رواية اوجعني حبك الفصل الثالث 3 بقلم دهب مبروك
رواية اوجعني حبك الفصل الثالث 3 بقلم دهب مبروك
ضي... فضلت تصرخ بهستريه وتقول ليه يعمر ليه وفجأه وقعت في الارض مغمي عليها
_عمر... نزل للارض بلهفه... ضي ضي وجاب برفان وفوقها بيه بعد ما شلها وحطها علي السرير
_ضي... فاقت وفتكرت اللي حصل وقامت قعدت وضمت نفسها وفضلت تعيط
_عمر... بصلها بحزن باين وفـ نفسه انت اللي خلتيني اعمل كداا عارف انك هتقوليه عليا اناني بس انا فعلا اناني بحبك يضي انت السبب في اللي بيحصل ده
_ضي... قامت وقفت ومسحت دموعها وعدلت نفسها وقربت من الباب وخرجت براا الاوضه كلها وجات تفتح باب الشقه
_عمر... هتواجهي اهلك ازاي
_ضي... المحاكم مبنا يعمر وياانا ينتا هس* جنك يعمر وزقت جامد ومن كتر اللي فيها عمر وقع علي الارض بصتلوه بقرف وخرجت
_عمر... محاكم محاكم هي كداا كدااا خربانه اصلا
_ضي.... فضلت ماشيه في الشارع وهي حرفيا مش عارفه هتعمل ايه
********************
_شاهنده... يماما خلاص احنا مقررين ومش هينفع لازم البيبي ينزل وانا هروح بكراا اصل انزلوه انا متفقه مع دكتوره
_الام... بس مش هتقولي سبب الطلاق ده ايه منتوا كنتوا حلوين
_شاهنده اتنهدت... عمر هيتجوز يماما وهو بيحبها ومش بيحبني هو كان ناوي يطلقني فانا استعجلت الموضوع حبتين وطلبت الطلاق وطلقني بالتلاته
_الام... بتحبيه يشاهنده
_شاهنده... ايوه بحبوه من ساعه متجوزنا وقبلها كمان ولسه بحبوه بعد ما اطلقنا بس انا بدعي ربنا في صلاتي يريح قلبي ويشيل حبوه من قلبي
_الام... طبطبت عليا ربنا يريح قلبك يبنتي
_شاهنده... ابتسمت لمامتها وكملت تفريج علي الفيلم
********************
عند ضي.... "
_ضي... مسحت دموعها وخبطت وفتحت لها مامتها
_الام... اتأخرت ليه... تامر كان هنا ومشي
_ضي... معلش يماما الطريق زحمه وطولت مع صحبتي شويه كانت محتاجني اوووي فبقت جمبها لحد ما هديت عن اذنك هدخل انام علشان تعبت جامد
_ضي... دخلت لقت تمارا قاعده وباين علي ملامحها الحزن ضي تجاهلتها وخدت هدوم وخدت شاور علشان تفوق وجت قعدت جمب تمارا بهدوء
_ضي... مالك
_تمارا... تامر خطيبك كان هنا
_ضي... شكلنا مش هننفع نكمل اصلا
_تمارا.. ضي تامر هو اللي انا بحبوه يضي
_ضي... بصتلها بصدمه واتكلمت هفسخ خطوبتي منوه اصلا
_تمارا... السبب ايه
_ضي... عيونها دمعت وغطت نفسها ونامت
_ضي... مش وقته مش عايزه اتكلم يتمارا
_تمارا... انت كويس
_ضي... عمر بيوجعني اوووي بيعقد الموضوع أكتر
_تمارا... مسحت علي شعرها بحنان ونامت جمبها
********************
عند عمر الباب خبط
_عمر... اي ده تامر اتفضل
_تامر... اي يبني مش بتسئل ولا معبرني خالص مالك
_عمر... تعبان شويه اقعد اقعد
وقعدوا... "
_تامر... ها بقاا مش هتقولي مالك
_عمر... مبروك علي الخطوبه
_تامر.. بسرحان الله يبارك فيك عبقالك
_عمر.. مش عايزك تزعل مني يتامر مهما حصل
_تامر.. ازعل منك.. ده انت غريب اوووي انهرضه
_عمر.. من ساعه ممشيت وانا غريب اصلا
_تامر... بتحبها اوووي كدااا
_عمر.. بحبها لدرجه وحكالوه كل حاجه حصلت
_تامر بزعيق ... انت اتجننت اللي عملتوه ده غلط.. انت اناني اوووي يعمر
_عمر بزعيق... انت اللي اناني يتامر علشان روحت وخطبتها
_عم الصمت مابنهم وبصوا لبعض وبس
_تامر... انصدم حرفيا من اللي سمعوه وقرب من عمر ضربوه بوكس
_عمر... لو الحقيقه حد عرفها هتزعل مني
_تامر قعد واتكلم بهدوء... احممم هي بتحبك وانت بتحبها وانا كنت حاسي انها مش طبيعيه معايا فانا هبعد يعمر انا معجب بيها مش حبتها فـ هبعد بس بلاش قول لها الحقيقه يعمر وريح قلبها
_عمر... هتنهي كل حاجه صح
_تامر... صح يعمر
_عمر... ياها هو الموضوع سهل كداا
_تامر... وشاهنده
_عمر.. طلقتها علشان اريح ضميري ربنا يرزقها بواحد يحبها بجد
_تامر... هبات معاك انهرضه يموري
_عمر... ياها يقلب موري
وفضلوا يضحكوا ويهزروا لحد ما ناموا...
**********************
يوم جديد.... "
_تصحي ضي وتمسك فونها وتلاقي مسدج من تامر
تنصدم وتبرق من الصدمه المسدج مخبيه حقيقه كامله عمر مفهما غلط لضي "
_ضي... تبتسم وتصحي تمارا
_ضي.. يبت قوم انت هتتجوزي تامر قومي يبت عندي اخبار ببلاش لو مقمتيش هتدفعي
_تمارا... قعد وبص لضي في ايه
_ضي... تامر كلامني دلوقتي وفتحت لها المسدج تقراوه
تمارا... هو عمر اغ...
_ضي... هشششش منقولش الحقيقه دلوقتي وحكتلها عن امبارح وعن الحقيقه وفي اخر الكلام حضنت تمارا
_تمارا.... زغرطت من اللي بيحصل ده
ضي... هششش هتفطحينا انا لازم البس وانزل دلوقتي حالا
تمارا.. هاجي معاكي
_ضي.. طب يلا قومي البسي
ضي وتمارا قاموا يلبسوا وضي بعت مسدج لتامر "تيجي انت وعمر في كافيه *** انتوا الاتنين مع بعض وبسرعه لاننا جاين انا وبنت خالتو "
_وفتح شات عمر وكتبت"هتيجي تتقدم امتا يعمر"
وفـ نفسها.. كداا اللعب احلووو يعمر وابتسمت بفرحه
******************
يتبع الفصل الرابع والاخير اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية"رواية اوجعني حبك"اضغط على اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق