رواية في عشق ليلي الفصل التاسع 9 بقلم فاطمه الزهراء علي
رواية في عشق ليلي الفصل التاسع
-" ليلي بصراخ": حاااااااسن!
-" حسن بفزع": في اية؟
-" ليلي بتمسك ايده وبتمشي بعيد غير عابئه لكل اللي حواليها."
-"ليلي بصراخ ودموع": ممكن افهم اية اللي حصل من شويه دا ... " وبصراخ اكبر": رد.
-" حسن بصدمه": في اية يا حببتي هو اية اللي حصل انا مش فاهم حاجه؟
-" ليلي بسخرية": والله .. انت اللي مش فاهم .. طب افهمك انا.. انت ازاى تقف تكلم واحدة كدا.. وبأي حق تسلم عليها.. ها بأي حق؟
-"
حسن بغضب": ليلي .. صوتك ميعلاش تاني عليا عشان هتزعلي بجد.. وبأي حق بسلم
عليها.. بحق الجيرة يا مدام ليلي.. واحدة اعرفها كويس جدت سلمت عليا
وبتباركلي علي جوازى اعمل اية انا.. ممكن افهم المفروض اعمل اية؟
-" ليلي": معرفش معرفش المهم متسلمش وبس .. فاهم متسلمش علي حد تاني؟
-" حسن وبيمسح خصلات شعره بعصبيه": يا الله .. انتي مجنونه يابنتي؟
-" ليلي": اعتبرها جنون .. اعتبرها زى ما انت عاوز .. بس اشوفك بتسلم علي واحدة تاني مهما كانت مين .. هزعلك.
-"
حسن بسخرية": وحضرتك هتزعليني ازاى بقا .. ليلي صوتك لو علي عليا تاني
معرفش هعمل فيكي اية.. واتفضلي علي فوق مفيش شغل النهاردة.." بصراخ":
يلااااا.
-" ليلي بدموع غزيرة": ح حاضر.
" وطلعت علي فوق " .
-" حسن بعد ما مشيت": الله يخربيت جنانك يا شيخه.
-" حسن راح عليهم تاني".
-" حسن بأسف وبحرج": اسف يا مدام سلمي بس ليلي مراتي بتغير شوية.
-" سلمي": لا عادى ولا يهمك.. ربنا يخليها ليك .. ويسعدكم يارب.
-" حسن ابتسم بخفة": اللهم امين.
" ومشيت سلمي".
-" حسن لأمل": يلا عشان اتأخرت علي شغلي.
-" امل بأستغراب": اومال فين ليلي مش قولت هتوصلها شغلها هي كمان.
-" حسن بيركب عربيته بعصبية": ملكيش فيه واخلصي مش فاضيلك.
-"امل بتأفف": حاضر ركبت اهو.
"عند ليلي قاعدة في اوضتها وقافله علي نفسها ".
-" ليلي بعياط": ماشي يا حسن بقا انا تزعق فيا وتحرمني اني انزل الشغل والله لمورياك.
-" ليلي بحيرة": بس دا معبرنيش خالص ولا كلمني اعتزرلي حتي.
" اتنهدت": ما انا اللي غلطانه برضوا مكنش ينفع ازعق فيه كدا.
" بغضب": لا طبعا مش غلطانه وهو الاستاذ ازاى يمسك ايديها اصلا.. ولا سلام ولا غيره.
" وبصوت عالي": يووووه بقا اعمل اية دلوقتي زمانه عامل نفسه مقموص ومش هيكلمني.
" وفضلت واقفه في البلكونه مستنية رجوعه من الشغل".
-" واخيرا شافته بيركن عربيته".
" لبست بسرعه ووقفت قدام باب شقتها".
-" حسن ركن وطالع هو وامل".
-" حسن شافها واقفه قدام شقتها تجاهلها تماما وعدا من قدامها عشان يدخل شقته".
-" ليلي برجاء": حسن!
-" حسن": ادخلي يا امل وانا خمسه وجاي.
-" امل بطاعه": حاضر
" وهي داخله بتهمسله": براحه شويه عشان هي يتعيط".
-" حسن بيهزلها راسه بمعني تمام".
-" وبتدخل امل".
" حسن بيروح يقف قدامها".
-" حسن زعل لما شاف دموعها وعيونه في الارض": ممكن افهم بتعيطي ليه؟
-" ليلي": ممكن انت تبصلي؟
-" حسن رفع عيونه في عيونها": نعم.. بتعيطي لية؟
-" ليلي بحزن": افرق معاك اوي؟
-" حسن بنفاذ صبر": لما انتي متفرقيش معاي مين اللي يفرق.. ها مين في رأيك؟
-" ليلي بتعيط وساكته".
-" حسن بيمسك ايديها": طب تعالي عاوزك.
-" ليلي": في اية؟
-" حسن ": تعالي بس.
" وبيخدها ويطلع علي السطح".
-" حسن": ممكن تقعدى؟
-" ليلي": حاضر.
" وبيقعدوا".
-" حسن ماسك ايديها وباصص في عيونها": ارفعي نقابك واتنفسي.. ومتخافيش مفيش حد هنا غيرنا.
" بترفع نقابها في صمت".
-" بيمسك ايديها من جديد وبيبوسها": بتعيطي ليه بقا؟
-" ليلي": عشان زعقت فيا .. وكمان حرمتني اروح شغلي.. وعامل نفسك مقموص ومبتكلمنيش.
-" حسن بضحك": عامل نفسي اية يا بت؟
-" ليلي بغيظ": مقموص.
-" حسن اتنهد وبجدية": طب ينفع اللي عملتيه؟
-" ليلي بتهز دماغها بمعني لا".
-" حسن": طب لما هو لا عملتي كدا ليه؟
-" ليلي دمعت من جديد": معرفش.
-" حسن وبيخدها في حضنه": اهدى يا حببتي .
-" ليلي بشهقات": مكنتش اقصد .. بس غيرت لما شفتك بتسلم عليها.
-" حسن بمرح بعض الشئ": بتغارى عليا يا بت؟
-" ليلي وبتضربه في صدره": بس بقا.
-" حسن بيحط راسها مكان قلبه": اسمعي.. مبيدقش غير ليكي.. بحبك والله افهمي بقا.
-" ليلي": عارفة بس برضوا.. انت ملكي انا وبس فاهم ولا لا؟
-" حسن بمشاكسة": فاهم جدا .. فاهم اوى .
-" ليلي بتحاول تطلع من حضنه": حسن اوعي كدا.
-" حسن " : متقوليش حسن دى تاني هزعلك.. وبعدين خليكي شوية.. عاوز اشبع منك يا حبيبي.
-" ليلي بتستكين في حضنه من جديد".
" وبعد فترة من الصمت".
-"ليلي": حسن!
-" حسن": نعم يا عيوني.
-" ليلي ابتسمت": عملت اية في موضوع خطوبة معتز وامل؟
-" حسن": كلمت بابا يا عيوني.. وقالي يقدر يجي بعد بكرة يتقدم ونقرأ الفاتحه.
-" ليلي بتطلع من خضنه وبتسقف بابديها بفرحه عارمة": بجد !
-" حسن": خدي هنا مالك مبسوطه اوى كدا .. دا انتي متبسطتش كدا لما اتجوزنا.
-" ليلي بتمسك ايده": مين قالك اني متبسطش كدا لما اتجوزنا؟
-"حسن": الله دا انتي طلعتي واقعه بقا وبتحبيني اصلا.
-" ليلي ضحكت": هههههههه.. بحبك اصلا.
-" حسن": نعم قولتي اية؟
-" بتقرب عليه وبتهمسله في ودنه": بحبك اصلا.
-" حسن بيخدها في حضنه": وانا بعشقكك اصلا يا عيوني.
-" ليلي": حبيبي!
-" حسن": هممم.
-" ليلي": ليه دايما بتقولي يا عيوني؟
-"حسن ببساطه": عشان انتي عيوني اللي بشوف بيها.
-" ليلي بفرحه": يسلمولي.
-" حسن ": بقولك يا حبيبي.
-" ليلي": نعم.
-" حسن بجدية": هنحدد معاد فرحنا امتا بقا .. مبقتش قادر استحمل.
-" ليلي بتوتر وبتبعد عنه": مش عارفه.. مش احنا اتفقنا لما نتمم خطوبة معتز وامل الاول؟
-" حسن لاحظ توترها": اه وادى معتز هيقرأ فاتحه بعد بكرا.. وبالكتير اوى الخطوبة بعدها بأسبوع .. احنا بقا هنتجوز امتا؟
-" ليلي بتوتر اشد": م مش عارفة.. مالك مستعجل كدا لية؟
-" حسن بحيرة": ليلي مالك اتوترتي ليه اول ما جبت سيرة الفرح.
-" ليلي": مالي م مانا تمام اهو مش متوترة ولا حاجه.
-" حسن": ليلي مالك انا فاهمك كويس ... انتي خايفة مني؟
-" ليلي": لا لا ..والله اخاف منك ازاى انت اماني وحمايتي.. بس انا خايفة من الفكرة نفسها.
-" حسن": خايفة تندمي انك قبلتي تتجوزيني؟
-" ليلي بتحط ايديها علي شعره وبتلعب في خصلاته بحنان": كنت هندم لو موافقتش اصلا.
-" حسن": اصلا؟
-" ليلي بضحك": اصلا.
-" حسن بيشيل ايدها من شعره وبيبوس باطن ايديها بحنان": ربنا يخليكي ليا .. واقدر اسعدك.
-" ليلي لفت ايده وباستها": ويخليك ليا.
-" حسن ": طب مش يلا ننزل ولا اية.. عجبتك القعدة يا بت؟
-" ليلي بتأكد": عجبتني جدا.
-" حسن بمرحه المعتاد ": قولي كدا عاوزة تستفردى بيا انا عارف.
-" ليلي ضحكت".
-" حسن بحب": ربنا ما يحرمني من شوفت ضحكت وابتسمتك اللي بتور وشك دى يا عيوني.
-" ليلي": ربنا يخليك ليا وميحرمنيش منك ابدا.
-" حسن": اللهم امين.. يلا بقا.. عشان اتأخرنا يا حبيبي.
-" ليلي": حاضر يلا.
" ونزلوا".
" قدام شقة ليلي".
-" حسن بيبوس جبينها": مع السلامه يا عيوني.. خدى بالك من نفسك.. وكلميني قبل ما تنامي.
-" ليلي": حاضر يا حبيبي باي.
" وبتدخل الشقة".
" بعد مرور ساعه".
-" ليلي بترن علي حسن": الو .. السلام عليكم.
-" حسن ": وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته.. بتعملي ايه يا عيوني؟
-" ليلي": مفيش هنام اهو.. هو صحيح يا حبيبي.. هروح بكرة الشغل ولا اية؟
-" حسن": عيوني يا حبيبتي .. علي الساعه ٨ هفوت عليكي تكوني جاهزة.
-" ليلي": ماشي يا حبيبي سلام.
-" حسن": مع السلامه يا عيوني.
" بعد اسابيع".
" معتز وامل تم خطوبتهم ومعتز عملها مفاجأة لامل بمساعدة ليلي وحسن وكتبوا كتابهم يوم خطوبتهم".
" حسن وليلي بيقربوا من بعض وكل مدى حبهم بيزيد لبعض".
" تم تحديد فرح ليلي وحسن".
" معتز مستني فرح ليلي وحسن عشان يعمل فرحه بعده ويسافر مع امل عشان شغله".
" النهاردة اليوم المنتظر".
" فرح ليلي وحسن
يتبع الفصل التالي اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة: " في عشق ليلي" اضغط على أسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق