رواية عشقت صعيدي قاسي الفصل السادس 6 بقلم هاجر حسين
رواية عشقت صعيدي قاسي الفصل السادس
ليان:-ممكن تطلع علشان عايزه انام
رعد:-تؤتؤتؤ مش هطلع
ليان:-طيب انا هسبلك الاوضه كله
*ليان كانت خارجه رعد مساكه من اديها
رعد:-رايحه فين خليكي واقعدي كلي علشان اللي جاي هيبقا صعب عليكي
ليان:-انسان بارد
رعد بستفزاز:-واااه بعد الفرح علي طول هنروح القاهره
ليان:-اااه عايز تستغلا دااه علشان تضربني براحتك
رعد:-ههههه شطوره يا لي لي
ليان:-عارفه ويلا اطلع باااره
رعد:-استعدي يا لي لي …اسيبك انا بقا
*خراج رعد وقافلت الباب
ليان هي وبتاكل:-انا مش عارفه اشتم اقول ايه …يارب صبرني…ايه دااه انا شتمت علي نفسي هبقا صبار هيييح وماله الصبار ما الصباره الراقصه عسل ياريت ابقا صباره حتي علشان ارتاح من الزفت الكينج قال كينج قال علي نفسو ………منك لله يارعد خاليتني اتجنانت وبكلام نفسي…اروح انام احسن
ونامت ليان
••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
في الصباح
زينب:-شمس شمس
شمس:-نعم يا تيته
زينب:-خدي كوبايه البن دي لي ليان وصحيها
شمس:-حاضر
* وطالعت ورعد كان نزال
رعد:-لمين دي
شمس:-لي ليان
رعد:-ايه الدلع دااه ……طيب هاتي اطلعهالها انا
شمس:-ماشي وصحيها
رعد:-ماشي
*داخل رعد وكانت ليان نايمه وكانت بتقول رعد كفايه بقا يارعد انت رخم اوي
رعد:-ليان
ليان:-.……
رعد:-ليان قومي يلااا
ليان:-سيبني انام شويار
نام جنبها و حضنها و هي نايمه مش حاسه
رعد وهو باصص عليها :- اصحيها اذاي دي
رعد نام جنبها وحضانه:-طيب ممكن تدخلي لجو شويه علشان هقع
*داخلت لجو و بعدين استوعبت و فتحت عيونها بسرعه بعد ما حسيت بيها و بصت عليه وشالت ايدايها من عليها وقعدة ………بقلم هاجر حسين
ليان بخضه:-عاااا انت ازاي نايم جمبي قوم يا حيوان يا متحرش وبعدين ازاي تداخل اوضتي كده
رعد ببرود:-اوضتك هي اوضتى وبعدين انا زي جوزك بردو …وغمزلها
ليان:-جوزي ههه انا بكرهك يا رعد قوم من جنبي ياله اطلع بااره
قرب منها وقال:-ما تخليني ساكت انتي اسمي مفارقش لسانك وانتي نايمه
ليان بعدت عنها:-اناااا ههههه اكيد بتهزار
رعد:-لا مش بهزار …اشرابي البن ونزالي
ليان:-لبن اممم طيب
رعد:-يالا بسرعه
ليان:-طيب هدلق البن وانزال
رعد:-نعم بتقولي ايه
ليان بخوف:-بقولك هشراب البن وهنزال
رعد بشك:-ااه طيب يلا اشربيها قدامي دلوقتي
ليان:-حاضر بس انا هاخد دوش هصلي وبعدين اشرابها علششان سخن… انت انزال وانا لما اخلص هنزال
رعد:-لا يا ليان دلوقتي هتشرابيها
ليان بتمثيل:-سخن يارعد
رعد:- لا مش سخن
ليان:-مش هشراب يا رعد
رعد:-اشرابي بقى بدل ما شربهولك بالعافيه
*مساكت ليان الكوبايه و فجأة الكوبايه وقعت منها
ليان:-يالهههوي ايه ادلقت
رعد بيقراب منها:-انتي كانتي قصدها صح
ليان جريت وداخالت الاحمام
رعد:-ماشي يا ليان
*نزال رعد
زينب:-يارب متكنوش اتخانقتو
رعد:-لا بس مشربتش البن دلقتها
زينب:-ليه
رعد:-اظهر انه مش بتحبو
زينب:-مش بتحبو دي بتشراب كل يوم كوبايتين وحده اصبح وحده بليل اكيد بتدالع عليك! .......…طيب هي مش هتنزال علشان تروح الكوافير
شمس:-انا هطلع اقولها ونجهز
زينب:-ماشي
طلعت شمس لي ليان
شمس:-رعد قال لتيته انك مش بتحبي البن وتيتها قالت انك بتشرابي اتنين اكيد بتدالع عليك
ليان:-ههههههه طيب كويس
شمس:-تيته لو عارفة هتزعال منك والله……ياله اجهزي بقا علشان نروح البيوتي سنتر
ليان:-يالا ياختي
شمس:-انتي بتكرهي رعد بجد ياليان
ليان:-اكرهو ايه بس يا شمس انا بعشقو
شمس:-طيب ليه بتقوليلو انك بتكرهي
ليان:-علشان هو مجبور عليا و انا عندي كرامه يعني هعامله زاي ما بيعاملني و هكسر غروره دااه
شمس:-طيب ربنا معاكي هروح البس انا
ليان:-ماشي
خراجه شمس وبعد شويا……لبسو ونزالو وراحو الكوافير
الكوافيره:-اتفضلي يا عروسه اختراي فستان
ليان:-تعالي يا شمس شوفي معايا
وجات وحده كانت ماسكه كيس اسود كبير:- حضرتك دااه بعتو الاستاذ رعد لي ليان مين فيكم
ليان:-انااا
:-طيب اتفضلي
شمس:-دااه اكيد فستان …افتحي
فاتحت ليان وكان فستان ابيض بفصوص من الألماس وطويل من واره كان جميل جداا
شمس:-وااااااو داااه تحفه
ليان:-اااه والله جميل جدا ……وتليفونه ران
شمس:-مين
ليان:-معارفش رقم مش مسجل
رعد:-عجبك الفستان
ليان بستعباط:- مين……بقلم هاجر حسين
رعد:-رعد الفستان عجبك ولا لا
ليان:-مكنش لازم تتعب نفسك يا كينج
رعد:-لا يا ليان مفيش تعب بس دي مظهر علشان الناس تعارف اننها مبسوطين مع بعض
ليان:-طيب كانت جبتو اسود عشان انا بحب الوان الاسود
رعد:-لا كتير عليكي يا لي لي كفايه حياتك الجايه هتكون سوده
ليان:-طيب يا كينج عايز حاجه انا هقفل
رعد:-ااه عايز اعارف اسم زميلاك اللي بتحبها علشان اعزمو
ليان:-لا متتعبش نفسك انا عزمتو واكيد هيجي سلام
وقفل رعد
رعد لنفسه:-ماشي يا ليان انا هعلمك الادب كله ساعات وتبقي معايا ولوحدي
يوسف:-ايه يا كينج سرحان في ايه دااه حتي النهارده فرحك
رعد:-ما انا عادي اهو
يوسف'-لا انت بتخطط لحاجه يا كينج
رعد:-لا ابدا………يلا نجهز
يوسف:-يلااا
وبعد وقت كله جهز
ليان:-وااااااوووو انتي جميله اووي يا شمس
شمس:-حبيبتي ربنا يخليكي ليا بس بجد انتي اللي تجانني
ليان:-بجد شكلك روعة
……
رعد:-يلاا يا يوسف
يوسف:-يلااا
(رعد كان لابس بدلة سوداء كانت عليه غاية في الجمال والفخامة وأبرزت عضلات صدره الكبيرة كان جذاب ووسيم جداً )
(ويوسف لابس بدله لونها كحلي بيزيده جمال واناقه كان جميل جداا)
ركبو العربيه و وصلو الكوافير ……بقلم هاجر حسين
وداخلو رعد اتفاجأ بيها هى جميلة اه بس الفستان الابيض وطرحتها زادوا جمالها وابتسامتها الجميلة
يوسف شاف شمس جمالها وضحكتها اللى منورة وشها ملاك ماشى على الأرض بفستانها الاسود وطرحتها الذهبي وابتسامتها الجميلة
يوسف:-احنا داخالنه مكان غلط صح
رعد:-وانا بقول كده برضو
شمس:-لا والله ليه احنا وحشين ولا ايه
ضحك رعد ويوسف
رعد قرب من ليان و باسها من خدها ليان اتكسفت
رعد:-ايه داااه انتي بتتكسفي
ليان:-اسكات يالساني
*رعد مساك ليان من اديها وركاب العربيه وشمس كانت هتركب معاهم بس يوسف مساك اديها
يوسف:-رايحه فين
شمس بكسوف:-هركب معاهم
يوسف:-مينفعش دول عرسان تعالي اركابي معايه
شمس:-ماشي
*ركبت شمس مع يوسف
يوسف:تعارفي انا معارفش حاجه عنك غير اسمك شمس واخت رعد بس
شمس:-عايز تعارف ايه يعني
يوسف:-يعني سنك بتدرسي ايه كده يعني
شمس:-20سنه وفي كليه تربيه
يوسف:-داااه انتي صغيره اوووي
شمس:-والله
يوسف:-تعارفي انا معجب بيكي من يوم ما شوفتك
شمس بخجل:-رعد لو عارف كده هتخسرو
يوسف:-وانا مش عبيط يا شمس انا بقولك من يوم ما جيت انا ورعد وشوفتك حبيتك وكانت بشوفك كتير مكنتش بتكلام معاكي علشان رعد واثق فيها وداخلني البيت ولو انا مش كويس كانت كلامتك من وارها رعد لكن انا مش كده وفي اقراب و قت اا………
شمس:-ايه سكات يعني ……طيب ما انت بتكلامني من وارها رعد اهو……بقلم هاجر حسين
يوسف:-كلام عن كلام يفراق انا حبيت تعارفي مشاعري اتجهاك
شمس: -اهاااا طيب
في عربية رعد…ليان كانت مبسوطه
رعد:-شايفك مبسوطه
ليان ببتسامه مستفزا :-اااه مبسوطه جدااا
رعد:-لا بجد انا مش بهزار شايف الفرحه في عيونك
ليان:-لا مش مبسوطه بس علشان الناس لما تشوفني كده احسن من التكشيره ولا انت نسيت كلامك والمظهر
يتبع الفصل التالي اضغط هنا
الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية '' عشقت صعيدي قاسي '' اضغط علي اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق