Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية معادلة حب الفصل الثامن 8 بقلم دعاء أحمد

 رواية معادلة حب الفصل الثامن 8 بقلم دعاء أحمد 

رواية معادلة حب الفصل الثامن 8 بقلم دعاء أحمد 


لما شجن وعز كانوا في اوضه الاجتماعات وعز لمح بنت دخله مكتبه فبسرعه قب😘شجن وهي ضر"بته


شجن بغ"ضب. انت حق"ير ازاي تعمل كدا


عز ببرود. شجن متفكريش كتير وبعدين دي بو.سه مش اكتر وبعدين متخافيش انتي مش نوعي المفضل


شجن بغيظ. انت قليل الادب وانا المره دي بقدم استقالتي عايز تقبلها اقبلها مش عايز اخبط راسك في الحيط


عز ببرود وراح قعد على مكتبه. كل مره بتنفشي ريشك وبعد كدا تنزلي على مفيش


شجن بغيظ مسكت البخاخ ورشته في وش عز


عز بوجع وحط ايده على عنيه. اااههه يا بنت🐕ام وريتك يا شجن


شجن وهي بتجري من ادامه. أعلى ما في خيلك اركبه وواعدك هتشوف الجنان اللي على حق يا عز واه انا مش هسيب الشغل وقعده علي قلبك وهوريك وواعدك انا هتقع في حبي


عز وقف ويحاول يفتح عنيه. عايزني أقع في حبك


شجن بسرعه وتوتر. لا طبعا بس مش انا مش نوعك المفضل اوعدك انك هتترجني في يوم من الايام اني مامشيش وساعتها انا همشي ومش هتشوف وشي


عز بهدوء. مغروره اوي


شجن. انت لسه متعرفنيش يا عز بيه


عز. هنشوف على مكتبك


شجن لنفسها. دا"هيه تاخدك وتريح اللي جابوني منك يا بارد


بعد مده

أسر راح لشجن الشغل


أسر. ممكن ادخل


شجن. اتنيل ياخويا ما انا ناقصه مصايب


ا؛سر. اه لو تتعدلي في لسانك دا هتبقى زي الفل


شجن. هو حد قالك عني غير كدا


أسر. تنكه اوي


شجن. عايز ايه يا أسر انا لسه متخانقه مع اخوك مش هخلص منه لقيك انت في وشي


أسر. انا نفسي افهم انتي وعز ليه عملين زي القط والفار


شجن. عشان اخوك مغرور وشايف نفسه الأول والأخير


أسر برفعه حاجب. اصمال عليكي


شجن. أسر عايز ايه


أسر. ياله هنروح الاوتيل نجيب حاجتك ونرجع القصر


شجن. انا اعيش مع المغرور دا في مكان واحد


أسر. شجن انجزي


شجن. هتعزمني على الغدا


أسر. همك على كرشك


شجن. اومال انا مستحمله كل دا ليه يا ابني اهم حاجه الكرش في الجو دا ياله انا اصل مفروض كدا خلصت شغلي


قفلت كل الشغل اللي ادامها وقامت مع اسر

في المطعم

أسر. شجن انتي لسه بتحبي احمد


شجن سكتت وعنيعا دمعت


أسر. انا اسف خالص مترديش


شجن. عارف الو"جع. أحمد وجع. أحمد يعني قلب انكس"ر. أحمد ماضي لسه بيوجع بنساه وبضحك واعمل مقالب وارزل على عز وانت بداري دموعي والحياه بتستمر


أسر. انا اسف


شجن. عادي عادي


أسر. تاب ليه مطلقتوش لحد دلوقتي


شجن. طلبت الطلاق لكن احمد مصمم يفضل متمسك بيا على اساس اني صحبته الانتيم انا كنت بحبه وهو طول الوقت شايفني صحبته كان لازم انسحب

احكيلي بقى عن عز اخوك محبش قبل كدا


أسر. لا معتقدش


شجن. معتقدش يا ابني انا كنت في اسكندريه لو واحد في آخر المنطقه بتحب ببقى انا اول وحده عارفه وانت متعرفش اخوك بيحب ولا لاد


أسر. عز عمره ما اتكلم في مواضيع زي دي لانه مش كدا عز يعني شغل


شجن. ودي تبقى حياه


أسر. وانتي مهتمه ليه


شجن. عشان الرهان اللي بينا


أسر. رهان ايه


شجن. متشغلش بالك ياله بينا نروح ناخد حاجتي من الفندق ونشوف هنروح فين

............................

بعد مده

في قصر المنشاوي

شجن وأسر وصلوا

شجن بتدخل لقيت عز واقف وفي بنت حضنه

شجن. هاي عز بيه ازايك يا مدام حهان


جهان. قوليلي جهان بس يا حببتي ثم تابعت بضيق وهي تنظر لسوزان احب اعرفك يا شجن سوزان شريكه عز


سوزان بصتله بغيره لأنها كانت البنت اللي عز با"سها. انتي سكرتيرة عز مستو الموظفين تدني اوي يا عز


شجن. نعم ياختي لا بقولك ايه اقفى معوج وتتكلمي عدل انا وربنا على تكه


سوزان. سوفاج


شجن كنت لسه هنتكلم أسر شاورلها تسكت


سوزان. بس انا مش شريكه عز وبس انا كمان خطيبته


شجن بخبث. فعلا مستوى حضرتك تدني جدا يا عز بيه


سوزان. اصدك ايه


شجن. مش هقدر اشرحلك اصلا واضح ان الاي كيو بتاعك متدني


سوزان بضيق لكن بتتكلم بدلع. ها يا عز يا حبيبي مش هتفرجني على الاوضه باعتك صحيح بابا وانكل يوسف هينزلوا مصر قريب عشان الخطوبه ياله بقى ع؛ ان عايزه انام وانت وحشني كتير من وقت ما كنا في باريس سوا


عز بضيق مشي وسوزان وراه


شجن بصدمه. لا ثواني كدا هما رايحين فين سوا بالصلاه على النبي


أسر. رايحين يناموا


شجن. سوا هو انتم عيله ب قر"ون


أسر ضر"بها على دماغها. تفكيرك قذ"ر اكيد لا يعني هو هيفرجها عل اوضته وبعد كدا يوزعها على الاوضه اللي جانبه


شجن. دي اوضتي اللي جانبه


أسر. الناحيه التانيه


شجن. تمام هو انا ممكن اطلع عشان تعبانه اوي وعايزه انام


جهان. تمام يا قمر مش عايزه تاكلي الاول


شجن. لا انا تمام تسلم ايدك انا هطلع انام بعد اذنكم


يتبع الفصل التالي اضغط هنا

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية " رواية معادلة حب" اضغط على اسم الرواية



reaction:

تعليقات