رواية الصغيرة والديب الجزء الثاني 2 الفصل الثاني عشر 12 بقلم ميرو محمد
رواية الصغيرة والديب الجزء الثاني 2 الفصل الثاني عشر 12 بقلم ميرو محمد
*
جني بانهيار: سليم ماله يازين .
زين: اهدي ياجني والله هو كويس .
جني: لاء ونبي قولي الحقيقه .
زين: يابنتي والله هو كويس .
جني بدموع: لاء انا عاوزا اروح دلوقتي عنده ونبي .
زين : مش هينفع والله نمشي ونسيب ساندي لوحدها هنا .
جني: ونبي عاوزا اطمن عليه يازين .
زين: طب بصي اهدي . واحنا نكلمه في تلفون وبكرا ان شاء الله اول ميطلع النهار هخلي مالك يجي يخدك عنده .
جني: طب طب اتصل دلوقتي ونبي .
زين: حاضر . وطلع تلفونه وبداء يرن علي مالك .
مالك علي الجيه الاخري: ايوه يازين في ايه .
زين : جني عرفت ومبهدلاني انا هنا . ادي التلفون لسليم ياعم .
مالك : وانت قولتلها ليه يابني .
زين : والله مقولت هي سمعت المكالمه .
مالك: طيب . ثم وجه كلامه لسليم . خد ياعم
سليم: اخد ايه . في ايه .
مالك: جني عرفت ومبهدله الدنيا هناك عند زين .
سليم اخذ التلفون من مالك .
جني : سليم سليم انت كويس .
سليم : اهدي اهدي ياحبيبتي والله كويس .
جني : بجد ياسليم . وبداءت تبكي
سليم: متعيطيش بقا اصبح مالك هيجيبك عندي .
جني : حاضر . بكرا اصبح هكون عندك . ثم اغلقت الهاتف .
وذهبت هي وزين الي الداخل عند ساندي .
عدا اليوم بما فيه من احداث . وجاءت شمش اليوم الجديد .
بداءت جني تجهز لذهب الي سليم .
زين : ها جهزتي ياجني .
جني : ايوه ايوه مالك وصل .
زين : ايوه واقف برا .
ساندي: متتاخريش عليا جني .
ولم تكمل حتي الباب خبط .
زين : ادخل .
فرح : احم ممكن ادخل .
نظرت جني لزين ثم نظرو لساندي .
زين: اتفضلي .
فرح: انا عارفه ان محدش طيقني دلوقتي . بس انا اسفه اوي . وعارفه ان كلمة اسفه ملهاش لازمه بعد الحصل . بس والله والله انا ندمانه اوي علي الحصل ونظرت بدموع الي ساندي وقالت . حقك عليا والله انا اسفه .
ابتسمت ساندي بطيبه: وانا مش زعلانه منك .
جريت فرح علي ساندي وحضنتها وبداءت تعيط .
فرح : حقك عليا بجد انا اسفه . مش هسامح نفسي علي الحصل .
ساندي : خلاص بقا مش احنا اخوات .
فرح: ايوه طبعا .
ساندي: يبقا خلاص . مفيش دموع تاني .
ابتسمت جني وزين علي طيبة ساندي وحنانها بعد كل الحصل من فرح ليها فاهي متسامحه جدا .
جني : طيب انا هخرج عشان متاخرش علي مالك وهو واقف برا . وهرجع علي طول ياساندي.
فرح: لاء براحتك . انا هقعد مع ساندي لحد متخرج من هنا .
ابتسمت جني وزين وساندي . وخرجت جني الي مالك في الخارج........
#بقلمي_ميرو_محمد
اخذ مالك جني عند سليم في المستشفي . وظلت فرح مع ساندي في المستشفي .
وصلت جني ومالك المستشفي .....
جريت جني وفتحت غرفة سليم وجريت عليه .
جني : سليم الف سلامه .
سليم : اهدي اهدي بس .
كانت تقف الدكتوره نهي .
نهي: احم ممكن اخلص الكشف .
سليم : اكيد دقيقه بس ياجني .
جني بزعل ابتعدت عن سليم . ولاحظ ذلك مالك .
مالك بهمس لجني: احم مينفعش تخرج الدكتوره . وبعدين اعملي الانتي عاوزا .
نظرت جني الي مالك وصطنعت ابتسامه ووقفت تشاهد الدكتوره نهي .
نهي : لاء انت دلوقتي بقيت احسن .
سليم : بجد ممكن اخرج انهارده .
نهي: انت اضيقت مننا ولا ايه ياسليم . ونظرت لجني وقالت ياسليم بيه .
سليم : احم ابدا والله بس انا مبحبش المستشفيات وكده .
نهي: علي الاقل حبها عشان نشوفك .
سليم : احم هحاول ثم نظر الي جني التي تقف وهي تشاهد وتسمع هذا الكلام ودموعها تنزل .
ثم ضحكت نهي وخرجت . .....
مالك : احم انت كويس دلوقتي .
سليم : احم ايوه ايوه .
مالك : احم انتي واقفه كده ليه ياجني . مش هتطمني علي سليم .
جني بدموع : اظن انا غلط لما سبت ساندي وجيت . سليم الحمدلله زي ماانت شايف كويس جدا .
سليم : جني انا ..... ولم يكمل حتي دخلت العائله عليهم الغرفه .
حلا: عامل اية ياحبيبي انهارده .
سليم : كويس ياماما .
احمد : ابني البطل . يلا بقا قوم .
سليم : ياريت احسن انا زهقت من هنا .
حامد: جني انتي سبتي ساندي وجيتي ليه .
جني والدموع في عيناها تحبسهم : ابدا يابابا فرح معاها وزين .
علا : فرح .
جني : متقلقيش ياطنط . فرح .... وبدات تحكي الحصل .
مراد : طب الحمدلله ان كل حاجه اتصلحت .
نظرت جني لسليم وقالت: اه اتصلحت .
نغم بجانب جني : مالك ياحبيبتي انتي كويسه .
جني : نظرت اليه . تؤتؤ
نغم : طب تعالي تعالي نخرج .
نغم : احم عن ازنكم هخرج انا وجني نجيب حاجه .
مالك : بس متبعدوش . ولا اجي معاكم .
نغم : لاء لاء خليك احنا اصلا مش هنبعد . ثم خرجت نغم وجني . ونظر مالك الي سليم بلوم . وحزن سليم جدا .
#بقلمي_ميرو_محمد
عند نغم وجني ........
نغم : ها ياستي احكلي في ايه بقا.
جني بدموع : .........وبداءت تحكي لنغم الحصل .
نغم : طب اهدي اهدي . ياعبيط ه انتي المفروض متظهريش ضعفك واتمسكي بحبك .
جني: انتي مشوفتيش طريقة كلامها .
نغم : ولو بردو متتحسسيش حد انك ضعيفه اتمسكي .
جني بتفكير: حاضر يانغم .
وذهبو مره اخري الي غرفة سليم .
دخلت جني ونغم الي الداخل . .......
هنا : مالك ياجني وشك احمر كده ليه .
جني: مفيش يامامي انا تعبانه شوية بس .
حامد : مالك ياحبيبتي نروح لدكتور يشوفك .
جني وهي تنظر لسليم : لاء يابابا انا هكون كويسه .
حلا : لو تعبانه روحي ياحبيبتي ارتاحي .
نغم : احم لاء . خلي جني مع سليم . عشان انا محتاجه مالك في الشركه ضروري .
احمد : مفيش مشكله . يلا بينا احنا عشان نلحق نشوف الورانا .
وذهب الجميع وظلت جني مع سليم في الغرفه دون كلام دون رد فعل من جني لسليم .
جلست جني علي الكنبه ومسكت تلفونها وظلت تقلب في .
وفجاءه الباب خبط وكانت نهي . نظرت نهي لجني نظرات خبث واتجهت الي سليم ...........
يتبع الفصل التالي اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية الصغيرة والديب" اضغط على اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق