رواية مجنونة سكنت قلبي الفصل الرابع 4 بقلم بسملة بدوي
رواية مجنونة سكنت قلبي الفصل الرابع 4 بقلم بسملة بدوي
فيروز بخوف ونبره مهزوزه....... في اي انتي بتبصلي كدا ليه
زين بيبصلها بتركيز وقال..... حاسس اني شوفتك قبل كدا مش عارف فين وبعدين انت لابسه باروكه وشنب ليه
فيروز افتكرت انها كانت لابسه باروكتين فوق بعض...... احم ااا اصل انا صعيدي وعندنا الراجل في الصعيد الي يحلق شنبه يبقى لمؤاخذه وانا املس منعديش
قاطعه عز بمرح..... دا انت بشرتك اصفي وابيض من حياتي يا جدع معندكش اخوات زيك كدا هههه
فيروز بمرح..... لا انا اخااف على نفسي منك اكده احتشم ههههه بقلمي بسمله بدوي
عز...... هههه لا مش قادر يافادي وبعدين في واحد صعيدي اسمه فادي هههه وبيهز معاه قام ضار'به على كتفه
فيروز..... عاااااا اااااه يبن المفتر'يه دراعي ااااه
عز: في اي يااالا دا شكل صعيدي دا انت عيل سيس بصحيح
فيروز: وانت عيل بارد وحطت ايدها تظبط البروكه الي فوق راسها واخدت الشنب بسرعه من ايد زين ودخلت اوضتها
وزين بيحاول يحاول يفتكر هو شافه فين
فيروز دخلت اوضتها بسرعه ووقفت قدام المريا وبتكلم نفسها...... يلهوي عليا يلهوي على غباءي شكله شك ومش هسقط بس لا و'هتحبس في السجن مش هبقى ساقطه بس لا ورد سجووون عاااا الفون فييين بتبص لقيت اصحابها قافلين عاااا قااافلين لييه يلهوييي وبتبص في الساعه لقيتها 2 بليل
فيروز في نفسها....... انا هتخمد احسنليا ودماغي خلاص يارب عدي الايام الجايه دي على خير عشان خلاص بجد معتش قادره فونها رن
الو مين
_هههه نسيتي صوتي ولا اي
قلبي وقع في رجلي ده دَ دَ كريم ايوا كريم بس عملت نفسي مش عارفه: هتقول انت مين ولا اقفل شكلك بتعاكس
_لا انا كريم معقوله نسيتي صوتي
كريم مين
لا واللهي بقولك اي انا عارف انك عارفاني من الاول عايز اقولك بس اني سألت وعرفت انك متخطبتيش
قلبي قلبي حسيته وقف وقولت...... لا مخطوبه بس بس ماحدش كتير يعرف غير المقربين ليا وبعدين انت مالك حِل عني احسنلك بقلمي بسمله بدوي
كريم بخبث....... لا كذابه انتي بتعملي كدا بس عشان تغيظيني ولو اتخطبتي بجد اشوفك انتي وخطيبك في كافيه****** انا في الطربيظه الي قدامك ولو ماجاتوش ساعتها هعرف انك كذابه ولسا بتفكري فيا وقفل السكه
فيروز عيطت......... ايه الي رجعه تاني دا مش هو اتجوز خلاص ما يحل عني بقا بس انا لسا بحبه وكنت عايشه في وهم طول السنين الي فاتت دي على امل انه هيرجع ونعيش مع بعض وحياه حلوه وسعيده استنيته 5سنين وهو هههه جه اه بس وهو متجوز طب وانا اهئ اهئ بضحك وببتسم بس جوايا نا'ر قايده يااارب صبرني يارب معدتش قادره وقعدت تعيط لحد ما راحت في النوم
صحيت على صوت الفون
الو
حنين: اي يابنتي في اي رنيتي ليه في حاجه حصلت
لمياء: اكيد عملت مصيبه تانيه اشجيناا
حكت لهم الي حصل. ومكالمه كريم
حنين: كريم دا حيوا'ن
لمياء بحزن على حال صاحبتها...... طب هتعملي اي
فيروز: لازم اروح المطعم عشان يحل عني بقا ويغور بس بس زين هييجي معايا ازاي بعد ما هزقته تاني مره
لمياء قعدت تفكر شويه.......... عندي فكره اقترحي عليه هو وعز تتغدوا برا واحنا هنحاول نشغل عز شويه وهتكونوا انتي وزين على طربيظه واحده
فيروز: ماانا هبقى بشكل فادي يا ختي
حنين: هجبلك هدوم معايا وتغيري في. الحمام وتحاول بطريقه تقعدي وتفتحي موضوع وكريم هيشوفكم مع بعض اهو اي رأيك في الخطه
_تفتكروا هتنجح
ايوااا
فيروز خرجت
بقولكم اي ياشباب اي رأيكم اعزمكم برا انتوا عازمتوني امبارح
زين: لا مش فاضي
عز: ماش بس الحساب عليك ههه مترجعش تعيط ههه
فيروز: ههههه لامتخافش
عز: زين الشغل مش هيطير اما ترجع كمله متكسفهوش
فيروز بسرعه واصرار: ايوا والنبي ياشيخ تعالى ولا هقول انك زعلان مني من امبارح اما اكلت الاكل بتاعك
زين: هزعل ليه خلاص الموضوع تافه هزعل ليه يعني
_طب هتيجي والنبي والنبي
خلاص جااي اسكت بقا
فيروز لبست وخرجت: يااالا ياشباب انا لبست
زين: اقلع القميص دا
فيروز برقت...... نننعم
اي بقولك اقلعي القميص دا بتاعي
فيروز بخوف من الفكره مينفعش هي بنت وكمان هيعرف ساعتها انها فيروز..... وربنا القميص دا بتاعي
لا دا بتاعي انا يا حرامي
فيروز بصوت باكِ...... وربنا بتاعي ياعم
زين راح ليها وووو
يتبع الفصل التالي اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية مجنونة سكنت قلبي" اضغط على اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق