رواية سرقت قلبي الفصل السابع والعشرون 27 بقلم مريم السيد
رواية سرقت قلبي الفصل السابع والعشرون
جاسر: انا هروح اطمن علي ميرا
مروان: وانا هاجي معاك
علي: وانا كمان
جاسر: خليك انت لسه تعبان
علي: لا انا زهقت وكمان فوقت من الصبح
جاسر: ماشي تعال
في غرفه ميرا
كانت حضنه رنا وعماله تعيط
رنا: هو احنا قولنا اي حرام عليكي نفسك
ميرا: انا خزلات جاسر وكسر*توا انا بقيت مش عارفه ارفع عيني في من كتر من حسه اني وحشه في نظرة بس واللهي
ما بايدي انا قاومت يا رنا بس مش قادرتة واللهي ما قدر اعمل اكتر من كده
جاسر: وانتي في عيني حاجه كبيرة اوي انا عارف انك قومتي انتي بنتي قبل ما تكوني اختي اوعي في يوم تفكري انك تنزلي راسك في الأرض انتي هتفضل طول عمرك راسك مرفوعه انتي مش بايدك الي حصلك دا انتي فاهمه انتي احسن وحده في الدنيا ربنا لم بيحب حده بيبتليه وهو ابلتلكي علشان يعرف قوه تحملك
ميرا: انت احسن اخ في الدنيا انا بحبك اوي
علي: احم الف سلامه عليكي يا ميرا
ميرا بتوتر: الله يسلمك
علي: جاسر مسك الي عمل كدة وانا هجبلك حقك منو
ميرا: بجد يا جاسر مسكتهم
جاسر: ايو وزي ما علي قالك
مروان لحد أن علي عايز يتكلم مع ميرا
مروان: جاسر انا عايزك انت ورنا دقيقه
جاسر: قول
مروان: لا برا
جاسر: ماشي يلا يا رنا
رنا: ماشي
بعد ما خرجوا
ميرا: الف سلامه عليك يا علي
علي:الله يسلمك وحشتيني اوي
ميرا: لو سمحت معنش ينفع الكلام دا
علي: هو اي الي معنش ينفع انتي هبله
ميرا: انت شايف انك ينفع تكمل معايا بعد ما اهم حاجه راحت مني
علي: اه ينفع علشان بحبك ينفع انا عمري ما هحب حد غيرك
ميرا: وانت اي الي يجبرك تتجوز وحده معي*وبه
علي: اي ألهبل الي انتي بتقولي ده أيكي اسمعك بتقولي الكلام دا تاني انتي فاهمه
ميرا: لا مش فاهمه هي دي الحقيقه يعلي انا مش عند انفعك
علي: مفيش حد هينفعني غيرك سوء برضاكي أو غصب عنك
ميرا حضن*تو: انا تعبانه اوي يعلي انا حسه اني بم*وت نفسي اصرخ بس مش قادرة حسه اني مخنوقه
علي: بعد الشر عليكي يا قلبي وبعدين انا جنبك وهطلب ايدك من جاسر علشان افضل جبيك علي طول
ميرا: بحبك
علي: وانا بعشقك
عند مروان وجاسر
جاسر: يا بني اخلص عايز تقول اي
مروان: منا هقول اهو
رنا بضحك: انت بقالك ساعه بتقول هقول اهو
جاسر بغضب: بطلي ضحك وانت كمان اخلص
مروان: خالص يعم بصراحه انا بحب مها وعاوز اتجوزها
جاسر: يعني انت مواقفني كل دا علشان كده ما كلنا عارفين اي الجديد يعني
مروان: منا عايزك تيجي معيا اتقدملها
رنا: احلف كده انك هتتجوز مها
مروان: في اي يا بنتي اه هتجوزها
رنا: معلش ان مها هتتجوز مش اكتر
مروان: هروح بقا انا اجهز علشان جاسوري يجي نتقدم لمها سوا
جاسر: اي جاسوري دي يلا ما تتعدل
مروان مشي
جاسر فضل يقرب من رنا وهي تبعد
رنا: في اي ياجاسر بتقرب ليه
جاسر: عماله تضحكي مع مروان
رنا خبطت في الحيطه انا والاخير ما كان قصدي
جاسر قرب منها اوي
جاسر: لا واللهي هو انا مش قولتلك انك مش تضحكي مع رجل غيري ولا انتي مش بتسمعي الكلام
رنا:جاسر ابعد احنا في المستشفي
جاسر: علي اساس اني بقرب واحنا في البيت
رنا اتكسفت: ابعد بقا
جاسر: توتو عايز بو*سه
رنا: جاسر
جاسر: قلب جاسر بس بردو مش هبعد غير ما اخد بو*سه
رنا بسي*تو من خدو
جاسر: توتو وشاور علي فمه
رنا: لا طبعا
جاسر: خلاص مش هسيبك
رنا زقتوا ولسه هتجري مسكها من ايديها
وفضل يبو*س فيها
رنا: عيب كده ابعد
جاسر: خلاص هبعد اهو بس لما امسكك مش هسيبك ها وراح غمزلها
عند مها وأحمد
مها: بابا هتفضل زعلان مني كتير
احمد:.......
مها: عشان خاطري رود يرضيك اتجوز واحد متجوز تلات مرات ومخلف ثامن عيال واكبر ولد عند اصغر مني بسنه واحده
احمد: مكنش ينفع تسيبي البيت وتفضحيني بالشكل دا
مها: خلاص اسفه انت بقالك شهرين مش بتكلمني سامح بقا
احمد: أيكي تعملي حركه زي دي تاني
مها: ماشي يعسل انت بابا هو انت طلقت ماما ليه
احمد: بسبب عميلها تعرفي كانت مصممه لما ترجعي تجوزك بكر علشان كده طلقتها
مها: هو انت بتحب ماما
احمد:امك ما تعرفش يعني اي حب انا عمري ما حبتها
بس كانت مستحملها علشانك بس انتي خلص كبيرتي
مها: ربنا يخليك ليا
احمد: صحيح هو انتي تعرفي حد اسمو مروان
مها: اه صحاب جاسر
احمد: اتقدملك
مها: بجد بيا بابا قصدي اشمعنا
احمد بضحك: بتحبيه
مها بكسوف: بصراحه اه
احمد: والله كبرتي يا مها وبقيت بتحبي
يتبع الفصل التالي: اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة: " سرقت قلبي " اضغط على أسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق