رواية حور عيني الفصل السابع عشر 17 بقلم رحمة أيمن
رواية حور عيني الفصل السابع عشر 17 بقلم رحمة أيمن
الفصل السابع عشر ❤
"بقفل الروايه ووضعها بجانبها بغضب والوقوف له " هو انت عايز تجنني يبني! لي كل حاجه عندك بالبساطه دي تكلمني حلو في الوقت الي انت عايزه وتتجاهلني وتعملني ببرود برضه في الوقت الي انت عايزه ول كأن في وحده هنا بتتاثر بكل ده انت.....
_ اهدي، اهدي ها
= اهدا؟! ، هو انت بتعمل فيا كده لي؟ لاء بجد قولي! هو انا مبتعبش وبتأثر زي الناس، هو انا لازم اشوف كل حاجه وعكسها في الدقيقة واقول عادي، هو انا....
عيني دمعت، مقدرتش استحمل اكتر من كده، كان وقتها كل مشاعري متلغبطه، كأني لقيت الامان وفقدته في نفس الوقت، كأنى بدأت ارفع امالي واقول الايام بتضحكلي من جديد وبدأت اخد هدنا مع نفسي و رجعت ل نقطه الصفر من جديد
عينه كانت قصادي وحمره، قويه، ثابته مبتتهزش
لكن لما دمعت رمي المفتاح وقرب مني ولمس خدي بإيده فرفعت عينه ليه وهمس بحنيه وكلمه عمري ما سمعتها منه
_ انا اسف
=...
_ عارف اني تعبتك الفتره الي فاتت بجد، حقك عليا.
= تميم في حاجه ول اي، هتمو"ت صح؟!
ابتسم وهو بدخلني جواه، فقلبي تخض من جديد ومقدرش غير انه يستسلم لي، هو بيعرف يثبتني لي يجدعان مينفعش كده...
_ نقعد نتكلم بقي
="تحرك رايها بلايجاب "
قعدنا قصاد بعض علي كنبه واحده وبعدها سند ضهره بتعب كده وايده علي رجله والساعه مع كف ايده مع قربه عملولي error في دماغي ومركزتش في حاجه تانيه بعد كده
لكن بعدها بصلي وتكلم بإهتمام وسمعته للاخر..
_ وانتي عرفه جيت يومها ازاي وكانت حالتي عامله اي
=.....
_ بصي انا عارف اني غلطان و...
= عشان كنت هتقرب منها وقتها؟
_ امم
= بس انت مقربتش ومشيت علطول ، غير كده كنت مش مركز ول شايف قدامك طبيعي لو اي حد مكانك وبنت بتقرب منه كان مقدرش يسيطر علي نفسه لكن انت قدرت
_ يعني مش مدايقه
= لاء انا هول"لع مش اكتر
_ ههه
ضحك فبصيت في الارض وبعدها سكتنا ومعرفش جبت الجرائه دي منين واتكلمت معاه كده
= انا مبحبش تصرفات كتير بتعملها علفكره
_ زي اي؟
= الشرب، عدم الصلاه، تميم انا من وقت ما جيت هنا مشفتكش بتركعها، صحابك الي صوتهم بوصل لاوضتي مع روايح انا وانت فهمنها كويس
ضحك بإحراج كده ففك ازار القميص من فوق بتوتر، احم مش بقولو الحقيقه الاه
_ موصلتش للمرحله دي متخفيش
= عرفه، بس هتوصل طول ما هما موجود معاك وحوليك
انا مبقلش انه كلهم وحشين في بتاع المطعم ده قمر اوي
_ والله!
= احم ما علينا في منهم كويس بس الاغلبيه في الضياع
_....
= ديما قافل علي نفسك ومبين لكل الناس انك قاسي وعصبي بس العكس انت حساس اوي وبتخاف تاذي اي حد عزيز عليك حتي لو مش ظاهر ول واضح ده، بس فيك كتير حلو ف لسه في امل
_ انا حاسس!
ضحكت علي رفت حجبه كده وعصبيته الي نفسه يطلعها عليا بس هادي عشان اليوم يمر وكده... الحمد لله.
_ تعالي اما وريكي انا حاسس ازاي
= هو انت صدقت! انا بحكي معاك بس ول كاني قلت اي حاجه
انا اصلا بهزر
_ امم الادب حلو
= "بمد قبضه يدها" نتفق
_ نتفق علي اي؟
= مد ايدك بس
_ امم وبعدين
= هقلك
________________
= تميييم، انا لو بصحي باندا كان ارحملي من الي انا فيه ده
_ حلي عني بقي
= يبني الفجر، قوم اخلص
_ " بنعاس ونوم " بكره هنبدأ وعد
= تمييم والله اغرقك مايه دلوقتي
_ اووف قايم افصلي
.........
= اي رئيك
_ مش حلو، ناقص ملح و ...
= تيم اتفقنا علي اي ها
_ الاكل تحفه مش ممكن
= كنت عرفه انه هيعجبك "بوضع يدها علي وجهها ببرائه" ميرسي
_ ههه
........
ترن ترن ترن
= الو
_ بتعملي اي
= بروق الشقه كالمعتاد
_ ابقي حضرلي فيلم حلو واعملي كيكه
= فيلم؟!
_ امم هخلص ونيجي نسمعه سوي
= احلف! وربنا احلي كيكه وفيلم في المجره اشطا هه
_ ههه يلا يا مجنونه من هنا
............
_ اول حاجه في اصول الكلام هي البرود، كلام اقل سُكوت وهدوء اكتر
=؟؟
_ تاني حاجه مفيش اعتذار او شكر لحد غير ل ضروره فقط
الي يتكلم ويقل ادبه بنظره واحده توقفي عند حده واذا النظره منفعتش يبقي الضرب بقي
امم واه تمشي كده وانتي راسك مرفوعه لفوق والي يقبلك يعملك الف حساب، وبرضه الكلامات البزيئه ماشي حالها في المواقف دي
= تعرف! انا استاهل ضربي اصلا اني قلتلك علمني حاجه، ده اسلوب كلابي الي انت بتقولو ده حضرتك مش اسلوب جر"ئه وبرود خالص
_ مش انتي الي قلتي علمني؟!
= يعم روح كده
_ طيب بصي بدون هزار
= امم
_ خليكي عرفه ديما انك طول ما انتي مراتي يبقي لازم تكوني وثقه في نفسك واحنا مش عايشين ندوس علي الناس وكل الناس فوق راسنا اكيد لكن الي يغلط ويقل ادبه نوقفه عند حده حتي لو كان مين ف خليكي عرفه اني طول ما انا في ضهرك محدش يقدر يتكلم معاكي ول حتي يتعرضلك لاي سبب تمام
="جطعه من تواضعك ده ونبي "
_ متعملي كيكه؟
= اتشل في ايدي اني عملتها قدامك يبني قلبنا سوست من كتر ما بنأكلها
_ حوريه انا مش بطلب منك انا بامرك
= خلاص هنزفت
..............
_ اي!
="بتوتر " اي
_ هو البس انهارده متغير شويه
= امم قصدك علي كده
احم اه الجو حلو ف لبس بجامه خفيفه يعني
_ امم وشعرك
= فردته يشم هوا
_ والمكيب؟
= خفيف!
_"ببتسامه وسير برفق لها " امم ومالو
= "بقلق" اي عايز اي؟
_ لاء انا مش عايز حاجه، قلبي الي عايز
= احم ايوا يعني مفهمتش عايز اي برضه
_ معرفش بس هنعرف سوي دلوقتي
="بإحمرار مع ضحك" متخلنيش اندم اني خدت راحتي
_ "بغمزه" متقلقيش في الحفظ والصون با قمر
= " استر " طيب انا هروح اغسل المواعين عشان انشر الغسيل غير التنضيف ف... فاهم انت تمام
_ لو تحركتي من مكانك هزعلك
= مدرسي الجديد قلي الي مش يعجبك كلامه متسمعهوش وشوحي بايدك كده واعصي اي اوامر مبتحبهاش فمعلش بقي مضطر انفذ اوامره، عن اذنك
_ ههه لو طولتك يا حوريه مش هحلك وهتشوفي
= ههه يلا يا قذر
عدا اسبوع، منكرش اننا خدنا علي بعض شويه هه بهزر خدنا علي بعض كتير، لدرجه اني ممكن اقلو يسطي متخيلين اه بتشتم بعدها بس thanks god مبضربش
بقينا بنصلي كل يوم سوي ونفكر بعض، قلل شرب، قلل صحاب اه بخرج ليهم بس احسن من الاول اكيد
وهو حاول يجر"ئني شويه والحمد لله كلو طلع علي دماغو في الاخر وروح الانبندد الي جوايا ظهرت اخيرا وبقي احلي تيموو ده ول اي، انا ربنا نصرني!
علي السفره...
="بإحراج " تميم
_ نعم
= هو كنت عايزه شويه حاجات كده مهمه
_ امم قولي
= يعني مثلا شوكلاته، شبسي، لبس، واحم روايه جديده بالله
_ حاجات مهمه فعلا!
= متتريقش عليا
_ ههه طيب لو خلصت بدري انهارده نطلع سوي
= بجد! هنخرج سوي!
_ امم علي حسب وقت الشغل
= اشطااا
_ شبعت، ابقي شيلي الاكل
= متنساش تصلي الضهر في الجامع
_ حااضر
رن عليا العصر وقلي البسي، عااا هنخرج بس من غير فرح ول عزومه ول اي مناسبه مهمه
هنخرج عشان بس نضيع وقت ونستمتع مع بعض ونشتري حاجات
كان احساس لوحده يخليني ادمع من الفرحه، هخرج واروح اماكن جديده مش عشان اشتري طلبات الاكل للبيت عشان ناكل مش اكتر
لاء هخرج عشان اشتري حاجات عايزها وبحبها كنت بصلي وانا بقول لربنا، شكرا بجد، شكرا لوقوفك جنبي وشكرا لكل حاجه عملتها معايا وفرحت قلبي بيها بعد التعب ده كلو...
وبعدها لبست درس اسود بسيط وهادي عليه جاكت وطرحه حمره لاني مينفعش اخرج من غير اللون ده ، احس بحاجه ناقصه..
وبعدها وصل ومشينا
=" بحماس"هنروح فين
_ اي مكان تحبي
= امم نبدا ب الاكل، ده محتاج سوال
_ ههه، اه صح كنت عايز اقلك حاجه حصلت انهارده
= اي
_ اسراء رجعت الشركه واعتذرت وكده وبدات شغل من جديد
وشي قلب وديقت، لي اسراء بذات الي ديما بيعمل معاها كده وبدل الفرصه اتنين وتلاته غير انه عارف انها بتحبه
ف صراحه مقدرتش اسكت او حتي اتقبل الوضع ده....
= تميم انا مش عايزه حاجه، تعالي نروح احسن
_ في اي؟
= مفيش حاجه، اتخنقت شويه
_ عشان موضوع اسراء يعني، هي...
= هي بتحبك! وانت عارف ده لي بترجعها تاني الشركه
_ هي مقدمتش استقلتها عشان اقول ترجع ول لاء
= ده السبب الوحيد
_"بوقوف السياره وتنهد " عايزه توصلي لايه يا حوريه
= ممكن اعرف لي إسراء عزيزه عليك كده ؟
يتبع الفصل التالي اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية حور عيني" اضغط على اسم الرواية
جااااااااامد
ردحذفتم
ردحذفتم
ردحذف💖
ردحذف💜
ردحذفأزال المؤلف هذا التعليق.
ردحذفحلوه اوى
ردحذف