رواية المغرور والدلوعة الفصل الثلاثون 30 بقلم ميرو محمد
رواية المغرور والدلوعة الفصل الثلاثون
وصل صقر ووليد الي يوسف في القسم .
صقر : انا عاوز جهاز مرقبه لتلفون امي يايوسف .
يوسف بستغراب : ليه ياصقر انتو شاكين في حاجه .
وليد : بصراحه ايوه اصل حصل ..... وبداء وليد يحكي ليوسف الحصل .
يوسف : طب دقيقه هنراقب تلفون مدام هاله .
وفعلا بداءت العمليات بمراقبت تلفون هاله .
بقلمي_ميرو_محمد
في المستشفي ......
حسام : حازم عامل ايه دلوقتي يادكتور .
الدكتور : الحمدلله هو كويس دلوقت وهيروح غرفه عاديه .
بسنت : الحمدلله يارب .
وبعد وقت قصير. انتقل حازم الي غرفه عاديه .
حسام : حمدلله علي سلامه يازوز .
حازم : الله يسلمك ياحبيبي .
بسنت : الف سلامه عليك ياحازم .
حازم : الله يسلمك ياحبيبتي . متعرفوش عملو ايه .
بسنت : لاء والله ليسه مفيش اخبار .
حسام : مش عارف ليه بيعملو كده . واشمعنا بنات عمي .
بينت : مهما كان البيعمل كده بس هو اكيد شخص سيئ وعد.و لينا
حازم : اكيد صقر مش هيسكت ومش هيسبهم .
حسام : احسن ياشيخ دا مش عاوز غير حبل الاعد.ام
بسنت : ربنا يستر بس ومش يعملو حاجه لسما .
حازم : فعلا ربنا يستر............
في المكان الهجور ....
هاله : انا هتصل بصقر عشان ميحسش بحاجه .
الباشا : ايوه عشان الخطه تكون ماشيه صح .
المجهوله : صقر مش سهل احنا لازم نخلي بالنا منه جدا .
الباشا : اكيد وانا اكتر واحد عارفو .
رنت هاله علي صقر .
صقر : امي بترن .
يوسف : رد ومتحسسهاش بحاجه وحاول تطول معاها قي المكالمه عشان نقدر نحدد مكانها.
صقر : تمام .وفتح صقر التلفون .وفتح مكبر الصوت .
هاله : الو ياحبيبي عاملين ايه .
صقر : مش كويس ياامي . هو انتي متعرفيش الاخبار .
هاله بكدب : لاء ياحبيبي مش عمك محمود ومرات عمك وصلو عندكو
صقر وهو بيحاول يطول معاها في المكالمه : ايوه بس بنت عمي اتخطفت ياامي .
هاله بتصنع الصدمه : يالهوي حياه اتخطف .
صقر : لاء ياامي شمس .
هاله : ايه دا انتو لقتيوها . دا خبر كويس اوي .
صقر : بس حد خطفها ياامي .
هاله : يالهوي ازاي دا . وانتو تعرفو مين خطفها.
صقر : لاء منعرفش بس اكيد هعرف وساعتها مش هسيبو مهما كان مين .
هاله وقد دب الخوف قلبها : احم طيب ياحبيبي لو في اخبار ابقا طمني انا هقفل دلوقتي .
صقر : تمام بس هو انتي فين كده .
هاله بقلق : انا انا انا عند حنين ياحبيبي انت عارف انها محتاجه اليسال عنها .
صقر : تمام ياامي انا هقفل . واه ابقي سلملي علي حنين .
اغلقت الهاتف هاله وهي قلقه جدا وخايفه .
المجهوله : في ايه مالك.
هاله : مش عارفه كلام صقر كده خوفني .
الباشا : ليه هو عرف حاجه .
هاله : لاء بس حسيت بحاجه غريبه من كلامه .
المجهوله : كبري المهم الست هانم شكلها علي وصول يلا نجهز عشان نشوفها .
هاله : تمام ويلا نشوف الست شمس هي كمان .
وذهبو عند سما الهي شمس .....
عند صقر .....
وليد : هتعرفو تحددو مكانها يايوسف .
صقر : هي قالت ان عند بنت خالتي في المحافظه .
يوسف : احنا حددنا فعلا مكانها . بس للاءسف مش في المحافظه ياصقر .
صقر بصدمه : اومال فين .
يوسف : في ........
وليد : ومستنين ايه يلا بسرعه نروح اكيد سما معاها
بقلمي_ميرو_محمد
خرجو صقر ووليد ويوسف والقوه الي مكان هاله والباشا
واثناء الطريق اتصل صقر علي حياه ولاكن حياه لم ترد فاهي وصلت الي المكان الهجور . قلق صقر علي حياه ورن علي محمود.
رد محمود وقال : ايوه ياصقر يابني الحقنا حياه مشيت منعرفش فين .
صقر: يعني ايه متعرفوش راحت فين .
محمود : ميار سمعتها وهي بكلم حد وقالها علي مكان شمس وهي مشيت بسرعه ومحدش يعرف عنها حاجه ومشيت وتلفونها مقفول .
صقر بزعيق والقا التلفون في ارضية العربيه.
وليد: في ايه ياصقر.
صقر : صقر مشيت وبيقولو انها راحت عند مكان شمس .
وليد : طيب لو هي راحت هناك . يلا بسرعه بدل ميعملو حاجه فيهم .
صقر : والله مهر.حم حد لو حص.لها حاجه
ذهبو بسرعه جدا الي المكان المهجور
بقلمي_ميرو_محمد
وصلت حياه الي المكان المهجور......
حياه بصدمه : هو انتو ال ..
هاله : ايوه احنا الورا كل حاجه.
حياه : ليه ليه عملتلك ايه.
المجهوله : قولي معملتوش ايه . المهم ان صقر والفلوس هيكونو لينا.
حياه : ههههههه وانتي فاكره لما تمو.تني صقر هيكون ليكي يانسرين .
نسرين : ايوه هيكون ليا بس عاوزا اقولك انتي مش هتموتي موته عاديه
حياه بستغراب من كلامها : تقصدي ايه .
اخرجت نسرين زجاجه مياة نا.ر .وقربت الي حياه .
حياه بخوف : انتي هتعملي ايه عاوزا ايه مني .
نسرين بضحكة ش.ر : انتي ليسه شوفتي حاجه .
حياه : انا عملتلكم ايه ليه ليه كده . وبدات تصوت وتصرخ حياه .
هاله : لو صوتي من هنا لسنه الجايه محدش هينقذك من ايدنا
قربت نسرين الي حياه وفتحت الزجاجه وقربتها من وش حياه . وليسه هتنزلها علي وش حياه .
هوب دخل صقر وزق ايد نسرين بس للاءسف الزجاجه المياه كلها نزلت علي وش نسرين وجسمها.
(ماهو من حفر حفرتن لاخيه وقع فيه)
ودا كان نصيب نسرين .
جريت حياه علي حضن صقر بدموع وهوف . ودخلت القوه
ودخل وليد وانقذ سما هي كمان ولاكن .
كانت الصدمه تحتل صقر . نعم فاهي امه ولماذا ولماذا هذا الاجرا.م فيها . لاء وكمان الباشا .
صقر : امي .
الباشا : كويس انك وصلت ياصقر امك هي العملت كل دا .
هاله : اخرص خالص .
الباشا : لاء كان يوم اسود لما سمعت كلامك . قولتلي ان نص الشركه هتكون ليا .
هاله : هههههه وانت اهبل ياماهر بيه عشان تاخد الملاك ابني .
ماهر : يعني ايه تقصدي ايه .
هاله :يعني بح . ثم وجهت كلامها لصقر . صقر حبيبي انا انا
عملت كل دا عشانك عشان مستقبلك ويكون كل حاجه تحت
ايدك .
ماهر : لاء ياهاله مش بسوله دي هسيبك بعد دا كله تضحكي عليه .
هاله : ماخلاص ياماهر كله اتكشف .
كان يسمع صقر كل هذا وهو صامت تمام نعم فاهو لما يجد
الكلام ولا لسانه قادر علي التعبير فكله من حوله كذب وخداع
ونفاق .
ماهر : مش هسيبك ياهاله انتي مش لازم تعيشي مش لازم . واخرج ماهر مسد.س من جيبه وضرب ط.لقه جات في قلب هاله .
صقر : اميييييييييي ...........
يتبع الفصل التالي اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية المغرور والدلوعة" اضغط على اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق