رواية احببت تلك السمراء الفصل العشرون 20 بقلم حورية مصطفى
رواية احببت تلك السمراء الفصل العشرون 20 بقلم حورية مصطفى
في غرفه العمليات..
الدكتوره بجديه: جاهزه يا فرح..
فرح ببكاء وفي لمح البصر كانت ماسكه المشرط الطبي وقالت: اوع حد فيكم يقرب مني والا صدقيني همو'ت نفسي انتي فاهمه..
الدكتوره بشر : سيبي المشرط ده يا شاطره كده كخ ماما مش عرفتك ان غلط تمسكي حاجه حا'ده..
فرح بخوف: انتي بتكلميني كده ليه..
الدكتوره بعصبيه: ما هو انتي مش بعد كل ده توبظي شغلي انتي فاهمه..
فرح بتسؤال: مش فاهمه..
الدكتوره بشر: انا بشتغل في غسيل الاموال وبتاجر في الاعضاء كمااان وكنت هعملك العمليه وهاخد اعضائك واقول ان جالك نز'يف ومو'تي..
فرح بصدمه: يعني كل اللي قولتيه ليوسف كد'ب..
الدكتوره سهام ببرود: لا الحقيقه وانتي اصلا كنتي هتموتي عاجلا اما اجلا لان قلبك مش هيستحمل الحمل فانا قولت استفاد منك.. بس انا مش هسمحلك توبظي كل حاجه..
فرح بشهقه: انتي لا يمكن تكوني بني ادمه مش خايفه لما تقبلي ربنا حرا'م عليكي كم شخص قتل'تيه بدون رحمه عشان مصالحتك مش اكتر..
الدكتوره: بلاش كلام فاضي يا مدام فرح وبعدين قالت للممرضين اللي معاها خدروها يالا عشان نشتغل بروقان..
فرح بصراخ: ابعدوا عني... اعااااا يوسف الحقني... يووووسف..
الدكتور بعصبيه: اخرسي بقا ولسه هتحقنها بالمخدر.. يوسف دخل.. والكل دخل وراه..
يوسف بخوف: ابعدي عنها انتي بتعملي فيها ايه..
فرح بدموع طلعت تجري علي يوسف واستخبت ورا ضهره وقالت بشهقات: هي.. بتاخر في غسيل الاموال وتااااجره الاعضاء..
يوسف: اهدي يا فرحتي واتكلمي براحه عشان افهم عليكي..
فرح بدموع: الدكتوره دي بتاخر في الاعضاء وغسيل الاموال..
الجميع بصدمه: ايهههههه..
سهام بتمثيل البراءه: صدقني يا يوسف بيه كل ده كد'ب مدام فرح بتعمل كده عشان مش تعمل العمليه مش اكتر..
فرح بغضب: انتي واحده كدا'به ومش عندك ضمير في مهنتك..
يوسف بهدوء: اطلب البوليس يا حمزه..
الممرضات بخوف: صدقنا يا يوسف بيه احنا اول مره نشتغل في الشغل ده احنا بس طمعنا بسب الفلوووس والله..
يوسف ببرود: مين دلوقتي اللي بيكد'ب يا دكتوره سهااام..
سهام بغل: انتوا شويه اغبيه مفيش منكم منافعه..
ادهم لحمزه: اطلب الامن يا حمزه يجوا يتصرفوا معها..
حمزه: حاضر يا عمي...
وفعلا حمزه طلب الامن وبعد فتره امن المستشفى وصل ومسكوا سهام والممرضات عشان يسلموهم للبوليس..
يوسف بحب:- انتي كويسه يا فرح..
فرح بتعب: اه انا كويسه بس عايزه امشي هنااا..
يوسف: استني انا طلبت الدكتور يجي يطمن عليكي وبعدين نمشي يا حبيبتي.. عشان شكلك تعبان..
فرح بتعب: لا انا كويسه عايزه امشي من هنا بس..
ميرنا بحب: هنطمن عليكي يا فرح بس وهنمشي..
فرح بعصبيه: ما قولت انا كويسه وعايزه امشي..
ساره: خلاص يا حبيبتي هنمشي بس بلاش عصبيه عشان الجنين وده غلط علي صحتك..
فرح ببعض الهدوء: تمام..
وفعلا نفذوا طلب فرح ومشيوا..
✰ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ✰
في فيلا البحيري..♡
في المساء...
احمد بحنان: اطلعي ارتاحي يا فرح... لانك تعبتي النهرده..
فرح بحب: لا انا كويسه يا عمو هقعد مع بابا شويه..
ادهم بحب: تعالي يا روح بابا.. وفعلا فرح رحتله وادهم ضمها لحضنه..
فرح بدموع: كنت خايفه اوى يا بابا..
ادهم بحنان:- فرح بنتي قويه مش عايز اسمع كلمه خوف منك يا فرح طول ما انا عايش..
فرح بحب: ربنا يطول في عمرك يا حبيبي ويدمك لينا..
احمد بحب: امين يا حبيبتي..
يوسف بغيره: تعالي يا فرح هنا كفايه احضان لحد كده..
ادهم باستفزاز وهو بيبوس جبين فرح: حبيبه قلبي فرح دي متسمعيش كلامه يا حبيبتي انا مش عارف انتي اتجوزتيه علي ايه وهو فيه كميه الغرور دي..
فرح بضحك: ولا انا كمان عارفه يا دومي..
يوسف بضحك: عجبتك اووي دي..
فرح بضحك: يس..
ادهم باستفزاز: ايه رايك يا حبيبتي تيجي تريحي يومين في بيتك ولما نفسيتك تتحسن نيجي انا وانتي هنا طالما بعد اسبوع الفيلتين هيتفتحوا علي بعض..
فرح بسعاده: بجد يا بابا..
ادهم بحب: بجد يا روح بابا..
يوسف ببرود: ومين قالك ان فرح هتروح معاك يا حماايا العزيز ليه شايفها متجوزه سوسن..
ادهم بنفس البرود: انا اللي بقولك يا صهري العزيز فرح هتيجي معاايا.. مش كده يا فرحتي..
فرح بحب: ايوه يا بابا.. لو سمحت يا يوسف وافق انا عاوزه اروح مع بابا عشان نفسيتي تعبانه فعلا..
يوسف بجراءه: لامعتش بعرف انااام غير لما اخدك في حضني..
فرح بخجل: انت قليل الاد'ب ومش متربي لمؤاخذه يا عمو بس انت معرفتش تربي ابنك..
احمد بضحك: لمؤاخذتك معاكي يا حبيبتي..
ادهم بغيظ: انت ازاي تكلمها كده قدامنا مش مالين عينك احنا ولا ايه..
يوسف باستفزاز: واحد ومراته يا حمااايا..
ادهم بغيظ: وايه لازمتها حمايا بقا يا سي يوسف..
يوسف باستفزاز: لزوم الاحترام يا عمي..
ادهم بغيظ: علي اساس انك محترم..
احمد بصداع: بس كفايه الواحد صدع منكم انا طالع اناام تصبحوا علي خير...
الجميع: وانت من اهل الخير..
✰ـــــــــــــــــــــــــــــــــ✰
في فيلا الاسيوطي..♡
حمزه بغيظ: يا بنتي سبيني اتفرج علي الماتش شويه بهدوء..
ميرنا بعناد: انا مبحبش الماتش عايزه اتفرج علي𝑻𝒉𝒆 𝑲𝒊𝒏𝒈 𝑳𝒊𝒐𝒏..
حمزه بغيظ: عايزه تتفرجي علي ايه يا حبيبتي متجوز طفله انااا.. قومي نامي يا حبيبتي دي شكلها هرمونات منتصف الليل...
ميرنا بجديه: عاوزه اقولك علي سر خطير يا حبيبي..
حمزه بحب: قولي يا حبيبتي..
ميرنا: انا اللي قتلت موفاسا..
حمزه بغيظ: قومي يا ميرنا من هنا..
ميرنا بضحك: متزوقش طااه كنت قايمه اصلا... لانك ممل..
حمزه بغيظ: انا ممل طب تعالي بقاا وطلع يجري.. وراها وصوت ضحكهم كان مالي المكان..
ميرنا بضحك: طلقني لو مش عجبك طلقني..
حمزه بعصبيه: بلاش تقولي الكلمه دي تاني حتي لو بهزار..
ميرنا بعياط: حاضر..
حمزه بحب اخدها في حضنه: انا اسف بس انا مش عايز اسمع الكلمه دي حتي لو بهزار يا حبيبتي..
ميرنا بحب: حاضر..
حمزه: بحبك.. ♥"
ميرنا: وانا كمان بحبك.. ♥"
✰ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ✰
بعد مرور 7 شهور..
في قاعه للافراح بتطل علي البحر.. 🤎"
فرح بحب: ساره شكلها يخطف القلب بفستانها الابيض..
يوسف: محدش خطف ولا هيخطف قلبي غيرك يا مصدر سعادتي..
فرح: هتفضل تحبني حتي لما يطلعلي شعر ابيض و وشي يكرمش والتجاعيد تظهر فيه..
يوسف بعشق: للابد ويظل حبك محفور في قلبي مهما يمر الزمان.. انا عرفت الحب علي ايدك انتي يا فرحتي وبعدين همس بحبك يا احلي حاجه في حياتي..
فرح بحب: وفرح بتحبك اكتر..
يوسف بحب مسك ايد فرح وقال: تعالي نروح نسلم علي العرسان ..
فرح بحب: يلا..
وفعلا روحوا..
يوسف : الف مبروك ليكي يا ساره.. انتي و بشمهندس محمد
ساره ومحمد بفرح: الله يبارك فيك يا يوسف..
فرح حضنت ساره بحب وقالت: اخيرا شوفتك عروسه مبروك يا حبيبتي..
ساره بحب: الله يبارك فيكي يا فرحتي..
وسلموا عليهم وهم نزلين من علي الاستيدج..
فرح بوجع: ااااه شكلي بولد يا يوسف..
يوسف بخوف: اهدي يا حبيبتي هنروح علي المستشفي اهو...
وفعلا يوسف خد فرح علي المستشفي والجميع راح وراه...
في المستشفى..
يوسف بخوف: عايز دكتوره بسرعه يا بهاا'يم..
الدكتوره بخوف: اهدي يا يوسف باشا وبعدين قالت حطها علي الترولي هنا بسرعه وجهزوا غرفه العمليات بسرعه.. ولاده مبكره..
يوسف بخوف: بس هي لسه في الشهر السابع..
الدكتوره بجديه: بتحصل يا يوسف وخاصه اذا كانت حامل في تؤام..
يوسف بصدمه: ايه..
بعد فتره وصلوا الجميع
فرح وهي داخله غرفه العمليات قالت: لو حصلي حاجه يا يوسف سمي ابننا وبتنا وتين و ياسين..
يوسف بخوف: ان شاءلله هتكوني كويسه يا حبيبتي وانتي اللي هتسمي ولادنا يـــــــا حبيبتى...
وفعلا فرح دخلت غرفه العمليات وكان مسيطر علي الجميع حاله من الخوف والتوتر...
بعد مرور ساعتين خرجت الدكتوره..
الدكتوره: مبروك مدام فرح جابت تؤام ولد وبنت..
يوسف بحب: فرح كويسه..
الدكتوره باسف: محتاجه عمليه قلب مفتوح باسرع وقت لان الحمل كان خطر علي حياتها وهي مريضه قلب..
الجميع بصدمه: ايه..
يتبع الفصل التالي اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية احببت تلك السمراء "اضغط على اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق