رواية احببت حوا الفصل الخامس والاخير 5 بقلم دهب مبروك
رواية احببت حوا الفصل الخامس والاخير
_حوا... بصتلوه ودمعت وبعدت عنوه وهي بترجع برجلها لورا... انا.. انا أسفه
_وسابتهم وجريت علي المقابر بتاعت هادي .
______________________♡"
_أمير... قرب من مامت حوا وبابها
_انا مش فاهم حاجه، انا ابقاا صحاب براء وكنت جاي ادلها ده جواب هادي سيبهولها معايا.. كان حاسس انوا خلاص هيشتشهد
_الاب.. ربنا يرحمه وخد منوه الجواب شكراً يابني
_أمير بسرحان... العفوا علي ايه يمعمي، وبسرحان هي راحت فين
_الام... راحت عند هادي انا عارفه وحفظها متقلقش يبني
امير... عن اذنكم ومشي
__________________♡"
_شاهي اتق*بض عليها واتحكم علي المنصوري بالاع*دام لانوه ق*تل هادي وشاهي ١٠ سنين "
__________________♡"
_قاعده قدام المقابر وبدموع هااادي انا بكرهك...بكرههكككككككك اوووووووي ليييييييه سبتي لوحدي كدااا انا مش عارفه اعيش من غيرككككك مش عااااارفه انا عايزه اجيلك حبك طول عمري بيوجعني انت دايماً واجعنيييي بحبك ده انا بكرهكككك يهادي ودموعها زادت انا.. انا محبتبتش ولا هحبك غيرك انا بكدب عارفه انا كنت حاسه انك عايش بوهم نفسي انك موجود يهادي وانت بعدت اسفه انا بعيط بس والله ما قادره مش قادره فراقك بيوجعني وحبك كان بيوجعني برضوا احنا معشناش حياه حلوه ابدا قصه حبنا مختلفه ومش تتصدق وابتسم.. هجيلك كل يوم ازورك واحكيلك يومي لحد اما اجيلك.. هتوحشني يهادي هتوحشني اوووي انا بحبك وابتسمت وسط دموعها
_أمير... واقف متابعها من بعيد.. وفـ نفسه هو في حب كداا بجد هي بتحبوه اوووي حدااا ياها هو انا ايه جابنا لحد هنا.. ليه جاي وراها لحد هنا ليه!
_حوا... ماشيه في الشارع تايه حزينه فكره انها مكسوره كداا شايفه كل الناس فرحانه دموعها هزلت وهي بتفتكر هادي هي مش قادره تبطل عياط وجعها صعب موت فراق!
_ابتسمت وهي بتفتكر ذكره حلوه.. مع هادي تضحك اكتر لما تفتكر ضحكتوه وصلت البيت دخلت اوضتها
_فتحت دولابها طلعت منوه صوره من تحت رف الهدوم بصتلها وابتسمت
_حوا... هحبك لاخر عمري مش هتجوز بعدك يهادي هعيش واستنا اليوم اللي اجيلك في هتوحشني اوووي
_فردت جسمها علي السرير وغمضت عيونها وعيونها دمعت وهي تغمض اكتر علشان تحبس دموعها تفتكر شكل براء وهما شايلينوه يوم الدفنا تعيط اكتر وشهقاتها تعالا
_____________________♡"
"بعد ١٠ شهور"
_الام... حوا حبيبتي
_حوا... انا هعيش حياتي علشان شغلي يماما وبس العريس مرفض
_الام بدموع.. انا ام ومن حقي افرح بيكي واشوف عيالك يضنا.. قبليه علشان خاطري
_حوا.. بسرحان حاضر هقبلوه
_الام بابتسامه... بجد... للللللوووووولي وخرجت
_حوا.. هقبلوه بس عمري ما اتجوز بعدوه يماما انا عارف اني ديه انانيه مني بس انا حب اناني حبي لهادي مختلف انا مقدرش اكون لغيروه عارفه انوا غلط بس انا قلبي مستحيل يحب ودق لغيروه حتي بعد مامت هو مات بس عايش جوايا.. هادي لسه جوايا
_____________________♡"
_أمير.. احنا اتقبلنا بس متعرفناش انا امير و...
_حوا.. انت مرفوط ياستاذ متخولش مع واحده قلبها بيحب شخص تاني... واحده عمرعا محتحبك وهتخونك بتفكرها فغيرك بلغهم رفضك من ناحيتك انت وارجوك بلاش تحاول لان انت بتحاول فموضوع مفيش فيه امل
_أمير... بس ده غلط انت عايش علي ذكرها واحد ميت
_حوا... ميت فنظاركم بس عايش جوايا... انا بتنفسوه هادي عايش بالنسبالي ياستاذ امير
_امير بلغهم بعد اسبوع انوا كل شئ قسمه ونصيب
_الام... زعلت لان بنتها رافضه كل العرسان بسبب حبها لهادي
___________________♡"
_حوا.... قاعده فاتحه مذاكرتها
_بحبك وهفضل احبك لاخر العمر.. اتقدلي عرسان بس مش هينفع لان قلبي بيحبك انت يهادي حبتك وهستان نتقابل في الجنه واحشتني اوووي فراقك واجعني حاسه اكنوه امبارح رغم انوا عدا ١٠سنين عارف لما بتوحشني بعيط اوووي قفلت مذاكرتها وفتحت الورقه تقرأها
"مش عارفه ليه هقراها دلوقتي للمره المليون بس حابه اختم بيها يومي معاك يهادي
"حوا هانم اول حب فحياتي واخر حب فحياتي، وقت متقراي ديه هكون انا مش موجود هكون عند ربنا هتشهد هكون فالجنه، انا عارف انك بتدمنيني بتحبني اوووي حبيتك بس حبك ليا، وجعتك جامد واسف بجد، عيشي حياتك واتجوزي وخلفي وعارف انك نفسك تكون ام بلاش تحرمي نفسك من سعادتك متوقفيش حياتك عليا انسيني يحوا.. واتحوزي انسيني علشان تعيشي حياتك وتتمتعي بيها انت لسه صغيره... بحبك"
_حوا... اسفه مش هقدر اتجوز بعدك قصتنا مختلفه بس انا هظلم اي حد لو اتجوزت قلبي معاك وهيفضل يحبك لحد اما اجيلك يهادي.. هفضل علي زكرايتنا وهفضل احبك لاخر عمري... بحبك يهادي وعملت باي بايي بايديها ومشيت
تمت رواية كاملة عبر مدونة كوكب الروايات
تعليقات
إرسال تعليق