Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عشق في حي شعبي الفصل التاسع 9 بقلم ايات وقلب نورك

رواية عشق في حي شعبي الفصل التاسع 9 بقلم ايات وقلب نورك 

رواية عشق في حي شعبي الفصل الاول 1 بقلم ايات وقلب نورك

رواية عشق في حي شعبي الفصل التاسع

هايدي وهنا بدات دموعها تتساقط... ايوة جاهزة بس على الاقل اكتب ورقتين مش هيبقاا ذنوب من كله
‏شادي... طبعاً حالا يا ستي وكمان رسمي مش عرفي
‏اتصل شادي على الماذون وعيسى وشخص اخر كانوا شهود علي عقد الزواج
‏الماذون بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير
‏شاادي وهو يحمل هايدي ويصعد بها الى الغرفه انتي بقيتي ملكي ياهايدي وفاضل حاجات بسيطه وتكوني ليا انا لوحدي
‏هايدي بحزن.. فين اختي
‏شادي.... ياستي نقضي ليلتنا وبعد كده هقولك فين أختك
‏شادي وهو يحضر لانجري لونه ابيض
‏اتفضلي انا محضرلك كل حاجه هنا
‏اخذت هايدي اللانجري بسخريه و كأنها تقول له انها لم ترتدي شئ كهذا
‏بعد مرور بعض الوقت
‏خرجت هايدي وهيا ترتدية...........
‏شادي بإعجاب..... كنت عارف انك أحلى وأجمل بنت بس مجاش ف بالي كل الجمال ده
‏صمت تام عند هايدي فهي تشعر انها تقتل نفسها وهيا مع هذا الرجل
‏بعد مرور بعض الوقت
‏شاادي بعد ان نفذ خطته واخذ منها أغلى شئ
‏و يبعد خصله شعرها من على وجهها... مبروك يا أحلى عروسه ف الدنيا كلها
‏جلست هايدي علي الفراش وهيا تحتضن نفسها وتبكي بحرقه... ابوس ايدك كفايه بقاا فين اختي حرام عليك كفايه
‏شادي وهو يشعر ان قلبه سيخرج من مكانه حزنا عليها...اهدي اهدي انتي معملتيش حاجه غلط انا جوزك وانتي مراتي متخافيش انتي دلوقتي حلالي و بتاعتي انا لوحدي وملكي دلوقتي هحقلك اي حاجه في الدنيا إنتي عيزاها
‏هايدي بصوت قوي وهيا تبكي... اناا مش عايزه حاجه انا عايزه اختي مش عايزه حاجه تانيه
لاحظ شادي انهيارها ‏فحملها بين يديه ودلف بها إلى الحمام وجعلها تستحم وقام بتغيير ملابسها فهي غير واعية من شدة الحزن
‏شادي... يلا عشان اوديكي لأختك
‏خرجت هايدي معه بلهفة حيث قابلهم عيسى علي الدرج
عيسى... مبروك ياعريس
‏شادي... فين جيجي
‏عيسى.. انا لسه كنت رايحلها تعالو نروحلها مع بعض
‏خرجو ووصلوا إلى مكان القبو ‏حيث وجدو جيجي مغشى عليها
‏صرخت هايدي عندما رات المكان... انتو عملتوا اي جيجي حبيبتي فوقي انا جيت اهو متخافيش
‏شادي... متقلقيش هتفوق اكيد
‏هايدي وهيا تحتضن اختها وتصرخ... يااااااكل*اب حرام عليكوا اختي مريضه
‏اقترب منها عيسى وحملها سريعا وذهب بها الى المستشفى
‏بعد مرور الوقت
‏خرج الدكتور
‏هايدي بلهفة.... اختي اختي مالها
‏الدكتور... اتعرضت لصدمه عصبيه وده للاسف.
‏عيسى... متنطق حصلها اي
‏الدكتور... جالها حاله توحد شديده يعني رجعت طفله متعرفش اي حاجه
وقعت هايدي مغشيا عليها عندما سمعت الخبر
شادي بخوف.... دكتور بسرعه
بعد مرور وقت
كانت هايدي علي سرير المشفا و بجانبها شادي
شادي وهو ممسك بيدها... متخافيش هتبقاا كويسه
هايدي وهيا تبعد يديها عنه بضعف... وديني لجيجي عايزه اشوفها
شاادي..... حاضر بس انتي تبقاا كويسه وهخليكي تدخليلها بس عايزك تعرفي
قاطعته هايدي بحدة ... بقولك وديني لاختي انت مبتفهمش
شادي بقله حيله.. حاضر هوديكي
.........
في غرفت جيجي
عيسى وهو ينظر اليها بدقه... انا مكنتش عايز كل ده يحصلك كنت عايز بس اعرفك انك غلطي فياا و انا متعودتش حد يجي عليه
فتحت جيجي عينيها ببراءة وجدت عيسى يحدق بها... عمو ممكن اشرب
عيسى بتعجب.. نعم عمو مين
جيجي بطفوله... عمو انت هو في حد غيرك اه صح هو انت مين يا عمو
عيسى... انا عيسى منصور وانتي اسمك جيجي
دلفت هايدي للغرفه بلهفة و احتضنت أختها..حبيبتي ردي عليه مالك حاسه ب اي
جيجي ببراءة.. انا كويسه بس مين حضرتك
هايدي وهيا تمسح دموعها... انا هايدي اختك
جيجي.. اختي طب انا يعني عندي بابا وماما
هايدي... اه ياحبيبتي عندك
دلف الدكتور للغرفه وهو يبتسم لجيجي... ازيك ياجيجي ها قوليلي عامله اي انهارده
عيسى بحدة ...هيا كويسه بس تعالي عشان تفهمناا حالتها بالظبط.
الدكتور.. اه طبعا اتفضلوا معايا
خرج عيسى وشادي و معهم هايدي أيضاً
الدكتور... بصو ياجماعه حاله جيجي دلوقتي هيا طفله عندها ست سنين يعني لسه متفهمش اي حاجه غير ان دلوقتي هيا مش عارفه مين بابا ومين ماما يعني لو قلتلها مثلا إن عيسى باشا هو بابها هتصدق لو حضرتك قلتلها انك ماما برضك هتصدق لانها ف سن مش عارفه اي حاجه
عيسى بضيق... طب المطلوب اي
الدكتور... هيا محتاجه رعاية خاصه وتاخد العلاج ف مواعيده وواحده وحده هتفهم و هتخف ان شاء الله
وبعد مرور بعض الدقائق
الطبيب..... احم انا اسف السؤال بس هيا جيجي مدام ولا انسه
هايدي... لا انسه وده لي علاقه ب العلاج
الدكتور... هو حضرتك اختها
هايدي.. ايوه
الدكتور.. طيب ممكن اخد العنوان واجي بنفسي اتابع حاله الانسه جيجي وكمان عشان اشوف السيد الوالد
عيسى وهو يمسك لياقته بغضب... هيا نسيت معلش تقولك انها مراتي وانها مش انسه يعم الأمور
الدكتور وهو يبتلع ريقه بخوف... يافندم مش قصدي والله يافندم بس خلاص انا انا هبعت ممرضه مع الهانم
تركه عيسى بعنف ... لا متبعتش خليك ف حالك
دلف عيسى والجميع لغرفه جيجي وجدوها تنظر للسقف بتعجب
هايدي بحزن... مالك ياحبيبتي في اي
جيجي بطفوله... عمو انا عايزه امشي عمو يا عمو ممكن اكل شيبسي
نظر عيسى لها بتعجب... ها انا وشيبسي
هزت جيجي راسها بنعم... أيوة ممكن تجبلي شيبسي
عيسى... حاضر بس ممكن نروح دلوقتي وبعدين اجيبلك كل اللي انتي عيزاه
جيجي.. حاضر هستنى بس متتاخرش عليه ماشي
خرج عيسى من الغرفه وتركهم
شادي وهو ينظر لهايدي بحزن... هايدي انا معم...
هايدي بحدة...مش مهم ياباشا مش عايزه اسمع سيبني سيبني افكر ف اللي جاي
شادي.. اللي جاي كله خير جيجي هتبقاا كويسه وزي الفل وانا جنبك مش هسيبك
هايدي بحزن... صدقني هفكر ويكفيك شر بنت الحاره لما تفكر دماغها او*سخ من دماغك انت وصاحبك
شادي لم يهتم لكلام هايدي فهو يعرف حالتها علي اختها
بعد مرور بعض الوقت رجع الجميع إلى القصر
عيسى بجديه... جيجي من هنا ورايح تسمعي كلامي انا وبس انتي فاهمة
جيجي بخوف من نظراته..... ط...طب... طب انت بتزعق لية دلوقتي والله انا مش عملت اي حاجه خالص و أنا شطورة و بسمع الكلام
تغيرت نظرات هايدي من ضعف لقوه وبدات الكلام... ها ناوي على اي ياعيسى باشا
عيسى... هو اي الي ناوي علي اي جيجي من انهارده مسؤوله مني انا ومحدش لية انه يدخل
هايدي بسخريه.. بصفتك اي
عيسى بجديه... بصفتي جوزها وهيا مراتي
هايدي بإبتسامة خبيثة... وانا موافقه اطلب الماذون وانا هجبلك البطاقه
عيسى... تمام الماذون علي وصول
................
تسريع الاحدث
وصل الماذون وقام بعقد زواج عيسى و جيجي
في غرفت عيسى
جيجي ببراءة... عمو هو انا هنام فين
عيسى وهو يغير ملابسه... هتنامي فين يعني هتنامي هناا
جيجي وهيا تضع يدها علي عينيها بخجل.. عمو البس اي حاجه متقفش كده عيب
عيسى... نعم يا حيلتها لا انتي تتعودي علي كده انا بحب انام براحتي
جلس عيسى علي السرير... يلا ياجيجي تعالي
جيجي بطفوله.. اجي فين
عيسى بضيق... تعالي نامي جنبي
جيجي وخدوها أصبحت مثل حبت الفراولة من الخجل... لا عيب يا عمو انا مش ينفع انام هنا
عيسى بحدة... بقولك تعالي هنا انا مش هكرر كلامي تاني و اتعودي على كدة
ركضت جيجي سريعاً خوفاً من نظراته...
ابتسم عيسى.. قربي عليه يلا
جيجي.. تؤتؤ عيب
عيسى... طب عارفه لو قربتي إن دي حاجه حلوه خاالص وكمان هجيبلك حلويات كتير
جيجي وهيا تدخل في حضنه بسرعه مثل الاطفاال.. انت أحلى عمو في دنيا
عيسى بمكر... طب عارفه كل متدخلي ف حضني اكتر كل مهجيبلك حاجات حلوه اكتر
جيجي.. بس كده عيب يا عمو
عيسى... لا مش عيب ومش حرام عشان انا متجوزك والجواز يعني حلال وحاجه حلوه انتي مخدتيش بالك إن عمو شادي اخد هايدي ودخل بيها الاوضه
اومات جيجي راسها بنعم
عيسى... طب زمان دلوقتي هايدي حاضنه عمو شاادي كتير عشان يجيبلها حاجه حلوه
جيجي وهيا تضع إصبعها الصغير بين أسنانها مثل الاطفال... يعني هايدي بتحضن عمو شاادي
عيسى... ايوه ويبخته لقي اللي يحضنه وأنا لا
جيجي وهيا تدخل في احضانه أكتر.... متزعلش يا عمو انا هحضنك اهو
ابتسم عيسى وقام بوضع يده علي جسدها و ضمها له أكتر... مش قادر ياجيجي من يوم ما شوفتك وانا نفسي في اللحظة دي أوي
جيجي... بجد يعني انت كنت عايز حضن بس
عيسى وهو يتصنع البراءة.. ايوة وكمان نفسي ف بوسه منك
جيجي.. لا يا عمو بوسه لاا
عيسى... خلاص خليها يوم تاني نامي دلوقتي
........
في غرفت شاادي
شادي... هايدي انا مش هينفع اطلقك ولا هطلقك
 
يتبع الفصل التالي اضغط هنا
 
الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية '' عشق في حي شعبي''  اضغط علي اسم الرواية
هايدي ببرود اعصاب... ومين قالك اني عايزه اطلق
شادي وهو يحتضنها بقوه... دا احسن خبر سمعته ف حياتي كلها انا انا بحبك ياهايدي لا بعشقك بعشق كل حته فيكي
هايدي وهيا تربت علي ضهره وتبتسم بخبث...... مش في طبعي الخيانه ياباشا عشان كده هقولك حاجه واحده
شادي وهو يخرجها من حضنه.. اي هيا
هايدي... متدنيش الامان اصلك متعرفش بنت الحي الشعبي تفكيرها يوديها فين بس اوعدك وعد ودين عليه لازم اسددو لهخليك انت وصاحبك تقولوا بنت الحاره دماغها او*سخ من دماغ اجدعها راجل قبلتوه ف حياتكم
عشان حسبك انت وصحبك تقل اوي ولي هتشوفو مني مش سهل علي اتنين زايكم انتو لسه معرفتوش انا مين..
reaction:

تعليقات