Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

اسكريبت حلم عمري بقلم ملك عمرو

اضغط على اسم الفصل لقراءته

 اسكريبت حلم عمري بقلم ملك عمرو

اسكريبت حلم عمري بقلم ملك عمرو

 اسكريبت حلم عمري

*١٧ | ديسمبر*

_انتي فاشله وعمرك ما هتنجحي
_لا انا مش فاشله انتو اللي شايفني كده
" انا ملك عندي 21 سنه كل يوم اسمع الكلمتين دول وحقيقي خلاص مبقتش قادره بكتم في نفسي دايما ببين برودي قدام اهلي اللي بقو يكرهوني حقيقي تعبت"
كل يوم علي نفس الحال حياتي مفيهاش جديد اصحا اكل واشرب لما يجيلي نفس ازاكر بفتح الكتاب وعلطول قاعده لوحدي في اوضتي
"اليوم التالي...!"
_اصحي اييييه انا خدامه عندك ولا ايه
_يارب يارب انا تعبت
قلتها بهمس عشان لو اتسمعت يومي مش هيعدي انهارده
..........
"صح نسيت اقلكو ماهوا اكيد انا حياتي مش كلها نكد كده..
ياسين.... ابن خالتي اكتر واحد برتاح معاه في الكلام اكتر واحد بيخرجني من المود حقيقي"
_لوكا
_هاا
_ايه ها دي
_اخلص عندي مذاكره
_اممم فيه حد زعلان هنا
" لقيتني بعيط جامد ومش قادره اتكلم كإنني ماصدقت لقيتك قدامي"
_بس بس فيه ايه تعالي
"شدني لحضنو حقيقي معرفتش اتكلم ولا اقول حاجه من كتر العياط"
_لوكا حبيبتي تعالي ننزل طيب
_ماما مش هتوافق
_ملكيش انتي دعوه
.............
_خالتو ينفع اخد ملك شويه نتمشي
_خدها ياخويا هيا دي بنستفاد منها حاجه دي
بديق: ماشي ياخالتو....
...........
نزلنا فعلا نتمشي
_لا انا مش قادره امشي تعالي نقعد في العربيه
"قعدنا في العربيه وفي الخلفيه ام كلثوم كانت بتقول"
*اهرب من قلبي اروح علي فين ليالينا الحلوة فكل مكان*
"سندت راسي علي الشباك وكلام ماما بيتردت في دماغي"
انتي فاشله!!
انتي عمرك ما هتنجحي...
اللي هياخدك هيدعي عليا
اكبر غلطة عملتها فحياتي اني جبتك
"مبقتش عارفه هيا بتحبني ولا لا"
_لوكا
_نعم
_مالك
_ماما يا ياسين مانت عارف

_تيجي نجيب كفته ونطلع نشوي انا وانتي عالسطح
_اشطا جدا بس بالنسبه للإمتحنات اللي بعد اسبوع دي
_ناكل وتعالي ازاكرلك
_اشطا جدا
*مليناها حب احنا الاتنين وملينا الدنيا امل*

_مش عارفه اقلك ايه علي تغير المود ده شكرا بجد
" تليفونه رن... رد وفتح الاسبيكر سمعت صوت بنت بتقول
_ياسو فينك كده
_انا في العربيه ياساره مع ملك كنتي عايزه حاجه
_ملك لا خلاص سلام
" عيني كانت بتطلع شرار من طريقة كلامها "

_ بتقولي شكرا انتي عبيطه يابت انتي اختي
"برضو بيقول اختي اخبطو بإيه ده"
.............
وعدا ايام وخلصت امتحناتي واتخرجت الحمدلله
_جايلك عريس
_افندم
_روحي البسي حاجه عدله عشان العريس جاي يشوفك
"في اللحظه دي لساني اتشل وحسيت الدنيا وقفت لثواني انا مش عارفه افكر يعني ايه يعني حياتي اللي رسمتها في دماغي مع ياسين خلاص مش هتتحقق"
*معرفش لقيت رجلي مودياني  عالسطح يمكن عشان ده اكتر مكان برتاح فيه*
"لقيتك فوق واقف بتبص للسما سرحان وعيونك مرغرغه بالدموع"
شهقت وقلت: ياسين مالك
دور وشو الناحيه التانيه كإنو بيهرب مني مش عايز يضعف قدامي
مسح دموعه وبصلي وقال
_مفيش انا نازل
شديتو من ايدو وقعدت جنبو وبصيت للسما وقلتلو: عرفت اللي حصل
_ملك انتي هتوافقي
_معرفش يا ياسين انا مش عايزه بس انت عارف ماما ما هتصدق تخلص مني
_وانا مش موافق
_بس انت ايه دخلك في الموضوع
بص في عيني جامد وعينو بتدمع وقال: ملك انا....
_انت ايه
_انا بحبك
"بصيت ورايا يمكن بيكلم حد تاني لقيت مفيش غيري واقفه"
_مش هسمح لحد ياخدك مني حتي لو هنهرب
"كل ده وانا فاتحه بقي من الصدمه مش مصدقه اللي انا بسمعوا"
_اخيرا نطقتها
_يعني انتي موافقه
_بصيت بعيون بتدمع.... اه موافقه
"شدني ونزل بيا عند ماما وقف قدام الباب عدل هدومو وخبط بكل ثقه وانا كل ده حسه اني بحلم معقول يعني هوا كمان بيحبني
*مشاعر مختلطه فرحه مع حزن مع حجات كتير انا تايهه*
_ايه ده انتو كنتو مع بعض
_خالتو مشي العريس اللي جاي انهارده
_لا طبعا انا اديت للناس كلمه
_انا هخطب ملك انهارده
_انت بتقول ايه
_زي ما سمعتي
_والناس اللي جايه دي ايه
_كلميهم قوللهم معلش ملك مش موافقه
_وانتي ايه رأيك يا انسه ملك
" مش عارفه ارد حسيت ان الدنيا بتلف بيا والرؤيه اسودت قدامي ومحستش بحاجه بعدها "
_ملك ياملك بالله قومي عشان خاطري قومي يلا
_بنتي بنتي الحقها يا ياسين بسرعه
..............
وبعد ايام كان فرحي انا وياسين
*وبقيت مراتو*
شالني ولف بيا وهمس في وداني: بحبك
وفجأه..... النور قطع خمس دقايق بالظبط وجيه ببص جنبي ملقتش حد في القاعه ولا ياسين جنبي!!!!!
............
حبيبي انت فين
_حبيبتي قومي هنتأخر كده
متسبنيش يا ياسين
_انتي بتحلمي ولا ايه
ايه ده انا فين
_انتي علي سريرك ياحياتي
يعني ده كان حلم
"شالني بين ايديه وقعدني علي رخامة المطبخ ووقف جنبي يعمل قهوته"
_تعرف حلمت بيك
ضحك بخفه وقال: وياتري كنت ايه المرادي

_كنت ابن خالتي
_لا احكيلي بقا
_كنت بحبك اوي وانت مش معبرني خالص وكان متقدملي عريس وانت موافقتش وقلتلي بحبك وماما كانت معترضه بس انت اقنعتها وقلتلي لو مكانتش وافقت كنت خدتك وهربنا سوا واتجوزنا وفنص الفرح النور قطع ببص لقيت مفيش حد ولا انت جنبي
_قعد يضحك جامد وقال: ياتري بتحبيه قد ايه بقا ها
_ضحكت ومردتش عليه
_ملك انا ولا ابن خالتك
_ايه ده ايه ده انت بتاخد دوري علي فكره
_وكمان بتزعقي
_دي هرمونات ولا ايه
_هشش متكلمنيش
خبطو في كتفو بي ايدي وقلت
_انت طبعا ياولا
_قلب الولا وربنا ♥️

لقرائة ومتابعة القصص والروايات كاملة انضم الينا عبر التليجرام اضغط هنا

reaction:

تعليقات