رواية وقعت في عشق المنتقم الفصل الخامس 5 بقلم موني وسكر
رواية وقعت في عشق المنتقم الفصل الخامس
وصل
فهد الشركه وطلع مكتبه من الاسانسير السري فهو يخفي هويته تماما عن كل من
حوله فالكل يعلم الصقر صاحب شركة ااتصدير الناجحه ولكن لا يعرفوا ان فهد
هو ذالك الصقر
جلس فهد في مكتبه منتظر ادم
بعد نصف ساعه يدخل ادم
ادم : صباح الفل يا برنس
فهد : صباح الخير
ايه اخبار الشركه
ادم : فل الفل
انت ايه اخبارك
فهد : تمام
جبت اوراق الصفقه الجديده
ادم : ايوه
رجعت علي الحسابات وتأكد من الجوده بنفسي
فهد : تمام
يلا علي مكتبك
ادم بهزار : بتطردني بعد ماخدت غرضك مني يا سافل
فهد ويمسك الفاظه : يلا ياض من هنا
ادم : براحه براحه طالع اهو ماتزقش بس
ليخرج ادم ويظل فهد يضحك
ويسرح فهد في تطمية الصفقات التي امامه لتخطر في باله فكره ليتصل بادم
فهد : تجيب وليد وتجولي
في عشق فكره جديده خطرت علي بالي
سلام
ياخد فهد اوراقه الهامه وينزل يركب عربيته ويمشي
ووصل فهد البيت
وطلع الاوضه عشان يغير هدومه لقي اسيل راقده علي الكنبخ
فهد : اسيييييل
اسيل بخضه: اييييه
حد يصحي حد كدا
فهد : صحابي جايين حالا
قومي اعملي عصير وبعد ما تعمليه تطلعي هلي اوضتك
اوعي المحك تحت
اسيل: مش هطلعلهم العصير يعني
فهد : لا
اسيل : يعني الحاجه الي بعرف اعملها بتقولي عليها لا وفب الاخر تقول اني مبعرفش اعمل حاجه
فهد باستغراب : حاجة ايه ديه
اسيل باستفزاز : اني اطلع العصير للضيوف
اما دايما كنت بطلع العصير لضيوف بابي وقرايبنا
فهد بغبظ : ونبي
اسيل : اه
فهد وهو يجز علي سنانه : طب انزلي يا اسيل اعملي العصير
لتخرج اسيل من الاوضه وتغلق الباب
اسيل بابتسامة انتصار : وحرقت دامه ايوه انا حرقت دامه
الله عليكي يا بت يا سيلا
ونزلت اسيل تعمل العصير ومكنتش عارفه تفرق بين الملح والسكر ف حطت ملح بدل السكر ورجعت الاوضه تاني
اسيل : العصير جهز
فهد : تمام
ليرن جرس الباب ويخرج فهد من الغرفه ويغلق الباب بالمفتاح ويزل ليفتح بابا الفيلا
فهد : مسا مسا يا رجاله
وليدوادم: مسا مسا
خييبر جايينا علي ملا وشنا ليه
فهد : خشوا قعدوا وانا هجيب العصير واجيلكم
ادم : تمام يا كبير
ودخل فهد جاب العصير وجه
خد ادم من كوبايته بوء
ادم: يععععع ايه دا
فهد : في ايه يا بني
ادم:عاملنا عصير بملح يا فهد
فهد مسك الكوبايه وداق منها
فهد : ايه القرف ده
ماشي يا أسيل اما وريتك
ادم فطس علي نفسه من الضحك
وليظ : دا شكلها بلح ف المطبخ
فهد : بلح؟!
ديه عدت مرحلت البلح من زمان
الكل: ههههههه
فهد : يلا خلينا في المهم
ادم: خير
فهد : وليد مش انت قولت ان وصلك معلومات ان عمار بيهدد حستدن بشحنته الي جايه من بره
وليد: حصل
فهد : وزي ما احنا عارفين ان بنته مستحيل تظهر دلوقتي مظبوط
ادم ووليد: مظبوط
فهد : يبقي كده هيخسر كل بضاعتك الي بره وتبقي ضربه كبيره فيه
صح
ادم ووليد: صح
ادم: عايز تقول ايه
فهد : افرض حد ساعده غير عمار في تدخيل البضاعه وفجأه يخونه ويبلغ عنه ويسلمه تسليم اهالي مش ده يبقي افضل واسرع لينا
وليد:وده مين اللهوي الخفي ده
فهد : الصقر طبعا
ادم : اه
ايه ؟!مين
فهد : الصقر
وليد : ازاي ؟!
اكيد حسن هيطلب يقالب الصقر بنفسه واكيد انت مش هتعرف تبان في الصوره
فهد : مظبوط
بس حد غيري الي هيقابله باسم الصقر
وليد : مين ؟!
فهد : ادوم حبيبيي
ادم: نعم يا حبيبي قلب ادوووم
مين النمره غلط
فهد : ياعم هو انت تقول تبقي الصقر مره واحد ه
ادم: لا ياعم العمر مش بعزقه
وليد : ما تسترجل ياض
ادم : ايييييه مش هخلص منكم ماشي خلاص موافق
فهد : حلو
وليد باشا تظبطلي الدنيا في الدخليه وتجبلي معلومات من الي هي
فهمني طبعا
وليد: عيني
بس كدا
ادم: يلا هنمشي احنا
عشان الحق اشتغل علي نفسي وامثل شخصيه معقده زي شخصيتك كده
فهد : غور ياض
وليد وادم:هههههههه سلام
فهد: سلام
وطلع فهد وهو متوعد لاسيل
فهد فتح الباب بعنف
اسيل اتخضت
اسيل : حرام عليك
انت مش تبطل عادة فتح الباب بالطريقه ديه الا لما تجيب اجلي
فهد وهو ماسك كوب عصير في ايده
فهد : خدي اشربي العصير عشان تهدي من الخضه
اسيل ب استغراب: نعم! انت حاططلي سم فيه ولا ايه
فهد : لا ما تقلاقيش السم ده مش اسلوبي انا بفضل الرصاص والدبح
اسيل خدته شربت بوق بخوف
اسيل: يععععع ايه ال انت عامله دا حاطط ملح ف العصير
فهد : انا الي حاطط
ليه هو انا الي عامله
اسيل: هو دااا..... يانهار ما انا معرفتش افرق الملح من السكر ف حطيت من اي حاجخ
فهد : ما دقتيهوووووش ليه يا ذكيه
اسيل: مجاش ف بالي
فهد : اسيل قومي هاتيلي السكينه من المطبخ
اسيل: ليه هتقطع ايه
فهد : هقطع رقبتك عشان ارتاااااح
منك لله يا حسن يا دمنهوري
اسيل ضحكت علي طريقته
اسيل:انت ال جبته لنفسك انا مالي
انا قلتلك مبعرفش اعمل حاجه
فهد : اتعلمي يا أسيل اتعلمي ياختي لان شكل قعدتك معايا هتطول
اسيل مقلده فهد : ومين هيعلمني يا اخويا ما انا شكل قعدتي معاك مطوله
فهد : هههه
هو مش انا علمتك الفطار
اسيل: يعني هتعلمني بقيت الحجات مثلا
فهد : ابقي اقعدي علي التليفزيون اسمعي اي برامج طبخ واتعلمي
اسيل: لا بمل من التلفزيون
فهد : امال يا أسيل هتفضلي كده لحد امتي يا ماما انا لو كملت بالطريق ديه هيجيلي تلبك معوي
اسيل: وانا مالي عايز تاكل اطلب دليفري
فهد : بكره ام الديلفري
اسيل: خلاص اتجوز واحده تطبخلك انا مالي
فهد : تصدقي فكره
بس مين الي هترضي انك تبقي دورتها
اسيل: ضره مين انا مش،ضره حد انا
انت هتطلقني اصلا
فهد : هو انا اتجوزتك بمزاجك اصلا عشان اطلقك بمزاجك
ويلا بلاش رغي
قدامي علي المطبخ هشان نتنيل نطبخ ونتغدي في يومنا ده
اسيل بهدوء غريب: حاضر
نزل فهد ووراه أسيل علي المطبخ
طلع فهد بانيه من التلاجه
فهد : هاتي حله وامليها مايه وحطيها علي النار ولما تغلي قوليلي
اسيل: ماشي
وعملت اسيل ال قال عليه
ولعت النار وجت تحط الحله النار لسعت ايدها جامد
اسيل: اةةةةة
فهد راحلها : في ايه
اسيل بوجع: ايدييي ةةةة
فهد مسكها وحطها تخت المايه
فهد : خليها كده لحد ما جيب كريم الحروق واجي
اسيل بدموع: اةةة يا فهد لااا شيل ايدي من تحت المايه بتوجعنييي
فهد : خليها اسمعي الكلام
اسيل: حاضر
راح فهد وجاب كريم الحروق من الاوضه ورجع لأسيل
شال اديها من الميه وبدأ ينشفها براحه وحط الكريم
اسيل: اةةة براحه بتوجعني اويي
فهد: معلش
دلوقتي تهدي
اسيل: مش بتهدي يا فهد بتوجعنييي
فهد : طبيعي توجعك ده حرق
اهدي وبطلي عياط وهو يخف
اسيل عماله بتعيط ومش بتبطل عياط
فهد : خلاص يا أسيل ده مجرد حرق بسيط مش مستاهل كل العياط ده
اسيل بعياط: ما هو انت لو مكاني كنت هتقدر انها بتوجعني
فهد : اصراحه جربتها كتير وماحستش انها مستهله كل ده
اسيل،: ما هو انت معندكش دم
فهد : شكرا علي طولة لسانك
اسيل: اتصرف يا فهد بتوجعني والله
فهد : اطلعي اقعدي بره علي ما احضر الغدا واجيلك
اسيل: برا ف الجنينه؟
فهد : لا في الصاله
اسيل: اوووف لا انا مرزوعه هنا هتفرج عليك
فهد : يكون احسن بردوا
اسيل قعدت تتفرج عليه وهو بيطبخ بمهاره
اسيل: انت ازاي بتعرف تطبخ كدا
فهد : انا عايش لوحدي بقالي ٣ سنين اكيد كونت لازم اتعلم الطبخ
اسيل: يااه ليه عايش لوحدك
فين باباة ومامتك
فهد ملامح وشه اتغيرت : عايشين في اسكندريه
اسيل بفضول: وانت مش عايش معاهم ليه
فهد بغضب : بسبب ابوكي
واقفلي بقي الموضوع
اسيل: فهد
فهد : نعم
اسيل: سيب الاكل يستوي وتعالي عايزه اتكلم معاك
فهد : ساب فهد الاكل
عايزه ايه
اسيل: اقعد طيب نتكلم
فهد : اديني اتنيلت
نعم
اسيل: الله هنبتدي من اولها كلمني عدل
المهم هو انت لسه موصلتش لاي حاجه ضد بابي تاكدلي ال انت بتقولو!
فهد : الي هنعيده نزيده
قولنا مره كان معايا واتحرقوا
اسيل:
فهد انا واضح اني مطوله هنا ف يعني ياريت تتعامل معايا كويس انا مليش
ادني ذنب ف ال حصل انا زي زيك يعتبر بابي كان ناوي يظلمني و يجوزني عمار
غصب عني عشان شغله
فهد : انا قايم أكمل الطبخ
اسيل مسكت ايده
اسيل: انا بكلمك متسيبنيش وتقوم
فهد بغضب وهو يسحب ايده : ماهو ده الي ناقص
اسيل قامت وسابتله المطبخ وطلعت الاوضه
وخلص فهد الاكل وحطه علي الترابيزه وطلعلها
فهد خبط الاول
اسيل استغربت
اسيل: ادخل
دخل فهد
فهد : الاكل جهز
يلا هشان تكلي
اسيل: مش عايزه اكل
فهد : انزلي كولي يا أسيل انتي ما فطرتيش عدل
اسيل: لا
فهد : يعني مافيش فايده
اسيل : ايوه
فهد : طيب
وشال اسيل ونزل بيها
اسيل : نزلنييييي
فهد : هتكلي ولا لا
اسيل : هاكل هاكي
فهد نزلها : ناس مابتجيش غير بالعين الحمره
قعدي كلي
قعدت اسيل وبدات تاكل في المرونه الاسباجتي زي العيال ولحوسة نفسها
فهد ابتسم وهو بيتفرج عليه
فهد لنفسه : هو في كده يا ربي
اسيل رفعت عنيها
اسيل : ماتبصليش وانا باكل
فهد : ماشي يا لمضه
وبدأ فهد في الاكل
يتبع الفصل التالي اضغط هنا
الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية '' رواية وقعت في عشق المنتقم '' اضغط علي اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق