Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية من احييت قلبي الفصل الخامس 5 بقلم موني وسكر

 رواية من احييت قلبي الفصل الخامس 5  بقلم موني وسكر

رواية من احييت قلبي الفصل الاول 1 بقلم موني وسكر

 رواية من احييت قلبي الفصل الخامس

 طلع مراد للؤي وخبط علي الباب
لؤي : ادخل
دخل مراد : صباح الخير
لؤي : مراد
صباح النور
لؤي بترقب : افهم من كده انه حليب يا قشطه
مراد : ههه تقدر تقول حاجه زي كده
لؤي بسعاده : حبيبي
وراح حضنه
مراد بمرح : وسع يا بني انت ما صدقت
تعالي يلا ننزل نقعد مع روز
لؤي بسعاده : يلا
نزل مراد ولؤي
روز بإبتسامه : واخيرا شوفتكو مع بعض
يلا تعالو حضن لروز
لؤي ومراد في نفس الوقت : كبرنا علي كده يا لوزه
حياه : هههههه
روز : بقي كده ماشي
لؤي خد بالله من وجود حياه
لؤي راح لحياه : احم احم انا لؤي
مراد : لؤييييييي لم نفسك ديه خطبتي
لؤي بمرح كح : احم احم
مش عارف الوحد عند برد ولا ايه
مراد بمرح: ولله
لؤي : علي العموم الف مبروك والله يكون في عونك
روز : ههههههههههههه
ولله عندك حق يا لؤي
مراد : ده تحفيل عليا بقي
روز ولؤي : ايوا
مراد بمرح : طيب براحتكوا البيت بتكم
الكل : هههههههه
وعدي اليوم علي خير وحياه مش طايقا مراد اساسا
وصلو الفيله واول ما دخلوا من الباب حياه انفجرت
حياه: يعني ايه الي حصل ده ها
اتجوز مين انا بتدبسني كدا وعادي والمفروض اجاريك في الكلام
مراد : وطي صوتك
حياه: علي فكره صوتي واطي ماشي
فهمني بقا ايه ال عملتو انهارده دا
مراد : مفيس داعي للعصبيه ديه كلها كام شهر ونبقي نطلق
حياه: يا سلام بسيطه كدا وابقي مطلقه والمجتمع بتاعنا مبيرحمش
مراد : المطلوب مني ايه عشان توافقي
حياه: واوافق ليه اصلا
وبعدين اشمعنا انا تاخدني معاك وتحطني قدام الامر الواقع ليه ما فيه مليون بنت كنت تاخد وحده منهم
مراد : انا اتفجأت بالي قالته جدتي
زي زيك
حياه: وبعدين
مراد : هنتجوز يوم الخميس الي جي
حياه : ازاااااي
مراد : زي ما اي اتنين بيتجوزوا
حياه : مراد بيه ....
مراد : انتهينا
ومتنسيش ان انا حلقت الوصل الوحيده ما بينك وبين اختك
حياه بصدمه : انتي بتهددني
مراد : افهمبها زي ما تفهميها
وسبها وطلع اوضته
دخلت حياه اوضتها مصدومه مش مصدقه الي حصل كانه كابوس
حياه : معقوله الشخص الي خرجت معاه امبارح وكان بيضحك انهارده الصبح هو نفسه الي كان بيكلمني ويهددني باختي من شويه مش ممكن اكيد ده كابوس ولازم افوق منه
دخلت حياه خدت دش وغيرت وقعدت علي السرير تفكر
حياه : لو كانت عليا انا فامش مشكله لاكن ياسمين ايه هيكون شكلها لما حد يتقدم لها واختها الكبيره مطلقه وملناش لا اب ولاخ نتسند عليه
يا ربي الفرج من عندك
وطفت النور ونامت
في الوقت ده كان مراد واقف جنب باب الاوضه وسمع كل حاجه
طلع اوضه ونام
تاني يوم صحيت حياه وخدت شاور ولبست وطلعت حضرتله حاجته بتاعه كل يوم
ونزلت حضرتله القهوه
صحي مراد خد شاور ولبس ونزل
حياه: اتفضل القهوه
مراد : شكرا
حياه: انا عايزه استاذن شويه عندي مشوار
مراد : علي فين
حياه: زهقانه وعايزه اخرج فيه مانع
مراد :لو كده استني نخرج نجيب الحاجه اللازمه
حياه: حاجه ايه ديه
مراد : حاجه الفرح
حياه: حاجه فرح ايه
هو انت مكنتش بتهزر
مراد : لا
حياه: بس انا......
مراد : حياه انتهينا من المناقشه
حياه بدموع : انا مش هخرج معاك
مراد : مش بمزاجك خمس دقايق وتبقي في العربيه بره
وسبها ومشي
حياه بصوت واطي نسبيا : طب مش طلعه بقي وبقي وريني هتعمل ايه
مراد لفلها
مراد : بتقولي حاجه يا حياه
حياه بخوف : ها بقول هاجيب الشنطه واجي وراك
مراد : بسرعه
حياه : حاضر
راحت حياه جابت شنطتها وركبت العربيه وتحركوا وكانت حياه بتفكر ازاي هتحل موضوع الجواز ده وهي تخاف ليقطع علاقتها بياسمين فعلا
قطع السكوت ده كلام مراد
مراد : عندي حل لمشكلتك
حياه فاقت من شرودها : نعم
مراد : بقول عندي حل لمشكلتك
حياه : مشكلة ايه
مراد : الي انتي بتفكري فيها
حياه بسخريه : والي هيه
مراد : الجواز
حياه بترقب : يعني مفيش جواز
مراد : مين قال كده
حياه بخيبه امل : امال ايه هو حلك
مراد : هنتجوز بجد زي اي زوجين عاديين ومفيش طلاق
حياه بغباء مصطنع : والحل بقي فين
مراد : الي انا قولته دلوقتي
حياه بعصبيه : انت جيت تكحلها عمتها تماما يا بشمهندس
مراد : ولله ده الي عندي عشان مشكلتك مع المجتمع واختك لاكن الجوازه تتلغي فده ابعد من نجوم السما
ها رايك ايه
حياه: انت بتخيرني ما بين نارين وبتسألني عن رأي
مراد : يبقي موفقه
كويس جدا
حياه بصتله بغيظ وبصت من شباك العربيه وفضلت سكته طول الطريق لحد ما وصلوا للمول جابوا الهدوم وفستان الفرح والبدله وكل حاجه
مراد : تحبي نتغدي بره
حياه: اي حاجه عادي
مراد : تمام
ركبوا العربيه راحوا مطعم حلو جدا وطلبوا الغدا
حياه: هو روز هتيجي تعيش معانا امتي
مراد : قالتي بعد ما نرجع من شهر العسل
حياه: شهر عسل!
مراد : ايوه هنطر نسافر اسبوع ونرجع بسرعه بحجه اني عندي شغل
حياه: وهنسافر فين
مراد : اي حته انتي عيزاها
حياه : انا عادي مش هتفرق
لمحت حياه شخص في المطعم وعنيها تدمع
مراد : حياه انتي كويس
حياه: اه كويسه وحاولت تمسح دموعها لاكن نزلت بغزاره
مراد : لا فيه مالك
ولاحظ مراد ان حياه بتبص علي حد
فلف وبص عليه
مراد : ده شادي بيه
انتي تعرفيه
حياه بدموع : يبقي عمي
مراد بصدمه : ايه
الاكل جه
مراد : حياه انتي عرفه انتي بتقولي ايه
بصتله بغضب وسابته وطلعت بره المطعم

للفصل التالي اضغط هنا

الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية '' من احييت قلبي '' اضغط عي اسم الرواية

reaction:

تعليقات