Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية القدر والسند الفصل الخامس 5 بقلم رودي محمد

رواية القدر والسند الفصل الخامس 5 بقلم رودي محمد

رواية القدر والسند الفصل الخامس 5 بقلم رودي محمد

مليكه خرجت من الاوضه حسام بص ليها 

 واتكلم ف الفون حسام طب اقفل دلوقتي لما نتقابل نتكلم 

 حسام: جري عليها لما حس انها تعبانه مالك ي مليكه 

 مليكه: حاسه قلبي واجعني اوي هو ليه بيعمل معايا كده طب مين الناس دي وليه عايزين يؤذوني انا مش فاهمه حاجه 

حسام: مالك فهم غلط وليه حق 

 مليكه: ليه حق انت بتقول كده ي حسام ليه حق يشك فيا ليه حق ف اية ده انا كل السنين دي عمري م عملت حاجه غلط ده انا محبتش غيره وبثق فيه يشك فيا الشك ده وتقولي ليه حق 

حسام: ي مليكه افهمي مرتين يشوفك ف حضن حد هو ميعرفش اللي بينا عشان كده بقولك لازم نقوله كل حاجه كفايه كل الوقت ده مخبين عنه 

 مليكه: لا ي حسام مش هقوله حاجه لمجرد اني اثبت اني بريئه هو لو واثق فيا مش هيحتاج اني ابرء نفسي قدامه ده حتي مفكرش يسمع مني واتهمني 

 حسام: مليكه عشان خاطري متخسريش مالك هو بيحبك بجد 

مليكه: عرضت عليه حبي و رفضني  

حسام: عشان خايف عليكي افهمي بقي 

 مليكه: افهم اي وخايف من اي 

حسام: من المجهول اللي انتي متعرفيهوش 

مليكه: عرفني 

حسام: مقدرش 

....... 

عند مالك ي ترا اي اللي بينك وبينها وعايز تقولي عليه 

ف صباح يوم جديد رجعت البيت وانا دبلانه من كل اللي حصل 

مليكه: ازايك ي ماما

سعاد: حبيبتي وحشتني كنتي فين كل ده ومالك فين

 مليكه: مفيش ياما انا بخير ومالك بخير بس مش عارفه هو فين هدخل ارتاح انا شويه 

سعاد: مش هتاكلي ده انا عامله البشاميل اللي بتحبيه 

مليكه: معليش يماما بالهنا انتي انا عايزه انام 

دخلت اوضتي واترميت ع السرير وفضلت اعيط 

مسكت صورته وكلمتها كانه هو 

مش لو كان عندي صاحبه او اخت غيرك كنت قدرت اتكلم معاها عودتني ع وجودك لوحدك مش قادره اتعامل مع حد غيرك دخلت علم نفس عشان اقدر اعوض النقص اللي عندي بس الحقيقه اننا كلنا معقدين نفسيا كلنا عندنا مشاكل مش بنقدر نحلها 

تعبت اوي ي مالك تعبت كل حاجه تعبتني حتي انت وحشني كلامك ليا وكل حاجه فيك وحشتني 

نمت وانا بكلمه حتي وهو مش موجود بلجاء ليه 


مجهول واحد: حلو اوي كده دلوقتي نقدر نستغل مليكه كمان البت حلوه وهتسمع الكلام 

مجهول اتنين: ايو يباشا بس دي ملهاش دخله دي معقده نفسيا برغم انها دكتوره مش بتكلم حد ولا ليها علاقه بحد 

مجهول واحد: انت غبي وخلي بالك مش بشغل معايا ناس اغبيه انا هقدر

مجهول اتنين: قال بصوت مرتعش معلش ي ي باشا فهمني ودي اخر مره  

مجهول واحد: ده اللي هيخلي مليكه تجي تحت رجليا وهتعمل كل اللي اقولها انا عليه 

مجهول اتنين: اي ده ده انت شيطان 

....... 

عند مالك 

مالك: انا هكلمها لا انا هروح ليها اسمع منها لا هتكدب عليا هتقولي اي وانا شوفت بعيني 

لي بتعمل كده رن جرس الباب ايوا حاضر 

فتحت بس اتصدمت بوجودها

نعم عايزه اي جايه ليه لسه ف حاجه تانيه عايزه تعمليها ولا تكنيش جايه تعملي معايا زيهم م كله بتمنه 

لاقيت فجاهء قلم نزل ع وشيء بصتلها بنظرة تحرق الاخضر واليابس وانا كلي غضب 

 مليكه: انت انسان مريض انت مجنون انا اشرف من اي حد ملعون ابو الظروف ياخي اللي جمعتني بواحد زيك 

ومشيت بسرعه فضلت واقف ابص ع طيفها وانا من جويا بقول هتشوفي اسوء ايام حياتك عشان القلم ده مش انا مالك السيوطي اللي يضرب كده وف نفس الوقت نفسي احضنها واخبيها عن العالم كله 

مامت مليكه ف اي ي مليكه مالك 

مليكه: تعبانه ياماما تعبانه اوي

سعاد: الف سلامه عليكي ي بنتي تعبانه من اي بس 

رن فونها برقم غريب الو 

اهلا دكتورة مليكه 

مليكه: مين 

المجهول: ف حاجه عشانك لازم تشوفيها تخص والدك 

تعالي ع العنوان ده وياريت لوحدك

 قفلت وانا خايفه بس قررت اشوف اي اللي يخص والدي 

 مليكه: ماما عندي حاجه لازم اعملها نتكلم بعدين 

وصلت المكان اللي ف العنوان وانا بترعب لان المكان شبه مهجور 

قررت ادخل وفعلا دخلت لاقيت شقه واحده ف المكان دخلتها لما لقيت الباب مفتوح لكن اللي شوفته مكنتش اتوقع اني اشوفه.........

.........


يتبع الفصل السادس اضغط هنا

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية"رواية القدر والسند"اضغط على اسم الرواية

reaction:

تعليقات