رواية بلوة المخابرات والمارد الفصل الثامن 8 بقلم دعاء أحمد
رواية بلوة المخابرات والمارد الفصل الثامن 8 بقلم دعاء أحمد
Part 8
كنان طلع لسيلا بعد كتب الكتاب
كنان. اقل"عي
سيلا الرعب بأن عليها وبقيت تبعد وهي متمسك بفستانها هزت رأسها بمعنى لا
كنان. مبحبش اعيد كلامي مرتين
سيلا. ارجوك انا عايزه امشي
كنان اتعص" ب جدا بسبب رفضها له حتى بعد كتب الكتاب وبقيت شيا"طين الدنيا كلها ادامه
بقى يكسر في كل حاجه في الاوضه وهي واقفة بتعيط
قرب منها و عيونه بقيت تخوف ومسكها من شعرها بقوه
وجز على سنانه واتكلم بنبره مخي"فه. الحاجه اللي بعوزها بخدها وانا معاكي لحد دلوقتي محترم مع اني كان ممكن اخدك من غير جواز
سيلا بدموع. ارجوك سيبني امشي انا معرفش والجوائز دا باطل انت اجبرتني ارجوك عايزه امشي
كنان فقد كل أعصابه
وضر" بها قلمين خلها تفقد وعيها
وبقيت تن"زف من بوئها
كنان خرج وسابها مر"مية
وراح اوضه الملاكمه وبقي يتمارن بغ" ضب شيطا"ني
وهو مش شايف اودامه
في شقة يزين
الدكتور. إنها بخير الان سيدي
يزين. اجل ولكن ماسبب تلك الحاله
الدكتور. ربنا إجهاد نفسي و أشك أيضا انها تعرضت لحادث منذ فتره
تيبدو أنها تعرضت لتع" ذيب
يزين. متى ستفيق
الدكتور. إنها نائمه الان يمكنك أن تفيقها إذا ارادت
يزين. شكرا دكتور
ليخرجوا الطبيب ويترك يزين مع تلك الجميله النائمة
بعد ساعتين
يزين. لا انا فضولي واكلني اعرف مين دي
وراح عشان يصحيها
البنت قامت بخوف وانكمشت على نفسها. انا معرفش حاجه معرفش ارجوكم انا عايزه امشي
يزين بهدوء وابتسامه مريحه. اهدي بس يا انسه وقوليلي انتي مين وايه حكايتك
البنت بنبره متقطعه. انت مين
يزين. انا الشاب اللي قبلتيه في الشارع ووفقتيه
البنت بأن عليها الراحه وبقيت ترخي نفسها
يزين ابتسم. انتي مين بقي
البنت بتفكير. معرفش
يزين. افندم
البنت. معرفش اسمي ولا اعرف اي حاجه ومبعرفش ليه خطفو"ني
وليه كانوا حبس" ني
يزين. يعني ايه
في قصر المارد
مليكه جهزت عشان تروح مع مارد وتقدر تتواصل مع حد من الاداره
مارد دخل اوضتها وابنهر من شكلها
بالرغم إنها مضافره شعرها زي العاده ولبسه كاجول بس كنت جميله جدا
مارد. ياله
مليكه نزلت وراه وركبت معه وخرجوا من القصر
وكان الصمت جليسهما وكل واحد يفكر في خطة للقضاء على عدوه
مليكه عد"وها مارد والماف" يا
مارد عد" وه كل من يقف في طريقه
بعد ساعه وصلوا الاتنين لاتيليه شيك جدآ
مارد نزل من العربيه
ومليكه قاعده في العربيه بمعنى
انا بتس"تهبل برو"ح امك هو دا المشوار المهم
مارد ببرود. انزلي
مليكه ومارد دخلوا
مليكه نزلت ودخلوا الاتيليه سوا
لتظهر سيده تبدو في الخمسينات من عمرها
السيده باحترام وخوف من المارد.بالتركي اهلا سيد مارد
مارد بلا مبلاه. أريد اجمل فستان لتلك الفتاه
السيدة. حبيبتك تبدو جميله للغايه
مليكه. لست حبيبه احد
مارد. بتتكلم تركي
مليكه بصتله و مردتش
مارد مسك "دراعها وجز على سنانه وبهمس. اتعدلي احسنلك
مليكه. لو مش عايز شكلك يبقى وحش سيب "دراعي
مليكه دخلت معها وبعد شويه كنت اختارت فستان
مارد. ياله بينا نروح نتغدا
مليكه. انت ليه محسساني اني بنت اختك
مارد كأنه مسمعش حاجه ومشى
بعد شويه وصلوا لمطعم
هناك مارد قعد مع شخص بيتكلموا في الشغل بس بعيد عن شغل السلا" ح
مليكه استغلت انه مشغول وراحت الحمام وهي عارفه انها مترقبه
اول ما دخلت فتحت الشنطه اللي كانت معها وخرجت لبس تاني و نضارة وبسرعه غيرت وخرجت من غير ما اللي مراقبنها يا خدوا بالهم
وهي عارفه انها ادامها أقل من عشر دقائق وترجع والا هيشكوا فيها
خرجت من المطعم من الباب الخلفي وطلعت تجري
مليكة. بالتركي. لو سمحت اريد استخدام الهاتف
الشخص. تفضلي
مليكه كتبت رقم واحد من اكفا الظابط اللي تعرفهم
الرائد مصطفى. الوا
مليكه. انا مليكه يا مصطفى
مصطفي. مليكه انتي فين يا بنتي
وحشت
مليكه بعصبيه. مش وقته انا في مهمه عايزك نوصل للوا سراج انا ومارد هنروح حفله بكرا مهمه واكيد الحفله دي تبع الماف"يا وهو هيفهم اصدي انا عايزه كاميرا صغيره جدا انا بمتابعتي للمكان هنا مارد بيخرج كل يوم الساعه عشره عايزه الكامير تدخلي القصر
مصطفي. الجريدة بتوصله الساعه تمانيه لازم انتي اللي تاخديها فهمها يا مليكه.
مليكه. تمام
وفقت وبسرعه مسحت الرقم من موبايل الشخص
ورجعت على المطعم
دخلت بدلت هدومها وطلعت
مارد بصلها بنظره ذات مغره ومتكلمش
بعد شويه خلص شغل مع الشخص و مشى هو مليكه
ياله بقى اشوفكم بكرا ونكمل نعرف حكايه البنت اللي يزين لقها
ونشوف كنان هيتهور ولا ايه
ويأتري مارد هيعمل ايه
والحفله دي ايه اللي هيحصل فيها
لذلك
لنا لقاء مع المارد و بلوه المخابرات
يتبع الفصل التالي اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية بلوة المخابرات والمارد "اضغط على اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق