سمر وقال:انا عايز انام يا منال 
_المدرسه احنا اتاخرنا اوى 
_انا مش رايح النهارده روحى انتى 
_انا اتاخرت وعمى جاسر مشي واكيداا المواصلات هتكون صعبه اوى قوم وصلنى 
مالك بكلام متقطع : ا٠٠٠٠م٠٠٠ق 
{انا_ مش _قادر_ ده قصد مالك }
_انت بتقول اي ؟؟ مالك انا مش بهزر الله يخليك قوم 
مالك:بت انتى انا عايز انام هو لازم يعنى تروحي النهارده
_ايوه لازم يلا بقااا 
_لا 
سمر حطت أيدها عليا وبدأت ترتعش وتقول:ارجوك يا مالك 
مالك فاق وحط ايدو على خدوا وقال:عندي شرط 
_هو ده وقت شروطك بقولك اتاخرت على المدرسه 
مالك نام تانى وقال:انتى حراا بقا 
_خلاص موافقه اي هو الشرط
مالك بابتسامه وقال:الشرط هو 
_😳😳٠٠٠
عند زينه وفهد ✨
فهد طلع وزينه مسكت ايدو وفهد كان مستغرب افعالها اوى وقال:زينه اهدي انا مش هطير
_يلااااا ٠٠٠٠فهد وزينه نزلوا وزينه قالت:اي رايك نقعد في الكافتريا 
_اممم ٠٠٠٠
زينه وفهد راحوا وقعدوا في الكافتريا فعلاا 
_بقولك اي ؟
_نعم يا بيه 
_شايف الاتنين اللى قاعدين دول 
الجرسون بص على زينه وفهد ولكن الراجل كان قاصد اللى وراهم 
_اه يا بيه 
_تاخد البرشام ده وتحطوا في كوبايتهم 
الجرسون بصدمه:حضرتك بتقول اي احنا فندق محترم 
الراجل طلع فلوس من جيبوا وحطهم في ايد الجرسون وقال:طب وكده اي 
الجرسون بضحكه خبيثه: احنا فندق بيحب الفلوس اوى 
_شاااطر ٠٠٠٠روح بقا شوفهم عايزين يشربوا اي وتحط البرشام ده في كوبايتهم تماام 
_حااضر ٠٠٠٠٠
_الوووو 
_تم يا كبير وهيعملوا حاجات بخارج ارادتهم وساعتها هنقدر نفض'حهم 
_برافو عليك 
الراجل قفل التليفون وخد بعضه ومشي والجرسون راح عند فهد وزينه وقال: تشربوا اي 
_اي يا زينه تشربي اي 
_ممكن فنجان قهوه 
_خلاص هات فنجانين قهوه لو سمحت 
_تمااام ٠٠٠٠الجرسون :هات فنجانين قهوه بالفعل خد الفنجانين وراح على جنب وطلع البرشام وحطهم في الفنجانين وبص على زينه وفهد  ٠٠٠
في قصر عائله الانصاري ✨
بتول وزينب نزلوا من العربيه ودخلوا 
_زينب !!
_اخبارك اي ؟
_انا الحمدلله بخير اخبارك اي يا بتول 
_الحمدلله يا خالتو بخير امال ساره فين 
_بتول ٠٠٠٠بتول 
ساره جرت على بتول وحضنتها وقالت:فهد عمل فيكى اي 
_ولا اي الحمدلله انه كان متخانق مع زينه 
_بتتكلموا في اي ؟؟
ساره بارتباك:ولا اي يا ماما 
_طب ادخلى يا لمضه جهزي الاكل 
_اجهز الاكل ليه امال الطباخين يعملوا اي 
_امشي يا بت والا ارن على اخوكى 
_خلاص خلاص تعالى معايا بتول ٠٠٠٠
_انتى بدخليها المطبخ ليه 
_صاحب محمود شغال معاا شافها وأعجب بيها على اي مش عارفه والصراحه عايزها تبقا شاطره مش دلوعه 
_يالهوي لو دخلت بتول المطبخ ده كانت لمت الناس عليا 
_فكك منهم اخبار مالك وفهد اي 
_بخير !!
_بقولك اي يا زينب اي رايك ناخد بتول لمحمود 
_بتول انتى تقصدي بتول بنتى ؟
_ايوه امال هقصد مين 
_والله ما عارفه اقولك اي بس اللى اعرفوا الزمن ده محدش بيخطب لحد البنت بقت زي الواد هي اللى تختار اللى يعجبها 
_طب أساليها وانا هسال محمود لما يرجع من الشغل وهرن عليكى اقولك محمود قال اي وانتى كذالك
_خلاص مااشي
عند فهد وزينه ✨
الجرسون راح عند فهد وزينه وحط القهوه على السفره وخد بعضه ومشي 
زينه مسكت فنجان القهوه وفهد كذلك وبدأوا يشربوا 
_اي رايك نطلع بكره ونعمل جوله سياحيه 
_طبعااا موافقه فهد صحيح احنا هنمشي امتى 
_العرض هيبدا بعد يومين وان شاء الله هنرجع بعدها عالطول 
_طب هنرجع ازاى والطيران واقف 
_متخافيش وبعدين انا شخص معروف بردو 
_يعيني على الكبرياء ٠٠٠٠٠الجرسون قال في سره:هو البرشام مش بيعمل مفعوله ليه ؟؟
بعد شويه الأعراض وضحت على زينه الاول وقالت:فهد انا حاسه ان دماغى تقيله اوى 
فهد بانتهاد:انتى كويسه 
_مش عارفه حاسه بتقل في راسي 
فهد قام وسند زينه اللى كانت على وشك تقع 
_زينه انتى كويسه ؟
_فهد خدنى على الاوضه والنبي مش قادره 
بالفعل فهد سند زينه اللى مكنتش قادره تفتح عينها وطلعوا على فوق 
فهد فتح الباب وقعد زينه على السرير وحط المخده ورا ضهرها 
_دقيقه في دكتور جنبنا هنا هنادي عليا مش هتاخر 
زينه مسكت ايد فهد والإبتسامة مش بتفارق وشها تأثير الدوا
فهد قعد جنبها وقال:زينه انا بدأت اخاف انتى كويسه ؟
_جداااا 
وفجاه فهد حس بتقل ايضااا وقال:في اي انا مش قادر افتح عينى 
زينه قعدت تضحك وفهد باستغراب:زينه انا حاسس 
زينه حطت أيدها على ايد فهد وقالت: احساسك هو احساسي 
بعد شويه زينه وفهد كانوا بيضحكوا ومش عارفين اي اللى بيحصل 
_فهد تعالى نرقص 
_نرقص 
_اه رقص رومانسي اي رايك 
_ماليش انا في الكلام ده 
زينه شدت فهد ومسكت ايدو وحطتها على وسطها وقالت:انا هعلمك اه نسيت الاغنيه 
زينه جرت عالطول وشغلت اغنيه اجنبيه رومانسيه وبدأوا يرقصوا 
_عارف يا فهد 
_اممم 
_انا بحبك قد الدنيا ده كلهاا 
فهد ابتسم وقال:اي الجنان ده 
_لو في نظرك الحب جنان يبقا انا مجنونه بيك 
زينه وفهد بصوا لبعض وفجاه قربوا من بعض وتلامست شفايفهم اخيرااا وده كانت اول قبله بنهم بعد شويه وخصوصا مفعول الدوا بدأ
فهد شال زينه وحطها على السرير وراحوا في عالمهم الخاص
يتبع الفصل الثالث والثلاثون اضغط هنا

الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية كامله"رواية طفلة الفهد" اضغط علي اسم الروايه


reaction:

تعليقات