رواية رنين الاسد الفصل الثامن عشر 18 بقلم الكاتبة المجهولة
رواية رنين الاسد الفصل الثامن عشر 18 بقلم الكاتبة المجهولة
part 18
دخل أسد الجناح وانصد من جمال رنين ورقصها وقعد يتفرج عليها وهيا مكنتش وخده بالها
بعد مده ليست طويله
بصت رنين ورها وشافت أسد راحت شهقت ورايحه تجري علي الحمام ولكن أسد شدها من وسطها ووقعوا الاتنين علي السرير
أسد برغبه..إنت ليه ماقلتيش ان رقصك حلو كده
رنين بإحراج..أسد سبني
أسد..هوا بقي في أسد وليه هيق.بلها راح الباب خبط
أسد..مين الرخم إلي بيخبط في الوقت ده
رنين..أسد قوم شوف مين عيب كده
أسد..ماشي يامزه جايلك
قام أسد فتح الباب ولقي الخدامه
أسد..في اه
الخدامه..في واحد مستني حضرتك تحت والشرقاوي بيه قالي إنديك انت والهانم
أسد..تمام روحي انت ،وقفل أسد الباب وبيبص علي رنين ملقهاش لقي صوت في الحمام أتأكد انها في الحمام
لبس أسد ولبست رنين برضوا ونزلوا مع بعض
............................ .
في الصالون تحت
نزل أسد ولقي الدكتور مصطفى استغرب أسد وراح عندوا وسلموا علي بعض
رنين..هوا في اه
ملك..شكل كده إلي أنا كنت شكه منوا هيحصل دلوقتى
رهف..هوا اه
ملك..هاتشوفي دلوقتى
نغم..ربنا يستر
مصطفى..اهلا أستاذ أسد انا اسف اني مقولتش لحضرتك اني جاي بس انا اخت معاد من الانسه رنين
أسد بغضب..أنسه هيا رنين كلمتك أمتي
رنين بخوف..ولله يا أسد دا هوا قلي في المستشفي انو عايزه يقابلك فا قلتلوا يجي بكره بس كده
أسد بغضب..تمام وحضرتك عايز اه
مصطفى..أحم انا كنت طالب إيد الأنسه رنين اخت حضرتك علي سنه الله ورسوله
زين..يالهوي يالهوي دا هتحصل مجزره دلوقتى
أسد بغضب شديد..نعم ياروح امك جاي طالب إيد مين
مصطفى..وليه الغلط حضرتك انا جاي طالب إيد الأنسه رنين
أسد وهوا بيمسكوا من قميصه..جاي ططلب إيد مراتي
مصطفى بصدمه..مراتك
أسد بغضب..اه مراتي يا روح امك
مصطفى بإحراج..أسف حضرتك ،وخد نفسوا ومشي وهوا في إحراج شديد
بص أسد علي رنين ملقهاش
أسد بغضب..رنين فين
ملك بخوف..رنين رنين طلعت الجناح بتعها
سبهم أسد وطلع الجناح ودخل الجناح ورزع الباب وراه وكل الي تحت سمعوا الرزعه
.........................
في جناح أسد
دخل أسد الجناح بتاعوا وملقاش رنين راح نحيت باب الحمام وخبط بغضب
أسد بغضب..رنين اطلعي من عندك بدل ما أكسر الباب ده
رنين بخوف..لا مش هفتح عشان انت متعصب
أسد بخبث..كده يا روحي دا انا كنت جايبلك شوكلاته
رنين..بجد
أسد بخبث..بجد
وفتحت رنين الباب وثانيه كان أسد شدها إليه
أسد بغضب..بقا بتقولي للدكتور انك انسه
رنين..ولله يا أسد ما قلت لحد حاجه دا هوا كان طول الوقت عمال يقول يا انسه وانا اتحرجت اني أقلوا
أسد..ليه يا ختي اتحرجتي ليه
رنين بدلع..خلاص بقي يا أسد إنت بتغير عليا
أسد بتوهان..بغير بس وقب.لها وراحوا إلي عالمهم الخاص
..............................
في الصباح قامت رنين من النوم علي الحمام بتثتفرغ كل الي في بطنها
قام أسد ورها
أسد..مالك يا روحي
رنين..لا مافيش ممكن ايكون كلت حاجه بايظه
أسد..ماشي يا حبيبتي يلا عشان ننزل نفطر
........................
في المطبخ
ملك..مش عارفه مالي النهارده حاسه بدوخه شديده
نغم ورهف..ومين قالك دا احنا من الصبح واحنا عمال نستفرغ
رنين..وانا ولله
ملك..ليكون وغمزت ليهم
رنين بفرح..بجد يا عني ممكن نكون حوامل
نغم بفرح..خلاص يبقي بعد الأكل نروح الصيدليه ونجيب اختبار حمل
رهف بفرح..تمام
..........................
في غرفه الطعام
رنين بهمس..أسد انا بعد الأكل هروح انا والبنات الصيدليه
أسد..ليه
رنين بإحراج..ها مافيش هنجيب حاجه
أسد بخبث..ماشي بس متتأخريش
رنين..ماشي
وخلصوا الأكل وراحوا البنات الصيدليه وجابوا اربع اختبارات حمل
............................
في جناح نغم
نغم..يلا يا رنين اطلعي من الحمام عايزين ندخل
خرجت رنين وكانت في حاله صدمه
ملك..ها طلع اه
رنين بفرح وصوت عالي..طلعت حاملللل
البنات...ها الف مبروك يا روحي
رنين..الله يبارك فيكوا يلا يا ملك دورك
ملك..تمام ودخلت ملك الحمام وبعد شويه طلعت
رهف..ها
ملك..مش حامل
رنين..عادي يا روحي إن شاء لله بكره تحملي
ملك بفرح...ها حامل
البنات..يا بنت ......
ملك..بس عيب
وحضنوا بعض
ملك..دورك يا نغم
نغم..لا انا اخر واحده
رنين..ماشي يلا يا رهف
ودخلت رهف وخرجت بعد شويه
ملك..نقول مبروك
رهف..حامل حامل
رنين..الف مبرووك يا قلبي
ملك..يلا بقا يا نغم
نغم بتوتر..ماشي ودخلت نغم
بعد نص ساعة
ملك..هيا البنت اتأخرت ليه
رنين..معرفش
ونغم فتحت الباب وخرجت وكانت بتعيط
جريوا عليها البنات
رنين..في اه ياروحي
ملك..في اه يا نغم
نغم بعياط..حا حا حامل
البنات..يا بنت .....وجريوا وراها
رهف..بس خلاص يلا عشان ننزل نقولهم تحت
البنات..يلا
....................
يتبع الفصل التالي اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية رنين الاسد" اضغط على اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق