رواية معشوقي ومنقذي الفصل الاول 1 بقلم شهد علي
رواية معشوقي ومنقذي الفصل الاول
البارت الأول
أنت ليا فاهمه
لاء مش فاهمة ابعد عنى بقى
مسكها جامد وبفحيح كلافعي/هينزل بالزوق بدل ما ينزل بالعا*فية يا فيروزة
فيروزة حطت أيدها علي بطنها بخوف/مش هينزل
ضر*بها بالقلم وقعت على الارض وبعدين مسكها من شعرها
طب بصي بقي لو منزلش بالذوق أو نزلتوا أنا وأنت فية طرق تانية بس صعبة عليكي فيلا بالذوق هنزلة
فيروزة بعياط/مش هينزل يا قاسم أنت كل مرة تس*قطني
قاسم خرج والدكتورة دخلت وحاولت تخد*رها معرفتش وخرجت لقاسم وهو دخل لفيروزة
قاسم/لآخر مرة يا فيروزة يلا
فيروزة بدموع/لاء
قاسم/تمام قوي يا فيروزة أنت اللي اختارتي ادخلوا يا ستات
دخلوا اربع ستات بس شكلهم كفيل أنه يمو*ت فيروزة
قاسم ببرود/سقط*وها
فيروزة قامت تجرى مسكوها
فيروزة اعااا سيبوني اممممم
نيموها علي الأرض وواحد مسكت أيدها والتانية رجليها والتالثه كتمت صوتها والرابعة بايدها وبقت تضر*بها في بطنها
فيروزة اعمممم
بقت تضر*بها بكل وح*شية لحد ما فيروزة بدأت تنز**ف
قاسم/يلا كفاية قوموا ودخلوالى الدكتورة اللي بره
حط أيدة على وشها /مش كنت نزلتة أنا علي الأقل مكنتش وجعتك كدة
أساسا النهارده بالليل هخلي الدكتورة تشيلك الرحم عشان منخلفش قلتلك انا عايزك أنت مش عايز عيال ياروحي وكل ما كونت حامل كنت اسق*طك
فيروزة بتعب ودموع/بكر*هك يا قاسم بكر*هك
قاسم خرج والدكتورة دخلت وعملت اللازم لفيروزة
بعد وقت
قاسم/هتعمل العملية أمتي
الدكتورة/بكرة
قاسم دخل لفيروزة وهي كانت نائمة زي الملائكة
قاسم/أنا مش عايز غيرك في حياتي يا فيروز وخرج
فيروزة صحيت بالليل وحطت أيدها علي بطنها وعيطت/أنا اسفة مقدرتش احميك
فيروزة وقفت بتعب وجابت بطاقتها وكل ورقها وحطتة في شنطتها وخدت ٣٠٠ جنية وحاولت تطلع من البيت لحد ما عرفت وخدت تاكسي
السواق/علي فين يا هانم
فيروزة/خدني عند العربيات اللي بتروح اسكندرية
بعد وقت فيروزة نزلت من التاكسي و ركبت العربيات اللي بتروح اسكندرية
تاني يوم
فيروزة نزلت من التاكسي قدام عمارة في اسكندرية
فيروزة بتعب/يارب تطلع هنا
فيروزة طلعت وكانت في اخر تع*بها ولسة هتخبط علي الباب بنت فتحت ووراها شنطة سفر
فيروزة قربت منها ووقعت
رنيم بصريخ/فيروزة
في القاهرة
قاسم صحي وراح عند فيروزة بيفتح الباب ملقيهاش
قاسم بغضب/فيروزة وبزعيق/ أنت انتوا يا بها*يم فيروزة فين
الجارد/معرفش يا قاسم بية
قاسم بغضب/ اقلبوا الدنيا وتبقي قدامي غوروا في ستين د*اهية
في اسكندرية
فيروزة بيفتح عينيها لقيت رنيم قدمها
فيروزة اترمت في حضنها وبقت تعيط وتحكيلها أن قاسم كان حا*بسها وكل ما تحمل يسق*طها
رنيم/طب عمل كدة لية
فيروزة بعياط/كان بيقولي أنا عايزك ليا لوحدي ومش عايز أي حاجة تشغلك عني
رنيم/أهدي دة واحد مجنو*ن أنا هحضرلك أكل
في القاهرة
قاسم بغضب/يعني أية مش لقينها شوفوا الكاميرات اللي حوالين الفيلا بسرعة
قاسم/ماشي يا فيروزة هتهر*بي تروحي فين
تاني يوم
فيروزة صحيت وغيرت وخرجت لقيت رنيم في المطبخ
فيروزة/رنيم أنا تع*بتك معايا
رنيم/عيب أنك تقوليلي كدة أنت أختي يا فيروزة
فيروزة/رنيم فين مفاتيح المطعم القديم
رنيم بتوتر/عايزاها لية
فيروزة/أنا هروح هناك اشوف هعمل أية ما أنا لازم اشتغل ومش هرجع لقاسم ومش هسمحلة يقرب مني
رنيم بتوتر/بس
فيروزة/مبسش يا رنيم هاتي المفاتيح
رنيم عطت لفيروزة المفاتيح وفيروزة نزلت
رنيم/أعمل أية في المصي*بة دية
بعد وقت
فيروزة نزلت من التاكسي قدام مطعم قديم وفتحت الباب ودخلت وبتبص في كل ركن وبتفتكر ذكرياتها وابتسمت بو*جع
فيروزة لمحت حاجة لونها أسود فقربت وفجأة شافت ظل حد بتلف حط أيدة علي بوقها والمسد*س علي رأسها
هو بحب/ فيروزة
يتبع الفصل التالي اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية معشوقي ومنقذي" اضغط على اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق