Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية نصفك الاخر الفصل الرابع 4 بقلم نور جابر

 رواية نصفك الاخر الفصل الرابع 4 بقلم نور جابر

رواية نصفك الاخر الفصل الرابع 4 بقلم نور جابر



رعد: ادخلي يا حياه 

حياه بانبهار من كبر البيت: ايه ده 

رعد: ايه 

حياه: انا هنام فين 

رعد: في الجناح اللي في الدور التاني 

حياه: هو مفيش حد في البيت

رعد: لا فيه 

حياه: مين

رعد: حجه اميمه 

اميمه وبتجري: ايه يا بني 

رعد: ولا حاجه نادي عم حمدي يطلع شنط حياه 

االحجه اميمه: حاضر يابني ومشيت 

حياه: انا عاوزه انام 

رعد: تعالي 

ومسك ايديها وطلع الدور التاني 

وفتح غرفه كبيييييره 

رعد: ادخلي يا حياه 

حياه: طيب 

ودخلت

رعد: الحجه اميمه هتطلعلك هدومك 

حياه: طيب ماشي 

رعد بجديه.: ممنوع تدخلي غرفتي 

حياه: ليه 

رعد: اسمعي الكلام يا حياه 

حياه: طيب ماشي 

رعد: تصبحي علي خير 

حياه: وانت من اهل الخير 

وطلع 

غيرت حياه هدومها ولبست بيجامه خفيفه وفردت شعرها الاسود ونامت 

رعد ودخل غرفته غير هدومه ولبس ونام 

في الصباح 

رعد صحي لبس ترنج بيتي ونزل 

رعد: حجه اميمه 

اميه: صباح الخير يا بني

رعد: صباح الخير... امال حياه فين

حجه اميمه: لسه مصحتش 

رعد: طيب انا هطلع اصحيها حضري الفطار

حجه اميمه: طيب يا بني 

ومشيت وطلع رعد 

رعد بعد مخبط دخل 

وعينه بتدور عليها 

لقاه نايمه وضامه نفسها وشعرها مفرود علي السرير

رعد: طفله نايمه 

وراح قعد جنبها

رعد: حياه قومي يا حياه 

حياه بنوم: شويه يا سهر ونبي عشان خاطري 

رعد: انا رعد

حياه: امممم

رعد: حياه ياحجه

حياه وبتفتح عيونها: لا انا عملت عمره قولي يا عمري 

رعد: ايه 

حياه واتفجعت وقامت وقفت: انا اسفه يا رعد 

رعد بابتسامة: في ايه مفيش حاجه قومي يلا عشان تفطري

حياه: لا انا مش جعانه 

رعد: انا قولت ايه

حياه: والله انا مش بفطر

رعد: يعني بصي جسمك من قله الاكل 

حياه: يوووه بقا انت هتمعل شبه سهر والله باكل

رعد: هتاكلي بذوق ولا لا

حياه: حاضر هغير هدومي 

رعد: طيب 

ونزل 

لبست بيجامه كيتي بكم ولمت شعرها كحكه مبعثره 
وبقت شبه الاطفال

ونزلت

رعد: مش عارف اعمل ايه في جمالك ده 

حياه: نعم 

رعد: اقعدي عشان تفطري 

حياه: طيب 

حجه اميمه: انا معرفش انتي بتحبي ايه يا هانم فعملت اللي بعمله علطول

حياه: بصي انا اسمي حياه ومش بحب هانم دي خالص 

حجه اميمه: بس

حياه: طيب منتي بتقولي لرعد باسمه

حجه اميمه: رعد ابني

حياه: يعني انا مش بنتك

حجه: اميمه: لا طبعا بنتي 

حياه: طيب بقا يبقي حياه بس

حجه اميمه: حاضر يا بنتي 

ومشيت

رعد: الحجه اميمه مش شغاله هنا هي اصلا مش محتاجه الشغل بس عشان بتحبني هي عايشه معايه في خدم في البيت بس بتحب تعملي كل حاجه بنفسها

حياه: طيبوبه اوي هي 

دخلت بنت لبسها اقل ما يقال عنه لبس 

رحمه: رعدي وحشتني وحضنته 

رعد وزقها بغضب: انا مش قولت مش بحب الحركات دي صح ولا لاء

رحمه بدلع: منتا وحشتني اويى

رعد وبيبص علي حياه لقاها مش موجوده 

رعد: لاخر مره هقولك يا رحمه احترمي نفسك 

وطلع 

رعد وبيخبط علي الباب

رعد: حياه ينفع ادخل 

حياه: اتفضل 

دخل رعد

رعد: طلعتي ليه انتي مفطرتيش 

حياه: عادي قولت اسيبك براحتك 

رعد: دي رحمه بنت عمي 

حياه: بس انا مطلبتش منك تبرر يا رعد 

رعد: لا بس

حياه: انت حر يا رعد احنا متجوزين فتره مش اكتر ولا اقل 

رعد: طيب 

وطلع

حياه لنفسها: انتي زعلتي ليه وبعدين متقولي لنفسك الكلام ده ومالك فرحتي ليه لما قالك انها بنت عمه 

سهر: صباح الخير يا مها 

مها: صباح الخير 

سهر: خدي الورق ده للاستاذ زين 

مها: لا اعفيني انا ده مدايق انهارده ادخلي انتي 

سهر: متدخليله انتي مش انتي السكرتيره 

مها: وده مش ورقك 

سهر: يوووووه طيب هدخل انا وسعي كده

ودخلت 

زين بعصبيه وبيلف الكرسي : انا مش قولت محدش يدخل 

سهر: طيب عن اذنك

وبتفتح باب الغرفه 

زين وجري مسك ايديها: لا انتي خليكي استني 

سهر وشدت ايديها: هجيلك في وقت تاني 

زين: خليكي 

سهر: طيب حضرتك ده ورق الحسابات الجديد المفروض انه بيروح للستاذ رعد بس هو مش موجود 

زين: طيب 

سهر: عن اذنك

زين: سهر

سهر: نعم

زين: انا لسه بحبك 

سهر: عن اذنك يا استاذ زين 

وطلعت

حياه: تعالي اقعدي معايا شويه 

اسماء: انتي هبله يا بت 

حياه: ليه طيب 

اسماء: انتي عروسه 

حياه: تعالي بقا ونبي يا اسماء عروسه قال منتي عارفه 

اسماء: طيب ابعتيلي شير لوكيشن

حياه: طيب

اسماء: ولا تيجي نتقايل في كفتيريا زمان

حياه: تصدقي وحشني خلاص ماشي 

اسماء: تمام يلا نتقابل

حياه: باي 

وطلعت حياه 

ونزلت

وراحت قدام باب غرفه رعد 

حياه وبتخبط 

لا رد 

خبطت تاني 

لا رد 

حياه: يوووه بقا هو فين 

ونزلت 

حياه: داده اميمه

اميمه: ايه يا بنتي 

حياه: رعد فين 

اميمه: في غرفته يا بنتي 

حياه: لا انا ك

رحمه: اعمليلي قهوه يا بتاعه انتي 

حياه: انا 

رحمه: اه انتي 

اميمه: يا هانم دي حياه مرات رعد

رحمه: اه انتي اهلا

حياه: اهلا

رحمه: معلش يعني ايه المنظر ده 

حياه: افندم 

رحمه: انتي كمان بتردي عليا يا جربوعه 

حياه: انا مش هرد عليكي علشان انا محترمه 

رحمه وشدتها من شعرها: اه يا معفنه يا جربوعه يا زباله بتشتميني 

حياه بوجع: ااااه شعري سيبي 

رحمه وبتضربها في قلبها بقوه: يا واطيه سبني انا عشانك 

حياه: شعري وسعي 

رحمه ومسكت رسها خبطتها في الحيطه بقوه: غوري بقا 

اميمه وبتحاول تشدها: سيبيها حرام عليكي

اغم علي حياه بعد الخبطه وراسها نزفت 

رحمه: جاتك القرف وسبتها

طلعت اميمه تجري عند رعد

اميمه بتخبط علي الباب بقوه: رعد افتح يا رعد

رعد وفتح بغصب: هو انا مش قولت ممنوع يا اميمه 

اميمه وبتنهج: حياه 

رعد: ملها

اميمه: رحمه هانم ضربتها واغم عليها

نزل رعد يجري شافها واقعه في الارض وراسها بتنزف 

شالها وطلع يجري واميمه بتجري وراه

ركب العربيه ووصل المستشفى 

دخل وهو شايله وبيندم علي انه سابها لوحدها 

رعد: لو سمحت دكتوره 

الدكتوره: لا دي كبيره محتاجه خياطه دخولها بسرعه عمليات 

واخدوها ودخلوا 

رعد: ايه اللي حصل يا اميمه 

اميمه: رحمه هانم بتقول لحياه اعملي لي قهوه
وحياه رفضت فشتمتها حياه قلتلها مش هرد عليكي علشان انا محترمه زعلت رحمه هانم وضربتها 

رعد: بغضب رحمه ماشي غلطاتك كترت اوي كده

اسماء ومستنيه حياه في الكافتريا وبتسمع اغنيه ل اليسا 

وبتدندن معاه

نا صاحبة رأي وعايشة حياتي في وجهة نظري
ما بقولش كلام من ورا قلبي مش مؤمنة بيه
وأبويا علمني ما خفش ودايما أواجه قدري
وما دام على حق ما خفش دا مبدأ عايشة عليه

أنا واضحة وضوح الشمس في عز الضهر وفي عز الصيف
أيامي ساعات من فصل ربيع تقلب على فصل خريف
لكن لوني واحد مش بمشي بألوان الطيف

وفي ناس بتشوفني قوية وناس بتشوفني حد ضعيف
أنا حاجة من كل حاجة... أنا حالة برا التصنيف
وأهم نقاط قوتي 

قصي وجه وقف قدامها: طيب ده احنا كبرنا بقا 


يتبع الفصل التالي اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية نصفك الاخر" اضغط على اسم الرواية


reaction:

تعليقات

تعليق واحد
إرسال تعليق

إرسال تعليق