رواية احببت صعيدي منفصم الشخصية الفصل الثالث 3 بقلم دعاء أحمد
رواية احببت صعيدي منفصم الشخصية الفصل الثالث 3 بقلم دعاء أحمد
(البارت٣)
صقر شدها لحضنه وقب"لها بعنف و شغف جعلت شفتيها تنز"ف ونزل إلى رقبتها يقب"لها ويضع علا"مات ملكيته لها ام هي تبكي بحرقه تبكي بصمت وبتضر"به في صدره وفجأه فقدت وعيها
صقر بصلها بهدوء بارد لقها اغ"مى عليها شالها واخدها ناحيه السرير اخدها في حضنه ونام
بعد شويه
بيفتح عنيه لقى جويريه بتتمسح فيه زي القطط وبتدخل لحضنه اكتر واكتر لفت ايديها حوالين رقبته ابتسم وشدتها اكتر داخل احضانه
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
عند عمار
عمار بخبث في الموبيل. بس صقر دا لاعيب متجوز مزه إنما ايه صا"روخ أوربي حاجه كدا ملفوفه لفه هدايه
ناصر صاحبه. وانت هتسيبهاله
عمار. ههههههه اسيبها لمين يا ابني انت فاكرني غبي غشان اسيب المزه دي لاطبعا لازم ندوق
اصل مش كل يوم هنقابل حاجه زي دي
ناصر. وهي ايه نيتها هاديه ولا هيبقى عادي
عمار. باين عليها انها لسه طازه يعني بت تمانتاشر سنه لكن عيب عليك دا انا عمار المحمدي بس لازم افكر الأول بالهداوه عشان اللعب مع صقر المحمدي فيها مو"تي
ناصر بخبث. وماله المهم هتيجي نسهر ولا ايه
عمار. جايلك المهم تظبط القاعده
ناصر. تمام منتظرينك
🌺🌺🌺🌺🌺🌺
عند روح اخت صقر
كانت بتذاكر جالها رساله
بتفتح موبيلها لقيت صور ليها وشاب بيحضنها
افتكرت اللي حصل من اسبوع
فلاش باك
روح كانت في كليتها قاعده لتقرأ كتاب في المكتبه وسمعت صوت غريب ولأنها في كليه التجاره والمكتبه متخصصه للكتب التجاريه فقط فمحدش بيدخلها عاده
روح بخوف. في ايه انتي خايفه ليه اه خايفه وبعدين مبنى المكتبه فاضي عاداتا وقامت بهدوء وبقيت تمشي وراء الصوت لحد ما وقفت مصدومه
شافت شاب وبنت من الكليه وهو بيبو"سها بطريقه مق"ززه
روح دموعها نزلت وجريت وهي خايفه انه يكون شافها
في نفس اليوم
سوزي صاحبتها. روح انتي كويسه مالك بتترعشي كدا ليه
روح بخوف. مفيش يا سوزي انا تعبانه شويه وعايزه اروح
سوزي. تاب تعالى بس عندنا آخر محاضره هنحضرها سوا وبعد كدا نمشي ياستي وبعدين انا سامعه أن دكتور الاقتصاد دا مز ياله بقى تعالى وهبقي اروحك بنفسي
روح. ماشي يا سوزي
دخلت المدرج
وقعدت هي وصحبتها بعد شويه الدكتور دخل روح اول ما شفته اترعشت وبقيت هتعيط كان ادامها ازازه كوكاكولا وقعت انك"سرت الدكتور بصلها وابتسم بخبث
روح دموعها نزلت وقامت من المدرج وطلعت تجري
وو
باك
روح بدموع. ينهار اسو"د ينهار مش فايت لو صقر عرف هيق"تلني
وجالها رساله تانيه
لو مش عايزه فض"حتك تبقى بجلاجل يا بنت المحمدي تيجي على العنوان دا بكر
الصبح
روح. يارب انا تعبت والنبي ساعدني اعمل ايه
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
صقر بيفتح عنيه لقى جويريه نايمه فوقيه وحضنه
بصلها باستغراب وببرود ز"قها عنه
صقر بحده. انت ايه اللي نايمك جانبي وايه الا"رف اللي انتي لابسه ومسكها من شعرها بقوه فاكره انك هتغر"يني لافوقي انا فاهمتك انا متجوزك ليه مش عايز حركات البنات المايعه دي مش عليا فاهمه ولا لاء
جويريه بدموع. والنبي سيب شعري بيو"جعني ان انت اللي قالتلي الابس كدا وكنت عايز
ارتفعت صوت شهقاتها
صقر بحده. كنتي عايز ايه انطقي
جويريه ببراءه. كنت عايزيني ار"قص و عض"تني في رقبتي حتى بص
صقر ساب شعرها ومسك دماغه بغ"ضب
صقر لنفسه. أمتي هاقدر اعيش طبيعي انا تعبت المشكلة اني مش القادر افتكر حاجه لو حد عرف من الصعيد هتبقى مشكله لسا ولمركزي في البلد
جويريه بدموع وبراءه. انا والله معملتش حاجه والنبي متضر"بني
صقر بهدوء. لا مش هضر"بك بس اللي حصل امبارح واللي جاي بينا محدش لازم يعرفه هيفضل بينا ونهايته باب الاوضه دي فاهمه
جويريه وهي يتمسح دموعها. حاضر
صقر بص لشكلها البري وملامحه الاروبيه وابتسم بهدوء. تاب ياله قومي خدي دش وغيري عشان هننزل
جويريه بكسوف قامت وهي بتشد في القميص لكنه قصير دخلت الحمام وهو قاعد يفكر
صقر. صقر المحمدي اتجوز طفله هههههه
بعد شويه
صقر واقف بيلبس هدومه وهي عباره عن قميص ابيض وبنطلون جينز ازرق
وجويريه قاعده على طرف السرير لابسه دريس ازرق طويل وفرده شعرها الأصفر وبتفكر
جويريه لنفسها. الجدع دا غريب أوي امبارح بيسالني انا مين ودلوقتي مش فاكر اللي حصل امبارح بس هو شكله حلو اوي ياترى ايه اللي مستخبي بس لما بيتعصب بيخوف اوي يارب
صقر بحده. ياله بينا ايه دا ! انتي هتنزل كدا
جويريه ببراءه. اه
صقر بغ"ضب. وحد قالك انك متجوزه سوسن افهمي يا بنت الحلال انتي دلوقتي في عصمتي ودا معنه انك تتعدلي في طريقتك
جويريه. يعني ايه هو انا شكلي وحش
صقر بحده. شعرك دا تداريه هتلبسي الحجاب
جويريه. حاضر
صقر. انجزي لمي شعرك دا عشان ننزل
جويريه بدموع . ثواني
صقر اتنهد بضيق وخرج
بعد دقايق خرجت جويريه بتبص على صقر مش موجود حسيت بأيد بتتلف حوالين خصرها
جويريه. لو سمحت ابعد انت وعدتني انك. انت مين! ابعد عني
يتبع الفصل التالي اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية " رواية احببت صعيدي منفصم الشخصية" اضغط على اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق