عشق وجحيم السيف الفصل الثامن والعشرون
روح بغضب و هستيريه... زي ما سمعت انا وزين مش متزوجين ولا حاجه ودول عيالك
نزلت طفلا جميله على الدرج و قالت بفرحه.
مرام بفرحه طفوليه جميله.... بابا بابا حبيبي وحثتني اوي اوي... /وحشتني/
مراد.... دا مث بابا يا مجنونه بابا مث قاعد على كرثي /مش كرسي /
روح بغضب... سميره خدي الاولد فوق
سيف بغضب... ازي عيالي و الدكتوره قالت انتي سقطتي
روح... اولآ انا ماسقطت ولادي وانا حابه احتفظ فيهم لنفسي عشان انتا متستحقش تكون اب
سيف... ليه حرمتيني منهم طول السنين دي وليه مستحقش ها قولي لي انا عمل ايه عشان تعملي معايه كدا
روح بهستيريه.... هههه تقول عملت ايه انتا عملت كتير اوي اول حاجه كنت تعذبني وتحطني في القبو لايام كتيره بدون لا اكل ولا مي و بعدين اوهمتني انك تحبني و كدبت عليه وبعدين بعتني لزين عشان تتزوج لين و بعدين كنت هتكون السبب في مو*ت اولادي... و لك عين تسال عملت ايه والمشكله بعد كل العملته فيه حبيتك حبيتك اوي
سيف برضو بهستيريه.... اذا انتي شايفه كدا يبقا كدا يبقا انا اقول اي حبيت وحدا عندها 10سنين و انا كان عندي 20سنه و ضاعت فجاة و بقيت ادور عليها 10سنين 10سنين ضاعو من عمري وانا ادور عليكي و بقا عندي30سنه و ملقيتش غير وسيله وحدا واني اتزوج لين على امل اعرف لو حاجه بصيطه عنك و معا العلم انا مكنتش اطيقها و قبل الفرح بشهر حصل لي حادث و بقيت مش قادر اشوف وكنت خايف لين تفسخ الخطبه و محصلش و لين مكانش عندها مانع و يوم الفرحه.. اكتشف انه كانت عامله لعبه عليه و حطاكي مكانها و بكدا يكون اخر خيط 🧵اتقطه و مش هعرف اوصل لك تاني و بعد ما بقيتي مراتي كان لازم اتقبل وجودك عشان الناس و امي و بعدين حسيت اني بحبك بدوم ما اشوفك و كنت بحطك في القبو عشان انا حسيت اني حبيتك و بكدا اكون خنت حبي الاول وكان عندي فضول اعرف شكلك و عملت العمليه عشان اشوفك بس ولما زين جا وقالي كدا قلت لازم ابعد عنك عشان حبي ليكي غلط في غلط وانا ماكانش لازم احبك من الاساس و لما عرفت انك انتي حبي الاول تمسكت فيكي
روح و هيا بتعيط جامد... ما واضح اوي انك تمسكت فيه... ليه ملقتنيش لما كنت ناويه اسافر
سيف..... انتي باي صفا تسافري معا زين ازي قدرتي تعملي كدا
/ الكل كانو راحو و تركوهم يتعاتبو بعض وهما بغرف لوحديهم/
روح... انا ما سافرت عشان زين و لا معا زين
سيف... الا معا مين
روح.. انا اخدت بنت خالي عشان هوا كان ناوي يجوزها لراجل عنده 70سنه عشان الفلوس
سيف.... ليه ما جيتي عندي كنت حميتك انتي وبنت خالك
روح بعياط... انا استنيتك كتير اوي في المطار وانتا ما جيت ليه انا كنت هسامحك و نبدء صفحا جديده ليه
سيف بغصه.... ما انا كنت جاي بس حصل الحصل
روح بشهقه و عياط... يعني انتا حالتك كدا بسببي اناو اكملت بوجع.. بسببي انا انا وبس
سيف قرب منها و هيا نزلت عند رجليه و هوا حضنها
وقال
سيف بغصه... لا مش بسببك يا حببتي لا كله تدبير ربنا واليبعتو ربنا يا محلاه..... واكمل بغصه و كان هيعيط.... وانا جاي بسرعه شديده.. عشان مش تسافري معا زين عرفت من ادهم و هوا عرف من ندى مكانك بس عملت حاد*ث وانا في الطريق و فقت من الغيبوبه و لقيت ماما ما*تت من صدمتها و خوفها عليه و انا بقيت مشلول و انتي تركتيني بقيت وحيد وكنت محتاجلك اوي اوي اوي
روح. ببكاء شديد و شهقات.... ماما هاجر ما*تت ليه ليه والله كانت طيبه اوي حنينه كانت زي امي... واكملت بعياط يزداد و شهقات.... انا السبب انا السبب انا انسانه مش كويسه انا مستاهلكش ابدء..... سيف انا بحبك اوي ومش متخيل حياتي من دونك
سيف و هوا بطبطب.. عليها... وانا برضو يا قلبي... وانتي مش السبب و لا حد السبب دا نصيبنا في الدنيا و مكتوب على الجبين لازم تشوفو العين... و انا برضو بحبك اوي اوي
روح بشهقات... انا السبب بحالتك دي انا السبب
سيف... يا قلبي مش انتي السبب المهم انا وانتي بقينه معا بعض
روح و مازالت متشبثه في حضن سيف.. ... يعني انتا مسامحني و لسه بتحبني
سيف... لا انتي سامحتيني و لسا بتحبيني
روح بشهقات... انا مبطلتش احبك انا من شفتك اول مرا حبيتك و حبك كل يوم بزيد اكتر
سيف بخب*ث.... على فكره انا من وقت طلقتك رديتك تاني يعني انتي لسا مراتي وعلى ذمتي
روح بفرحه... بجد يعني انا دلوقتي مراتك... انتبهت لنفسها.... اه يعني انتا ماتزوجت لين
سيف... لا ليه ما انا عندي مراتي زي القمر
روح بكسوف... بس بقا
سيف.... ايوا كدا يا مكسوف من شويه كنت متعصب
روح و كانت هتعيط تاني.... سيف بجد انتا مساحني وانا كنت مفكره نفسي مظلومه طلعت ظالمه انا ماستحقش اكون ام ولا اكون مراتك
سيف وهوا يمسك وشها بين يديه... لا يا حبيبتي انتي مراتي و حبيبتي و حياتي و روحي و كل حاجه بنسبه ليه على سير الولاد فينهم انا عاوز اشوفهم
روح.. يعني انتي بتحبني و مش زعلان مني
سيف.. متقوليش كدا انا عمري ما زعلت منك انا مبقاش لي غيرك انتي و الاولد...
روح.. انا بحبك اوي
سيف.. وانا برضو بموت فيكي... اه متقولي انتي سميتيهم اي و على اسم مين سميتيهم
روح... هما بنت و ولد.. توم... مراد و مرام... مش انتا بتحب الاسماء دي و سميتهم على اسمك انتا
سيف بفرحه... يعني انا عندي توم زي القمر ومش عارف و برضو مسمياهم بس اسامي تحفا... بجد انا بحبك اوي ها تقبلي تكوني مراتي و ترجعي تنوري بيتك
روح بكسوف... اممممم افكر
سيف... تفكري ايه دا انا هاخدك دلوقتي دا انتي واحشاني اوي اوي
روح.. وانتا برضو واحشني اوي اوي هنا هنادي لسميره تجيب الاولاد عشان تشوفهم
سيف.. اه بسرعه انا مش مسدق انا اب لاولد وبنت
روح... لا سدق يا حبيبي دا انا عرفتهم عليك كان عندي صوره لك على الفون بتاعي و كنت اقول دا بابا و مرام دائمآ تقول بابا حلو اوي
سيف.... يا حياتي انتي جيبيهم
روح.. يالله خلينه نروح على الصاله اكيد مستنينه
سيف... يالله يا عمري
.
خرجو والكل كانو بينتظروهم
ندى... ها عملو ايه تصالحتو ان شاء الله
روح ابتسمت بكسوف
زين... طب من الابتسامه دي اعرف انهم تصالحو و تصالحو اوي
سيف... زين
زين بضحك.... مالك يابني.. دا اتا اعترب زي اخوها انا دوقتي متزوج والحمدلله
سيف... انتا متزوج
زين.. اه وانا عاوز اعتذر لك على تصرفاتي انا اكتشف اني مكنتش احب روح ولا بعمري حبيتها انا كنت بس حاب اكسر قلبك و بس... بس دلوقتي كل حاجه تغيرت.. انا الحمدلله اتزوجت بنت خال روح انا بعد ما ريحانه دخلت حياتي حبيتها من اول مره شفتها وعرفت ايه معنا تحب بجد انا دلوقتي اعتبر روح زي اختي مش اكتر والحمدلله ريحانه و عشق مزينين حياتي
سيف... ومين عشق
زين.. عشق تبقا بنتي عنده سنتين.. وانا حاب افتخ معاك صفحه جديده و نكون زي اي ولاد عم اصحاب
اتمنا تقبل اعتذاري و نبقا اصحاب
سيف... خلاص ولا يهمك اصلآ انا مش بكرهك اصلآ في النهايه انتا ابن عمي و الد*م مابيبقاش مي صحاب
زين.. صحاب... ريحانه جيبي عشق عشان تسلم على عمها
ادهم... لا دلوقتي فهد بغار فينك يا فهد
فهد... انا هنا يا بابا عاوذ ايه
ادهم.. خد بالم من عمك سيف هياخدو منك
/فهد ابن ادهم و ندى عنده4سنين//
سميره جابت مراد ومرام عشان يسلمو على بابهم
سيف... لا ولو دا الغالي محدش ياخد مكانه
فهد بطفوله... بجد يعمو
سيف... اه بجد.... تعالي يا مرام تعالي على بابا
مرام.... بث مراد بقول انتا مث بابا
روح... لا يا حببتي دا بابا يالله روحي احضنيه
مرام جريت على بابها و بتوس فيه و تقله وحشتني اوي و برضو مراد جا يجري على بابها و حضنه جامد و قال وحشتني يا بابا و روح حضنتهم كلهم
يتبع الفصل التاسع والعشرون اضغط هنا
تعليقات
إرسال تعليق