Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية لا احد مثلها الفصل السادس 6 بقلم ريناد احمد

  رواية لا احد مثلها الفصل السادس 6 بقلم ريناد احمد

رواية لا احد مثلها الفصل الاول 1 بقلم ريناد احمد

 رواية لا احد مثلها الفصل السادس

حور وقفت فجأه : مش موافقه يا بابا .. وركضت لغرفتها وبكت بحرقة
فراس بصدمة : .....
محمود : احنا اس ...
محمد بمقاطعة وغضب : ايه قلة التقدير دي
فراس : لحظه بس اكيد في سوء تفاهم .. وركض على غرفة أخته
فراس بغضب : ايه اللي انت عملتيه ده يا حور
حور تبكي ولم تجيب عليه
فراس : عملتي كده ليه
حور : ....
فراس : ما تردي يا حووور
حور بانهيار : عشان اخت حمزه تكون .. تكون البنت اللي خاني معاها عمر
فراس بصدمة : ايه !!! .. هي دي !!!
حور أشارت له بالايجابيه
فراس بهدوء : اهدي يا حور .. انا معاكي ومش هنوافق على الجوازه دي
احلام دخلت فجأه : طب وهو ماله يا بنتي
فراس : في مليون غيره يا ماما .. انا اه كنت موافق بس عشان هو محترم وجدع بس انا مش هقبل أن احنا نناسب عيلة البنت اللي قهرتها وبوظتلها حياتها ... مشوا يا ماما ؟
احلام : اه يابني مشوا .. حاولنا نقعدهم بس زعلوا ومشوا
حور تبكي وتستمع لهم فقط
_________________________
لا اله الا الله ♥️
سليم ذهب هو وعائلته لبيت لين
عبدالله "والد سليم" : احنا جايين نطلب ايد بنت حضرتك
عبد الوهاب "والد لين" : شرف لينا تكونوا نسايبنا
عبد الوهاب : نادي اختك يا نضال
نضال : حاضر يا بابا
نضال ذهبت ل لين
لين ارتدت فستان رمادي جميل جدا وهي كانت مثل القمر
نضال : تعالي يا لين يلا
لين : حاضر جايه اهو
_ السلام عليكم
سليم وعائلته : وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته
سيهار : ما شاء الله .. دي لين طلعت قمر
لين ابتسمت
وسلمت على والد واخت سليم وجلست
عبدالله وعبد الوهاب تحدثوا في امور الزواج
عبدالله : نقرأ الفاتحه؟
عبد الوهاب : نقرأ الفاتحه
وقرأوا الفاتحه
وحددوا ميعاد الخطوبه .. بعد اسبوعين
سليم اتصل بحمزه وأخبره بميعاد الخطوبه ولين أخبرت حور
حمزه : مبروك يا صاحبي
سليم بحزن : الله يبارك فيك يا اخويا
حور : مبروك يا حبيبتي
لين بفرحة : الله يبارك فيكي يا قلبي
_________________________
لا حول ولا قوه الا بالله ♥️
نادين بغضب : البنت دي مش كويسه يا حمزه
حمزه : انت تعرفيها منين اصلا
نادين بتوتر : كانت معرفة قديمه
حمزه بغضب : ومش كويسه ليه بقا إن شاء الله
نادين : مش لازم اقول بس هي قليلة الادب
حمزه صفع نادين بقوه : انا عارف انك كدابه وهعرف ايه علاقتك بيها يا نادين
_________________________
اللهم صل وسلم وبارك على سيدنا محمد ♥️
مر اسبوعين على غياب حور من الجامعه
حمزه : لين ، فين حور
لين بتوتر : معرفش عنها حاجه
حمزه : مع ان باين في عينك الكدب بس ماشي يا لين ماشي
وذهب وتركها
باليوم التالي تحديدا يوم خطوبة سليم ولين
حمزه ذهب للقاعة وأخذ يبحث عن حور لكن لا فائده
فجأه حور دخلت القاعه مع فراس
*فلاش باك*
حور : لو سمحت يا فراس تعالى معايا عشان لو حمزه حاول يكلمني او لو أخته جات معاه
فراس : تمام يا حبيبتي انا هجهز وننزلوا
حور بابتسامه : تمام
*باك*
حور رأت حمزه عن بعد وحاولت أن تبتعد عن نظره لكنه رآها
حمزه ركض لحور وفراس : ازيك يا فراس
فراس : الحمدلله
حمزه : ازيك يا حور
حور : كويسه الحمدلله
حمزه : حور ، ممكن سؤال ؟
فراس : كلامك معايا انا
حمزه : فراس ، مالك في ايه مش انت كنت موافق عليا
فراس : ودلوقتي غيرت رأيي
حمزه : ممكن اعرف ليه ؟
فراس : مش لازم
حمزه : ارجوك عايز اعرف ليه
فراس : بسبب .. بسبب اختك
حمزه : نادين !!!
فراس : اه هي
حمزه : عملت ايه نادين ؟
فراس : عملت ايه !! .. عمر خان حور مع اختك يا حمزه
حمزه بصدمة : ....
فراس : عرفت ؟ .. مش عايز اشوفك بتقرب من اختي تاني .. يلا يا حور
وسحب حور وذهبوا بعيدا عن حمزه
حور عانقت فراس : شكرا لانك جنبي يا فراس
فراس : معنديش اغلى منك
حور ذهبت ل لين : مبروك يا اختي
لين : الله يبارك فيكي يا روحي
فجأه في نصف الخطوبه بكت لين متذكرة والدتها
سليم : مالك يا لين
لين : كان نفسي تبقى ماما موجوده
سليم بحزن : اهدي يا لين .. هي اكيد في مكان احسن .. وانا كمان مفتقد ماما جدا .. ربنا يرحمهم
لين : يارب
وانتهت حفلة الخطوبه
حمزه ينظر لحور من بعيد وبحزن
وكلهم ذهبوا لبيوتهم
حمزه بغضب : نااااديييين
نادين بفزع : عايز ايه
حمزه : مش قولتلك هعرف ايه علاقتك ب حور
نادين بصدمة : ايه !!!
حمزه مسك يد نادين بقوة : احكيلي كل حاجه يا نادين احسنلك
نادين بكت وحكت له كل شىء وعلى علاقتها بعمر
حمزه بغضب : يعني انت كنتي عارفه أنه هيخطب واحده تانيه ومع ذلك خليتيه يحبك
نادين : اه كنت أعرف أنه هيخطب بس انا بحبه وحاولت أوقعه ووقع
حمزه : مش متخيل أن اختي بالقذارة دي .. من النهارده وانت بالنسبالي ميته .. و اه هتجوز حور هه .. وهحجزلك تذكره على تركيا ومش عايزك ترجعي تاني ومش عايز اشوف وشك تاني يا نادين
نادين جلست على الأرض واخذت تبكي بشده
_________________________
لا اله الا انت سبحانك اني كنت من الظالمين ♥️
حور : انا نازله اشم شوية هوا
احلام : ماشي يا حبيبتي متتأخريش
وهي تمشي فجأه ظهر أمامها شخص ....
 
يتبع الفصل التالي اضغط هنا
 
الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية '' لا احد مثلها '' اضغط علي اسم الرواية
reaction:

تعليقات