رواية المغرور والدلوعة الفصل التاسع عشر 19 بقلم ميرو محمد
رواية المغرور والدلوعة الفصل التاسع عشر 19 بقلم ميرو محمد
المأذون امضي هنا يعريس ... وفجاءه النور قطع .
صقر : ايه دا في ايه . وليد شوف في ايه .
وليد : ليسه هيمشي النور جيه .
حياه : مفجاءه . بس انا بعتزر منك علي سؤ ظني فيك ياحبيبي . وبدات شاشه كبيره في عرض فيديو لصور حياه وصقر سوا .
صقر : ياروح قلبي .
وكانت الفرحه تنتشر في جميع اركان المكان . مضي صقر وحياه علي كتب الكتاب وتم علي خير . رفع صقر حياه وحضنها وبداء يدور بيها .
نسرين بغيظ : والله لوريكي ياحياه .
هاله : معلش يانسرين والله لو له نصيب فيكي ياحبيبتي ليكون ليكي . المهم انك بنتي .
نسرين في نفسها : حتي المغفله دي مش نفاعني بشيئ .
عند صقر ....
بداء صقر هو وحياه يرقصو مع بعض علي اغنيه رومانسيه .
حياه : انا مبسوطه اوي اوي ياصقر .
صقر: دلوقتي انتي حرم صقر الهلالي ياحياه هانم .
حياه : هو احنا هننزل القاهره امتي .
صقر : بكرا عشان اخدك افسحك . ثم نظر صقر الي الامام وقال . هند .
حياه : هند مين ياصقر .
صقر: البنت الكنت اجوزتها اهي جات هنا .
حياه نظرت خلفها بغيره وقالت : وهي جايه ليه ان شاء الله .
جاءت هند اليهم وسلمت علي صقر وقالت : مبروك ياصقر انت شخص محترم وتستاهل كل خير . وسلمت علي حياه وقالت : مبروك ياعروسه .
حياه بغيره: اهلا الله يبارك فيكي .
صقر: انتي ايه عرفك ياهند ان انهارده كتب كتابي وخطوبتي .
هند : انت ناسي انك صقر الهلالي ياصقر .
ابتسم صقر ثم قال: المهم شكرا انك جيتي .
#بقلمي_ميرو_محمد
عند وليد وحازم ...
وليد: انا مش عارف اكلمها ياحازم .
حازم : ياعم وربنا ولا انا .
جيه حسام من وراهم وقال: وال يحل ليكم الموضوع ده .
حازم: سلما قول رب رحيم . خضتنا يابني .
وليد : استنا ياحازم لما نشوف هيحلها ازاي .
حسام : تدفعو كام 😂😂
حازم: لما نشوف نتيجه الاول .
حسام : عنيه استنو هنا .
وذهب حسام الي بسنت وميار .....
حسام: بسنت اطلعي فوق صقر بيقولك نسي خاتم الخطوبه فوق هاتي .
بسنت: طب اطلع انت . انا مش قادره .
حسام : قومي اطلعي يابت .انا معايا صحابي .
بسنت: هوووف ماشي .
حسام : استني عندك . قومي يادكتور معاها .
ميار: دا انت غلس ياض 😂😂
حسام: قومي يابت وانتي مزه كده .
ذهبت ميار وبسنت الي الداخل وجيه من وراه وليد .
وليد : مين المزه يابن الكل.ب
حسام : ميار 😂😂😂
وليد : انت ليلتك سودا ياقذر. ومسك فيه
حازم بقا مش عارف يعمل فيهم ايه صقر شافهم طلع يجري عليهم .
صقر : في ايه ياعم انت وهو
حسام : الحق عاوزين يرتبطو ببسنت وميار المزه 😂😂
وليد : بردو بيقول مزه سبوني عليه .
صقر: ينهاركم اسود عاوزين ايه .
طلعو يجري حازم ووليد الي الداخل .
حسام : دول هربو 😂😂😂خافو منك ياصقر.
صقر ضحك وقال: يارب دوم ضحكنا يارب .
عند بسنت وميار ....
بسنت : في الخاتم مفيش حاجة .
ميار: اخوكي دا رخم عاوز يتعبنا وبس .
وفجاءه كان حازم ووليد في الاوضه .
بسنت : احم هو في حاجه .
حازم : لاء احنا جاين ندور علي الخاتم مع بعض .
وليد : احم ممكن نكلم شويه ياميار .
ميار بكسوف : اكيد اتفضل .ذهبت ميار هي ووليد الي البلكونه .
حازم : بسنت بصراحه كده انا بحبك .
بسنت بصدمه وخجل : احم طب طب اعمل ايه .
حازم : يخرابي علي خدودو الحمرا .
بسنت : ابيه بلاش تحرجني .
حازم : قلب وعقل ابيه . انا مبقتش قادر انا هفتح صقر في الموضوع وقولو اني عاوز اجوزك .
بسنت : بس انا عاوزة اكمل تعلمي .
حازم : يعني موافقه . علي بركه يلا بينا . وشدها وجري بيها الي اسفل عند صقر .
عند وليد وميار.........
ميار: كنت عاوزني ليه يااستاذ وليد .
وليد : مبلاش استاذ دي .
ميار: احم تمام .
وليد : هو انتي مرتبطه بحد .
ميار بكسوف : لاء . بس بتسال ليه .
وليد : هبقا اقولك ليه بس المهم دلوقتي ان كنت عاوز اعرف حاجه وعرفتها ومن بكرا هنروح القاهره وهتكوني معانا وانا نقلت وراقك وكل حاجه علي هناك .
ميار : شكرا يااستاذ وليد . هههه اقصد ياوليد بس .
وليد : شاطره يلا بينا ننزل .ونزلو الي اسفل .
#بقلمي_ميرو_محمد
في الحفله .....
حياه : صقر انا تعبت يلا نطلع نرتاح عشان سفر بكرا .
صقر: حاضر ياروحي . وفجاءه جيه حازم وقال .
حازم : بص ياعم انت انا عاوز اجوز اختك انا خلاص هتجنن وتعبت 😂😂😂 يجوزني اختك لن.تحر .
صقر بصدمه وضحك في نفس الوقت علي صاحبو : وانا مقدرش اوفق قبل مسمعها من بسنت .
صقر : ردك يابسنت .
بسنت : احم التقول عليه ياابيه .
صقر: يبقا تمام نعذبو شويا 😂😂😂
حازم : واطي واطي يعني .
وبعدها جيه وليد هو وميار .
وليد : احم وصلتو لي ايه .
صقر : وصلت انت لي ايه 😂😂
وليد : كله الحمدلله .
حسام من وراهم : علقتو البنات يعني 😂😂
بس بصراحه ميار مزه وتستاهل 😂😂😂 وطلع يجري
وليد : اقسم بالله ياصقر اخوك اخرتو علي ايدي. وطلع يجري ورا .
حياه : عاااااا هنجوز سوا يابنات 😂😂😂 وحضنو بعض .
وعدا اليوم بفرحتهم وضحكهم . وكان يوم جميل جدا .
وجاء يوم جديد مليئ بااحداث .....
قامت حياه وبسنت وميار يجهزو نفسهم .... وبعد وقت قصير جهزو البنات . واتجهو الي اسفل ....
عند صقر .....
قام لبس هو كمان وطبعا حازم ووليد مع من امبارح عشان يمشو سوا .
قامو جهزو ولبسو كجول كلهم واخدو شنطهم ونزلو الي اسفل ...
صقر : صباح الخير ...
الكل صباح الخير ...
محمود : صقر خلي بالك علي البنات فاهم .
صقر: حاضر ياعمي .
سهام : وفكر حياه بلدوا ياصقر اوعي تنسا .
صقر: حاضر يامرات عمي . ثم وجه كلامه للبنات .
ها خلصتو عشان نمشي .
ولم يكمل حتي جاء صوت من الخلف .......
يتبع الفصل التالي اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية المغرور والدلوعة" اضغ على اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق