Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية صغيرة الرعد الفصل الثالث 3 بقلم رنا أحمد

 رواية صغيرة الرعد الفصل الثالث 3 بقلم رنا أحمد 

رواية صغيرة الرعد الفصل الثالث 3 بقلم رنا أحمد 

عامر بجديه /هصدق كل كلمه قولتيها بس بشرط .


حنين باستغراب /شرط ايه ده ي عامر .


عامر بثبات /دخلتنا تبقا اليليه النهارده تكوني مراتي شرعا وقانونا ي كده ي جوازنا انتهاء طالما مش واثقه فيا ومش عايزه تتديني حقوقي .


حنين بصدمه //ايييييييه .


صغيره الرعد ❤️❤️❤️❤️.

رنا احمد عماد ✍️✍️✍️✍️.

البارت الثالث ...


في فيلا المنشاوي ...


في غرفه سالم .


سالم باستغراب /مالك ي فاتن فيه ايه .


فاتن بحزن /هيكون فيه ايه ي سالم مالك .


سالم بفزع /ماله مالك رجع للهباب الي كان بيشربه.


فاتن سريعا /لا ي اخي بعد الشر بس برضه حنين ي سالم .


سالم بحده /فاتن قولتلك مليون مره بلاش التخاريف دي ي عني الي خلق حنين مخلقش غيرها دي مراه اخوه .


فاتن باستغراب /بصراحه احنا محتاجين رشاد .


سالم بانتباه /الدكتور بتاعه الي كان بيعالجه .


فاتن بجديه /ايوه حاله مالك غريبه ي سالم سعات بحس أنه عند ف عامر وخلاص .


سالم بحده /قصدك ايه ي فاتن ايه الالغاز دي .


فاتن بجديه /سالم زمان ولحد مالولاد كبروا كانوا دائما مالك وحنين عاملين زي الاخوات وكان الأمر عادي اشمعنا ظهر كل ده من ساعه ماعامر خطب حنين من كام سنه عمري محاسيه بحب مالك ل حنين قبل كده .


سالم بانتباه /عندك حق ي فاتن ممكن تكون دي اعراض جديده للانفصام الي كان عنده .


فاتن بدموع /هو ابني مش هيخلص من المرض اللعين ده ي سالم .


سالم بحنان /اهدي اهدي ي فاتن لازم نفهم الاول .


في جناح سعد ...


سعد بغضب /ايه التخاريف دي .


كارما بغيظ /ي بابا بقولك ده حي *وان وطول لسانه عليا لازم ينفصل .


سعد بحده /طول لسانه عليكي كده معتقدش ده طول عمره ولد مهذب اكيد انتي الي استفزتيه لغرورك مانا عارفك .


كارما بغيظ /ي عني ايه ي بابا مش هتجبلي حقي من الولد ده .


سعد بغضب /كسر حقك ي شيخه انتي المفروض تعتزري ل عم سيد الراجل الي اكبر من ابوكي وحسك عينك تتكلمي مع حد كده وتتدخلي في الي ميخصكيش يلا اتفضلي .


كارما بغيظ /اوووف .


سعد باستغراب /مالك ي حنين من ساعه مرجعتي من بره وانتي سرحانه .


حنين بارتباك /ها لاابدا ي بابا مفيش .


سعد بشك /متاكده أنه مفيش حاجه .


حنين بارتباك من نظرات والدها /ايوه ي بابا عن اذن حضرتك اخد شور .


سعد بغيظ /مفيش غيره .


في غرفه عامر ..


رعد بعصبية /ممكن اعرف ايه الي شوفته النهارده ده .


عامر بحده /ايه المشكله ي رعد انا مش عيل صغير ي اخي ارحمني .


رعد بعصبية /ماهي دي المصيبه انك مش عيل صغير راجل كبير بس تصرفاتك زي المراهقين بالظبط .


سعد بجديه /فيه دي عندك حق ي رعد .


عامر بغيظ /كملت .


سعد بحده /عايز اتكلم معاك ي سي عامر .


عامر بغيظ /مش فاضي ي عمي محتاج انام تعبان شويه .


رعد بحده /اتكلم عدل مع عمك ي عامر معلش ي عمي انا مضطر انام لاني تعبت في الشغل .


سعد بابتسامه /اتفضل ي حبيبي .


عامر بغيظ وضيق /خير .


سعد بحده /بنتي مالها ي عامر .


عامر بلامباله/مظانش اني رجعتها ناقصه ايد أو رجل .


سعد بغضب /اتكلم عدل وبطل اسلوبك المستفز ده .


عامر بغضب /انا اسلوبي مش مستفز انت الي مش عارف مالك دايما خايف مني مش فاهمك بصراحه دي مراتي ايه المشكله .


سعد بحده /المشكله اني مكنتش موافق علي الجوازه ي عامر لولا بنتي بتحبك كنت عمري مها أوفق ابدا عليك .


عامر بحده وهمس /علي الاقل مهما كانت عيوبي مش هعشم بنت قد بناتي بالجواز وبعد ماخد منها الي انا عاوزه ارميها وواص *لها للانت*حار.


سعد بصدمه وارتباك /ايه الهبل ده الي بتقوله .


عامر بغضب /ده مش هبل دي الحقيقه الي انت عارفها كويس اوي حقيقتك الوس *خه الي محبيها عن كل الناس ي سعد بيه .


سعد بغضب وتحزير /قسما بالله ي عامر الكلام ده يوصل ل حد .


عامر بغضب /اوعا تتكلم أو تهددني مش عامر الشناوي الي يتهدد بس اوعا تفتكر اني هسيبك حق البنت دي هدفعك تمنه غالي اوي .


سعد بحده وهمس /كانت حبيبتك انت الي شاغلتها في الشركه مش كده .


عامر ودموع تتلالا في عيناه /ايوه .


فلاش باك ..


في اسبانيا ..


ريم بسعاده وحماس/بجد ي عامر هقدر اشتغل في شركات الشناوي بجد .


عامر بابتسامه وحب/طبعا ي حبيبتي مش هتبقي حرم عامر الشناوي .


ريم بابتسامه /طبعا ي حبيبي بس انا هنزل مصر بعد ماخلص لكن انت فاضلك سنه عقبال متخلص انزل انا واشتغل عقبال ما ترجع.


عامر بابتسامه حانيه/مفيش مشكله ي حبيبتي أوصي بابا ورعد عليكي ياخدوا بالهم منك .


ريم بابتسامه /لا ي حبيبي انا مبحبش التوصيه انا هقدم زي اي حد وان قبلت تمام بس ارجوك ي عامر محدش يعرف بعلاقتنا انا نفسي انجح بمجهودي .


عامر بابتسامه /تمام ي حبيبتي .


باك ..


عامر بدموع وحده /في الاول كانت بتكلمني وبعدها قطعت خالص وبعدها عرفت أن عمي المحترم لف عليها باين أنه إنسان حقير وزباله دي كانت بنت برئيه كل همها أنها تكبر وتحقق طموحها .


سعد بحده /مفيش دليل علي كلامك ومش هتعرف تثبت حاجه .


عامر بخبث /ومين قالك اني بحاول اثبت وأثبت ليه علشان انتقم منك انت انت خلاص كبرت وخرفت وانتقامي من بنتك هو الي هيشفي ناري .


سعد بحده وهو يمسكها من ملابسه /لو فكرت انك تاذي بنتي ي عامر هيكون أخر يوم في عمرك .


عامر بمكر /انا مبتهددش وكفايه اوي أنها تبقا عايشه معايا وانا مبحبهاش ده كفيل يدمرها .


سعد بحده /ساعتها اوعا تفتكر اني هسيبك عايش ي عامر .


عامر بحده /الي تقدر عليه اعمله بس انا مش هسيبك الا لما تتعذب سنين عمرك كلها ي عمي زي ماحرمتني من البنت الوحيده الي حبتها في حياتي انت عارف حنين بتحبني أزي ي عني لو فكرت تبعدها وعني مش بعيد يكون مصيرها نفس مصير ريم .


سالم باستغراب /ايه الصوت العالي ده فيه ايه .


عامر بسخرية/مفيش ي بابا بناكف عمي سعد مانت عارف .


سعد بحده /أما اشوف اخرتها معاك ي عامر .


سالم بابتسامه /فيه ايه ي سعد ده انتوا عاملين زي الضراير الي عايزين يول *عوا في بعض.


عامر بكره /بالظبط كده ي بابا .


في غرفه رعد .


فاتن بدموع /ي رعد حرام عليك مالها بس ساندي ي ابني انت هتفضل كده لحد امتا مخوفني عليك .


رعد بجديه /ي ماما مش معقول ي عني هو مفيش غير الموضوع ده انا مش هتجوز غير الي احبها .


فاتن بحده /ودي هتتطلع من تحت الارض ولا ايه انت بتشوف حد اصلا مانت زارعلي نفسك في الشغل ليل ونهار .


مالك وهو يأكل بشراهة /ايه ي ابني هو مفيش غير موضوع الجواز ده مالك ي رعد لو فيك حاجه نروح لدكتور .


فاتن بفزع /ي نهار اسود ومنيل .


رعد بغيظ /ايه ي ماما انتي هتصدقي الح *يوان ده قوم يلا من هنا انا غلطان اني دخلتك تاكل هنا غور .


مالك بضحك /هههههه خلاص ي عم انا طالع .


رعد بانتباه /مالك ي امي انتي بخير .


فاتن بقلق /اخوك مالك ي رعد شاكه أنه رجعتله حاله الانفصام تاني .


رعد بفزع /ايه بتقويلي ايه ي ماما دي كان هدي وارتاحنا من الموضوع ده من سنين .


فاتن بقلق/معرفش تصرفاته مش مظبوطه نظراته لاخوك عامر بترعبني كلها مره وحقد زي مايكون واخد منه حاجه بتاعته .


رعد بقلق /ي نهار اسود دي نفس الاعراض ي ماما ده لةقدر الله ممكن ياذي عامر أو ياذي نفسه احنا لازم نتصرف بسرعه .


فاتن بجديه /انا وابوك هنروح بكره لدكتور رشاد لازم نعرف هنعمل ايه في المصيبه دي .


في الكباريه الذي تعمل به سمر .


كانت تسير الي الخارج ليمسكها النمر فذلك هو لقبه رجلا الشر بالنسبه له هو الحياه .


النمر بغضب /ايه ي روح امك سايقه علينا العوج ليه في واحده ترفض النمر .


سمر بغضب /نزل ايدك ي راجل انت شوفللك واحده من اياهم .


النمر بسخرية /ها لا وانتي الشريفه ي بت دانتي رقا *صه ي روح امك .


جابر بخوف /اهدا بس ي معلم منا عندي بنات تتمنا اشاره منك اشمعنا البت دي الا انت عايزها بس .


النمر بحده بشر /عايزها وهاخدها .


سمر بغضب /ده عند ام ترتر ي اخويا ده انا بمائه راجل .


النمر بغضب /اخرسي ي بنت الك *لب .


جابر بخوف /اهدا بس ي معلم .


سمر بغيظ وغضب /بتمد ايدك عليا ي عاره الرجاله ودي *ني لاندمك .


جابر بقلق /روحي انتي ي سمر اخلصي اهدا ي معلمي تعال روق دمك جوه .


ليلا ...


كان يغلق حمزه السوبر ماركت ليلاحظ ذلك الذي تبكي وهي تتضع يدها علي خدها .


حمزه برعب وخوف /مالك ي سمر .


سمر وهي تتداري وجهها /مفيش مخنوقه شويه عن اذنك .


حمزه بحده ووجع/مين الي عملي فيكي كده .


سمر بخوف /مفيش ده ده من المكياج .


حمزه بغضب /انتي ايه ي شيخه انتي ليه مصممه تتضيعي نفسك .


سمر بدموع وحده /كفايه ي حمزه كفايه ابعد عني وانساني بقا انا مش سمر العيله الصغيره الي كنت بتحبها مبقتش سمر دي ي حمزه ابعد عني أنت تستاهل واحده احسن مني بكتير تصبح علي خير .


حمزه بهمس والم /ي ريتني كنت اقدر انساكي كلكم مش فاهمين حاجه فاكرين اني بضغطط زر اقدر انسا مش هنسا ي سمر وهخلصك من كل ده ونعيش في طاعه الله ونبني البيت الي طول عمرنا كنا بنحلم بيه .


في القسم ...


في مكتب فادي .


علاء بابتسامه /تسلم ي فادي علي انك داريت عليا انبارح .


فادي بابتسامه /ي عم احنا اخوات اكيد الحاجه كانت تعبانه .


علاء بابتسامه/لا الحمد لله كل الحكايه أن مراتي كانت بتاخد الدكتوراه فكان لازم ي سيدي ابقا معاها .


فادي بضيق /مبروك ي علاء مش انا الي مجوز واحده مبتعرفش تفك الخط .


علاء بابتسامه /انت مش وش نعمه وبتتبطر دي أسماء مراتك مفيش زيها .


فادي بضيق /مفيش زيها طب اسكت اسكت بقا انا الي بنات مصر كلها كانت بتتمنا نظره مني اتجوز دي الله يسمحها امي بقا .


علاء بتحزير /فادي خالي بالك من بيتك ومن مراتك وبنتك بلاش التفكير الخايب ده يدمر حياتك .


في عياده دكتور رشاد .


رشاد بضيق /هو ده الي انا قولته من ساعه علاجي ل مالك انك لازم تكونوا جنبو .


سالم /ي رشاد ماحنا جنبه فهمني دلوقتي ايه الموضوع .


رشاد بجديه /مدام فاتن حضرتك متاكده أن عمره مفكر في حنين الا من ساعه خطوبتها وجوازها من عامر .


فاتن بقلق /طبعا متاكده يدكتور وده الي قلقني .


رشاد بجديه /هو فعلا يقلق قولتلكم أن مالك الانفصام الي عنده مختلف عن المعروف مش هنقدر نوصل لمعرفه ده بسهوله انفصام مالك أنه دايما بيحس بالحقد والغيره من حجات هو حاسس انها نقصاه زي الحب مثلا وان تكون فيه واحده في حياته علشان كده هيا لنفسه حبه ل حنين وانه لازم ياخدها من عامر وهو ده الخطر .


سالم بقلق /ده معناه أنه ممكن ياذي حنين أو عامر .


رشاد بجديه /بالظبط ..


فاتن بدموع /ي نهار اسود طب هنعمل ايه ي دكتور .


رشاد بثبات/مفيش غير حل واحد قدامنا واحده تتدخل حياه مالك تغيرها تلغي الشخصيه الي جواه حبه ليها هيموت الشخصيه دي وينهيها .


سالم سريعا /طب وماله نشوف البنت دي حتي لو هتاخد فلوس .


رشاد بتحزير /لا طبعا ي سالم احنا كده بنهد الدنيا كده ممكن تحصله صدمه وعدم ثقه في الناس عمرنا مهنعرف نعالجها ابدا .


فاتن بدموع /امال هنعمل ايه ي دكتور ..


رشاد بجديه /هنضطر نستنا لما تظهر لوحدها بس قصاد ده خليه قدام عيونكم ليل ونهار وخاله بالكم منه كويس لو الحاله متحسنتش لوحدها ده لو ظروفه العاطفيه فضلت زي ماهيه ساعتها تبقا نتصرف ..


في شقه اياد ...


اميره بابتسامه /روح قلبي وحشتني اوي اوي .


عصام بوقاحة /انتي الي كل حته فيكي وحشتني اوي اوي اخيرا جوزك غار في داهيه .


اميره بزهق /اوووف اسكت مصدقت راح عند أمه وخاد الواد معاه .


عصام بغمزه /ده انا بموت في ام الواد.


اميره بضحكه رقيعه/هههههه وانا كمان بموت فيك .


عصام بوقا*حة/طب اقلعي بقا ده انت وحشاني موت .


اميره بوطي /عنيا ي حبيبي ...


في أحدا الحواري ...


مالك بزهق/كل مره يصمموا نتقابل هنا مش عارفه ايه الي عجبهم في القهوه دي .


رشا بدموع وهي ترتدي فستان الزفاف/ابوس ايدك خدني معاك ابوس ايدك .


مالك باستغراب /اخدك معايا فين ي حاجه روحي ل عريسك بلا قله ادب سايبه فرحك وبتهربي كده عادي والراجل الي عمال كل ده علشانك مفكرتيش فيه .


رشا بدموع وانهيار /الراجل الا انت بتقول عليه ده اكبر مني ب 60سنه فاهم ي عني ابويا باعني بالفلوس ابوس ايدك انجدني ربنا يسترها عليك .


مالك وهو يفتح العربيه سريعا /طب اركبي اركبي .


في فيلا الشناوي ....


في غرفه حنين وكارما .


كانت تقف حنين أمام المراه وهي ترتدي قميص النوم الذي اشترته خصيصا لأول ليله لها مع عامر فهي تعشقه فهي تعلم أن ذلك حقه فحبها له قد عماها عن كل شي لتسير ببط الي غرفه عامر .


في غرفه سعد ...


كان يسير ذهابا وإيابا بغضب فهو لم يكن يعلم أن ذلك السر سينكشف يوما ما وليس ذلك فقط فابنته ستدفع التمن لكن لا .


سعد بغضب /مش هيحصل ي عامر مش هسيبك تتدمر بنتي وتفضل ماسك عليا زله طول عمري مش بعيد يكون عارف كمان أن انا الي قتلتها ويكون معاه دليل وبيكسب وقت علشان يكسرني واحده واحده لكن لا ي عامر انت لازم تموت لازم اخلص منك قبل ماتدمر بنتي وتدمرني .


في غرفه عامر ..


كان يجلس وهو ينظر لساعته فهو متاكد من مجياها ثواني وقد طرقت الباب ليبتسم بمكر .


حنين بابتسامه وعشق /بحبك ومقدرش علي زعلك ابدا .


عامر بخبث /وانا اكتر .


بعد بعض الوقت .....


حنين بابتسامه وخجل /مبروك ي حبيبي .


عامر بانتقام /الله يبارك فيكي ي حبيبتي بس نسيت اقولك انك طالق .


حنين بصدمه كادت توقف قلبها /اييييييييه ..

رنا احمد عماد ✍️✍️✍️✍️✍️✍️.


يتبع الفصل التالي اضغط هنا

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية صغيرة الرعد "اضغط على اسم الرواية



reaction:

تعليقات