رواية ليتك وثقت الفصل الرابع 4 بقلم باسنت أشرف
رواية ليتك وثقت الفصل الرابع 4 بقلم باسنت أشرف
شهد بعد ما ضربها إلياس كانت واقفة ورحمة و بتبصلهاا بابتساامة شامتة
شهد: ما هو انت مش را*ج#ل عشاان كده بتستقوى عليا عشان عارف نفسك انت مش را*ج#ل
إلياس اقترب منهاا وامسك شعرهاا: احتررررمي نفسك احسنلك مااشي عشاان لو فقدت اعصابي عليكي مش عارف ممكن اعمل فيكي اي.
شهد بسخرية: هي كده دايما الحقيقة بتوجع صح
صفعهاا إلياس صفعة شديدة جعلتهاا تنزف ال*دم#اء من فمهاا
إلياس: يلاااااا مش عاااايز اشووووف وشك غووووري و زقهاا جامد
شهد قامت من على الارض وقالت: انااا بك*ره#ك اووووووي يا إليااس اكتر حد كرهتوا في حياتي هو انت فاااااهم بك*ره#ك
***************************
إلياس: هتفضلي واقفة كتيير مااا تغووري انت كمااان من هناا.
رحمة و هي تمثل البكاء: يعني هي تضربني وانت كماان بتزعق فياا
إلياس: اظن شوفتي اللي حصل فبطلي تمثيل عشاان كل حاجة واصحة وضوح الشمس
رحمة: رغم اني مش فاهمة حاجة بس تماام برضوا بحبك اوووي
إلياس: كويس
رحمة: هتفضل تعاملني كده كتير يا إلياس لية مش مقدر حبي ليك
إليااس: انت مش هتخلصي واناا مليش خلق ليكي
رحمة: هو اناا كل ما اكلمك تقولي كده
إلياس: ومش هقول غير كده عايزة حاجة تاني
وتركها و ذهب
رحمة: مااااشي يا إليااس هتندم على كل حاجة بتعملهاا فيا
***************************
راكان : إلياااااس ياا إلياااس
إلياس: جااي عامل غاغا كده لية عاايز اي
راكان: فين شهد ياا إليااس
إلياس: وعايز اي من مراتي ان شاء الله.
راكان: مراتك اللي بتع#ذب*ه*ااا صح
إلياس: وانت مالك حتى لو قتل*تهاا مراتي
راكان: واناا هق#ت*لك يا إليااس لتكوون فاكر انهاا ملهااش حد
إلياس بسخرية: ما هي فعلاا ملهاش حد
راكان: واناا رحت فين اناا هقفلك وهاخد بنت خالتي من هنا ومش هسمحلك تأذيهاا
إليااس: روح العب بعيد يا شاطر
شهد: راكاان انت جيت
راكان: ايوة يا شهد متخافيش مش هسيبك
شهد: بالله عليك يا راكان لتاخدني اناا و يوسف
راكان: مين يوسف
شهد: يوسف ابني و كتبوا باسم رحمة مراتوا التانية و كماان مش بيخليني اشوف ابني خالص ياا راكان ارجوك خلية يطلقني و يسبلي ابني واناا هاخدوا وامشي بعيد عنو صدقني مش هيشوف وشناا تاني
إلياس: ده بعينك يا شهد اني اسيبك ويلاا خدي بعضك واطلعي على فوق
شهد: لااا مش هطلع و بطل ظلم يا شيخ
إلياس لسة كان هيقررب من شهد يضريهاا راحت استخبت ورا راكان
شهد: متخليهوش يضربني يا راكان والنبي
راكان: ابقى يتجرأ ويمد ايدو عليكي وانا هق#ت*لوا
إلياس: والله على اساس اني هخاف منك كده
راكان: اه تخااف اناا همشي دلوقت وهرجع تاااني وهاخدهاا معايا استعد يا إلياس
شهد: راكان ارجوك متسبنيش ارجوك خدني معاك
راكان: متخافيش يا شهد هرجع وهاخدك انت وابنك بس انت خليكي قوية
شهد: هستناااك
**************************
إلياس قرب عليها وضر*بهاا
إلياس: بقى جاية تتحامي في ابن خالتك
شهد: ابعد عني ياا حيوا*ن
إلياس: بقى انا حيوا*ن يااا ******
شهد: اااه الحقوووني
إلياس: صوتي ذي ما انت عاايزة ومش هتلااقي حد يسمع صوتك حتى
شهد: إليااس ابعد عني لااا متقربش مني ابعد
إلياس شالها و طلع بيهاا الاوضة وحطهاا على السرير و قرب منهاا وهي مستمرة في الصريخ ولكن لاا حياة لمن تنادي
شهد: ارتحت كده ابعد عني خلاص انت حيو*ان بل انا ظلمت الحيو*ان معاك لانة بيحس عنك
إلياس: اناا معدتش بطيقك يا شهد وبتمنى موتك النهاردة قبل بكرة
شهد: قولتلك اني مخنتكش ومع ذلك مصدقتش خليك كده معمي عن الحقيقة بس هتندم اديني بقولك هتندم جاامد اوووي
إلياس: بطلي كلاام اهبل
شهد: هتشووف الكلااام الاهبل دة
تركهاا إلياس وخرج
***************************
رحمة: كانت بتصوت لية
إليااس: وانت مالك بتدخلي لية
رحمة: نمت معاها غصب عنها صح
إلياس بعصبية: قولتلك ملكيش دعووة
رحمة: للدرجادي مش قادر على بعدهاا خالص بتناام معاها غصب عنها لما انت بتحبهاا اووي كده بتعمل معاها كده لية
إليااس زقهااا
إلياس: غوري مش عااااااايز اشوووف خلقتك مش عاايز اشوووف خلقة حد خالص غوووووووروا كلكم
***************************
شهد كانت تبكي ولكن جاءت لهاا فكرة لماذا لا تأخذ ابنهاا بعيد و تهرب هي و هو و تعيش هي وابنهاا ولكنها تريد ان يطلقهاا قبل ان تذهب وجاء في بالها شئ لتفعلة حتى يطلقهاا إلياس
ذهبت إلية و دخلت
شهد: إلياس اناا خونتك فعلااا طلقني و ويوسف مش ابنك يوسف ابن عشيقي
يتبع الفصل الخامس اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية"رواية ليتك وثقت "اضغط على اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق