Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية الصغيرة والديب الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم ميرو محمد

 رواية الصغيرة والديب الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم ميرو محمد 

 رواية الصغيرة والديب الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم ميرو محمد


كانت مش موجوده حلا في الغرفه وكانت في الحمام .تخرج حلا علي صوت وهي تلف منشفه حاولين خصرها وتظهر مثيره للغايه...🤭 جريت حلا واستخبت في ضهر احمد بخجل 
احمد بغيره وغض.ب من الأعين التي تنظر لهذا الجمال : برااااااا كله برااااااا.
خرج الكل من الغرفه . ثم قال احمد حد يخرج كده .
حلا : انا كنت قافله الاوضه .
احمد وافتكر ثم قال : اوعي تخرجي من الحمام كده تاني فاهمه .
حلا : حاضر حاضر.
احمد : انتي هتفضلي واقفه روحي البسي هتتعبي اكتر ماانتي تعبانه .ذهبت حلا لتلبس في غرفة الملابس . وجلس احمد علي السرير يفكر : مالك ياديب هي دي حلا الصغيره الربتها دي كبرت . وانت عاوز أيه .الديب الجمال دا كله من حقي انا انا وبس .الديب لنفسه انت حبتها ولا أيه . مش عارف بس حاسس بحاجه غريبه . ثم يخرج احمد من تفكيره علي صوت حلا .
حلا : مالك ياابيه .
احمد : مليش ياحبيبتي تعالي عاوزك. جلست حلا بجانب احمد علي السرير وقالت . أهو قعدت في أيه بقا .
احمد : حبيبتي كبرت ولازم تأخد بالها من نفسها وعاوزك تسمعي كلامي .
حلا : كلام أيه ياابيه.
احمد : متهزريش مع اي راجل حتي أبيه مراد وكمان مشوفكيش لابسه قصير او ضيق فاهمه .
حلا بستغراب: حتي أبيه مراد ليه .
احمد : إيوه الكل فاهمه .
حلا : بس ليه .
احمد : حلا تسمعي كلامي فاهمه مش عاوز حد يشوف منك جاملك دا انتي تخصيني لوحدي فاهمه لوحدي. وفاق احمد من غض.بو ولم يدرك كلامه .
حلا : نظرت الي احمد بفرحه هل احمد يغير عليها هل هو يحبها .
احمد : يلا ننزل وكلامي يتنفز .ثم نزل احمد وحلا الي اسفل .

والكل جلس علي السفره للطعام ...
شهد جلست بجانب احمد .
حلا : لو سمحت ممكن دا الكرسي بتاعي .
شهد : روحي اقعدي جنب زينه .
حلا : لو مقومتيش دلوقتي انا هفقد اعصابي ومش عارفه هيحصلك أيه 

مراد : دي تربية الديب انصحك تقومي 😂😂
احمد : قومي ياشهد اقعد جنب زينه .
شهد بغض.ب قامت وهي تتوعد لحلا بش.ر ثم جلست حلا بجانب احمد وابتسمت 
هاني : أيه ياجماعه هنعمل أيه في الفرح .
مراد : انا رنيت علي شريكة لتنظيم الاعراس وجاين في طريق .
حامد : بس اهم حاجه تأمن القصر يااحمد . 
احمد : عارف المافيا مش هتسبنا .
مراد: كده تمام البنات ينزلو يشوفو هيعملو أيه ويشترو أيه .
حلا وزينه : اخيرا هنخرج اشطا بقا 😂 نظر احمد اليهم وقال .
احمد : مفيش خروج كل حاجه محتاجنها هتيجي لحد عندكم .
ملك : ازاي دا بقا ان شاء الله .
هاني : في مصممة ازياء عالميه هبعتها ليكم وتصمم الانت عاوزينو 
حلا : بس احنا عاوزين نتفرج ونشتري براحتنا .
احمد : مفيش كلام دا ليسه بنقول في خطر عليكم .
مراد: ابحثو علي الانترنت علي الانتو عاوزينو .
زينه : ياستر قطعتو عليا لحظة الفرحه
😂😂😂😂
هنا : إيوه والله كانت هتبقا خروجه عسل .
شهد : طب مافي حل تاني .
احمد : اي هو .
شهد : نخرج وتروحو معانا .
الكل والله فكره .
احمد والشباب : نشوف الموضوع ومراد يشوف هتقدر علي تأمنا كلنا ولا أيه .
مراد : بكرا تكون الدنيا تمام .
علا : وعاوزين الخدم يرجعو يسعدو داده فاطمه في تجهزات
احمد : هاني شوف موضوع الخدم دا .
هاني : اوكشن .
حامد : وانا هشوف حراسة القصر وتظبطات .
احمد : كده كله تمام يلا احنا ياشباب علي الشركه
خرجو الشباب الي الشركه والبنات قامت كل واحده تعمل حاجه ال قاعدت تقلب في الفون وهي حلا طبعا .
وعلا وفايزه راحو يسعدو داده فاطمه . وملك وهنا راحو البيت بتاع عم ابراهيم عشان يجيبو شوية حاجات وشهد مشيت علي بتها وزينه طلعت اوضتها ....

في الشركه .....
احمد : هاني ظبط الدنيا علي الاجازه بتاعتكم .
هاني : متقلقش مجهز كل حاجه .
مراد دخل المكتب ثم قال .
مراد : شركة التنظيم كلمتني وقالت هتيجي انهارده ناعين علي القصر .
حامد : كده تمام تعالي يامراد نروح القصر نقبلهم واحمد وهاني يخلصو الشغل ويجو القصر ورانا .
مراد : طب تمام يلا بينا .ثم ذهب مراد وحامد الي القصر .

في القصر ......
حلا دخلت المطبخ هي وزينه وفضلو يكلو شوكولاتة ويتكلمو .
فايزه : أيه رائيكم نبعت لمركز التجميل يجي يعملنا شوية تجهيزات قبل الفرح .
هنا : والله فكره .
ملك : كلمي مراد ياعلا يكلمهم .
علا : ونا مالي متكلمي هاني انتي .
ثم دخل مراد وحامد .
مراد : مين جايب اسمي .
فايزه : كنا عاوزينك تكلم مركز التجميل يجيلنا .
مراد : تمام هكلمهم دلوقتي .
ثم دخل يونس عليهم .
يونس : أيه ياشباب يلا عشان اشوف الدنيا وشوف هنحتاج اد أيه حراسه .
حامد : روح يامراد كلم انت المركز وانا ويونس هناعين .ثم ذهب كل واحد يشوف هيعمل أيه .
حتي جاء احمد هو وهاني....
كله متجمع في القصر لتجهزات .
احمد : هي فين حلا .
علا : مش عارفه مش باينه من صبح هي وزينه .
احمد : وانتي ليسه بتقوليلي تعالي يايونس نشوفهم .
علا : جريت علي اوضة حلا تدور فيها .
واحمد ويونس : بيدورو حتي سمعو ضحك جاي من المطبخ .جري احمد ويونس علي المطبخ وكانت صدمه .
حلا وزينه وشهم كله شوكلاته وشكلهم يضحك اوي .
ضحك احمد ويونس علي شكلهم 😂😂😂😂😂
حلا وزينه بستغراب . حلا في أيه ياابيه .
احمد : تعالي ياقلبي تعالي انتي وهي .
يونس : معرفش ان الشوكلاته بتبقا حلوه كده 😉
زينه بكسوف : احم حضرتك بتقول حاجه .
يونس : كنت بشكر في شوكلاته بس 😂😂🤭
خرج احمد وحلا وزينه ويونس خارج المطبخ .
والكل اتصدم من شكل حلا وزينه وفضلو يضحكو .
عدا اليوم بين ضحك وهزار وتجهزات للفرح ومشكست يونس لزينه . ونظرات حامد لهنا .
وضحك مراد ومعكستو لعلا .
وهاني : الكل شويا يتخانق هو وملك علي حاجات تافها ويرجع يصلحها عدا اليوم علي الجميع بخير ...... ياترا بكرا هيحصل أيه.

جاء صباح اليوم الجديد علي ابطلنا .........
زينه : متقومي بقا كفايا نوم حلا حلا ....
حلا : أيه أيه أيه ياست حد يصحي حد كده .
زينه: انتي عارفه الساعه كام كلنا جاهزين عشان نروح المول نشتري الفسانين يابنتي .
حلا : يالهوي طب نقوم بسرعه أهو .قامت حلا تجري علي الحمام .خرجت بسرعه ولبست بنطلون اسود ونشرت ابيض ورفعت شعرها وحطت روچ خفيف وكانت زي العسل كده 😋😋 ثم نزلت الي اسفل .
نظر احمد اليها وقال في نفسو هتعملي أيه فيا ياحوريتي .ثم نظر في شفايفها وقال : حلا تعالي عاوزك .
ثم شد.ها ودخل الي المكتب وقفل الباب .
حلا : في أيه ياابيه.
احمد جاب منديل وبداء يمسح شفا.يف حلا بغض.ب 
حتي احمر.ت شفايف حلا .
حلا بد.موع : براحه ياابيه شفايفي وجع.تني 
احمد : اخد حلا في بو.سه بشغف وغض.ب وحب حتي يثبت لها ملكيتو ليها . ساب شفا.يف حلا لما احس انها محتاجه نفس .
حلا بصدمه من احمد 😳😳😳😳😳😳.......بوم ياترا هيحصل أيه ..... واحمد هيعمل أيه ويبرر لحلا الموقف دا ازاي وحلا هتعمل أيه ...........


يتبع الفصل التالي اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية الصغيرة والديب" اضغط على اسم الرواية


reaction:

تعليقات