Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عندما يعشق الملاك الفصل الرابع 4 بقلم ملك عمرو

رواية عندما يعشق الملاك الفصل الرابع 4  بقلم ملك عمرو

رواية عندما يعشق الملاك الفصل الثالث 3 بقلم ملك عمرو

رواية عندما يعشق الملاك الفصل الرابع

وعندما طلب ادهم الشرطه وجد شخص اطلق عليه رصاصه في قدمه وضرب ملك علي رأسها وهرب
ملك: اااااه راسي..... وفقدت وعيها
وادهم لم يتحمل الألم.... وفقد وعيه هوا الاخر
وفي لحظه جائت الشرطي وقبضت علي كل من في المكان ونقلت ملك وادهم الي المستشفي... تم نقل ادهم للعمليات وملك الي غرفه عاديه
......................
ملك: ااااااه راسي انا فين
ممرضه: يا انسه اقعدي مينفعش كده
ملك بصوت مهزوز: فين ادهم وحاولت النهوض من مكانها
ممرضه: يا انسه مينفعش كده ادهم بيه في  العمليات
ملك بعياط: هوا كويس انا عايزه اشوفه حالا
ممرضه: اهديي واعطتها حقنه مهدئه
وفي لحظه كانت ملك في نوم عميق
.........................
كايلا: انتو اتجننتو يعني ايه تضربو ادهم برصاصه والبت تهرب منكو
مجهول: والله يا هانم ده اللي حصل
كايلا: تمام اوي مفيش ملييم هياخدو واحد  فيكو... واغلقت الهاتف
............................
**في المستشفي**
وقد استيقظت ملك
ممرضه: هوا حضرتك تقربي ايه لأدهم بيه
ملك: انا انا انا ابقا خطيبتو
دكتور: تمام استاذه ملك ادهم بيه محتاج نقل دم لإننو نزف كتير جدا وفصيلت دمو نادره
ملك بحزن: فصيله دمو ايه
الدكتور: O
ملك: انا فصيلت دميO
الدكتور: تمام اتفضلي معايا عشان نسحب عينات الدم
وتم نقل الدم من ملك لي ادهم وكل شئ علي ما يرام
وعندما استيقظ ادهم وجد نفسه علي سرير وملك نائمه علي كرسي في نفس الغرفه
ادهم وهوا ينظر اليها: محبتكيش من فراغ انا
ملك وقد استيقظت: صباح الخير
ادهم: صباح النور
ملك: انا هروح اجبلك فطار
ادهم: لا لا مش قادر اكل
ملك: لازم تاكل عشان العلاج
ادهم: انا نفسي مقفوله مش قادر
ملك: عشان خاطري يا ادهم
ادهم: قولي كده ادهم تاني
ملك: احم احم انا هروح اجيب الفطار
ادهم بضحك لنفسه: نفسي اخبيكي ومحدش يشوف عينك دي غيري
ملك: انا جيت وجبت الفطار خد افطر بقا عشان انا لازم اخرج اسئل الدكتور علي كام حاجه كده و.... لسه هتكمل قاطعها ادهم
ادهم: بحبك
ملك: اء اء اء اء نعم ايه ده فيه ايه
ادهم: بحبك من اول يوم شفتك فيه وانا نفسي اخبيكي عن العالم عشان محدش يشوف عينيكي غيري
ملك بهمس: اتجنن ده ولا ايه
ادهم بضحك: بتقولي حاجه
ملك: احم اه بقول ان شكلك تعبان وانا لازم اقول لدكتور انا خارجه يا ادهم
ادهم لنفسه: ياروح ادهم
.......................
**في بيت ملك**
الاب: خلاص يا نجلاء انا كلمت منه وقالتلي ان ملك عندها وهتتأخر
الام: الحمد لله اننا اتطمننا عليها
.......................
ادهم: ملك ممكن تجبيلي تليفوني
ملك: حاضر اتفضل
.......................
في مكان تاني اول مره نروحه
احمد: ادهم الزفت ده هموت واعرف فين
امير: اهدا يا احمد هيكون راح فين يعني
(امير واحمد اصدقاء ادهم من الطفوله)
.........
ادهم: الو يا احمد انت فين
احمد: واخيرا باشا المتكبر انت اللي فين ياعم
ادهم: مش وقت غلاسه امك دي دلوقتي تعلالي علي مستشفي********
احمد: تمام ماشي
After 30 minutes
احمد: ادهم واحشني والله ايه ده عندنا ضيوف هنا متعرفنا مين القمر
ادهم: عينك عندي ياسطا لتوحشك
احمد: لا ياعم الطيب احسن
ملك بهمس: ادهم روحو انتو وانا هركب اوبر
ادهم بصوت عالي: ملللللللللللللك
ملك: خلاص والله هركب حاضر
...........
منه: انا هتجنن هيا فين كل ده
منه تليفونها رن
منه: الو يا ملك انتي فين
ملك: مش مهم دلوقتي انا جيالك ها
منه: ماشي تعالي مستنياكي
After 30 minutes
منه: تعالي بقا احكيلي كل حاجه بالتفصيييل
ملك: اهدي عليا طب شويه
وحكت لها كل اللي حصل
منه بصدمه وهيا فاتحه بقها: اء اء اء اء
ملك بضحك: اقفلي بس بقك الأول اقلك عالكبيره بقا
منه: هوا فيه اكبر من كده قولي
ملك: قاللي بحبك
منه بصدمه: هوا مين اوعي يكون اللي في بالي يابت
ملك: ايوه هوا
منه قامت تتنطت عالسرير وتزغرط
ملك: بس يا مجنونه اقعدي انا هروح بقا وبكره هكلمك سلام
ومرت الايام بين مشاكسات ادهم لي ملك وحقد وغيظ كايلا لهم وكل شئ كان علي ما يرام
**بعد اسبوعين**
ادهم: وحشتني يا احمد بقالها أسبوعين تعبانه ومبتجيش الكليه
احمد: ما تهدا شويه ياعم النحنوح انت
ادهم: انا هروح اتقدملها
احمد: مش بقلك هبت منك خالص وانت عرفت منين ما ممكن تكون مش بتحبك
ادهم: انا عندي خطه اعرف اذا كان بتحبني ولاا لا
احمد: قول
ادهم:.............
احمد: يابن العفاريت حلو اوي بكره تنفز
ادهم: اه بكره تمام
..............
عند ملك
الاب: ملك حبيبتي تعالي عايزك في موضوع
ملك: اتفضل يا بابا
الاب: ملك حبيبتي انتي متقدملك عريس
ملك: بابا انا لسه صغيره
الاب: يا حبيبتي انتي هتتخطبي بس لما تخلصي كليه تتجوزو وهوا هييجي بكره
ملك: اللي تشوفو يا بابا
...............
في صباح يوم جديد استيقظت ملك وذهبت الي الكليه
ملك: ياتري فين ادهم
ادهم: ادهم اهو
ملك بشهقه: انت بتطلع منين
ادهم: مش مهم المهم اني فرحان اوي
ملك: خير
ادهم: رايح اتقدم لأول بنت حبيتها يا ملك
ملك بكسره قلب تحاول اخفائها: مبروك يا دكتور انا لازم امشي
وذهبت الي مكان لا يوجد بيه احد تحاول حبس دموعها
ملك لنفسها: طب ماهوا قاللي بحبك يعني كده كان بيهزر ايوه اكيد البنت اللي بعتتلي ابعدي عنو هوا بيحبها
وانتها اليوم وذهبت الي بيتها
After 3 hours
الاب: يلاا يا حبيبتي اجهزي
ملك: حاضر يا بابا
وارتدت ملك فستان اسود طويل سمبل جدا وتركت شعرها ينسدل علي ظهرها
وخرجت ملك الي الضيوف ولم ترفع وجهها لتنظر من هم
الاب: طب نسيب العرسان شويه لوحدهم
وغادر الجميع المكان ولم يتبقي الا ملك والعريس
العريس: مش هترفعي وشك بقا
ملك بصدمه الصوت اللذي سمعته: ااااااا ادهم😲😲

يتبع الفصل التالي اضغط هنا

الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية كاملة ''رواية عندما يعشق الملاك'' اضغط علي اسم الرواية
reaction:

تعليقات