رواية المغرور والدلوعة الفصل التاسع والعشرون
رواية المغرور والدلوعة الفصل التاسع والعشرون
سما فاقت وبداءت تصر.خ: ياااااناااس مين هنا حد يلحقنييي ونبيييييي انتوووووو مييييين .
هي : تؤ تؤ بلاش صوات ياقطه
سما : انتي مين وعاوزا ايه مني .
هي : انتي . للاءسف انا الحر.قتك زمان ور.ميتك في الشارع قولت هتغوري بعيد عننا .
سما بستغراب : انتي انتي مين .
هاله : انا اكون هاله مرات عمك ياشمس .
سما بصراخ : ليه ليه عملتلك ايه .
هاله : بس يابت مسمعش صوتك . لحد منشوف هنعمل معاكي ايه .
سما بدموع وصراخ : لاء لاء ونبي سبوني امشي وانا هبعد والله . الحقووووني الحقووووني حد يلحقني.
الباشا : لو صوتي من هنا لبكرا محدش هيسمعك ولا حد هيتوقع انتي فين .
الباشا: متاكده انهم مشيو .
هاله : ايوه هما فكرو ان انهم عثرو عليها بس ميعرفوش انها يعتبر ما.تت وضحكو بش.رررر
هاله : الخطوه الجايه حياه لازم نمو.تها هي كمان .عشان نسرين تجوز صقر ويكون كل الاملاك لينا وبس .
مجهوله : صح كده ياهاله هانم . وفعلا وفيتي بوعدك .
هاله : طبعا ياحبيبتي . مهمتك بقا توصلينا لحياه ....
مجهوله : عيوني . انا نفسي اخلص منها اساسا .
الباشا : لاء واحده واحده عشان منكشفش . انتو فاكرين ان ( الصقر والغول والذئب هيسكوتو ).
هاله : لاء هو ابني بس مش سهل فعلا .
مجهوله : انا هجبلكم اخبارهم علي طول .
الباشا : تمام اوي ..........
#بقلمي_ميرو_محمد
وصل محمود وسهام القاهره .....
وذهبو الي الشقه عند حياه وميار ..
محمود : حياه اختك فين .
حياه : سما اتخطفت يابابا .
سهام : بنتي لاء . انا عاوزا بنتي يامحمود . مش بعد ملقينها تضيع تاني .
حياه : اهدي ياماما صقر ووليد مش ساكتين .
محمود : وهما فين دلوقتي .
ميار: اطمن ياعمي . هما قالو انهم جاين دلوقتي .
وخبط الباب وكان صقر ......
صقر : عمي انت جيت امتي .
محمود : ليسه دلوقتي يابني طمني .
صقر : انا بلغت الرائد يوسف صديقي وهو متابع . واحنا مش ساكتين .
سهام : انا عاوزا بنتي هاتولي بنتي .
حياه : اهدي يامامي متعمليش في نفسك كده .
نظرت سهام لحياه وقالت : مكناش عاوزينك تعرفي عشان متكرهناش ياحياه .
حياه بستغراب : اكرهكم ليه ياماما هو كان بايد حد انها تخطف .
سهام : كنتي عاوزا تعرفي انا خدتك ليه وسفرت . اهو عشان مضعيش انتي كمان مني .
محمود : مش وقته ياسهام كلام دا .
سهام : لاء لازم يعرفو انا خلاص مش هسكت .
صقر : هو قي حاجه منعرفهاش .
محمود : مش وقته يابني المهم نلاقي شمس .
وليد : ياعم محمود لو في حاجه قولها ممكن تساعدنا نلاقيئها .
سهام : انا هقولكم . خلاص مبقاش ينفع السكوت خلاص .
وبداءت تحكي سهام ....
#بقلمي_ميرو_محمد
فلاش باك......
(سمعت هاله في مره وهي في جنينه وهي بتقول .
هاله : احسن اننا خلصنا منها المهم تبعد عن هنا خالص . تمام اتاكد وقولي . واغلقت الهاتف ونظرت خلفها وجدتني .
هاله : سهام انتي بتصنتي عليا ياوليه .
سهام : مين هي الخلصتي منها ردي عليا .
هاله : اي حد هيقف في سكة ابني هخلص منه . وسابتني ومشيت .
سهام : انا مش هسكت ولازم اعرف . بس والله ياهاله لو ليكي يد في اختفاء شمس لهطلع روحك بايدي .
وفي يوم كانت هاله في غرفتها وبتقول . الدور علي سهام وال في بطنها .
سهام بخوف حطت ايدها علي بطنها وجريت علي غرفتها وكان محمود بيشتغل علي اللاب توب.
محمود : في ايه ياسهام مالك خايفه كده ليه .
سهام : هاله يامحمود هاله هتموتني انا وال في بطني .
محمود : ايه كلام دا اهدي اهدي
سهام : اهدا ايه . وانا متاكده انها ليها يد في خطف شمس . ودلوقتي عاوزا تخلص مني .
محمود : بطلي تخريف بقا ياسهام . دي تبقا بنت عمي . ومرات اخويا يعني مش هتعمل كده اكيد .
سهام : طلاما مش مصدقني كده طلقني يامحمود .
محمود بصدمه : اهدي ياسهام وطلعي كلام دا من دماغك .
سهام : انا مش هقعد في البيت دا دقيقه بعد النهارده . بيت ايه انا مش هقعد في مصر كلها . )
باك .....
سهام : وساعتها سفرت وولدت في امريكا حياه .
صقر والكل في زهول وصدمه .
صقر : يعني تقصدي ان امي الورا كل دا . لاء لاء اكيد مش صح .
سهام : اقسملك بحياة بنات مكدبت في حرف ياصقر . ونبي ونبي انا عاوزا بنتي ياصقر عاوزا بنتي .
صقر : اهدي يامرات عمي اوعدك شمس هترجع ولو حتي كان مين وراها .
وجري صقر الي خارج الشقه ونزل الي اسفل وجري وليد هو الاخر ورا صقر ...
وليد : هنعمال ايه ياصقر دلوقتي.
صقر : هتابع تلفون امي .
وليد بصدمه : انت شاكك تكون امك .
صقر : كلام مرات عمي لازم اهتم بيه ياوليد وهبداء من عند امي .
وليد : بس اكيد في حد بيساعد امك ياصقر .
صقر : ودا اللازم اتاكد منه دلوقتي.
وليد طب يلا نروح عند يوسف نقولو الاخبار الجديده .
صقر : يلا بينا . وذهبو الي القسم عند يوسف ....
#بقلمي_ميرو_محمد
في المكان المهجور .....
هاله : لازم دلوقتي ننفذ ونجيب حياه .
الباشا : لازم نعمل الخطه بظبط .
مجهوله : انا هرن عليها وقولها ان عرفت مكان سما .
هاله : جدعه نفذي .
المجهوله بداءت ترن .
ردت حياه .
حياه : الو ايوه مين .
المجهوله : ضحكت بش.ر. انتي مش عارفني ولا ايه ياحياه .
حياه : لاء مين انتي .
المجهوله : مش مهم المهم لو عاوزا اختك وميحصلهاش حاجه تيجي علي العنوان ..... بس من غير مامخلوق يعرف .
حياه : حاضر حاضر والله بس محدش يعملها حاجه .
المجهوله : شاطره . ثم اغلقت الهاتف .
وضحكت المجهوله والباشا وهاله بش.رررررر
يتبع الفصل التالي اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية المغرور والدلوعة" اضغط على اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق