Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية احببت برائتها الفصل الثاني 2 بقلم بسملة نادي

 رواية احببت برائتها الفصل الثاني 2 بقلم بسملة نادي

رواية احببت برائتها الفصل الثاني 2 بقلم بسملة نادي


ورد بطفوله : احلي بوسه لاحلي جدوو .
جاسر بزعيق : وررددد انتي عملتيي اييي !!.
ورد بخوف : اي ياعمو مالك .
جاسر : تعالي هنا .
سعيد : اي يجاسر مالك كنت بلعب معاها .
جاسر : انا الحاجه بتعتي محدش يجي جمبها يجدي .
ورد : وهو انا كنت حاجه انت مجنون يعمو ، انا بني ادمه .
جاسر : عارف بني ادمه بتعتي بردو ، يلا ننزل نشتري هدوم .
ورد : هتجبلي مصاصه ؟ .
جاسر : عجبلك .
جاسر نزل هو و ورد ركبو العربيه .
جاسر : الو ي قازم .
قازم : اي يعم مشيت انبارح فجأه محدش عرفلك طريق .
جاسر : معلش ، كنت عاوزك تخرجلي شهاد ميلاد باسم جدي لبنت اسمها ورد .
قازم : دي فيها حكومه و سين و جيم .
جاسر : يعم المهم تطلع .
قازم : طيب عنيا يصحبي مفيش حاجه تتأخر عنك .
"قازم صديق حازم من وهما ف حضانه عمرو 23 سنه بيشتغل مع جاسر ف الشركه" .
جاسر : وصلنا المول ، يلا يورد انزلي .
ورد : الله هو دا اسمه مول .
جاسر : ايوا .
ورد. : هشتري فساتين عريانه .
جاسر : لا مش عريانه ي ورد ، البنات تلبس لبس محترم .
ورد بقمصه : بس انا بنت لسه عندي 5 و 5 و 1 .
جاسر : بردو البنات الشاطرة متخليش حد يبصلها ولا ايه ي ورد .
ورد : طيب ماشي يلا نجيب فساتين .
*********
"ف مكان تاني" .
سمر : شوفتي اخرة الارف جايب الشاحتين بيتنا .
مها وهي بتظبط ضوافرها : يوووة ي ماماا ما قلتلك يجيب اليجيبو ، جاسر كدا كدا بتاعي فالاخر و هنتجوز ابقي ساعتها امشي العاوزاة .
"مها عمرها 20 سنه متربيه مع جاسر من وهما صغيرين و بتحب جاسر "
سمر : يخايبه افرضي البت كبرت .
مها : اي البتقوليه دا عيب والله دي طفله لسه تقريبا بتاع 10 سنين ولا حاجه عارفه الفرق بينهم كام ، فوقي بس ياماما .
ماجد "عم جاسر" : مال صوتكم عالي ليه .
مها : اتفرج يبابا علي ماما ، قال ايه جاسر هيبص لطفله .
ماجد : ما تهدي يسمر علي البت .
سمر : انا قايمه و سيبهالكم .
و راحت سمر تطلع ورق من الدرج بتعها : ورقك كله معايا ياجاسر يوم لما تفكر تلعب بديلك انت ولا جدك هوريك هعمل فيك ايه .
*********
ورد طالعه من البروفه : هاا اي رءيك ف دا يعمو .
و اعدت تلف بالفستان : حلوة صح .
جاسر بضحكه : حلو يورد ، بس قصير و عريان اوي .
ورد : ورد هتلبسو ف البيت احنا اتفقنا بنات عيب تلبس كدا .
جاسر : ورد شطورة و هجبلها ايس كريم و حلويات كتير .
ورد جريت عليه و حضنته : شكرا اوي بجد .
جاسر : ماشي .
يلا غيري وانا هروح اجبلك اكل و ادفع الفلوس عقبال ما تخلصي .
ورد : ماشي .
جاسر راح جاب لورد جميع انواع الشكولاتات التركي و الايطالي و الايس كريم و مصاصات و طلب من كريم " السواق" ينزلهم العربيه هما و الهدوم .
جاسر : هي فين ورد .
الكاشير : والله كانت هنا معرفش راحت فين .
جاسر : يعني ايه متعرفش دنا هوديكو ف داهيه .
و طلع يجري زي المجنون .
جاسر : كريييييم مشوفتش ورد .
كريم : لا ما هي مع حضرتك .
جاسر : اقلب عليها الدنيا فورا ، المنطقه تتقفل لحد ما تلاقوها .
كريم : حاضر حاضر .
جاسر فضل يجري ف الشوارع زي المجنون من هنا لهنا .
جاسر وقف ف منطقه و حط ايدو علي دماغه و اعد فالارض و بدء ينهار و يعيط ، حس ان حاجه كبيرة ضاعت منه .
ورد بعياط و بتجري عليه: عمووو عمووو .
جاسر بعياط حضنها : كنتي فين ، مالك هدومه متبهدله ليه كدا ، اي الحصلك انطقي .
ورد : ......

يتبع الفصل التالي اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية احببت برائتها"اضغط على اسم الرواية


reaction:

تعليقات