Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية الصغيرة والديب الجزء الثاني 2 الفصل الثالث 3 بقلم ميرو محمد

 رواية الصغيرة والديب الجزء الثاني 2 الفصل الثالث 3 بقلم ميرو محمد

رواية الصغيرة والديب الجزء الثاني 2 الفصل الثالث 3 بقلم ميرو محمد


#البارت_الثالث

#الصغيره_والديب2

#بقلمي ميرو محمد *تفاعل وحش ياجماعه ياريت تتفاعل عشان انزل واحد كمان انهارده * يلا نبداء 😘❤️


يدخل زين بي سندي داخل القصر .

والكل بزهول من شكل ساندي الباكيه ووجها الاحمر من شدة البكاء 


جريت حلا وهنا علي سندي .

حلا : أيه دا في أيه مالها ساندي .

زين : مفيش بس كنت بتخانق .

حامد : لاء بقا الموضوع زاد اوي حد يرنلي علي هاني يجي حالا .

احمد : يابني إهدأ مش نشوف حصل أيه .

حلا : انطق مالها ساندي واتخنقت مع مين وليه .

سليم : هو انتي مديلو فرصه يكلم متهدو ياجماعه .

ساندي بعياط : ا ص ل في واحد كان بيغصب عليا اكون مع .

الكل : أيه 😱😱

سليم : مين دا وانا هروح اكس.ر

الجامعه علي دماغو .

زين : ومين قالك ان معملتش كده .


ثم نزلت فرح تاني علي صوت زين فاهي تعشق زين اوي . ولاكن زين يحب ساندي ويعشقها والكل عارف كده .

فرح : أيه دا. دا تمثل هندي اوي .

زين بعصبيه فاهو يفهم فرح : فرررررح وفري كلامك .

هنا : اسكتي فرح .

فرح : هو انا عملتلكم حاجه. ماهي الست الساندي لو مش بتتميص في جامعه مكنش حد كلمها . ولم تكمل حتي تدخل نغم .

نغم : قط.ع لسا.ن اليقول كلمه في حق اختي 🤨🤨


(جدعه يابت يانغومه 😂😂)


حلا والكل جري عليه .

حلا : انتي كويسه ياحبيبتي حصلك حاجه .

نغم : لاء ياطنط والله أهو الحمدلله .

سليم : انا هروح اتصل بمالك ابلغو .

نغم : ملوش لزوم ياسليم .

سليم بنظرت عتاب : نغم مالك لغي الصفقه وهز.ق نڤين جامد انتي مشيتي متعرفش حاجه .

نغم بفرحه من دخالها عم حصل ولاكن ليسه زعلانه من مالك .


ذهب سليم للخارج حتي يتصل علي مالك .

هنا : تعالي ياحبيبتي ارتاحي .

جني : كده تقلقينا عليكي يانغم .

اخذت نغم ساندي في حضنها ثم تكلمت .

نغم : غصب عني حقوكم عليا ثم وجهت كلامها لفرح .

نغم : قولي بقا ياست فرح كنتي بتقولي أيه علي ساندي .

فرح : ال سمعتي .

حامد : بنت اكلمي عدل .

فرح : يووووووه هو كله هيتخانق معايا متروح شوفو الست الشريفه بتاعتكم بتعمل أيه في جامعه .

كل دا وزين واقف ولم يتكلم .

نغم : اخرصي انتي فاهمه .

فرح : والخرص ليه ونبي بدا مكلمني كلمي أختك وربوها .

زين بغض.ب : فرررررررررح 

(وقد تحول الي وحش في غض.بو 

فاهو ياخذ الشخصيه الجامده من الديب ويتحول عندما يغض.ب مثل احمد اديب )


زين : فرررررررررح كلمه كمان في حق فرح هنسا الكل وهيكون ليا تصرف تاني .

فرح بتمثيل البكاء : انا كله جاي عليا ليه عشان دي ثم جريت الي اعلي .

حامد : معلش يابنات حقكم عليا .

نغم : ولا يهمك ياعمي بس انا خلاص اتصلت بي بابا وماما وهما كام يوم وراجعين .ومن هنا لحد ميرجعو انا وساندي هنعيش في بيتنا .

مالك : نعم مش هيحصل .

نظرت نغم والكل الي مالك ثم وجهت الكلام لااحمد .

نغم : معلش ياعمي دي راغبيتي .

احمد : بس يابنتي مينفعش تقعدو لوحدكم .

نغم : حضرتك المينفعش هو اننا نقعد هنا بعد الإهانه دي .

حامد : ياحبيبتي لو علي كلام فرح فاهي صغيره وياستي حقك عليا.

نغم : لاء ياعم طبعا وبلاش تقول كده تاني بس انا هرتاح وانا هناك .

حلا : لاء لاء قلبي مش هيطمن وانتو هناك .

نغم : لاء اطمني وانا هكون جنبكم مش بعيد يعني . ثم وجهت كلام لساندي وقالت قومي ياحبيبتي جهزي حاجاتك .

ساندي : حاضر . ثم قامت ساندي ولاكن وقعت واغشي عليها .


زين بخضه جري عليها . 

والكل بخوف وقف .

نغم اخدتها في حضنها وبقت تفوق فيها ولكن دون جدوى . حملها زين علي يدو .

ومالك طلب الدكتوره .


فهذه عاده في العائله ( اي بنت تتعب مش بيجيبو دكتور تؤ دكتوره )


صعد الكل الي اعلي وجاءت الدكتوره . كشفت علي ساندي وعلقت محليل لها ثم خرجت .

الجميع : مالها يادكتوره .

الدكتوره : انهار عصبي دا غير هبوت حاد وضغط مرتفع جدا لو سمحت لازم تاكل كويس وتاخد الدوا وحاولو تبعدو عنها اي خبر يكون هيزعلها او اي كلام . 

احمد : شكرا يادكتوره سليم وصل الدكتوره .

سليم : حاضر يابابا .

جني بغيره : انا جايا معاكم .

سليم ونظر اليها بضحك علي شكلها : تعالي معانا ياستي .ذهب سليم وجني مع الدكتوره الي اسفل .

اما حلا ونغم وهنا وزينه مع ساندي بلداخل .

وحامد واحمد ومالك وزين بلخارح .

حامد : تعالو يااستاذ منك له تحت نكلم .

زين : بس عاوز اشوف ساندي.

احمد : زمانها نايمه تعالي دلوقتي .

ثم نزلو الي اسفل .....


عند جني وسليم .....


وصلو الدكتوره .....


جني : انت كنت بتضحك ليها ليه .

سليم : اضحك أيه انا ابتسمت ليها عشان دا المفروض في معاملتنا مع الاخرين صح ولا اي ياحضرت البشمهندسه .

جني بغيظ : اووووف اسكت بتنرفزني بكلمك . لم تكمل حتي قبض سليم علي البضي ال هي لابسه وقال .

سليم : وانتي بقا بقيتي تخرجي ياست جني بدون ازني ليه .

جني : انا انا محصلش دا دا دا .

سليم : اخلصي واكلمي انتي ليسه هتهتهي .

جني بخوف : ونعمه دي امك .

سليم : نعم ياختي .

جني : لاء لاء أقصد طنط حلا هي بقا الاصرت اننا نروح وانت عارف محدش بيقدر يقف أمامها .

سليم بخب.ث : اه بس كنتي اتصلي بيا .

جني : اوعدك المره الجايا .

سليم : نعم ياختي هو ليسه في جاي . ولم يكمل كلامه حتي جريت جني من أمامه بسرعه جدا .ضحك سليم علي معشقتو . 

(نعم سليم يعشق جني جدا ويحبها حب الجنون ولكن دون افصاح عن هذا الامر ) .ثم دخل سليم الي الداخل وانضم الي زين ومالك واحمد وحامد .


حامد : الحصل دا يامالك غلط .

مالك : بس والله انا ...

احمد : ياحبيبي اسمع عارفين انه غصب عنك بس احنا زمان كنا زيكم لو سبنا فرصه واحده لااي ست كنت عملت اكتر من كده فلازم تحط حدود في معاملتك وكلام مش ليك بس الكلام ليكم انتو التلاته .

سليم : بس يابابا فعلا مالك بهدل نڤين .

حامد : ودا في حد زاته غلط .

مالك : ازاي يعني .

حامد : اقولك يعني لما تكون عميله مهمه كده لاذم يكون في حدود بينك وبنها وبكده هي هتحترمك اكتر وهتتعمل معاك دون تصرف يزعجك .

زين : عمي كلامه صح . احنا فعلا لازم نعمل كده والي هنخسر كل معاملتنا اصلا .

الجميع ظلو يتحدثون كثيرا .......


عند ساندي في غرفتها ....

حلا : انا هقوم اجهزلها اكل وشوربه لما تقوم تكلها .

هنا : استني هاجي معاكم .ثم ذهبت هنا وحلا الي اسفل .

زينه : قومي ارتاحي يانغم ياحبيبتي .

نغم : مش هيجلي راحه وساندي كده .

زينه بابتسامة : تعرفي انك بتفكرني بعلا لما كانت بتبقا خايفه علي حلا كده . 

نغم : ازاي احكلي ياخالتو .

زينه : يااااه احكيلك أيه ولا أيه .

نغم : خلاص احكلي انتي ليه رافضتي أبيه يونس مع انه هو كويس جدا .

وفعلا بداءت تحكي زينه لنغم الحصل .


فلاش باك ....


بصي ياستي انا كنت مع حلا في المدرسه وحصل كذا وكذا وحكت كل حاجه ووقفت عند ....

يونس : زينه تتجوزيني .

زينه : بجد يايونس انت بتحبني .

يونس : انا مش هكدب عليكي انا معجب بيكي بس موصلش للحب بس عاوز اتجوزك انتي ملتزمه جدا وجميله كمان .

زينه : طب ما ...... ولم تكمل حتي جاءت صديقة يونس ندي .

ندي : أيه دا يونس وجريت عليه وحضن.تو .

يونس : اهلا ياندي بتعملي اي هنا .

ندي: بابي قالنا ننزل القاهره زهقنا من امريكا وفرنسا قولنا نقعد حبه هنا انت مش بتيجي ليه نخرج زي زمان .

يونس : احم لاء بس اصل اصل . ولم يكمل كلامه حتي ذهبت زينه .

جري يونس واعتزر من ندي وجري ورا زينه .

يونس : استني استني يازينه .

زينه بدموع : ............


بح 🤭🤭 خلص .

ياترا زينه قالت أيه ليونس .

والأيام الجايا هيحصل فيها أيه .

وساندي وزين أيه حكايتهم .

وسليم هيعترف بحبه لجني ولا لاء .

ومالك هيصلح غلطتو ازاي مع نغم .


تفاعل هنزل واحد الضهر لو تفاعل حلو ❤️😘


يتبع الفصل التالي اضغط هنا

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية الصغيرة والديب الجزء الثاني" اضغط على اسم الرواية

reaction:

تعليقات