رواية احببت برائتها الفصل التاسع 9 بقلم بسملة نادي
رواية احببت برائتها الفصل التاسع 9 بقلم بسملة نادي
سليم : ورد .
جاسر بصدمه : سليم .
ورد لسه بتدور : حضرتك مين .
فوزيه بدموع : بنتي ورد و جريت عليها حضنتها .
ورد : انتي تعرفيني .
فوزيه : انا امك .
جاسر بزعيق و نرفزة : كدب يورد متصدقهمش ،.
سليم بزعيق : انت الكداب و طول الفترة كنت مخبي بنتي عننا .
جاسر : اخبيها ازاي وهو انا اعرفكم .
ورد باستغراب : اومال انت قولت اسمه ليه اول ما دخل لما متعرفهوش .
جاسر بدأ يتوتر : اصل ، اصل هو رجل اعمال معروف فطبيعي يعني اعرف كل رجال الاعمال الحواليا ، بحكم تعاملي معاهم .
سليم طلع عقد من جيبه و صورة : العقد كان محفور فيه صورة ورد وهي صغيرة و صورة باباها و مامتها .
و الصورة كانت بتجمع ورد و مازن و فوزيه و سليم .
ورد بدموع : بابا و ليه سبتوني لما انتو عايشين .
فوزيه : اتخطفتي مننا ونتي عمرك 8 سنين .
سليم : انتي يورد دلوقتي عرفتي الحقيقه تعالي يبنتي عيشي معانا .
مازن : ورد انا كل السنين دا كنت هتجن بردو عليكي و حاولت ادور ف كل حته عليكي و لكن مكنتش عارف اوصلك .
ورد : انت مين .
مازن : انا مازن ابن عمك يورد .
"مازن ابن عم ورد ، شاب محترم بيشتغل مع عمه ف الشركه عمرو 23 سنه" .
ورد بصيت لجاسر : جاسر .
جاسر بدموع : ورد متمشيش .
ورد : ورد كدا كدا لازم تمشي يجاسر انت ليك حياتك .
جاسر : ارجوكي متسبنيش .
ورد بعياط : ورد لو فضلت جمبك انت كدا بتعذبها.
جاسر بزعيق فجاه : لا يورد انا معملتش كل دا السنين دي و تضيعي مني ، انا خبيت الحقيقه كل السنين دي ، انا مكنتش عاوزك تمشي ، انا عاوزك جمبي، لا يورد مينفعش تبعدي و بدأ يضحك هستيري ، انتوا اتجننتوا عاوزين تاخدو ورد ، انا لسه مقولتلكيش كل حاجه بصراحه ، لسه معرفتكيش حياتي ، ارجوكي متمشيش ، انا محتاجلك .
ورد بعياط : محتاجلي ليهه ، انا مش مهمه ف حياتك ، انا مجرد وحدة ربتها و شئ امتلكته .
جاسر : صدقيني انتي مش فاهمه .
ورد مسحت دموعها : انا همشي يجاسر .
و راحت حضنت جدها سعيد : هجيلك يجدو علي طول مش هسيبك و عمري ما هنساك انا معاك علي طول انا بس هعيش عندهم .
سعيد : انا عاوزك مبسوطه و بس يابنتي ، ربنا يوفقك ف حياتك .
و بصيت لجاسر قبل ما تمشي : هبقي احضر فرحك قريب يا ابيه جاسر .
جاسر اول ما ورد مشيت ، وقع علي الارض بأنهيار .
جاسر : مستحييييل ، مستحييييل كل حاجه بتروح مني .
سعيد بدأ يطبطب عليه : متعملش ف نفسك كدا يبني ، مسير كل حاجه ف يوم تتصلح .
**************
"كانت يتيمه فأحتواها ، و لكن الزمن قد يغير كل شئ ،" .
ورد واقفه قدام المرايا بتحط مكياجها و سيبت شعرها و نزلت حملات الفستان الكان من ال لون الكشمير علي الكتفاتت .
مازن بيخبط : خلصتي يورد .
ورد بجمود : خلصت يمازن .
مازن : طب يلا عشان منتأخرش .
بدأت تدخل القاعه بكل ثبوت و أكنها بتجر جسمها و حاسه بوجع ف قلبها مش طبيعي و لكنها كانت ملكه .
دخلت واول حاجه حطيت عنيها عليها جاسر وهو قاعد ببدلته و اتمنيت تكون عروسته و ملكه و كل شئ بالنسباله ف يوم زي دا .
قربت منه .
ورد : مبروك يا جاسر .
جاسر بحزن : الله يبارك فيكي .
ورد : مبروك يمها ، كسبتي .
مها بضحك : من زمان ، انتي لسه واخدة بالك .
جاسر لاحظ الدبله الف ايد ورد .
جاسر : ايه دا .
ورد : مالك ، اتخطبت انا ومازن .
جاسر حس أن طلقه اقتحمت مخه : يعني ايه .
ورد : ورد اتخطبت ، ورد العيله كبرت بسرعه يجاسر .
جاسر سكت مقدرش ينطق .
ورد راحت علي الطربازة .
سعيد : هو لسه المأذون مجاش .
ماجد : ايوا جاي فالسكه .
ورد كانت ايديها بتترعش و مش قادرة تستحمل .
فجأه قامت و راحت لجاسر و ساحبته .
ورد بصوت عالي ووجع : ولعو اغنيه .
و قربت من جاسر بقيت ف حضنه تقريبا و دموعها بتنزل .
_وماله لو ليله توهنا بعيد ،وسبنا كل الناس .
_دنا ياحبيبي حاسس بحب كبير ، ماليني دا الاحساس .
_وانا هنا جمبي اغلي الناس وانا جمبي احلي الناس .
ورد بدموع : عملت كدا ليه يجاسر ، ليههه ، كان المفروض انا المكانها ، مش قادرة اوصف وجعي و بجنون مسكت ايدو و حطتها علي قلبها و بصوت عالي : نفسي يموت ، نفسيييييي ، اناا بموتت دلوقتييي يجااسرر كله بسببكك ، ليه اخدني من الشارعع ، ليه كنت سبني ، سبهم يقتلوني يخطفوني يرمونيييي ، بدل وجع قلبي دا .
سعيد : اهدي يورد .
ورد : ورد اتجننت يجدي .
مها : انتي جايه تبوظي فرحي يبت ولا ايه .
ورد بضحك : لا متخفيش مش هبوظو ، متخفيش ، انا ماشيه ، ماشيه و سيبالك قلبي يجاسر ، سايبه روحي فيك و ماشيه ، ورد من غير روح .
ورد اخدت بعضها و طلعت تجري .
راحت اوضتها و قفلت علي نفسها .
مازن : افتحي يورد ، افتحييي .
ورد : سبوني بقي سبونييي ، حرام عليكم .
فوزيه : سبها يمازن ، العديت بيه مش سهل .
" ف نص ال ليل" .
ورد حسيت بشخص بيحسس علي وشها .
ورد بتحاول تفوق : جاسر ! .
جاسر : ايوا يورد نا اهو .
ورد : انت جيت يجاسر .
جاسر : جيت ارجعلك روحك يورد .
ورد : هترجعني تاني ! .
جاسر : هرجعك و قرب منها حضنها بكل حب و باس راسها .
جاسر هيحكيلك كل حاجه .
ورد : هتحكي ايه .
جاسر : هحكي الحقيقه ، الحقيقه لمراتي .
ورد : مراتك مين .
جاسر : انتي مراتي ياورد !! .
ورد : ......
يتبع الفصل التالي اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية احببت برائتها"اضغط على اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق