Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية الصغيرة والديب الفصل الثاني والثلاثون 32 بقلم ميرو محمد

 رواية الصغيرة والديب الفصل الثاني والثلاثون 32 بقلم ميرو محمد

رواية الصغيرة والديب الفصل الثاني والثلاثون 32 بقلم ميرو محمد

ذهب احمد الي بيت الحج محمد .

احمد خبط علي الباب وفتح الباب الحج محمد .

احمد : ازيك ياحج محمد .

الحج محمد : يااهلا يابني أتفضل أتفضل .

احمد دخل الي الداخل وهو ينظر حوله .

الحج محمد : ابتسم ثم قال هي مش هنا .

احمد : اومال فين .

الحج محمد : انت نسيت ان عندها امتحانات .

احمد : لاء عارف بس افكر رجعت .

الحج محمد : زمانها علي وصول .

حتي لم يكمل كلام ودخلت حلا وهنا . اول محلا شافت احمد نظرت اليه بحزن وقالت .

حلا : اسلام عليكم .

احمد والحج محمد : وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته .

الحج محمد : تعالي يابتي احمد بيه جاي يكلم معاكي شويا .

حلا بحزن : مفيش كلام ياعمو .

احمد : حلا معلش خلينا نكلم شويا 🥺

حلا : اظن ياابيه الكلام خلص ومعدش في كلام يتقال .

الحج محمد : يابنتي اسمعي .

حلا : بس م....

احمد : عشان خاطري ياحلا اسمعيني بس .

نظرت حلا لعيون احمد ثم قالت تمام أتفضل ذهبت حلا واحمد في البلكونه ......


احمد : عامله أيه .

حلا بحزن : نظرت لااحمد وقالت اهو عايشه ياابيه .

احمد : متقوليش أبيه انتي عارفه كل حاجه عارفه اني بحبك ياحلا .

حلا : ولما انت بتحبني روحت تخطب شهد دا حبك ليا دا حب يااحمد بيه دا هو الحب بنسبه ليك تكس.ر قلبي وتشوف دموعي تهين حبي رد عليا .

احمد : عشان بحبك مش عاوز اظلمك والله انا فعلا بحبك وعاوزك .

حلا : وشهد لما انت بتحبني هتقولها أيه هتكس.ر قلبها هي كمان.

احمد : ومين قالك ان شهد بتحبني .

حلا بصدمه : تقصد أيه .

احمد : شهد بتحب حامد عاوز اقولك ان شهد كانت حبيبتي من زمان ولما عرفت انها بتحب اخويا بعدت عنها وهي سفرت بعدها .

حلا : اومال خطبتها ليه .

احمد : عشانك عشان مظلمكيش معايا وعشآن كنت فاكر انك مش بتحبني .

حلا : وهي لما مش بتحبك وافقت ليه .

احمد : شهد من يومها مبتحبش حد يقرب مني بس هي مش بتحبني عاوزا اكون معاها فاكرا ان زي زمان بحبها وهي لما عرفت اني بحبك وافقت عشان تبعدك عني بس انا خلاص مش هكمل انا بحبك وعاوزك .

حلا : تؤتؤ مش بسهوله كده يااحمد بيه 😂 

احمد : نعم ياختي اومال عاوزا أيه .

حلا : هقعد هنا وهنعمل خطوبه الاول وتيجي تتقدم ليا وانا اشوف أوافق ولا أرفض 😋🥱

احمد : لا ونبي دا أيه دا ان شاء الله

حلا : اذا كان عجبك .

احمد : ماشي ياحلا ان موريتك فعلا تربيتي هههههه ثم خرجو الي الحج محمد .

الحج محمد : ها اترضيتو .

احمد : إيوه بس الست حلا بتعلمني الادب بزوق .

هنا : جدعه يابت يالولو .

حلا : لا دنا أعجبك اوي 😂😂

احمد : ماشي ياحلا ماشي .


ثم ذهب احمد الي الشركه....

احمد : اول ماانسه شهد تيجي بلغيني علي طول .

هدي : حاضر يافندم.......


عند مراد ......

مراد : أيه رائيك ياحبيبتي نروح نشوف حلا .

علا : ياريت هي وحشتني اوي والله 

مراد : خلاص نروح وناخد احمد يمكن يتصالحو .ولم يكمل كلامه حتي رن هاتف مراد وكان احمد

رد مراد وقال : ابن حلال كنا ليسه جايبين في سيرتك .

احمد : اشمعنا ياوش المصايب 😂

مراد : تصدق انا غلطان اني كنت هخدك ونروح لحلا .

احمد : طب ماانا برن عليك فعلا عشان اخدك انت وهاني وحامد وعلا عشان اروح اخطبها .

مراد يصدمه: ها بتقول أيه كلام السمعتو دا بجد .

احمد : إيوه بجد وأجهز بقا انت وعلا عشان نروح بكرا وانا هكلم هاني وحامد دلوقتي .ثم اغلق الهاتف وقال مراد .

مراد : علا احمد هيخطب حلا .

علا بفرحه : بجد يارب انا فرحانه اوي 

مراد : طب متيجي اقولك كلمه سر وانتي فرحانه كده .ثم ذهبو في عالمهم الخاص.......


عند احمد في الشركه ......

وصلت شهد الي الشركه ثم دخلت المكتب عند احمد .

شهد : أيه يااحمد هدي السكرتيره قالتلي انك عاوزني .

احمد : إيوه اتفضلي اقعدي الاول .

جلست شهد ثم تكلم احمد .

احمد : بصراحه كده ياشهد بدون لف ودوران انا بحب حلا وهخطبها .

شهد : نظرت لااحمد وقالت وانا عارفه .

احمد : عارفه أيه .

شهد : عارفه انك بتحبها انا فعلا مش هكدب عليك واقولك اني بحبك بس بجد كنت اتمني انك تكون في يوم ليا او انك تحبني زي حلا .

احمد : بكرا ربنا يبعتلك الأحسن .

شهد : مش مهم بقا المهم تقدر تحافظ علي حلا لانها بتحبك هي كمان .

احمد : انتي شخصيه جدعه واكيد ربنا هيبعتلك شخص ياحافظ عليكي .

شهد : مش مهم المهم انا هرجع تاني امريكا .

احمد : ليه كده خليكي معانا .

شهد : لاء هروح ابداء حياتي هناك تاني وانا كنت مرتاحه هناك 

احمد : بلتوفيق ان شاء الله .ثم خرجت حلا من المكتب وذهبت الي الفله عند هاني ....


عند هاني ........


ملك : انا دايخه اوي ياهاني .

هاني : اطلب الدكتوره تجيلك .

ملك : لاء انا عارفه في أيه .

هاني : قولي في أيه مخبيه أيه قولي.

ملك : يااخي اديني فرصه اتكلم .

هاني : اتكلمي قولي .

ملك : اصل انا حامل .

هاني بفرحه : بجد انا هبقا اب بجد ياملك .

ملك : احنا هنهزر في دي كمان .

هاني : ياشيخه خليني اعيش اللحظه .

ملك : بلا عيش بلا رومان انا جعانه اوي 😂😂😂

هاني : ياست انتي شويا وهتكلني هو في أيه ابن المفجوعه دا .

ملك : متقولش كده علي ابني ياجدع انت 😂😂

ظلو ينقرو في بعض حتي دخلت شهد .

شهد : في أيه ياجماعه صوتكم جايب اخر الدنيا .

هاني : بركيلي ياشهد هبقا اب .

شهد : بجد ياابيه الف مبروك مبروك ياملك .

ملك : الله يبارك فيكي ياشهد اعبال منفرح بيكي.

شهد بحزن : معلش بقا مش هقدر اكون معاكم لاني هسافر .

هاني : هتسافري ليه في أيه 

بداءت تحكي شهد الحصل .ثم قال هاني .

هاني : بكرا ربنا يعوضك خير ياحبيبتي .

شهد : ان شاء الله ياابيه .

ملك : طب هتسافري أمتي .

شهد : طايرتي كمان ساعه يدوب الم حاجاتي . ثم ذهبت شهد الي المطار وانطلقت الطائره الي امريكا وبدايه جديده لشهد .....


عند حلا ......

بداءت حلا تجهز نفسها لمقابلت احمد ليها وان هو دا اليوم المنتظر .

هنا : جهزتي ياحبيبتي .

حلا : إيوه بس انا مكسوفه اوي .

هنا : ياختي مش دا الكنتي هتجنني عليه 😂😂

حلا : ياشخه اتهدي بقا حسسني اني عروسه ومكسوفه .

هنا : اه احسسك طب يلا يابت علي المطبخ ادامي ...

حلا : ياستر يارب منك 😏😏


عند احمد .....

جهز احمد ولبس بدلة شيك جدا لونها كحلي مع قميص ابيض وساعه وبرفان خاص وبقا قمر عريس بقا 😂

ثم إنطلق هو ومراد وحامد وهاني وعلا الي بيت حلا ......


.......

يتبع الفصل التالي اضغط هنا


الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية الصغيرة والديب" اضغط على اسم الرواية

reaction:

تعليقات