Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية القدر والسند الفصل الرابع 4 بقلم رودي محمد

 رواية القدر والسند الفصل الرابع 4 بقلم رودي محمد

رواية القدر والسند الفصل الرابع 4 بقلم رودي محمد

مالك وحسام ع الارض فاقدين الوعي بداء مالك يفوق وبص حوليه... مليكه 

حاول يقوم وقرب من حسام 

مالك:حسام حسام فوق ي حسام 

بصوت ضعيف رد حسام.. هو اي اللي حصل ومليكه فين 

 مالك: مليكه اخدوها ي حسام

حسام: اية مين دول؟ 

 مالك: العصابه مش هرحمهم قوم معايا 

عند مليكه........... 

دخل عليهم وفتح الباب بشده مسك الحارس وهو بيقرب منها وهي بتصرخ بكل م فيها ونزل فيه ضرب 

انت غبي امشي غور من هنا 

 قلع الجاكيت بتاعه وقرب منها وحطه ع كتفها بعد م هدومها اتقطعت

قعدت جمبها ع الارض وانا كلي خوف عليها ونفسي احميها انا اسف مردتش عليا وبتعيط متزعليش من اللي حصل دول اغبيه 

 مليكه: انتوا عاوزين مني اي جايبني هنا ليه انا عملت فيكم اي 🥺

 الشخص: دي أوامر انا مقدرش اخالفها

 مليكه: من مين مين عايز يئذيني

 الشخص: مش لازم تعرفي حاجه وسبتها وخرجت رنيت ع الباشا الو ايو ي باشا انا هاخدها عندي البيت رجالتك اعتدوا عليها وانا مش هسمح لاي حد يئذيها 

المجهول: هاهاهاها مالك عجبتك ولا اي متجيبها وتجي واهو انول من الحب جانب 

... بقولك اي دي اشرف منك 

المجهول: انت هتغلط ولا اي ادفنك انت وهي فاهم 

الشخص: خلاص هاخدها انا اخليها عندي لحد م تقولي اعمل اي 

المجهول: تمام بس دي فيها موتك فاهم 

... تمام 

دخلت الاوضه لقيتهاع وضعها بتعيط شيء جويا نفسه يحضنها قعدت جمبها وبصوت هادي انا كنت اعرف والدك 

 بكل لهفه ردت 

مليكه: انت تعرفه منين هو ميعرفش نصابين وقتالين قتله بابا اشرف منك 

 الشخص: عارف والدك اشرف حد شوفته واتعاملت معاه 

 مليكه: تعرفو منين 

 الشخص: كان مديري عايز اقولك حاجه بلاش تثقي ف حد خالص مهما كان قربب منك 

 مليكه: بابا كان دايما يقولي كده 

 الشخص: انا هاخدك معايا البيت 

مليكه: هاها واثق فيك ليه

الشخص: عشان نفسي اعمل حاجه كويسه لوالدك متخفيش مني مش هاذيكي لو عايز ائذيكي ف احنا هنا لوحدنا تعالي انتي عندي ف امان 

انا اسمي هاني.... 

..... قومت معاه وانا مش قدامي حل تاني انا خايفه وهو اللي انقذني مشينا وصلنا تحت عماره وطلعنا الدور العشرين

 مليكه: دي شقتك 

 هاني: اه عايش هنا لوحدي مليش حد بعد موت ماما 

 مليكه: شقتك حلو اوي فيها دفي كده 

 هاني: عشان كده بحبها 

بصي ادخلي الاوضه دي شوفي حاجه تلبسيها فيها هدوم امي اللي يرحمها وانا هعمل الاكل 

  مليكه...... 

دخلت الاوضه وانا خايفه هو ليه بيعمل معايا كده ده خاطفني 

ف مكان مجهول 

.... دي شكلها عجبته يباشا اؤمر انت وانا اخلص عليها هي وهو 

المجهول رقم واحد... لا انت غبي كلم مالك وقوله انها ف الشقه 

المجهول رقم اتنين: ايوا ي باشا بس كده هياخدها 

المجهول رقم واحد: اسمع مني اللي هقولك عليه ونفذه بالحرف الواحد فاهم 

المجهول رقم اتنين: فاهم ده انت دماغك دماغ شيطان يباشا 

مالك وحسام.. مين خطفها يعني 

مالك.: اكيد هو مفيش غيره ي حسام 

حسام: ايوا مين هو فهمني ي مالك انا تعبت 

 مالك: اللي بيهددني وتاعبني اللي خلاني بعدت عنها وانت اغتنمت الفرص ي حقير ولسه هيقرب يضربه وقفه صوت الفون 

 مالك: الو مين 

المجهول.. لو عايز حبيبة القلب اللي مقضياها هتلاقيها ف الشقه دي وقال بقذاره بتتعب اوي يعني 

مالك: قفل الخط وطلع يجري وحسام وراه  

حسام: ف اي ي مالك عرفت مكانها  

مالك: الواطيه الحقيره 

حسام: متقولش كده عليها ده انت مربيها كويس وعارفها 

مالك: انا معرفتش اربي ولا اختار صاحب كلكم خونه 

ولسه هيقرب يضربه حسام بعد عنه.. اهدي بس نشوفها ونتكلم 

ركبوا العربيه ومشي ب اقصي سرعه 

وصل العماره وطلع لقي باب الشقه مفتوح استغربوا ودخلوا بالراحه

 حسام: مفيش حد يا مالك

 بالصدفه 

مالك شاف هدومها ع الكنبه لا فيه هي هنا 

جري ع الاوضه لقيها نايمه ف حضن هاني بصيت ليهم بنظره كلها شرار من شدت غضبي بقيت اقرب منهم بكل بطء يمكن مش قادر اشوفها كده مش قادر امشي بحلف اقتلها وجويا رافض 

مسكني حسام استني انت هتعمل اي 

 مالك: هقتلهم الواطيه الخاينه وقربت من هاني ونزلت فيه ضرب وهو فاق بس مش قادر يواجهني 

حسام.. قرب من مليكه فوقي ي مليكه مليكه قامت تعيط جامد 

طلعت اجري ع مالك وخلصت هاني منه 

 حسام: اهدي ي مالك دول كانو متخدرين انت مش شايف عاملين ازاي 

 مالك: بزعيق اهدي اي 

مليكه: مالك ارجوك اسمعني 

 مالك: انتي تخرسي خالص انتي واحده زباله وخاينه انا ندمان اني عرفتك وقابلتك ف حياتي 

لو اطول اقتلك هقتلك بس للاسف قلبي ده مش مطاوعني خساره فيكي كل الحب اللي حبيته ليكي 

ليه تعملي فيا كده ده انا كل اللي فيه ده بسببك  


وسبتهم ومشيت نزلت اجري بالعربيه ف كل مكان قلبي هيموتني مش قادر اعمل حاجه حاسس اني نفسي اقتل اي حد حاسس اني هموت من الخنقه كل مكان بروحه بشوفها فيه ضحكتها وشقاوتها وبرائتها ملازماني 

ليه ي مليكتي تعملي فيا كده انا كنت رخيص للدرجه دي ده انا ضحيت بكل حاجه عشانك وفضلت اعيط لاول مره بوجع فضلت اصرخ بكل قوتي يمكن اقدر اقسي عليهاا

مليكه: والله ي حسام انا مظلومه 

 حسام: عارف ي مليكه اهدي يلا بينا 

وقومت معاه ومشيت مش عايزه اروح عند ماما لو شافتني كده هتقلق وانا مش عندي مبرر لكل ده 

  حسام: متخافيش هنروح عندي ماما زمنها نايمه انتي عارفه بتاخد العلاج وبتنام ع طول غيري هدوك والصبح نروح عند مامتك 

هاني: قام من ع الارض واتصل بمجهول 

المجهول... هاهاها اي ي هاني ليله سعيد ي راجل 

هاني: انت اقذر بني ادم شوفته ف حياتي انت معجون بمايه شياطين انت عايز اي م تسبنا ف حالنا بقي 

المجهول.. هاهاهاها انا بس اقرر امتي اسيب وامتي اقرب وقفل الخط 

هاني: حيوان ومش هسيبك 

مالك: روح البيت اخد دش يمكن ينسيه كل اللي حصل واترمي ع السرير كل م يقفل عينه تجي قدامه

حرام عليكي اخرجي من دماغي بقي 

صوت قلبه لو خرجت من دماغك هتخرجها من قلبك ازاي 

اااااااااااااه 

..... روحت البيت مع حسام غيرت هدومي وفضلت اعيط مش قادره انام قلبي واجعني ازاي يشك فيا كده ازاي ده انا اتربيت ع ايده ده قلبي رفض الكل وسكنه هو فيه اااااااااااااه

فون مالك رن الو 

حسام: مالك اسمعني

مالك: اسمع اي تاني ها خانتني مع مين تاني الواطيه 

حسام: مالك ف حاجه انت لازم تعرفها 

مليكه مش خاينه انا ومليكه 

.........


يتبع الفصل الخامس اضغط هنا

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية"رواية القدر والسند"اضغط على اسم الرواية

reaction:

تعليقات